abonnement Unibet Coolblue
pi_193136036
Ok en dit klinkt heel stom want ik ben wel elektro monteur.
Maar heb collega’s gevraagd en mijn baas of hij het kon bestellen bij de TU ofzo. Maar ok blijkbaar is het niet te vinden. Ik zit dus ook niet specifiek in die hele richting geweest of nooit trouwens.

Maar het gaat dus om zo’n lampje met die twee pinnetjes, nu dacht ik dat ik de goeie had besteld maar die passen niet.

Ok heb er eentje uit elkaar gesloopt en denk dat het probleem is dat ik er van teveel Watt besteld had?

Maargoed op de fitting staat hervormende
24V. (Ok dat wist ik al)
Maar volgens mij het volgende nr is de E fitting gewoon maar ik weet dat dus niet zeker

E35A

Er staat dus

E35A
24V 20W

Ok walks halogeen lampjes moet ik nu hebben?
En ok ik heb er nog geen hele research van gemaakt maar mijn werkgever zegt dus zegt me niks en kan het niet vinden. Maar what the. Dit moet toch wel bij de TU te krijgen zijn? Volgens mij heb ik er gewoon een paar besteld met te dikke pootjes. Maar dacht eigenlijk dat die dingen standaard waren met die lampjes. Nou blijkbaar niet want krijg het er met geen mogenlijk in.


Evt foto morgen, maar hebben jullie denk niet zoveel aan want de info die daar opstaat heb ik al genoemd. Of ik doe iets onwijs fout nu, dat kan ook nog. Naja nooit te oud om te leren he.

[ Bericht 26% gewijzigd door kree op 15-05-2020 02:12:51 ]
Do what you love, love what you do!
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 07:24:09 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:10:37 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193137277
Wat is de afstand tussen de pinnen? En wat is de dikte van de pin?

G4 = 4 mm afstand, 0,7 mm dikte.
GU4 = 4 mm afstand, 1 mm dikte.
G6,35 = 6,35 mm afstand, 1 mm dikte.
GY6,35 = 6,35 mm afstand, 1,25 mm dikte.

Etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bi-pin_lamp_base

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 02:07 schreef kree het volgende:
Maar volgens mij het volgende nr is de E fitting gewoon maar ik weet dat dus niet zeker
E staat voor Edison en is de klassieke schroeffitting. Ik ken wel E14 en E27, maar E35 is mij onbekend en ook onwaarschijnlijk aangezien je het over pinnen hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193137376
MR16 - GU5.3?

https://nl.wikipedia.org/wiki/MR16

Of

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=G9+FY-E35A

[ Bericht 40% gewijzigd door Watuntrik op 15-05-2020 08:30:09 ]
pi_193156344
Inderdaad, heb je foto's van het geval?

Is het van tuinverlichting? Oa Gardena heeft in het verleden buitenverlichting gehad, welke op veilige spanning van 24V werkte.
Hierin zaten halogeenlampjes met nagenoeg dezelfde fitting als de G9 230V halogeenlampjes van Osram of Philips, maar dan dus 24V :+ .

Kleine toevoeging: aangezien Gardena de losse lampjes sinds 2009 al niet meer in hun catalogus heeft staan,
halogeenlampen uitlopend zijn; ook niets kunnen vinden online.Alleen LED (grotere) variant.


[ Bericht 17% gewijzigd door naaa op 16-05-2020 11:25:01 ]
pi_193173499
Ja kan ik nog maken, maar was er zeker van eigenlijk een beetje dat ik gewoon te veel wattage had besteld.
Nu moet ik zeggen het is lastig uit te vinden van de fitting maar schijnt G4 te zijn. Nu kosten dat maar 4 nog wat om te bestellen dus dat risico wil ik nog wel lopen.

Maar ok de laatste van de 3 begaf het gister toevallig ook, dus kan nog wel een foto doen ter info.
Lol hopen dat ik het wel goed gegokt hebt. Stom is dat want weet best veel van elektro, maar al die fittings enzo dus totaal niet blijkt :P. Naja je kunt altijd leren he ;)
Als ik nou de enige was maar aan 3 gevraagd en die wisten het ook niet op basis van alleen die fitting hahaha

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 17-05-2020 04:35:04 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193173513
Volgens mij moeten het deze zijn. Die pootjes zijn gewoon iets dunner als die van 50W had daar even niet zo rekening mee gehouden.

Nou allemaal geen haast maar ze hebben het nu allemaal begeven hier in de badkamer. Lol
Dus toch maar even




Na andere link https://www.imageupload.net/image/mbueg
Do what you love, love what you do!
pi_193173525
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat is de afstand tussen de pinnen? En wat is de dikte van de pin?

G4 = 4 mm afstand, 0,7 mm dikte.
GU4 = 4 mm afstand, 1 mm dikte.
G6,35 = 6,35 mm afstand, 1 mm dikte.
GY6,35 = 6,35 mm afstand, 1,25 mm dikte.

Etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bi-pin_lamp_base
[..]

E staat voor Edison en is de klassieke schroeffitting. Ik ken wel E14 en E27, maar E35 is mij onbekend en ook onwaarschijnlijk aangezien je het over pinnen hebt.
Het is dus volgens mij ook G4, beetje jammer dat dat zo onduidelijk op de fitting staat. Maar dacht ook dat ik daar dus op kom
Stomme is het afstand tussen die pootjes maakt niet super veel uit dus tussen die van 50W, ik dacht eigenlijk die kan je er ook in stoppen wel. Maar not dus. Maar denk dat het die G4 wel zijn en anders weet ik het ook niet meer.

Lol gelukkig weten jullie er meer van als mij hier. Hahaha ik ben elektro maar dit is niet mijn richting en van mijn collega’s dus ook niet blijkbaar.

Maar sta open voor andere vragen hoor ;). Ook elektro het is een breed vak :D
Do what you love, love what you do!
pi_193173536
Haha zo buurman en buurman dit weer tussen nog elektro collega’s nouja blijf me erover verbazen dat dat Niemand dat dan dus weer weet niet alleen ik maar ook gewoon 2 collega’s met mij. Ik had er mijn twijfels al over want denk, euhmmmm kan dat zo. Nou leek erop van wel want die lampjes lijken allemaal op elkaar. (En dat waren de eerste paar die ik bestelde,. Gelukkig kost het geen vermogen.) nieuwe poging nu dan :) ik heb ze besteld

Lol nouja jullie moeten maar verder vragen over paneelbouw en wellicht meterkast en oplaadpunten daar weet ik wel meer van. Dit dus totaal niet blijkt :D
Do what you love, love what you do!
pi_193173539
Als iemand nog paar 50W 24V lampjes Hallogeen nodig heeft dm me even, stuur ze wel op tegen kostprijs. Anders gaat het hier denk de bak in, kan er niks mee en niemand ook niet. ;)


(=brief-post kosten alleen dus, nou neem je voordeel. Vindt t zonden om ze weg te gooien)

[ Bericht 1% gewijzigd door kree op 17-05-2020 04:26:09 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193173558
Van de fitting had ik een foto gemaakt. Maar denk dat het neer komt op G4
Do what you love, love what you do!
pi_193173576
Probeerde dus dat mailtje te sturen, maarja hoe moeilijk kan het zijn he vanaf android mobiel. Wordt vervolgd. Nog
Do what you love, love what you do!
pi_193173586


Moet erbij zeggen heb dat hele lampje uit elkaar moeten halen ervoor voorzover ik dat al zag. Ik wist nl dat het 24V was. Maar wat zegt dat E35 dan? Ok ik ken die nog net van fittingen enzo maar niet met hallogeen maar dat werkt met G dus nrs? Nouja iedereen zijn specifieke in elektro maar weer ik ken dit dus echt onwijs niet, beetje maar dus niet genoeg. Blijkt :o

[ Bericht 29% gewijzigd door kree op 17-05-2020 05:24:37 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193173605
Gaat het lekker met je monoloog?

Zeker weten dat het geen G6.35 of GY6.35 fitting ofzo is? Dan zou de "35" op je fitting nog iets betekenen. Maar die afstand tussen de pinnetjes scheelt 2,35mm met G4 dus dat was je dan waarschijnlijk wel opgevallen?
pi_193173607
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 04:03 schreef kree het volgende:
Volgens mij moeten het deze zijn. Die pootjes zijn gewoon iets dunner als die van 50W had daar even niet zo rekening mee gehouden.

Nou allemaal geen haast maar ze hebben het nu allemaal begeven hier in de badkamer. Lol
Dus toch maar even

[ afbeelding ]


Na andere link https://www.imageupload.net/image/mbueg
Mag hopen dat je deze van Amazon niet hebt besteld want die zijn gewoon 12V. Dat je 24V nodig hebt was je toch al achter?
pi_193173615
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 05:37 schreef XanderH het volgende:

[..]

Mag hopen dat je deze van Amazon niet hebt besteld want die zijn gewoon 12V. Dat je 24V nodig hebt was je toch al achter?
Lol nee toch haha ik dacht 20W 24V G4 fitting nu :D
Do what you love, love what you do!
pi_193173617
Wtf ik weet zeker dat ik op 20W klikte. Naja toch zondag kan het nog nakijken
Do what you love, love what you do!
pi_193173622
Ik heb serieus geen idee welke lampjes ik nu moet kiezen dus????

Het lijkt wel heel erg veel op elkaar. Maar het boeit niet het is 24V Trafo dat is zeker en er zitten 3 hallogeen lampjes in van 20W.

Maar die fittingen is dus het lastige, goh niet gek dat ik er niet uit kwam, wat zegt dat E nr? Rest snap ik?

50W gaat dus niet......
Do what you love, love what you do!
pi_193173626
Geannuleerd gvd zeg jemig voor een paar kutlampjes van 5 euro. Nou ok nu dan wel de goede maar vinden. Idd het was 12V zag ik. Dat gaat niet werken. :')
Do what you love, love what you do!
pi_193173628
24V 20W dus die zoek ik hallogeen lampjes die hele simpele zoals ze er allemaal uit zien? Help?
Do what you love, love what you do!
pi_193173630
Ik moet eerst die fitting duidelijk hebben. Ik denk G4 maar dan voor 20W & 24V
Do what you love, love what you do!
pi_193173632
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 05:36 schreef XanderH het volgende:
Gaat het lekker met je monoloog?

Zeker weten dat het geen G6.35 of GY6.35 fitting ofzo is? Dan zou de "35" op je fitting nog iets betekenen. Maar die afstand tussen de pinnetjes scheelt 2,35mm met G4 dus dat was je dan waarschijnlijk wel opgevallen?
Ga dat oude lampje er wel uit slopen, maar dat is al kut. Even kijken of daar wat opstaat. Dat is de laatste ook want rest had ik allang al weggegooid :D

Wist ik veel dat dit zo kut zou zijn om alleen al te vinden. Hahaha ongelooflijk zeg. Nouja even kijken maar weer verder.
Do what you love, love what you do!
pi_193173643
Nou ik moest er alweer met schroevendraaiers aan te pas komen. En kan nu wel een foto gaan maken. Maar er staat dus niks op???

Niks gewoon simpel hallogeen lampje zoals ze er eigenlijk allemaal ook uit zien.

Ok wat nu, gokken op G4 fitting dan maar en 20W@24V?




Er staat niks op aan letters en heb het echt nog met een zaklamp bekeken ook nog. Niks leeg lampje....

Nu kan ik die afstanden nog meten tussen de pootjes maar wel met een rolmaat en deze lage al zo dicht bij de vorige die ik had als in fractie mm dat dat ook weer niet nauwkeurig is.


Ben er dus nu gewoon nog niet uit?
Die fitting moet toch niet zo raar zijn met dat nr? Niemand die dat weet dan?

[ Bericht 20% gewijzigd door kree op 17-05-2020 06:19:33 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193173667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:06 schreef naaa het volgende:
Inderdaad, heb je foto's van het geval?

Is het van tuinverlichting? Oa Gardena heeft in het verleden buitenverlichting gehad, welke op veilige spanning van 24V werkte.
Hierin zaten halogeenlampjes met nagenoeg dezelfde fitting als de G9 230V halogeenlampjes van Osram of Philips, maar dan dus 24V :+ .

Kleine toevoeging: aangezien Gardena de losse lampjes sinds 2009 al niet meer in hun catalogus heeft staan,
halogeenlampen uitlopend zijn; ook niets kunnen vinden online.Alleen LED (grotere) variant.

Ook nog een optie, maar wat past er in die spotjes?
Het zijn er maar 3 paralellen dus ok het gaat niet om een drama vermogen en kan die trafo ook aan. Maar kan dat zonder eerst alles er weer uit te slopen? Past dat in diezelfde connector wel?

Ik huur he eigenlijk is het niet eens mijn taak. Maarja anders duurt het weer een eeuw enzo en ik dacht ok als ik die paar kleine lampjes gewoon opnieuw kan bestellen best. Voor die paar euro. Scheelt veel gedoe.

Sowieso verhuizen die verhuurders dus die gaan sowieso al niks meer doen. Dus tsja. Ff de simpe;e weg dacht ik.
Wat moet iets vinden wat in die connectors past en of dat nou hallogeen is of led, het maakt mij niet uit. Maar denk dat led niet kan want zijn complete spotjes. Ik moet gewoon die paar stomme kleine kut hallogeen hebben die 5 euro kosten ipv een gedoe.

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 17-05-2020 06:32:12 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193173923


[ Bericht 34% gewijzigd door Martijn93 op 17-05-2020 07:50:50 ]
pi_193173950
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 06:10 schreef kree het volgende:

Nu kan ik die afstanden nog meten tussen de pootjes maar wel met een rolmaat
Ja, doe dat eens.
pi_193173955
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:51 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ja, doe dat eens.
Ik heb alleen een rolmaat het, geen schuifmaat dus krijg dat niet nauwkeurig aangezien het op halve millimeters gaat hangen. Maar zal het even voor je doen zover mogelijk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193173966
1ik denk en is mijn beste gok met rolmaat 4 en een klein beetje.
Had er nog een foto van willen maken maarja lukt niet echt met rolmaat en het lampje in mijn andere hand.
Maar hij komt net over de 4mm dus
Do what you love, love what you do!
pi_193173979
Opzich stelt het me gerust dat niemand dit dus ook weer weet precies. Ook niet onder de gene waarvan ik weet dat ze elektromonteur zijn zelfs.

Ik wist het ook niet maar dat zei ik gelijk. Ik ging meer uit van wat er op die fitting stond eigenlijk want op het lampje staat niks....?

Volgens mij was die afstand pootjes niet eens het probleem, maar had er dan eentje van 50W en die pootjes zullen dikker zijn, Denk dat ik daarin mis ben gegaan. Maar nu is nog steeds de vraag welke 3 lampjes moet ik er nu voor hebben?
Do what you love, love what you do!
pi_193174006
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:44 schreef Martijn93 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gok het op die ja G4 20W 24V. Doe is linkje ff naar mijn dm ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193174473
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:59 schreef kree het volgende:
Opzich stelt het me gerust dat niemand dit dus ook weer weet precies. Ook niet onder de gene waarvan ik weet dat ze elektromonteur zijn zelfs.
Ik had even een schuifmaat gepakt en het een minuut later wel geweten. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ik gok het op die ja G4 20W 24V. Doe is linkje ff naar mijn dm ;)
TU nummer staat in het screenshot: 1649719
pi_193174490
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:17 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik had even een schuifmaat gepakt en het een minuut later wel geweten. ;)
[..]

TU nummer staat in het screenshot: 1649719
Klopt schuifmaat was handiger geweest. Maar die heb ik hier niet zo liggen, wel een rolmaat :D
Maar die diameter is wel zo onwijs klein verschil, zels daarmee was het nog lastig geweest.
Het is meer de dikte van die pootjes. Althans denk ik lol hahaha straks heb ik weer de verkeerde ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193174532
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:17 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik had even een schuifmaat gepakt en het een minuut later wel geweten. ;)
[..]

TU nummer staat in het screenshot: 1649719
Denk dat die het moeten zijn trouwens. Hmmms ik kan wel via TU bestellen trouwens via mijn werkgever maar is het x3 en dan zit ik op over dik 10 euro voor 3 van die lampjes?

Hmms even kijken of er niet wat anders is nog.
Tis toch nou ook weer niet zo een onwijs exotisch lampje. Als die fitting maar klopt en 20W24V G4 fitting.
Dat moet het haast wel zijn denk? En anders dan komt er nog een leuk verhaal achteraan hier lol. Haha

Die andere die ik besteld had staan nog in de aanbieding he want die paste sowieso niet. Kun je gratis krijgen alleen ff brief-oost betalen ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193213526
Ik zou gewoon in het doosje kijken. Halo-geen-lamp betekent dat er dus wel een lampje in de doos zit.
.
pi_193280080
Ok ik heb inmiddels nieuwe halogeen lampjes binnen. Het was volgens mij toch 12V. Maar is beetje op de gok. Nou heb er 4 en 3 nodig lol. Maar gokken dan.
Do what you love, love what you do!
  Spellchecker zaterdag 23 mei 2020 @ 21:52:48 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193280313
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:50 schreef Fer het volgende:
Ik zou gewoon in het doosje kijken. Hallo-geen-lamp betekent dat er dus wel een lampje in de doos zit.
:D
pi_193287719
Lol ik zie het alweer gebeuren dat ze er gelijk uit knallen. Lol. Naja gokje deze passen iig wel. Yeeeeah goeie fitting gevonden.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')