In dit topic wordt weer een verhaal geplaatst over de moeilijkheden die we gaan treffen bij de ombouw van het defecte blok naar wederom ( hopelijk) een goed blok.
Ik heb dus nu in voorraad:
mijn oude 130 pk blok (D6B) met gescheurde ophanging ( maar met snellere nokkenas en verstelbaar tandwiel).
een half 130pk blok (D6B) met goede ophanging.
een 109 pk blok (DDZ) uit een PSA auto die nu nog in een 205 GTI zit.
Algemene opmerking
Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom,
Slowchat daarintegen
Ik hoop dat jullie er net zoveel plezier in hebben om dit topic te volgen dan dat ik heb met het sleutelen.
Werkzaamheden zijn eventueel ook te bezichtigen op afspraak. Geintresseerden aanmelden via dit topic of mail
het gaat trouwens om de volgende auto:
Fotoooooooooooo's!!
Ontopic:
He wat ga je doen man?
Die volledige motor in je eigen auto bouwen, en dan de rest uit de halve motoren ombouwen?
Of die hele slopen en een half blokje reviseren/opnieuw opbouwen?
quote:Waarschijnlijk *ahum* wordt eerst het 109 pk blok in de mijne gelepeld zodat ik eerst weer kan rijden.
Op vrijdag 17 januari 2003 00:16 schreef Tjabbo het volgende:
Oh goodie! another Gizard ombouwtopic.
wat riepen we ook weer standaard? ehm....ah..ja. ik weet het weer:Fotoooooooooooo's!!
Ontopic:
He wat ga je doen man?
Die volledige motor in je eigen auto bouwen, en dan de rest uit de halve motoren ombouwen?
Of die hele slopen en een half blokje reviseren/opnieuw opbouwen?
Ben in de tussentijd onderdelen van de donorauto aan het verkopen, zie ook mijn V&A topic. Om zo extra geld in het laadje te brengen. ( het blijft een dure hobbie he )
Nu ben ik eik wel eens nieuwsgierig hoe dit is afgelopen Dus... how's life met de 1.9 gti?
Let op het scheurtje
Heb er inmiddels al wel de grill voorweg evenals de koplampen.
Ontsteking is al verwijdert.
57i Kit van K&N is verwijderd ( komt nog wel terug hoor )
Onder de kap al wat slangen losgehaald, zodat de motor er uit kan binnen een week of 2 ( ik ga me niet haasten )
Onderdelen voor het nieuw op te bouwen blok zijn bij elkaar gezocht/gevonden.
Heb er foto's van dit keer!
Nieuwe koppeling + drukgroep schoongemaakte kop ( waar nog wat aan verandert gaat worden ), nieuwe startmotor etc.
Blauw gespoten onderblok ( geen idee of ik em zo wil houden, maar okay), nieuwe dynamo, nieuwe waterpomp, aangepaste gasklep, etc.
op zijn kant gezien, het spaghetti spruitstuk ( 4> 2> 1) En een Sebring Einddemper met 90 mm pijp, di eik er waarschijnlijk ni etop wil hebben.
Toch liever mijn ovaaltje er weer onder Die traanplaat matten komen er NIET in.
Foto's van de auto op het moment:
En ja, de flitser is klote.
Hier was ie opgekrikt, normaal staat ie nie tzo hoog
So sue me!
Plannen( behalve een nieuwe blok in mekaar zetten):
Strips op de zijkant van de auto laten spuiten.
Krukas laten balanceren.
Racekoppeling ?
Kop laten bewerken.
Andere velgen, of kijken of deze achter verbreed kunnen worden ivm bodykit.
309 achteras ( breder).
Vliegwiel afdraaien.
Ofwel, mijn "missie" maak van een snelle 205 een nog snellere 205.
Hier zal ik proberen mijn vorderingen neer te zetten.
Zin om langs te komen, wil je iets weten of eis je meer foto's laat het me weten.
quote:Niets extreems hoor, gewoon een Gutmann setje.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:10 schreef jacco het volgende:
Ik lees bodykit? me curious. Maar verder suc6 met de ombouw. En zoals altijd we wachte af
* GizartFRL zoekt foto van vergelijkbare set.
gevonden:
In tegenstelling tot een gewone GTI heeft deze set een andere voorspoiler die breder en lager is.
Buiten het bredere gezicht kheeft deze voorspoiler ook meer koelsleuven.
Voorste wielkasverbreders zijn breder en lopen aan de achterkant verder door naar beneden.
Voor de achterste wielkasten ook een gedeelte van deze bodykit. Oogt daardoor ook bredere.
Dit alles natuurlijk wel in mijn kleur M0TW ofwel antraciet.
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 02-10-2003 20:16]
quote:Kunststof voor het lagere gewicht.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:42 schreef jacco het volgende:
Subtiel..... maar die wielkast verbredingen zijn gewoon losse onderdelen en van kunstof? of worden die aan de carroserie gelast ?
Afgelopen maandag de bevestigingsbouten van het subframe losgedraaid, maar nog niet gedemonteerd.
Alle vloeistoffen zijn inmiddels al afgelopen.
Vandaag de auto weer op zijn wielen gezet nadat de aandrijfasmoeren zijn verwijderd.
Auto is nu naar een andere plek in de stalling geschoven.
Zodat ik er makkelijker mee kan werken.
Aan de binnenkant de achterbank losgehaald en uitgebouwd, evenals gordelbevestigingspunten achter en wat plastic kappen aan de zijkant.
Binnenkort gaan ook de voorstoelen eruit en daarna de complete vloerbedekking.
Het doel van deze auto is simpel:
Minimaal gewicht met maximaal vermogen.
Voor normaal gebruik heb ik toch een andere auto, en deze is dan voor het rijgenot / samen met de vriendin eens een rallyproef doen.
Volgende keer wil ik minimaal het subframe verwijderen en als het kan ook een proberen het blok er uit te krijgen.
Als het goed is heb ik ook al iemand gevonden die het blok wil opbouwen ( daar heb ik zelf de technische kennis waarschijnlijk niet voor).
En omdat ik het goed wil doen, laat ik het dan maar doen door iemand die er verstand van heeft.
Als het goed is zijn deze artikelen morgen binnen bij de lokale Peugeot dealer.
Kan ik daar weer een deel van mijn loon heen gaan schuiven
quote:heb je de kop ook laten afvlakken, en laten testen op lekken en zo, dat lijkt me wel handig als je toch de pakkingen gaat vervangen, dan heb je de kop er toch al af liggen..
Op donderdag 27 november 2003 17:37 schreef GizartFRL het volgende:
Vandaag de pakkingset voor het complete blok besteld.
Evenals een nieuw V snaartje en een distributieriemsetje.Als het goed is heb ik ook al iemand gevonden die het blok wil opbouwen ( daar heb ik zelf de technische kennis waarschijnlijk niet voor).
En omdat ik het goed wil doen, laat ik het dan maar doen door iemand die er verstand van heeft.Als het goed is zijn deze artikelen morgen binnen bij de lokale Peugeot dealer.
Kan ik daar weer een deel van mijn loon heen gaan schuiven
quote:Zoals eerder gezegd:
Op donderdag 27 november 2003 18:20 schreef Ultimora het volgende:[..]
heb je de kop ook laten afvlakken, en laten testen op lekken en zo, dat lijkt me wel handig als je toch de pakkingen gaat vervangen, dan heb je de kop er toch al af liggen..
Dus dat gaat ook nog wel goed komen.
keep up the goood work.
quote:nokkenassen worden vanzelf warm hoor.
Op vrijdag 28 november 2003 14:27 schreef slashme het volgende:
Ziet er goed uit. Al aan een heet nokkenasje gedacht? Je kunt die injectie toch mappen?
quote:Maar je mot een echte hete hebben.
Op vrijdag 28 november 2003 14:35 schreef Ultimora het volgende:[..]
nokkenassen worden vanzelf warm hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |