GizartFRL | vrijdag 17 januari 2003 @ 00:07 |
De voorgeschiedenis van dit topic is Ombouw 1.6 >> 1.9 GTI In dit topic wordt weer een verhaal geplaatst over de moeilijkheden die we gaan treffen bij de ombouw van het defecte blok naar wederom ( hopelijk) een goed blok. Ik heb dus nu in voorraad: mijn oude 130 pk blok (D6B) met gescheurde ophanging ( maar met snellere nokkenas en verstelbaar tandwiel). Algemene opmerking Ik hoop dat jullie er net zoveel plezier in hebben om dit topic te volgen dan dat ik heb met het sleutelen. Werkzaamheden zijn eventueel ook te bezichtigen op afspraak. Geintresseerden aanmelden via dit topic of mail het gaat trouwens om de volgende auto: | |
Tjabbo | vrijdag 17 januari 2003 @ 00:16 |
Oh goodie! another Gizard ombouwtopic. wat riepen we ook weer standaard? ehm....ah..ja. ik weet het weer: Fotoooooooooooo's!! Ontopic: He wat ga je doen man? | |
GizartFRL | vrijdag 17 januari 2003 @ 00:20 |
quote:Waarschijnlijk *ahum* wordt eerst het 109 pk blok in de mijne gelepeld zodat ik eerst weer kan rijden. Daarna wil ik van die 2 halve weer 1 hele maken incl. nieuwe onderdelen. foto's zegt ie... als er iemand is die een digicam wil sponsoren, dan is hij/zij van harte welkom ![]() Ben in de tussentijd onderdelen van de donorauto aan het verkopen, zie ook mijn V&A topic. Om zo extra geld in het laadje te brengen. ( het blijft een dure hobbie he ) | |
RRRobert | maandag 21 juli 2003 @ 21:13 |
Via een ander topic ben ik in 't eerste ombouwtopic van Gizart gekomen. En nu zie ik dat deze inmiddels al weer bijna een half jaar niet is geupdate... ![]() Nu ben ik eik wel eens nieuwsgierig hoe dit is afgelopen | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:06 |
Nou Robert, het zit zo. Wegens demotagewoede op een aantal andere 205jes die niet geschikt waren om op te knappen. En mijn verkoopwoede van die onderdelen. + het feit dat ik nog een blok van een 405 om moest bouwen ( rotbak ![]() Is het een tijdje stil geweest rond de 205 GTI. Dit is er dus met het vorige blok gebeurd:
Heb er inmiddels al wel de grill voorweg evenals de koplampen. Ontsteking is al verwijdert.
Blauw gespoten onderblok ( geen idee of ik em zo wil houden, maar okay), nieuwe dynamo, nieuwe waterpomp, aangepaste gasklep, etc. op zijn kant gezien, het spaghetti spruitstuk ( 4> 2> 1) En een Sebring Einddemper met 90 mm pijp, di eik er waarschijnlijk ni etop wil hebben. Foto's van de auto op het moment:
Strips op de zijkant van de auto laten spuiten. Ofwel, mijn "missie" maak van een snelle 205 een nog snellere 205. Hier zal ik proberen mijn vorderingen neer te zetten. Zin om langs te komen, wil je iets weten of eis je meer foto's laat het me weten. | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:10 |
Ik lees bodykit? me curious. Maar verder suc6 met de ombouw. En zoals altijd we wachte af ![]() | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:11 |
quote:Niets extreems hoor, gewoon een Gutmann setje. * GizartFRL zoekt foto van vergelijkbare set. gevonden: In tegenstelling tot een gewone GTI heeft deze set een andere voorspoiler die breder en lager is. Dit alles natuurlijk wel in mijn kleur [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 02-10-2003 20:16] | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:19 |
Zijaanzicht van dezelfde auto: | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:21 |
En topictitel ook even aangepast. | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:42 |
Subtiel..... maar die wielkast verbredingen zijn gewoon losse onderdelen en van kunstof? of worden die aan de carroserie gelast ? | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:54 |
quote:Kunststof voor het lagere gewicht. Motage gebeurd gewoon op de standaard plekken waar de originele verbreders normaal zitten. | |
ook_gek | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:49 |
ziet er toppie uit ![]() Nu nog een Turbo ![]() | |
Ultimora | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:49 |
heb trouwens nog een leuke 2.0 16 V gevonden.. mischien leuk(er) als donor? | |
GizartFRL | woensdag 26 november 2003 @ 18:50 |
*update* Afgelopen maandag de bevestigingsbouten van het subframe losgedraaid, maar nog niet gedemonteerd. Auto is nu naar een andere plek in de stalling geschoven. Aan de binnenkant de achterbank losgehaald en uitgebouwd, evenals gordelbevestigingspunten achter en wat plastic kappen aan de zijkant. Binnenkort gaan ook de voorstoelen eruit en daarna de complete vloerbedekking. Het doel van deze auto is simpel: Minimaal gewicht met maximaal vermogen. Volgende keer wil ik minimaal het subframe verwijderen en als het kan ook een proberen het blok er uit te krijgen. | |
VVK | woensdag 26 november 2003 @ 20:46 |
![]() | |
GizartFRL | donderdag 27 november 2003 @ 17:37 |
Vandaag de pakkingset voor het complete blok besteld. Evenals een nieuw V snaartje en een distributieriemsetje. Als het goed is heb ik ook al iemand gevonden die het blok wil opbouwen ( daar heb ik zelf de technische kennis waarschijnlijk niet voor). Als het goed is zijn deze artikelen morgen binnen bij de lokale Peugeot dealer. | |
w31rd0 | donderdag 27 november 2003 @ 18:14 |
Gefeliciteerd met die beslissing over die traanplaten ! Voor de rest veel suc6 met je projectje. | |
Ultimora | donderdag 27 november 2003 @ 18:20 |
quote:heb je de kop ook laten afvlakken, en laten testen op lekken en zo, dat lijkt me wel handig als je toch de pakkingen gaat vervangen, dan heb je de kop er toch al af liggen.. | |
GizartFRL | donderdag 27 november 2003 @ 18:40 |
quote:Zoals eerder gezegd: Kop laten bewerken. Dus dat gaat ook nog wel goed komen. | |
Dr_Crouton | vrijdag 28 november 2003 @ 07:42 |
Ben niet zo technisch om al die begrippen en onderdelen te kennen, maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat! ![]() | |
t0n | vrijdag 28 november 2003 @ 09:15 |
Vét man! Als je hulp nodig hebt... (KOM JE MAAR NAAR NIJMEGEN!! ![]() ![]() Maareh ik wil je best wel eens helpen (aangezien ik lompe domme kracht gebruik bij het verneuken van auto's, maar toch ook enigsinds de techniek snap ![]()
| |
slashme | vrijdag 28 november 2003 @ 14:27 |
Ziet er goed uit. Al aan een heet nokkenasje gedacht? Je kunt die injectie toch mappen? | |
Ultimora | vrijdag 28 november 2003 @ 14:35 |
quote:nokkenassen worden vanzelf warm hoor. ![]() | |
Metalfreak | vrijdag 28 november 2003 @ 15:27 |
Giz, succes ermee! Ben benieuwd naar de snelheid van je nieuwe project.. ![]() | |
slashme | vrijdag 28 november 2003 @ 15:40 |
quote:Maar je mot een echte hete hebben. | |
PeuRac | vrijdag 28 november 2003 @ 17:56 |
quote:Gasbrander erop ![]() ![]() | |
extreme | vrijdag 28 november 2003 @ 17:59 |
quote:je kan nog een stukkie uit het dak zagen, dat scheelt ook gewicht ![]() autootje ziet er verder | |
GizartFRL | vrijdag 28 november 2003 @ 18:02 |
quote:Zit al een snellere nokkenas in met verstelbare poelie. Maar het kan altijd nog nokkiger ![]() | |
blackie007 | zaterdag 29 november 2003 @ 17:44 |
quote: ![]() LOL Veel succes Giz met opbouwen van je wagen. | |
GizartFRL | zaterdag 29 november 2003 @ 18:15 |
Opbouwen? Ik moet em eerst nog afbreken ![]() Vandaag het subframe eronderweg gehaald. Ik heb dus nu een motorloze auto te staan. Valt niet mee om zoiets in je eentje te doen, maar het gaat. | |
Innisdemon | donderdag 4 december 2003 @ 00:43 |
stukje uit het dak zagen? haha dat heeft ie al eens eerder gedaan (arm 1.1'tje) ![]() | |
RRRobert | donderdag 4 december 2003 @ 09:29 |
quote:hmmm... doet me aan een ander GizartFRL project denken ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 6 december 2003 @ 17:38 |
*wekelijkse update* Vandaag de radiateur en de accubak verwijdert. Tevens een aantal onderdelen van het oude blok af gehaald. Sensoren en enkele bouten meteen overgezet naar het nieuwe blok om hun positie niet te vergeten Onderwijlst nog even een andere 205 rijder aan een motorkap en een paar knipperlichtjes geholpen. Volgende week weer verder. En deze week ge ik een afspraak maken met degene die mijn blok gaat herbouwen. | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 17:41 |
quote:that's the spirit. Waarschijnlijk een klein beetje krom vorkje. | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 18:43 |
Update voor de afgelopen weekenden. Het interieur is nu redelijk leeg. Voor de rest is het 1.9 blok verhaal van de baan. Misschien dat ik nog wel dat blok eens voor een andere gti ga gebruiken, maar dat zal de tijd laten blijken. Het goede nieuws: het blok wat erin komt ligt op het moment al klaar op ettelijke kilometers van mijn auto. Vooralsnog loop alles volgens een breed uitgestrekt plan. Primaire doelen: Auto lichter maken. Tot de volgende update. | |
slashme | donderdag 18 december 2003 @ 18:47 |
quote:klinkt goed, geen foto's? | |
-Eddow- | donderdag 18 december 2003 @ 18:50 |
quote:Over een maandje of 2 ![]() | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 18:51 |
quote:Morgen ook goed? ![]() | |
-Eddow- | donderdag 18 december 2003 @ 18:52 |
quote:Zo snel ![]() | |
john_bosh | donderdag 18 december 2003 @ 18:53 |
haha leuke dingetjes die peugeots | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:30 |
Foto's :
En toen waren de batterijen op. | |
Xtreem | donderdag 18 december 2003 @ 19:32 |
he zwarte, hoe groot is de kans dat we jouw projectje mogen bewonderen bij de meet? ben NOGAL benieuwd ![]() ![]() | |
-Eddow- | donderdag 18 december 2003 @ 19:35 |
quote:0,0 denk ik ![]() | |
slashme | donderdag 18 december 2003 @ 19:37 |
http://www.zauberpilz.com/upload/pictures/dsc_0008.jpg valt mee met de roest heb erger gezien ![]() | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:51 |
quote:Ik ben vanaf kerst vrij, dus misschien dat het blok erin gelepeld kan worden voor de meet. ( wanneer is die trouwens? ![]() Ps, iedereen is trouwens uitgenodigd om eens een middagje te komen kijken in Fryslân. | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:52 |
quote:Tis gelukkig oppervlakkig, dus beetje bijwerken en het kan weer jaren mee! | |
-Eddow- | donderdag 18 december 2003 @ 19:53 |
quote:25 januari Als het niet zo ver was geweest had ik langsgekomen | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:54 |
quote:Mietje, ik rij dit weekend toch ook zo effe richting Limburg met een huur Almera Tino 2.2 DCI. Wat nou ver? | |
Xtreem | donderdag 18 december 2003 @ 19:57 |
quote:behoefte aan een koffiepauze halverwege? ![]() | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:58 |
quote:Niet snachts ![]() We ( vriendin en ik) gaan waarschijnlijk savonds laat weg en we zien wel wanneer en hoe we terugkomen/overnachten. *roedtripje doen dus* | |
GizartFRL | donderdag 18 december 2003 @ 19:59 |
Ontopic graag. | |
GizartFRL | maandag 29 december 2003 @ 17:31 |
Zo eindelijk de foto's van de binnenkant:
Zijn luchtaanzuigbuisje: Zijn uitlaatspruitstukje: Morgen de binnenkant van de motorruimte bijwerken en laten drogen, en daarna: Inbouwen die hap. it's easier said then done! | |
jacco | maandag 29 december 2003 @ 18:08 |
Still going strong zie ik. Maar wat is de connectie met:![]() [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 29-12-2003 18:15] | |
GizartFRL | maandag 29 december 2003 @ 18:11 |
quote:Kijk maar eens verder op die site, dan zie je de vreemdste dingen.... ![]() Maar het gaat in ieder geval de goede kant op met de 205 [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 29-12-2003 18:15] | |
Agostini | dinsdag 30 december 2003 @ 22:19 |
quote:Mooie bak,ik heb ook een 205GTI gehad met bodykit,die zag er nog mooier uit als deze.(ik zal morgen effe een foto posten) | |
Coupe | woensdag 31 december 2003 @ 19:04 |
He leuk een 2.0 16V motor ipv de 1.9 8V. Is even een beetje lastig kwa bedrading enzo maar het loopt als een lier ![]() | |
-Eddow- | maandag 5 januari 2004 @ 12:32 |
Giz! Heb je mischien ook een "How to fix een lekke koppakking" Dat is dus die olie lekkage.. | |
GizartFRL | maandag 5 januari 2004 @ 19:10 |
quote:Nee, helaas( of gelukkig) heb ik daar geen ervaring mee. Open er anders een topic over ofzo. Offtopic geneuzel ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 6 januari 2004 @ 19:19 |
Vandaag even een uurtje eerder vrij genomen van he twerk om me nog even met het blok bezig te houden. Het volgende gedaan: V-snaar van het blok afgehaald, aangezien er een nieuwe op moet, en de dealer de oude moet zien. Ook de warmtewisselaar van het blok gehaald. Helaas moet ik de aansluiting van de koelslang van de radiateur naar het blok nu ook ombouwen. Wat else: het beschermkapje voor de bougiekabels ook weer juist gemonteerd. tevens de accubak annex motorsteunhouder compleet opgeschuurd ontvet en in de zinkspray gezet. Morgen meer dus. | |
GizartFRL | donderdag 22 januari 2004 @ 18:44 |
Vandaag weer even een middag vrij genomen om aan mijn autootje te werken. Eerst nog het laatste onderdeeltje voor de stuurbekrachtiging bij de sloop vandaan gehaald ( voor een mede 205 rijder). Vandaag eerst de nieuwe koppelingskabel voor de mi16 bak maar vastgezet. Moest het hele pedaal ook nog ver angen voor een nieuwere exemplaar. Voorbumper/spoiler heb ik er ook maar voor weg geschroeft aangezien de radiateur ook ngo een stukje naar voren verplaatst moet worden.... 2B continued. | |
OrganicIron | vrijdag 23 januari 2004 @ 23:42 |
leuk leuk leuk! er wordt toch een hoop gesleuteld aan scheurijzers zeg ![]() er gaat een wereld voor me open! | |
ThaFreak | zaterdag 24 januari 2004 @ 00:08 |
wordt dit trouwens weer een cabrio?? ![]() | |
StefanP | zaterdag 24 januari 2004 @ 01:22 |
Damn, ben je soms monteur van beroep? ![]() | |
Yakult | zaterdag 24 januari 2004 @ 13:04 |
Leuk project! Je had het over een Gutmann kit, heb je die al in huis? Anders kun je misschien nog een Dimma overwegen. Lekker breed en die kun je dacht ik nog steeds nieuw bestellen, ff een pic: ![]() (klik plaatje voor meer) [Dit bericht is gewijzigd door Yakult op 24-01-2004 13:06] | |
Yakult | zaterdag 24 januari 2004 @ 13:05 |
dubbel... | |
Dr_Crouton | zaterdag 24 januari 2004 @ 16:00 |
quote: ![]() | |
-Muse- | zondag 25 januari 2004 @ 00:13 |
Hehe, ik ben ook helemaal weg van de 205gti 1.9 mja, ik weet neit veel over de autotechniek (aansluitingen, benamingen etc) dus dan is het neit slim om zo'n auto te kopen, want het zijn toch problemen auto's helaas ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 6 maart 2004 @ 19:18 |
Het blok is er inmiddels weer uit gegaan. Subframe er weer onder weg en ook de uitlaat weer los. Reden: Nieuwe onderste motorsteun inbouwen( dit had wel gekund zonder uitbouw.) Schakelhevel op de bak vervangen door een exemplaar van een 1.9 8v bak. ( daarvoor moest het blok er wel uit.) De guttmankit is binnen, maar die zat er ook al op. Dimma is trouwens ook erg leuk. Zit nog te twijfelen of ik er een 1.6 bak achter zal gooien aangezien die versnellingen korter zijn. Mwa, das van later zorg ![]() *blijft bezig* | |
Klaasklapschaats | zondag 7 maart 2004 @ 11:25 |
Dus er wordt weer gewerkt aan de peuk...![]() Wel interessant topic, maar laat ik de eerste maar zijn ![]() ![]() | |
PeuRac | zondag 7 maart 2004 @ 11:31 |
Heerlijk, die GizartFRL ombouw topics miste ik toch wel ![]() | |
GizartFRL | zondag 7 maart 2004 @ 12:13 |
quote:Ik vond em weer via google ![]() En de foto's komen ooit nog wel eens ![]() | |
Klaasklapschaats | zondag 7 maart 2004 @ 13:09 |
quote:Haha ok. En laat ooit nu net binnen nu en 4 weken vallen dit jaar... ![]() | |
Supaaah | zondag 7 maart 2004 @ 13:18 |
quote:Als je echt leuk bezig wilt zijn heb ik nog wel wat ideeen van me oom: Op de sloop voor een habbekrats 2 dezelfde auto's halen; 1 die van voren totalloss is en 1 die van achteren totall loss is. En dan beide auto's aan elkaar 'lijmen' ![]() ![]() En hij is ook bezig met een eigen ontwerp.. Ruim 10 jaar geleden begonnen met een carroserie van hout (als vorm) die hij later ingegoten heeft en nu heeft ie een carroserie van kunststof waar straks metaal ofzo overheen komt. | |
Klaasklapschaats | maandag 8 maart 2004 @ 09:05 |
quote:Ohh als het leven toch zo simpel was..... Een auto die alleen van voren totalloss is is niet totaal maar halfloss ![]() ![]() En zo simpel is het niet, je kan hooguit spatscherm en moterkap e.d. overzetten van een donorauto (sloper) naar een andere auto met lichte schade... Heeft je oom wel eens van de RDW gehoord? Dat zijn mensen die die auto ook wel graag een keer willen zien dan voor ie weer een kenteken krijgt.. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Klaasklapschaats op 08-03-2004 09:10:07 (alsikhetwist..) ] | |
GenesiZ | maandag 8 maart 2004 @ 23:49 |
Een maatje van me werkt in een Peugeot autobedrijf. Hij heeft een oude 1.9 gti helemaal gestript en de slechte plekjes weggewerkt. Hij heeft ook alles opniew laten spuiten. Het mooie wat hij gedaan heeft is een 1.9 blok erin gehangen met een 1.6 versnellingsbak. Flink wat power van de 1.9 en de snelle trekkracht van de 1.6 bak. Hij moet hem nog helemaal afmaken maar het ziet er wel heel erg strak uit. | |
-Eddow- | donderdag 1 april 2004 @ 13:27 |
Hoe zit het ermee Giz ?? |