abonnement Unibet Coolblue
pi_193089725
Goedenavond allemaal,

Omdat ik erg benieuwd ben naar de meningen van anderen heb ik besloten om mijn probleem in een topic te omschrijven.

Ik ben in januari afgestudeerd en heb destijds op mijn stageplek bij een middelgroot advocatenkantoor een baan aangeboden gekregen. Na een aantal maanden heb ik echter het idee dat het werk niet uitdagend genoeg voor mij is en besef ik mij ook dat ik beter tot mijn recht kom in een omgeving met wat meer leeftijdsgenoten en grotere teams. Een logisch vervolg lijkt mij dan om de stap naar een wat groter kantoor te maken. Dit blijkt echter niet zo makkelijk te zijn als ik had gedacht.

Ik heb inmiddels een aantal kantoren gesproken en krijg keer op keer te horen dat ik op het eerste gezicht een perfecte kandidaat lijk, maar dat mijn gebrek aan stage-ervaring bij vergelijkbare (internationale) kantoren reden is om mij niet aan te nemen.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit zo belangrijk is. Ik heb (net als veel kandidaten trouwens) mijn master cum laude afgerond, heb tijdens mijn studie ervaring opgedaan bij drie verschillende advocatenkantoren en heb een eigen onderneming gehad. Het enige wat nu tegen mij lijkt te spreken is dat ik er destijds voor heb gekozen om stage te lopen bij middelgrote kantoren in plaats van internationale topkantoren. Zou dat werkelijk zoveel verschil maken?

E.e.a. heeft bij mij geleidt tot een behoorlijke teleurstelling aangezien dit mogelijk zou betekenen dat ik niet meer zou kunnen switchen naar een groter kantoor. Dat er verschil bestaat lijkt mij evident, maar dat dat in deze fase al zo belangrijk is vind ik zeer opmerkelijk.

Ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben.
pi_193090154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:08 schreef LS1995 het volgende:
maar dat dat in deze fase al zo belangrijk is vind ik zeer opmerkelijk.
Je bent pas sinds januari in het werkveld man. 'In deze fase zo belangrijk is' man man man :D Je bent vast intelligent m.b.t. je vakgebied maar je lijkt wel een beetje wereldvreemd met wat je hier allemaal stelt. Zelf zie ik ook niet in waarom je na x aantal jaar bij een normaal kantoor niet naar een grotere zou kunnen. Ja omdat je zoals ik ernaar kijk wat raar denkt maar ja, praktijkervaring is nou eenmaal belangrijk, zeker voor mensen zoals jij.
pi_193090251
Je komt inderdaad pas net kijken, wellicht dat grotere kantoren dit daarom doen. Eerst ervaring opbouwen en vervolgens door te gaan.

En nog iets, it's not what you know, but who you know. Waarschijnlijk geldt dit ook zeker in jouw vakgebied.
pi_193090480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:08 schreef LS1995 het volgende:
Zou dat werkelijk zoveel verschil maken?
Kennelijk vinden zij van wel.

Kun je het je veroorloven om nog een tweede stage te doen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193090500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:22 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je bent pas sinds januari in het werkveld man. 'In deze fase zo belangrijk is' man man man :D Je bent vast intelligent m.b.t. je vakgebied maar je lijkt wel een beetje wereldvreemd met wat je hier allemaal stelt. Zelf zie ik ook niet in waarom je na x aantal jaar bij een normaal kantoor niet naar een grotere zou kunnen. Ja omdat je zoals ik ernaar kijk wat raar denkt maar ja, praktijkervaring is nou eenmaal belangrijk, zeker voor mensen zoals jij.
Ik begrijp je punt helemaal en kan mij voorstellen dat dit enigszins wereldvreemd overkomt. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het vreemd vind dat zij aangeven dat er dermate grote verschillen bestaan tussen kantoren waar ik tot nu toe voor gewerkt heb en 'internationale topkantoren'. Er wordt mij verteld dat de werkzaamheden niet te vergelijken zijn, evenals de omgangsvormen etc.

Die redenatie begrijp ik eigenlijk heel goed. Je zou echter zeggen dat deze verschillen ieder jaar groter worden en dat het daarom juist met meer ervaringsjaren steeds lastiger wordt om 'over te stappen'. Natuurlijk zullen er mogelijkheden zijn en dat is ook precies de reden dat ik dit topic heb geopend. Ik ben vooral benieuwd naar vergelijkbare verhalen van mensen die zijn overgestapt van een klein kantoor naar een groter kantoor. Een beperkte Linkedin-zoektocht laat in ieder geval zien dat alle medewerkers van gerenommeerde kantoren inderdaad ook stage hebben gelopen bij een vergelijkbaar kantoor.
pi_193090546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Kennelijk vinden zij van wel.

Kun je het je veroorloven om nog een tweede stage te doen?
Ik ben inmiddels afgestudeerd, maar theoretisch is dit mogelijk. Ik zal mij daarvoor echter wel moeten inschrijven voor een tweede master en dat kost ontzettend veel geld.
pi_193090608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:38 schreef LS1995 het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt helemaal en kan mij voorstellen dat dit enigszins wereldvreemd overkomt. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het vreemd vind dat zij aangeven dat er dermate grote verschillen bestaan tussen kantoren waar ik tot nu toe voor gewerkt heb en 'internationale topkantoren'. Er wordt mij verteld dat de werkzaamheden niet te vergelijken zijn, evenals de omgangsvormen etc.

Die redenatie begrijp ik eigenlijk heel goed. Je zou echter zeggen dat deze verschillen ieder jaar groter worden en dat het daarom juist met meer ervaringsjaren steeds lastiger wordt om 'over te stappen'. Natuurlijk zullen er mogelijkheden zijn en dat is ook precies de reden dat ik dit topic heb geopend. Ik ben vooral benieuwd naar vergelijkbare verhalen van mensen die zijn overgestapt van een klein kantoor naar een groter kantoor. Een beperkte Linkedin-zoektocht laat in ieder geval zien dat alle medewerkers van gerenommeerde kantoren inderdaad ook stage hebben gelopen bij een vergelijkbaar kantoor.
Over je eerste alinea: komen mensen die wel bij dergelijke bedrijven stage hebben gelopen er wel direct in?

En over je tweede alinea: ze hebben daar stage gelopen maar zijn ze daar direct aangenomen? (dus hetzelfde als dat ik in de zin daarvoor vroeg maar ja beetje andere context).
Verder kan ik weinig hulp zijn lijkt mij, ben ICT'er, maar lijkt voor mij in het algemeen een regel dat meer ervaring alleen maar goed is. Denk dat mijn ervaring vast ook wel op banen zoals die van jou van toepassing zijn vandaar dat ik het maar even zei.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 20:43:45 ]
pi_193090643
Ik ben het met je eens. Ik verwonder me ook altijd een beetje over de manier waarop dit soort firma's redeneren. Mij lijkt het meer een soort cultuur dingetje wat al jaar en dag stand houdt in plaats van een echt goed inhoudelijk standpunt.

Maargoed, dat is hun goed recht. Ook is dit iets wat over het algemeen breed bekend is voor een ieder in jouw vakgebied die zich orienteert op de arbeidsmarkt. Wellicht dat je later nog eens kunt proberen.
pi_193090683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:40 schreef LS1995 het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels afgestudeerd, maar theoretisch is dit mogelijk. Ik zal mij daarvoor echter wel moeten inschrijven voor een tweede master en dat kost ontzettend veel geld.
Ik dacht vooral aan een leertraject voor weinig loon bij een internationaal kantoor.
Dat zou ook zonder opleiding kunnen.
Stage, traineeship, hoe je het ook wil noemen.

Dan zul je misschien even wat minder verdienen dan nu maar je neemt dan wel het obstakel van geen ervaring bij een internationaal kantoor weg.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193090729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:42 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Over je eerste alinea: komen mensen die wel bij dergelijke bedrijven stage hebben gelopen er wel direct in?

En over je tweede alinea: ze hebben daar stage gelopen maar zijn ze daar direct aangenomen? (dus hetzelfde als dat ik in de zin daarvoor vroeg maar ja beetje andere context).
Verder kan ik weinig hulp zijn lijkt mij, ben ICT'er, maar lijkt voor mij in het algemeen een regel dat meer ervaring alleen maar goed is. Denk dat mijn ervaring vast ook wel op banen zoals die van jou van toepassing zijn vandaar dat ik het maar even zei.
In ieder geval bedankt voor je antwoord. In deze sector is het niet per definitie zo dat mensen die stage hebben gelopen bij dergelijke kantoren direct worden aangenomen. Andersom lijkt dat echter wel het geval te zijn. In die zin dat alle mensen die worden aangenomen wel eerder een stage bij zo'n kantoor hebben gelopen.

Lijkt wat dat betreft dus een kwestie te zijn van een gemiste kans...
pi_193090852
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:46 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik dacht vooral aan een leertraject voor weinig loon bij een internationaal kantoor.
Dat zou ook zonder opleiding kunnen.
Stage, traineeship, hoe je het ook wil noemen.

Dan zul je misschien even wat minder verdienen dan nu maar je neemt dan wel het obstakel van geen ervaring bij een internationaal kantoor weg.
In veel branches zou dat inderdaad een manier kunnen zijn om jezelf in de kijker te spellen. Bij dit soort kantoren is het carrièrepad echter duidelijk. Het gaat van student-stagiair > werkstudent > advocaat-stagiair > medewerker. Ik heb ook geïnformeerd of er geen functies bestaan zoals paralegal of juridisch medewerker, dus tussen werkstudent en advocaat-stagiair in. Helaas bieden dit soort kantoren dat soort functies (nog) niet aan.

Zelf vind ik dit vanuit HR-oogpunt wel opmerkelijk, zeker gezien het aantal aanmeldingen dat dit soort kantoren binnenkrijgt. Zou het niet verstandiger zijn om nieuwe mensen eerst een tijdelijk contract aan te bieden van bijvoorbeeld 6 maanden, voorafgaand aan de advocaat-stage? Op die manier heb je al een aardig beeld wie wel en wie niet geschikt is.
pi_193091320
Wie probeer je nou te overtuigen? Er is hier hoogstwaarschijnlijk nauwelijks/niemand partner bij een groot international kantoor die het beleid kan wijzigen.

Alle bedrijven selecteren op de persoon, zien ze je werken bij het kantoor (pas je in het team) en heb je een mooi cv (kan je iets). Als je 23 bent (schatting vanuit je nickname) kan je nog niet zoveel in de praktijk, dan moet je een goed netwerk (bijvoorbeeld door stage's/business courses etc.) hebben of goede ervaringen. Blijkbaar voldoen de ervaringen niet aan de eisen die ze stellen en heb je het netwerk ook niet of zijn er kandidaten die beter passen (die wel al stage hebben gelopen, veilige keuze). Bijna iedereen wil bij zo'n kantoor werken die rechten heeft gestudeerd. Ik had dat zelf ook in een andere sector (vastgoed), waar een vergelijkbare structuur was met bedrijven waar iedereen wilde werken in mijn studierichting. Overal gesolliciteerd meerdere malen, elke keer op gesprek, leuk cv + ervaring + representatief maar kwam niet binnen (2x verschillende partijen waar op het laatste moment het aanbod werd teruggetrokken). Na een tijd was ik er helemaal klaar mee en heb ik het 100% omgegooid en ben ik naar een andere sector gaan kijken (bancaire sector) en daarna consultancy. Door verschillende ervaringen op te doen in korte tijd in andere sectoren, zit ik op een veel hogere positie & arbeidsvoorwaarden dan dat ik ooit in mijn oorspronkelijke richting had bereikt.

Vooral niet opgeven / stilstaan en blijven knokken, het is voor iedereen lastig als je geen kruiwagen hebt. Doel voor ogen houden: Interessant worden als persoon, blijven leren en stappen maken door bezig te blijven.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:20:29 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_193091740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:08 schreef LS1995 het volgende:
Goedenavond allemaal,

Omdat ik erg benieuwd ben naar de meningen van anderen heb ik besloten om mijn probleem in een topic te omschrijven.

Ik ben in januari afgestudeerd en heb destijds op mijn stageplek bij een middelgroot advocatenkantoor een baan aangeboden gekregen. Na een aantal maanden heb ik echter het idee dat het werk niet uitdagend genoeg voor mij is en besef ik mij ook dat ik beter tot mijn recht kom in een omgeving met wat meer leeftijdsgenoten en grotere teams. Een logisch vervolg lijkt mij dan om de stap naar een wat groter kantoor te maken. Dit blijkt echter niet zo makkelijk te zijn als ik had gedacht.

Ik heb inmiddels een aantal kantoren gesproken en krijg keer op keer te horen dat ik op het eerste gezicht een perfecte kandidaat lijk, maar dat mijn gebrek aan stage-ervaring bij vergelijkbare (internationale) kantoren reden is om mij niet aan te nemen.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit zo belangrijk is. Ik heb (net als veel kandidaten trouwens) mijn master cum laude afgerond, heb tijdens mijn studie ervaring opgedaan bij drie verschillende advocatenkantoren en heb een eigen onderneming gehad. Het enige wat nu tegen mij lijkt te spreken is dat ik er destijds voor heb gekozen om stage te lopen bij middelgrote kantoren in plaats van internationale topkantoren. Zou dat werkelijk zoveel verschil maken?

E.e.a. heeft bij mij geleidt tot een behoorlijke teleurstelling aangezien dit mogelijk zou betekenen dat ik niet meer zou kunnen switchen naar een groter kantoor. Dat er verschil bestaat lijkt mij evident, maar dat dat in deze fase al zo belangrijk is vind ik zeer opmerkelijk.

Ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben.
Ben je nu advocaat-stagiair bij je huidige kantoor?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_193091891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ben je nu advocaat-stagiair bij je huidige kantoor?
Nee, de bedoeling is dat ik in september ga beginnen met de beroepsopleiding.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:32:40 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193092212
Ik denk dat e.e.a. ook samenhangt met het feit dat je krap 4 maanden voor je huidige werkgever werkt.

Een werkgever is niet bereid om te investeren in een kandidaat die t.o.v. de andere kandidaten de juiste ervaring mist en bovendien ook nog eens aantoont dat hij binnen no time verder kijkt. Waarom zou je nu wel weten wat je wil, want je hebt de banen die je nu nastreeft nog niet ervaren. Dat zou ik denken.
Resistance is futile.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:34:58 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_193092281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:24 schreef LS1995 het volgende:

[..]

Nee, de bedoeling is dat ik in september ga beginnen met de beroepsopleiding.
Hoeveel middelgroot van groot verschilt is heel erg afhankelijk van het rechtsgebied en het type middelgrote kantoor waar je bij zit. Genoeg middelgrote of zelfs kleine niche kantoren met grote en belangrijke internationale klanten, vaak opgericht door ex partners/medewerkers van de grote kantoren.

Switchen kan altijd. Ik ken best een aantal mensen die van middelgroot naar groot zijn gegaan, maar dat was meestal aan het einde of net na hun stage.

Heeft het kantoor waar je nu zit mooie internationale clienten? Dan kan je daar de ervaring mee opdoen en later alsnog overstappen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_193092940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:34 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Hoeveel middelgroot van groot verschilt is heel erg afhankelijk van het rechtsgebied en het type middelgrote kantoor waar je bij zit. Genoeg middelgrote of zelfs kleine niche kantoren met grote en belangrijke internationale klanten, vaak opgericht door ex partners/medewerkers van de grote kantoren.

Switchen kan altijd. Ik ken best een aantal mensen die van middelgroot naar groot zijn gegaan, maar dat was meestal aan het einde of net na hun stage.

Heeft het kantoor waar je nu zit mooie internationale clienten? Dan kan je daar de ervaring mee opdoen en later alsnog overstappen.
Het kantoor waar ik nu zit heeft overwegend Nederlandse klanten, maar ook een aantal mooie internationale klanten. Het kantoor is inderdaad opgericht door ex-partners van de grote internationale kantoren en houdt zich voornamelijk bezig met buy-outs en fusies & overnames.

Goed om te horen dat je mensen kent die inderdaad geswitcht zijn. Misschien is het dan een goed idee om hier mijn advocaat-stage zo goed mogelijk af te ronden en ondertussen mijn netwerk verder te vergroten.
pi_193093127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:48 schreef LS1995 het volgende:
Lijkt wat dat betreft dus een kwestie te zijn van een gemiste kans...
Of ik begrijp je vakgebied niet goed, of er is je iets op de mouw gespeld.

In de eerste plaats: je bent in januari afgestudeerd, en wenst nu al over te stappen?
Verder zie ik niet in waarom je ervaring van je huidige organisatie, niet relevant voor die internationale spelers zou zijn. Ik zou zeggen: switch indien mogelijk om ervaring op te doen. Op den duur komt die internationale speler wel binnen je bereik als het bij je past.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193093324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:08 schreef RealRS het volgende:
Wie probeer je nou te overtuigen? Er is hier hoogstwaarschijnlijk nauwelijks/niemand partner bij een groot international kantoor die het beleid kan wijzigen.

Alle bedrijven selecteren op de persoon, zien ze je werken bij het kantoor (pas je in het team) en heb je een mooi cv (kan je iets). Als je 23 bent (schatting vanuit je nickname) kan je nog niet zoveel in de praktijk, dan moet je een goed netwerk (bijvoorbeeld door stage's/business courses etc.) hebben of goede ervaringen. Blijkbaar voldoen de ervaringen niet aan de eisen die ze stellen en heb je het netwerk ook niet of zijn er kandidaten die beter passen (die wel al stage hebben gelopen, veilige keuze). Bijna iedereen wil bij zo'n kantoor werken die rechten heeft gestudeerd. Ik had dat zelf ook in een andere sector (vastgoed), waar een vergelijkbare structuur was met bedrijven waar iedereen wilde werken in mijn studierichting. Overal gesolliciteerd meerdere malen, elke keer op gesprek, leuk cv + ervaring + representatief maar kwam niet binnen (2x verschillende partijen waar op het laatste moment het aanbod werd teruggetrokken). Na een tijd was ik er helemaal klaar mee en heb ik het 100% omgegooid en ben ik naar een andere sector gaan kijken (bancaire sector) en daarna consultancy. Door verschillende ervaringen op te doen in korte tijd in andere sectoren, zit ik op een veel hogere positie & arbeidsvoorwaarden dan dat ik ooit in mijn oorspronkelijke richting had bereikt.

Vooral niet opgeven / stilstaan en blijven knokken, het is voor iedereen lastig als je geen kruiwagen hebt. Doel voor ogen houden: Interessant worden als persoon, blijven leren en stappen maken door bezig te blijven.
Welke bedrijven doel je op wat vastgoed betreft, CBRE, JLL etcetera?

Wat was de reden dat je toch niet binnen kwam?

Wat consultancy betreft: is dat management consulting of It oid want dacht altijd dat consultancy het meest selectief was, nog meer dan advocatuur en investment banking.
pi_193093688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:05 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Welke bedrijven doel je op wat vastgoed betreft, CBRE, JLL etcetera?

Wat was de reden dat je toch niet binnen kwam?

Wat consultancy betreft: is dat management consulting of It oid want dacht altijd dat consultancy het meest selectief was, nog meer dan advocatuur en investment banking.
Precies die namen & vergelijkbaar + fondsen.

Reden uiteenlopend: Maar 1 keer verviel een vacature, stage: te jong (was sowieso veel gehoord), te weinig ervaring etc. Wat je zag was dat de meeste junior plekken toch gingen naar mensen die al meer ervaring hadden (qua werk) dus eigenlijk geen echte starters. Dat zie ik overal terug.

Dat laatste via een omweg inderdaad management consulting (wederom ook niet direct maar na een paar jaar via netwerken). Dat heb ik een tijdje gedaan (klanten / directies die ook in het nieuws kwamen vanwege bepaalde events) maar daar was ik nu wel op uitgekeken in Nederland (veel overheid en niet zo spannende multinationals). Overigens geldt voor consultancy ook, je kan allemaal (dubbele) masters hebben: De kans dat je begint om slidedecks mooi in elkaar te draaien omdat je geen inhoudelijke kennis hebt, is zeer groot.


Ik zit nu op een leukere tak van sport (vind ik zelf) en een stuk lucratiever (meer commercieel, internationaler, grote meerjarige deals).

[ Bericht 4% gewijzigd door RealRS op 12-05-2020 22:25:38 ]
pi_193093789
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:32 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat e.e.a. ook samenhangt met het feit dat je krap 4 maanden voor je huidige werkgever werkt.

Een werkgever is niet bereid om te investeren in een kandidaat die t.o.v. de andere kandidaten de juiste ervaring mist en bovendien ook nog eens aantoont dat hij binnen no time verder kijkt. Waarom zou je nu wel weten wat je wil, want je hebt de banen die je nu nastreeft nog niet ervaren. Dat zou ik denken.
Denk ook dat het zoiets is. Je werkt net een paar maanden en kijkt nu alweer verder. Ze zijn bang, dat je straks ook weer vertrekt, maar dat zeggen ze dan weer niet.

Is wel vaker bij afwijzingen. Dat ze de echte reden niet geven en er maar 1 benoemen, die minder kwade gezichten doet trekken.
.
pi_193094123
Deze kwam ik nog tegen op Reddit op het consultancy onderdeel, redelijk passend:

https://gfycat.com/wetgreedychupacabra
pi_193094571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:16 schreef RealRS het volgende:

[..]

Precies die namen & vergelijkbaar + fondsen.

Reden uiteenlopend: Maar 1 keer verviel een vacature, stage: te jong (was sowieso veel gehoord), te weinig ervaring etc. Wat je zag was dat de meeste junior plekken toch gingen naar mensen die al meer ervaring hadden (qua werk) dus eigenlijk geen echte starters. Dat zie ik overal terug.

Dat laatste via een omweg inderdaad management consulting (wederom ook niet direct maar na een paar jaar via netwerken). Dat heb ik een tijdje gedaan (klanten / directies die ook in het nieuws kwamen vanwege bepaalde events) maar daar was ik nu wel op uitgekeken in Nederland (veel overheid en niet zo spannende multinationals). Overigens geldt voor consultancy ook, je kan allemaal (dubbele) masters hebben: De kans dat je begint om slidedecks mooi in elkaar te draaien omdat je geen inhoudelijke kennis hebt, is zeer groot.


Ik zit nu op een leukere tak van sport (vind ik zelf) en een stuk lucratiever (meer commercieel, internationaler, grote meerjarige deals).
Dus de grote zes advieskantoren en met fondsen doel je op Vastned, Wereldhave etcetera?

Hoe oud was je toen je regelmatig te horen kreeg dat je te jong was?

Ik zit namelijk juist met het feit dat ik al 25 ben en nu pas aan een formele studie wil beginnen.

Wel heb ik al het één en ander aan ervaring maar dat is vooral privé en ligt dus weliswaar in het verlengde van wat dergelijke kantoren en fondsen doen maar is zeker niet één of één vergelijkbaar dus de vraag is in hoeverre je hier voordeel van hebt.

Ik heb altijd in de horeca gewerkt en zou op korte termijn een eigen Domino's beginnen maar dat lijkt me geen goed idee momenteel door corona. Dit is ook de directe aanleiding dat ik weer wil gaan studeren.

Ik heb met het vermogen dat ik spaarde een aantal panden gekocht als investering vandaar dat de keuze voor vastgoed als studie me interessant lijkt omdat ik het oprecht tof vind. Ik heb ook met wat grote namen in het vastgoed direct of indirect een link, bijvoorbeeld omdat hun familieleden bij mij huren.

Ik zou dus ook geen echte starter meer zijn en zie in het vastgoed in tegenstelling tot de advocatuur waar TS het over heeft inderdaad regelmatig mensen na een x aantal jaar overstappen van een functie bij een regionale bedrijfsmakelaar naar de grote kantoren.

Ik wil mezelf echter niet blij maken met een dooie mus dus zou ik mogen vragen hoe reëel het is dat ik bij dergelijke kantoren binnen kom met mijn profiel?

En als laatste: wat voor opleiding heb je zelf gedaan (mag ook via dm/pm)? Ik overweeg zelf om hbo vastgoed&makelaardij te volgen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:46:47 #24
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_193095501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:54 schreef LS1995 het volgende:

[..]

Het kantoor waar ik nu zit heeft overwegend Nederlandse klanten, maar ook een aantal mooie internationale klanten. Het kantoor is inderdaad opgericht door ex-partners van de grote internationale kantoren en houdt zich voornamelijk bezig met buy-outs en fusies & overnames.

Dat is prima om ervaring op te doen. Zeker als ze internationale klanten hebben en de partners van grote kantoren komen kan je daar genoeg leren. Mijn ervaring is dat je na je advocaat-stage platgebeld wordt door recruiters voor allerlei kantoren.

Welk kantoor zit je nu?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 07:40:35 #25
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_193097572
Maar niet om het één of ander, maar je werkt er nu net vijf maanden.

Wat had je verwacht? Dat iedereen staat te springen om een net afgestudeerde, met nog geen half jaar werkervaring, in dienst te nemen?

Het spijt me zeer, maar je carrière is nog niet eens echt begonnen. Je hebt weinig werkervaring en ook niet in het gebied waar de grote kantoren naar zoeken. Dat weet je nu, dus krampachtig blijven solliciteren is wellicht zonde van je tijd.

Ga eerst ervaring op doen, en probeer het over een jaar of twee nog een keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')