abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2020 @ 15:24:39 #101
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193159655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Toekomstige lockdowns zijn kennelijk onvermijdelijk, het proces van afbouwen zoals wij hier doen is dus eigenlijk gebakken lucht. Er komt een moment dat we weer in lockdown moeten en dat zal dat waarschijnlijk net zo rigoureus worden als 13 maart. Het virus is er (waarschijnlijk in de gebruikelijke griepmaanden) en dan moet alles direct weer volledig op slot, of het is er niet. Nu zitten we in die tweede fase.

https://www.parool.nl/wer(...)owns-nodig~b2283aa9/
Dat zal, linksom of rechtsom, inderdaad wel ongeveer zijn wat de nabije toekomst brengt. We hebben immers nog geen medische aanpak, dus we varen op dit moment deels op omstandigheden die we niet in de hand hebben (seizoen) en deels op dingen die we wel kunnen (social distancing). Als het eerste deel ons gunstig is gezind dan kunnen we wat minderen op deel 2, dus de versoepelingen in de zomer. Maar het aantal besmettingen zal hoe dan ook weer toe gaan nemen en dan gaat de kraan weer dicht. Telkens in dezelfde volgorde als waarin dingen weer open mogen gaan ze omgekeerd weer dicht, en vice versa. De heftigheid van de uitbraak zal bepalen hoeveel stappen je moet nemen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 15:25:04 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193159659
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Die initiële lockdown was begrijpelijk. Waar ik en veel mensen moeite mee hebben is het vervolg. De noodzakelijkheid van nog maanden behoorlijke beperkingen zijn uiterst dubieus.

Het gaat verder ook niet om mij, ik val niet in een risicogroep dus de kans dat ik op een IC kom door corona is op basis van fitheid, leeftijd en BMI minder dan 1%.

Dat risico wil ik best nemen.
Dus, andere mensen mogen dood of ernstig ziek worden? Leuke houding wel.

Tja, godzijdank hebben wij een regering die anders denkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193159766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zal, linksom of rechtsom, inderdaad wel ongeveer zijn wat de nabije toekomst brengt. We hebben immers nog geen medische aanpak, dus we varen op dit moment deels op omstandigheden die we niet in de hand hebben (seizoen) en deels op dingen die we wel kunnen (social distancing). Als het eerste deel ons gunstig is gezind dan kunnen we wat minderen op deel 2, dus de versoepelingen in de zomer. Maar het aantal besmettingen zal hoe dan ook weer toe gaan nemen en dan gaat de kraan weer dicht. Telkens in dezelfde volgorde als waarin dingen weer open mogen gaan ze omgekeerd weer dicht, en vice versa. De heftigheid van de uitbraak zal bepalen hoeveel stappen je moet nemen.
Oh?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193161132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus, andere mensen mogen dood of ernstig ziek worden? Leuke houding wel.

Tja, godzijdank hebben wij een regering die anders denkt.
Waar zeg ik dat precies? Je vraagt naar mijn persoonlijke situatie en hoe ik er in sta.

Doe dat dan niet als het antwoord je bij voorbaat al niet aanstaat.
blablablabla
pi_193161179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zal, linksom of rechtsom, inderdaad wel ongeveer zijn wat de nabije toekomst brengt. We hebben immers nog geen medische aanpak, dus we varen op dit moment deels op omstandigheden die we niet in de hand hebben (seizoen) en deels op dingen die we wel kunnen (social distancing). Als het eerste deel ons gunstig is gezind dan kunnen we wat minderen op deel 2, dus de versoepelingen in de zomer. Maar het aantal besmettingen zal hoe dan ook weer toe gaan nemen en dan gaat de kraan weer dicht. Telkens in dezelfde volgorde als waarin dingen weer open mogen gaan ze omgekeerd weer dicht, en vice versa. De heftigheid van de uitbraak zal bepalen hoeveel stappen je moet nemen.
Maar als je het vergelijkt met een ander virus, zeg de griep, daar is ook geen remedie voor en komt elk jaar terug. Om in het voorjaar weer te verdwijnen. Is dat ook niet wat we hier gewoon zien?

Want dan krijg je dus sowieso een enorme terugval in oktober of zo. En slaat het hele menselijk optreden en geleidelijk afbouwen van maatregelen eigenlijk om het virus te beteugelen eigenlijk nergens op. Want het is niet in te dammen door menselijk handelen. Tenzij je het land weer in een volledige lockdown gooit.

Enige wat feitelijk relevant is is de IC capaciteit. Die is laag, dus versoepel maar gewoon veel rigoreuzer.
blablablabla
pi_193161503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus, andere mensen mogen dood of ernstig ziek worden? Leuke houding wel.

Tja, godzijdank hebben wij een regering die anders denkt.
Mensen gaan nu eenmaal dood. Het is niet anders.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:37:26 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193161518
We zitten nu al anderhalve maand te wachten op DE PIEK.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:40:44 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193161561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
We zitten nu al anderhalve maand te wachten op DE PIEK.
Dat is echt onzin. Feitelijk zijn de eerste versoepelingen pas minder dan een week van kracht.

Dat een paar media met clickbaitkoppen proberen bezoekers naar hun items te trekken, wil niet zeggen dat Nederlanders massaal hun normale patronen weer hebben opgepakt.
pi_193161712
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Feitelijk zijn de eerste versoepelingen pas minder dan een week van kracht.

Dat een paar media met clickbaitkoppen proberen bezoekers naar hun items te trekken, wil niet zeggen dat Nederlanders massaal hun normale patronen weer hebben opgepakt.
Ga voor de grap eens naar buiten en verbaas je zou ik zeggen.

Er zijn overigens gewoon bedrijven die op basis van datamonitoring een aardig beeld hebben van het globale aantal bewegingen. En die spreken van een significante toename al sinds eind april.

https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2332549
blablablabla
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:36 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193161770
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen gaan nu eenmaal dood. Het is niet anders.
Inderdaad, we gaan allemaal dood dus ik neem aan dat degenen die nu zo hard roepen om alles open te gooien vooraan zullen staan om zichzelf op te offeren voor de goede zaak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193161833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, we gaan allemaal dood dus ik neem aan dat degenen die nu zo hard roepen om alles open te gooien vooraan zullen staan om zichzelf op te offeren voor de goede zaak.
Gewoon lekker leven zie ik niet als opoffering. Rekening houden met mensen die graag op 1.5 afstand blijven, prima. Wil je mij toch een knuffel geven, ook goed. Vind de economie zorgwekkender dan dat ik mij druk maak of ik ziek word.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:00:29 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193161835
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga voor de grap eens naar buiten en verbaas je zou ik zeggen.

Er zijn overigens gewoon bedrijven die op basis van datamonitoring een aardig beeld hebben van het globale aantal bewegingen. En die spreken van een significante toename al sinds eind april.

https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2332549
Dat wil niet zeggen dat mensen niet oppassen. Sowieso begint het steeds duidelijker te worden dat besmettingen vooral binnen plaatsvinden. En dan met name wanneer je langere tijd met mensen in dezelfde ruimte bent, en niet wanneer je iemand vluchtig passeert.

Dat wat drukte op straat niet direct leidt tot een grote toename in het aantal infecties, wil niet zeggen dat andere versoepelingen dat ook niet zullen doen.
pi_193161958
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat mensen niet oppassen. Sowieso begint het steeds duidelijker te worden dat besmettingen vooral binnen plaatsvinden. En dan met name wanneer je langere tijd met mensen in dezelfde ruimte bent, en niet wanneer je iemand vluchtig passeert.

Dat wat drukte op straat niet direct leidt tot een grote toename in het aantal infecties, wil niet zeggen dat andere versoepelingen dat ook niet zullen doen.
Ook in de treinen is het al weken significant drukker, en dat is toch echt een binnen situatie. Waarschijnlijk is dat virus allang weer op zijn retour en komt het straks in het najaar pas weer terug.
blablablabla
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:25:19 #114
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193162274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, we gaan allemaal dood dus ik neem aan dat degenen die nu zo hard roepen om alles open te gooien vooraan zullen staan om zichzelf op te offeren voor de goede zaak.
Ja hoor. Nou ja, opofferen zou ik het niet willen noemen, eerder gebruik maken van de normale dingen die we altijd al hebben kunnen doen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193162284
Ik denk het wel.. ik verwacht ook vooral tokkies op de terrassen.

Op de school van de kinderen gaat het ook helemaal nergens over met “ouders” die zich niet aan de afstand houden.

Nederland :')
Ik was hier...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:33:55 #116
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193162426
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook in de treinen is het al weken significant drukker, en dat is toch echt een binnen situatie.
Ik denk dat echt maar een heel klein deel van Nederland regelmatig in de trein zit. Sowieso al, maar nu helemaal.

Een van de redenen dat het soms druk is, is ook omdat er minder treinen rijden dan normaal.

quote:
Waarschijnlijk is dat virus allang weer op zijn retour en komt het straks in het najaar pas weer terug.
Het is voor iedereen koffiedik kijken op dit moment.
pi_193162966
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat echt maar een heel klein deel van Nederland regelmatig in de trein zit. Sowieso al, maar nu helemaal.

Een van de redenen dat het soms druk is, is ook omdat er minder treinen rijden dan normaal.
[..]

Het is voor iedereen koffiedik kijken op dit moment.
Het zal me benieuwen of er binnenkort nog een tweede piek komt.
Kwam net dit bericht tegen.

gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30 Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Mensen zijn er wel klaar mee en gaan gewoon weer lekker winkelen, dus ook overdekt.
blablablabla
pi_193183768
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef Elan het volgende:
Het gaat verder ook niet om mij, ik val niet in een risicogroep dus de kans dat ik op een IC kom door corona is op basis van fitheid, leeftijd en BMI minder dan 1%.

Dat risico wil ik best nemen.
Je hoeft niet op de IC te komen om er op lange termijn last van de hebben.

Ik heb hele milde symptomen gehad, maar heb na 4 weken nog steeds last er van. Conditie is 0, en ben nog steeds erg snel buiten adem.
En ik ben ook geen risico groep, en heb het toch echt waarschijnlijk in de supermarkt opgelopen. Om je even een indicatie te geven, hoe het ook kan lopen.

Je hebt dus niet alleen kans op die 1% IC, je hebt veel meer kans, op lange termijn klachten.
pi_193186528
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je hoeft niet op de IC te komen om er op lange termijn last van de hebben.

Ik heb hele milde symptomen gehad, maar heb na 4 weken nog steeds last er van. Conditie is 0, en ben nog steeds erg snel buiten adem.
En ik ben ook geen risico groep, en heb het toch echt waarschijnlijk in de supermarkt opgelopen. Om je even een indicatie te geven, hoe het ook kan lopen.

Je hebt dus niet alleen kans op die 1% IC, je hebt veel meer kans, op lange termijn klachten.
Hebben mensen na een normaal griepje toch ook vaak last van hoor. Ben in 2018 doodziek daarvan geweest, het is dat er toen nog geen Corona was anders zou ik direct in quarantaine zijn geplaatst. Heb toen drie maanden amper kunnen sporten omdat conditie ernstig achterbleef.

Oké 4 weken zonder enige verbetering is wel erg lang. Zijn er geen foto's van je longen gemaakt nadien?

Juist die willekeurigheid van plekken waar je het kan oplopen maakt het lastig, je kunt het halve land op slot houden maar het kan zoals je zelf al hebt ervaren eigenlijk op elke willekeurige plek opduiken. Een vakkenvuller kan net zo goed een superverspreider worden als een barman.
blablablabla
  maandag 18 mei 2020 @ 00:22:41 #120
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193190021
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:55 schreef Elan het volgende:
Oké 4 weken zonder enige verbetering is wel erg lang. Zijn er geen foto's van je longen gemaakt nadien?
Het is dus niet heel erg lang, het is zelfs vrij normaal. Dat is dus het gevaar. En heel simpel we weten er nog heel weinig van. Maar het is wel een klacht die je steeds vaker hoort van patiënten met milde Covid-19 symptomen. Impact op lange termijn, onbekend.

Ik ben geen risico groep, dus niet belangrijker. Ze maken niet zomaar foto's.
Sterker nog, mogelijk Covid-19 => Blijf maar thuis. Ze doet er niet zoveel aan, mede omdat er niets aan te doen is momenteel.

quote:
Juist die willekeurigheid van plekken waar je het kan oplopen maakt het lastig, je kunt het halve land op slot houden maar het kan zoals je zelf al hebt ervaren eigenlijk op elke willekeurige plek opduiken. Een vakkenvuller kan net zo goed een superverspreider worden als een barman.
We moeten het land ook niet op slot houden. Daar ben ik absoluut geen voorstander van. MAAR... we moeten het wel heel voorzichtig doen en stapje voor stapje.

Als het fout gaat, ben je eigenlijk al weer te laat.
pi_193197134
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Het is dus niet heel erg lang, het is zelfs vrij normaal. Dat is dus het gevaar. En heel simpel we weten er nog heel weinig van. Maar het is wel een klacht die je steeds vaker hoort van patiënten met milde Covid-19 symptomen. Impact op lange termijn, onbekend.

Ik ben geen risico groep, dus niet belangrijker. Ze maken niet zomaar foto's.
Sterker nog, mogelijk Covid-19 => Blijf maar thuis. Ze doet er niet zoveel aan, mede omdat er niets aan te doen is momenteel.
[..]

We moeten het land ook niet op slot houden. Daar ben ik absoluut geen voorstander van. MAAR... we moeten het wel heel voorzichtig doen en stapje voor stapje.

Als het fout gaat, ben je eigenlijk al weer te laat.
Bron voor dat dikgedrukte? We kennen allemaal de verhalen van jonge gezonde mensen die doodziek worden of zelfs komen te overlijden aan Corona. Maar er staan ook legio verhalen tegenover van mensen die 2 dagen op bed liggen en er dan weer tegenaan kunnen. Of zelfs mensen die besmet raken en het zelf niet eens merken.

Er zijn inmiddels iets meer dan 9000 mensen overleden aan corona. De oversterfte in het griepseizoen van 2018 wordt geschat op 9444. Dat zijn vooral mensen van 75 jaar en ouder..
blablablabla
pi_193197563
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:40 schreef Elan het volgende:
Bron voor dat dikgedrukte?
Ik had het iets anders moeten verwoorden, de meeste hebben er inderdaad weinig last van en nadat de symptomen weg zijn. Maar er is een grote groep die er last van blijft houden. Daarin zijn 4 weken niets.
Dokters hebben nog geen idee, waarom.

Duizenden patiënten met 'milde' coronaklachten zijn wekenlang ziek

Het is dus niet dat iedereen die Covid-19 heeft gehad, hier ook last van heeft. Maar het kan dus zo wel grote impact hebben, op de lange termijn. Zonder dat men weet, waar het door komt.

En dit zijn dan gewoon normale mensen (geen zwakkere), die gewoon milde symptonen hadden.

Met de voorbeelden die ik voorbij zag komen, kan ik mij daar ook weer onder de milde categorie rekenen.

quote:
We kennen allemaal de verhalen van jonge gezonde mensen die doodziek worden of zelfs komen te overlijden aan Corona. Maar er staan ook legio verhalen tegenover van mensen die 2 dagen op bed liggen en er dan weer tegenaan kunnen. Of zelfs mensen die besmet raken en het zelf niet eens merken.
Klopt... Dat zijn de meeste mensen, die komen er heel gemakkelijk vanaf. Sommige hebben er een paar dagen last van en zijn er vanaf.

Maar onderschat niet, dat we gewoon eigenlijk nog niets weten van dit virus op de lange termijn.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:07:32 #124
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193197597
Oef


Frankrijk sluit scholen na opleving aantal besmettingen: ‘70 gevallen’
Een week nadat de Franse scholen deels heropenden, is er een ‘zorgwekkende opleving’ van coronabesmettingen die te linken zijn aan scholen. Het zou volgens een minister gaan om ‘70 gevallen’, waarbij scholen de deuren onmiddellijk weer hebben moeten sluiten.

Bron:
https://www.ad.nl/buitenl(...)0-gevallen~a6ca911a/
  maandag 18 mei 2020 @ 22:45:41 #125
183178 Dreassic
Typo king
pi_193199090
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:07 schreef AlwaysConnected het volgende:
Oef

Frankrijk sluit scholen na opleving aantal besmettingen: ‘70 gevallen’
Een week nadat de Franse scholen deels heropenden, is er een ‘zorgwekkende opleving’ van coronabesmettingen die te linken zijn aan scholen. Het zou volgens een minister gaan om ‘70 gevallen’, waarbij scholen de deuren onmiddellijk weer hebben moeten sluiten.

Bron:
https://www.ad.nl/buitenl(...)0-gevallen~a6ca911a/
Nu is het interessant om te weten of kinderen hierbij de verspreiding veroorzaakt hebben, of dat het komt door leerkrachten/personeel en/of ouders.
pi_193200222
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waar we nu staan is gewoon te danken aan geen grote evenementen. Dit heeft het hele probleem getackeld. Horeca hadden nooit dichtgehoeven maar dat is achteraf.
Hier sla je even de bal mis vind ik. De zogenaamde lockdownparties hebben half maart nog veel bewezen besmettingen opgeleverd. Te veel mensen in een kleine slecht geventileerde ruimte is echt niet goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door wodca op 19-05-2020 01:42:25 ]
pi_193210072
quote:
Halsema waarschuwt voor tweede golf: 'Amsterdam is heel kwetsbaar'
https://www.at5.nl/artike(...)am-is-heel-kwetsbaar
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193219624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja ben ik met haar eens. Door opening van horeca zouden we best de nieuwe brandhaard kunnen worden. We zullen het gaan zien
pi_193219765
Ik vind het tempo waarmee van alles wordt open gegooid ook wel erg hoog. We hebben niet eens de twee weken afgewacht na het openen van de scholen.
Als je naar de statistieken kijkt heb ik dat gevoel van flatening the curve, maar dan andersom. Laten we hopen dat ik veel te negatief ben hierover.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weten wij veel. Zien we wel over 3 weken of zo.
En we zijn pas één week verder.
pi_193219784
Wel hoe het nu gaat.
Veel mensen spreken met groepjes vrienden af alsof er niets aan de hand is
pi_193221513
,,De versoepelingen van het kabinet zijn leuk, ook economisch, maar we moeten ons niet rijk rekenen", zei Osterhaus. ,,Als we de boel straks weer helemaal open zetten, heb je opnieuw kans op duizenden, tienduizenden doden.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-rijk~a81676ff/

Hoe hij dat zegt ook, hij vindt het helemaal niet leuk die versoepelingen, er wordt niet naar hem geluisterd! Miljoenen doden komen eraan in Nederland!
Walgelijke vent.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:32:45 #132
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193221741
Osterhaus vertelt wat mensen liever niet horen. Dat maakt nog niet dat hij ongelijk heeft hè.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 11:37:35 #133
236264 crew  capricia
pi_193221793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:11 schreef Mondkapje het volgende:
,,De versoepelingen van het kabinet zijn leuk, ook economisch, maar we moeten ons niet rijk rekenen", zei Osterhaus. ,,Als we de boel straks weer helemaal open zetten, heb je opnieuw kans op duizenden, tienduizenden doden.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-rijk~a81676ff/

Hoe hij dat zegt ook, hij vindt het helemaal niet leuk die versoepelingen, er wordt niet naar hem geluisterd! Miljoenen doden komen eraan in Nederland!
Walgelijke vent.
Dat lijkt me wel correct, wat hij schrijft.
'Als we de boel straks weer helemaal open zetten..'

Maar dat doen we dus niet. We zetten de boel niet helemaal open.
Definitely not CIA
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:46:11 #134
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193221900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:51 schreef qajariaq het volgende:
Ik vind het tempo waarmee van alles wordt open gegooid ook wel erg hoog. We hebben niet eens de twee weken afgewacht na het openen van de scholen.

Er zit drie weken tussen. Als je gemiddeld na een week symptomen krijgt heb je dus ruim de tijd om de gevolgen van het openen van de scholen te bepalen.
En 1 juno staat ook niet vast. Als het aantal opnames deze en volgende week schrikbarend stijgt, dan wordt het gewoon een weekje uitgesteld.
pi_193222079
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef hooibaal het volgende:
Osterhaus vertelt wat mensen liever niet horen. Dat maakt nog niet dat hij ongelijk heeft hè.
Bij de Mexicaanse griep was het ook al zo'n onheilsprofeet die de overheid op hoge kosten heeft gejaagd.

Het is opvallend dat dit soort figuren nooit eens iets positiefs te melden heeft, altijd maar dat doemdenken. Hij kan wel bij de jehovagetuigen.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 mei 2020 @ 12:47:24 #136
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193222789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:51 schreef qajariaq het volgende:
Ik vind het tempo waarmee van alles wordt open gegooid ook wel erg hoog. We hebben niet eens de twee weken afgewacht na het openen van de scholen.
Als je naar de statistieken kijkt heb ik dat gevoel van flatening the curve, maar dan andersom. Laten we hopen dat ik veel te negatief ben hierover.
[..]

En we zijn pas één week verder.
Waarom te vroeg? 1 juni is nog 12 dagen verder en die versoepeling is echt maar heel beperkt.
pi_193222887
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:23 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zal even in mijn glazen bol kijken.
Drommels drommels en nog eens drommels :s)
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:40:41 #138
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193223635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
versoepeling is echt maar heel beperkt.
Huh?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 mei 2020 @ 14:12:03 #139
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193224061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Huh?
Er mogen een paar mensen op openbare plekken komen. Het past niet eens binnen de meeste sectoren. Theaters mogen open maar mogen niet vanwege de belachelijke 30 personen regel. Het is een hele kleine handreiking. Mensen zitten als gekken te reserveren en doen of dat normaal is. Hier is nog lang niks normaals aan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:00:50 #140
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193224595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:12 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er mogen een paar mensen op openbare plekken komen. Het past niet eens binnen de meeste sectoren. Theaters mogen open maar mogen niet vanwege de belachelijke 30 personen regel. Het is een hele kleine handreiking. Mensen zitten als gekken te reserveren en doen of dat normaal is. Hier is nog lang niks normaals aan.
We openen scholen, bijna alle horeca, bioscopen, theaters, zwembaden, sportvelden, er gaan weer meer treinen en bussen rijden en je mag met meer mensen bij elkaar komen. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet omschrijven als een 'beperkte' versoepeling. Wat had je nog meer gewild dan, Pinkpop?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 mei 2020 @ 15:36:19 #141
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193225057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

We openen scholen, bijna alle horeca, bioscopen, theaters, zwembaden, sportvelden, er gaan weer meer treinen en bussen rijden en je mag met meer mensen bij elkaar komen. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet omschrijven als een 'beperkte' versoepeling. Wat had je nog meer gewild dan, Pinkpop?
Nee geen evenementen dat hebben we afgelopen winter gezien. Maar er mogen zowel in een lokaal filmhuis als de Ziggo Dome 30 man.... dat is een idiote regel.

En waarom wil je zo heftig aan de versoepeling vasthouden? Mogelijk zijn we met alleen evenementen afschaffen al een heel eind.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:30:09 #142
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193226806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee geen evenementen dat hebben we afgelopen winter gezien. Maar er mogen zowel in een lokaal filmhuis als de Ziggo Dome 30 man.... dat is een idiote regel.

En waarom wil je zo heftig aan de versoepeling vasthouden? Mogelijk zijn we met alleen evenementen afschaffen al een heel eind.
Mogelijk, maar dat weten we niet. Daar kunnen alleen achterkomen als we de maatregelen één voor één opheffen, en niet allemaal tegelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 mei 2020 @ 18:00:06 #143
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193227312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mogelijk, maar dat weten we niet. Daar kunnen alleen achterkomen als we de maatregelen één voor één opheffen, en niet allemaal tegelijk.
Klopt als een bus. Maar er is geen zicht op een uitbreiding boven 100 man in een zaal. Dat is bijzonder en zeer duister als je in die business zit.
pi_193227390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee geen evenementen dat hebben we afgelopen winter gezien. Maar er mogen zowel in een lokaal filmhuis als de Ziggo Dome 30 man.... dat is een idiote regel.

En waarom wil je zo heftig aan de versoepeling vasthouden? Mogelijk zijn we met alleen evenementen afschaffen al een heel eind.
Wat is jouw definitie van een evenement dan?

50 man? 100 man? 500? 10.000?
blablablabla
pi_193227896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:46 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Er zit drie weken tussen. Als je gemiddeld na een week symptomen krijgt heb je dus ruim de tijd om de gevolgen van het openen van de scholen te bepalen.
En 1 juno staat ook niet vast. Als het aantal opnames deze en volgende week schrikbarend stijgt, dan wordt het gewoon een weekje uitgesteld.
Je vergeet dat vrij snel na het openen van de scholen opeens weer in groepsverband buiten gesport mag worden (ben ik persoonlijk wel blij mee maar of het verstandig is?) Je mag weer met meer mensen bij elkaar komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Waarom te vroeg? 1 juni is nog 12 dagen verder en die versoepeling is echt maar heel beperkt.
Het zeer voortijdig aankondigen van versoepeling maakt dat er zeker door particulieren op vooruit gelopen wordt. Ook de horeca in Den Haag(?) wilde demonstratief dit weekend al vast open gaan.

Het grootste punt is dat door de rappe versoepeling er een beetje het idee staat dat het ongeveer over is.

Maar goed, ik ga me ook niet heel erg inhouden met alles zolang de tweede golf niet duidelijk zichtbaar is. Kennelijk willen de beleidsmakers liever een jojo dan permanent lage lijn.
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:31:16 #146
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193228920
In welk deel van Nederland wonen jullie waar de hele stad in de winkelstraat afspreekt om elkaar 3 zoenen en een hand te gaan geven?

Hier merk ik ook wel dat het drukker op straat is dan een tijdje geleden, maar de afstand word nog steeds door 95% van de bevolking opgevolgd, je hebt altijd die paar klapjosti's die zich er niks van aan trekken, maar het merendeel gedraagt zich gewoon keurig binnen de huidige mogelijkheden.

En dat er een lange lijst met versoepelingen is wil nog niet zeggen dat het veel meer mogelijk is geworden, eigenlijk is de samenvatting dat je, indien mogelijk, met max 30 personen ergens binnen mag zijn als je afstand kunt houden van elkaar. Wat altijd nog in de parken en winkels kon, kan nu ook blijkbaar in een museum of restaurant. Er gaan meer vervoersbewegingen plaatsvinden vanaf nu en daar zit wel een groter risico in mijns inziens, maar ik geloof best dat er weer wat meer kan nu.

De echte gevaarlijke regel is, wat mij betreft, de versoepeling van bezoek in verpleeghuizen, zeker nu die zo hard geraakt zijn geweest ben ik bang dat er weer een slipsnifter met een snotneus bij oma op bezoek gaat en daarbij ervoor zorgt dat er weer 10 extra kamers leeg komen te staan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 mei 2020 @ 20:57:25 #147
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193230847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:31 schreef zalkc het volgende:
In welk deel van Nederland wonen jullie waar de hele stad in de winkelstraat afspreekt om elkaar 3 zoenen en een hand te gaan geven?

Hier merk ik ook wel dat het drukker op straat is dan een tijdje geleden, maar de afstand word nog steeds door 95% van de bevolking opgevolgd, je hebt altijd die paar klapjosti's die zich er niks van aan trekken, maar het merendeel gedraagt zich gewoon keurig binnen de huidige mogelijkheden.

En dat er een lange lijst met versoepelingen is wil nog niet zeggen dat het veel meer mogelijk is geworden, eigenlijk is de samenvatting dat je, indien mogelijk, met max 30 personen ergens binnen mag zijn als je afstand kunt houden van elkaar. Wat altijd nog in de parken en winkels kon, kan nu ook blijkbaar in een museum of restaurant. Er gaan meer vervoersbewegingen plaatsvinden vanaf nu en daar zit wel een groter risico in mijns inziens, maar ik geloof best dat er weer wat meer kan nu.

De echte gevaarlijke regel is, wat mij betreft, de versoepeling van bezoek in verpleeghuizen, zeker nu die zo hard geraakt zijn geweest ben ik bang dat er weer een slipsnifter met een snotneus bij oma op bezoek gaat en daarbij ervoor zorgt dat er weer 10 extra kamers leeg komen te staan.
Ik snap dat laatste, maar aan de andere kant is geen bezoek ook geen optie. Mogen opa en oma nog langer leven in een blok zonder bezoek van familie. Ik denk dat die mensen liever hun kinderen zoveel mogelijk zien dan een half jaar langer in die ellende te leven.
pi_193259072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

En wie dan aan de macht? :?

Wilders of Baudet die hun partijen als een dictator leiden en geen tegenspraak dulden?

Je denkt dat die zich niet als een dictator gedragen? Of is het dan niet erg omdat je het toevallig ideologisch met ze eens bent op een paar punten?
Dat is een goed punt, zijn er nog wel politieke partijen die voor het Nederlandse volk zijn ? Het antwoord lijkt een eenduidig nee te zijn. De politici zijn allemaal poppekastpopjes geworden die worden gecontroleerd door de grote bedrijven en de diverse foundations. Niet voor niets heb je het idee dat als je ze op tv ziet dat je naar robots aan het kijken bent.

De huidige politieke partijen onderdrukken het Nederlandse volk en dienen derhalve te worden afgezet. In een nieuw te vormen Nederlandse regering zal dan ook mijns inziens geen plaats zijn voor tweede en eerste kamer leden die er nu zitten.

Dus weg met de huidige regering en dan eerst verder zonder regering.

De huidige regering heeft afgedaan ze moeten verdwijnen.
Leve het Nederlandse volk!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:09:20 #149
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193260232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:47 schreef Ragnar13 het volgende:

[..]

Dat is een goed punt, zijn er nog wel politieke partijen die voor het Nederlandse volk zijn ? Het antwoord lijkt een eenduidig nee te zijn. De politici zijn allemaal poppekastpopjes geworden die worden gecontroleerd door de grote bedrijven en de diverse foundations. Niet voor niets heb je het idee dat als je ze op tv ziet dat je naar robots aan het kijken bent.

De huidige politieke partijen onderdrukken het Nederlandse volk en dienen derhalve te worden afgezet. In een nieuw te vormen Nederlandse regering zal dan ook mijns inziens geen plaats zijn voor tweede en eerste kamer leden die er nu zitten.

Dus weg met de huidige regering en dan eerst verder zonder regering.

De huidige regering heeft afgedaan ze moeten verdwijnen.
Leve het Nederlandse volk!
Adolf zou trots op je zijn :')
Wie dit leest is gek
pi_193262158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:47 schreef Ragnar13 het volgende:

Dus weg met de huidige regering en dan eerst verder zonder regering.

De huidige regering heeft afgedaan ze moeten verdwijnen.
Leve het Nederlandse volk!
Zonder regering is er sprake van een machtsvacüum. Ik zou even naar de landen kijken waar dit optrad en wat er toen gebeurde. Daar wordt je ook niet vrolijk van.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')