abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 mei 2020 @ 09:44:57 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_193098861
De huidige regering wil het liefst wachten op een vaccin tot we weer grote evenementen mogen gaan organiseren of naar toe mogen.
Dat is leuk bedacht maar in de praktijk een bizar idee. Het is onbekend wanneer dat vaccin er is en of het daadwerkelijk gaat helpen of niet. Zeker nu er steeds meer berichten opduiken dat het virus vrolijk door muteert.
Wat als het nog vijf jaar duurt voordat er een fatsoenlijk vaccin is? Moeten we als samenleving echt vijf jaar op anderhalve meter van elkaar leven?
Hoe willen ze vijf jaar lang de entertainment sector gaan ondersteunen? Met welk geld?

Ja, dit is een hypothetisch topic, maar zou zo maar eens werkelijkheid kunnen worden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_193098887
Ik ben van mening dat het belachelijk is om een complete samenleving te saboteren om een beperkte groep te beschermen terwijl je ook die beperkte groep in quarantaine kan zetten zodat de rest door kan.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
pi_193098926
Dat zien we over een paar maanden wel weer.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193098952
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:47 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Ik ben van mening dat het belachelijk is om een complete samenleving te saboteren om een beperkte groep te beschermen terwijl je ook die beperkte groep in quarantaine kan zetten zodat de rest door kan.
Dat werkt toch niet zo simpel.
1. Je vergroot het risico alsnog enorm.
2. Wat is die beperkte groep? Is niet zo zwart/wit
3. Je overbelast de zorg alsnog

Sowieso bullshit om het complete samenleving blokkeren te noemen als je vergelijkt hoe veel weer kan nu tov andere landen.

Elke keer als er meer mag komt er weer een geroep om iets anders wat open mag.
Festivals en concerten zijn terecht als laatst aan de beurt.

Bovendien gaat het geen 5 jaar duren.
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:57:05 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193099006
quote:
5s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
De huidige regering wil het liefst wachten op een vaccin tot we weer grote evenementen mogen gaan organiseren of naar toe mogen.
Dat is leuk bedacht maar in de praktijk een bizar idee. Het is onbekend wanneer dat vaccin er is en of het daadwerkelijk gaat helpen of niet. Zeker nu er steeds meer berichten opduiken dat het virus vrolijk door muteert.
Wat als het nog vijf jaar duurt voordat er een fatsoenlijk vaccin is? Moeten we als samenleving echt vijf jaar op anderhalve meter van elkaar leven?
Hoe willen ze vijf jaar lang de entertainment sector gaan ondersteunen? Met welk geld?

Ja, dit is een hypothetisch topic, maar zou zo maar eens werkelijkheid kunnen worden...
Als het echt zo lang duurt dan gaan we op een gegeven moment gewoon meer coronadoden in de oudere regionen accepteren.
Dit ‘werkt’ hooguit een halfjaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193099157
Een vaccin wordt in onze farmaceutische wereld als heilig gezien, het is altijd dom om één ding als heilig te beschouwen, of het nu een instituut is of een toekomstig medicijn.

Ik zie veel meer heil in een snelle test, waarmee je bijv. mensen die naar een evenement willen, van tevoren kunt testen.
pi_193099233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie veel meer heil in een snelle test, waarmee je bijv. mensen die naar een evenement willen, van tevoren kunt testen.
Daar was gisteren of eergisteren een stuk over in Nieuwsuur geloof ik. Bedrijfje wat werkt aan 'testen in 2 minuten'. Dat zou natuurlijk prima toepasbaar zijn voor evenementen, vliegtuigen etc.

Maar zolang er nog niks concreet is qua testen of vaccin, is het natuurlijk logisch dat grote evenementen niet doorgaan. Hoe dat er over een paar weken of maanden uitziet weet niemand.
pi_193099279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Daar was gisteren of eergisteren een stuk over in Nieuwsuur geloof ik. Bedrijfje wat werkt aan 'testen in 2 minuten'. Dat zou natuurlijk prima toepasbaar zijn voor evenementen, vliegtuigen etc.

Maar zolang er nog niks concreet is qua testen of vaccin, is het natuurlijk logisch dat grote evenementen niet doorgaan. Hoe dat er over een paar weken of maanden uitziet weet niemand.
Het is inderdaad beter om te erkennen dat niemand het weet en creatieve ideeën niet meteen te blokkeren met: we wachten op een vaccin.

Guido Weijers in het Parool:
Initiatieven in theaters, op vergunningsvrij terrein en op privéterrein zijn volgens de cabaretier door gemeenten afgewezen omdat ze 'het niet aandurfden om van de regels af te wijken.' Daar baalt de cabaretier van. 'Handhaving lijkt dus de norm, in plaats van met elkaar vooruitkijken naar veilige oplossingen. Het is jammer dat creativiteit met een ambtelijke pennenstreek wordt gedwarsboomd. Daarmee gaan goede initiatieven zomaar verloren.'
https://www.ad.nl/show/gu(...)-steekt-me~add67189/
pi_193099325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:16 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter om te erkennen dat niemand het weet
Dat staat alleen zo zwak als regering, dus ik snap wel dat het niet zo gezegd wordt :D
quote:
en creatieve ideeën niet meteen te blokkeren met: we wachten op een vaccin.
Dat gebeurt ook niet. Als er écht een goed idee / oplossing komt, dan wordt dat heus wel opgepakt :)
quote:
Initiatieven in theaters, op vergunningsvrij terrein en op privéterrein zijn volgens de cabaretier door gemeenten afgewezen omdat ze 'het niet aandurfden om van de regels af te wijken.'
Gelukkig maar. Laat gemeenten aub niet beslissen over de maatregelen :X Die moeten zich vooral lekker houden aan de richtlijnen van de landelijke overheid (en de experts).
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:26:44 #10
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193099404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat staat alleen zo zwak als regering, dus ik snap wel dat het niet zo gezegd wordt :D
[..]

Dat gebeurt ook niet. Als er écht een goed idee / oplossing komt, dan wordt dat heus wel opgepakt :)
[..]

Gelukkig maar. Laat gemeenten aub niet beslissen over de maatregelen :X Die moeten zich vooral lekker houden aan de richtlijnen van de landelijke overheid (en de experts).
Precies.
En die Weijers :') moet zich verder niet druk maken, hoeft niet bang te zijn voor massa-publiek
pi_193099409
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Laat gemeenten aub niet beslissen over de maatregelen :X Die moeten zich vooral lekker houden aan de richtlijnen van de landelijke overheid (en de experts).
We hebben als Nederland anders geen geweldige reputatie als het gaat om braaf de regeltjes van hogerhand op te volgen zonder zelf afwegingen te maken. Wanneer gaan we als land eens een andere houding aannemen?
pi_193099441
een goed werkend middel dat verdere ernstige klachten voorkomt kan ook. Dus dan heb je gewoon inderdaad een griepje.

en ben het verder wel eens met Guido Weijers. Je kunt ook creatief met de regels omgaan. Doet de horeca toch ook? Daar kun je nu je diner afhalen. Dus waarom zou het dan voor entertainers niet kunnen om op te treden terwijl de 1.5m in stand wordt gehouden. Zie het probleem niet.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:17:46 #13
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193100095
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Bovendien gaat het geen 5 jaar duren.
Dit weet dus echt helemaal niemand. Het kan ook nog wel 10 jaar duren. Ken je feiten voordat je komt lullen
#KICKOUTZP
pi_193100186
Ik snap dit ook niet. Waarom constant hameren op een vaccin? Een medicijn die de ziekte milder laat verlopen bij ernstige klachten zou ook een goede optie kunnen zijn. Dan is de doorstroom of de kans op een IC opname veel kleiner, waar deze poppenkast allemaal om draait.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 mei 2020 @ 11:49:32 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_193100613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:29 schreef Apotheose het volgende:
een goed werkend middel dat verdere ernstige klachten voorkomt kan ook. Dus dan heb je gewoon inderdaad een griepje.

en ben het verder wel eens met Guido Weijers. Je kunt ook creatief met de regels omgaan. Doet de horeca toch ook? Daar kun je nu je diner afhalen. Dus waarom zou het dan voor entertainers niet kunnen om op te treden terwijl de 1.5m in stand wordt gehouden. Zie het probleem niet.
Drive-in stand-up pop-up. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_193100906
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:17 schreef wollah het volgende:

[..]

Dit weet dus echt helemaal niemand. Het kan ook nog wel 10 jaar duren. Ken je feiten voordat je komt lullen
Dan komt er een medicijn/behandelmethode voor het vaccin.
Bovendien is de hele wereld ermee bezig nu en zijn er veel prognoses dat er volgend jaar vaccins zijn.

Maar zelfs zonder werkend vaccin volfend jaar blijft men niet 5 jaar lang in deze situatie. Ze worden nu al gek.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 mei 2020 @ 12:53:07 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_193101407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan komt er een medicijn/behandelmethode voor het vaccin.
Bovendien is de hele wereld ermee bezig nu en zijn er veel prognoses dat er volgend jaar vaccins zijn.

Maar zelfs zonder werkend vaccin volfend jaar blijft men niet 5 jaar lang in deze situatie. Ze worden nu al gek.
Prognoses kunnen veranderen als het virus veranderd. Daarbij is de eerste lichting medicijnen. Dus men heeft werkelijk geen idee wat er op middellange termijn doet in lichamen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_193129870
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap dit ook niet. Waarom constant hameren op een vaccin? Een medicijn die de ziekte milder laat verlopen bij ernstige klachten zou ook een goede optie kunnen zijn. Dan is de doorstroom of de kans op een IC opname veel kleiner, waar deze poppenkast allemaal om draait.
Ik denk haast wel dat het zoeken naar een goed medicijn sneller zou moeten gaan dan een vaccin, er wordt nu al serieus gekeken naar het middel remdesivir bij de serieuze gevallen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')