Denk niet duidelijk vermeld, van 2-2,5 jaar (tijdslot kan iets later zijn geweest, weet het niet meer precies) had ze 0 ongelukjes. Óók op de opvang..die 4-5 ongelukjes was om en nabij een jaar geleden een periode. Daarna is het ook weer beter gegaan, maar nooit meer zo goed als toen ze net begon. Nu blijven we al een poos steken op 2 op een dag op de opvang. Thuis dus nul.quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:46 schreef Jentin het volgende:
Op basis van je verhaal lijkt ze mij eigenlijk niet echt zindelijk (geweest). 4-5 ongelukjes op een dag vind ik veel voor een zogezegd zindelijk kindje. En meestal is dat dan toch een kwestie van tijd - en dan kan het zomaar in een dag of twee gepiept zijn. Vier maanden zijn lang op een kleuterleven
Helaas, wel besproken maar dan krijg je (hier) zo’n foldertje onder je neus geduwd met info die je zelf ook wel kan opzoeken..quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ben je al bij consultatiebureau of ggd geweest voor informatie / advies?
Heb ik wel gedaan bij de zindelijkheidsproblematiek van zoon en ik heb toen hele fijne informatie gekregen van de ggd, waar ik echt wat mee kon.
Ik zou even een gesprek aangaan met de opvang, want actief meewerken aan de zindelijkheidstraining behoort ook gewoon tot hun takenpakket.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:03 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Denk niet duidelijk vermeld, van 2-2,5 jaar (tijdslot kan iets later zijn geweest, weet het niet meer precies) had ze 0 ongelukjes. Óók op de opvang..die 4-5 ongelukjes was om en nabij een jaar geleden een periode. Daarna is het ook weer beter gegaan, maar nooit meer zo goed als toen ze net begon. Nu blijven we al een poos steken op 2 op een dag op de opvang. Thuis dus nul.
Ik begrijp dat ze op de opvang zelf moet gaan (juffen gaan niet mee). Ze ‘zeggen dat ze moet gaan’, maar checken niet of ze naar de wc gata of op de gang blijft staan en zonder naar de wc gegaan te zijn weer terugkomt. Dus ik denk dat daar het probleem zit. Probeer dat thuis ook te oefenen maar je gaat toch ook snel even mee, ze kan toch ook haar eigen billen niet afvegen nog. Daar moeten we ook mee gaan oefenen. Soms krijgt ze ook simpelweg haar broek niet open, dus ik probeer makkelijke kleding aan te doen (meestal jurk met maillot want dat wil ze zelf graag).
Dan zou ik ook niet gaan inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:50 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ja, ik vind het ook gek dat een peuter alleen moet gaan. Ik krijg van de juffen echter het argument dat ze niet de rest van de groep alleen kunnen laten en daarom niet meegaan. De wctjes zijn op de gang (en aan t eind van de dag dus ook heul erg smerig, maar vind je t gek als ze allemaal alleen naar de wc moeten)
Ah ja, de directeur van de opvang mee plassen, goed idee.quote:Op donderdag 14 mei 2020 22:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zal wel eens proberen het hogerop te zoeken. Van de leidsters hoef ik niet veel te verwachten geloof/vrees ik..
Het hoort gewoon bij hun takenpakket. Ik neem aan dat er meer dan 1 juf op de groep staat, dus dan kan er prima 1 meelopen naar de wc.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:50 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ja, ik vind het ook gek dat een peuter alleen moet gaan. Ik krijg van de juffen echter het argument dat ze niet de rest van de groep alleen kunnen laten en daarom niet meegaan. De wctjes zijn op de gang (en aan t eind van de dag dus ook heul erg smerig, maar vind je t gek als ze allemaal alleen naar de wc moeten)
Ik zou het nog een keer heel duidelijk aangeven bij de leidsters dat het gewoon tot hun takenpakket hoort om actief mee te werken aan zindelijkheidstraining en als ze er dan nog niks mee doen, het inderdaad hogerop zoeken.quote:Op donderdag 14 mei 2020 22:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik zal wel eens proberen het hogerop te zoeken. Van de leidsters hoef ik niet veel te verwachten geloof/vrees ik..
Ha nee dat bedoel ik niet, maar wellicht kan de filiaalmanager beter hun beleid uitleggen?quote:Op donderdag 14 mei 2020 23:52 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ah ja, de directeur van de opvang mee plassen, goed idee.
Thuis is je kind ook niet zindelijk, je moet er voortdurend bovenop zitten. Is er een zusje of broertje bij geboren? Is jullie routine veranderd, nieuwe baan voor jou of de andere ouder, andere opvang, andere tijden? Lekker makkelijk om het bij de opvang te leggen wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |