abonnement Unibet Coolblue
pi_193080883
Ha allemaal,

Ongeveer zes weken geleden werd ik ziek met - vermoedelijk, want niet getest, maar gediagnosticeerd door verschillende huisartsen - corona/covid-19. Na drie weken goed ziek te zijn geweest (dagenlange koorts en heftige druk op/stekende/brandende longen) had ik geen klachten meer. Ik kon weer lange wandelingen maken, stukken fietsen, ging prima.

Twee weken later ontwikkelde ik echter toch weer longklachten. Geen koorts of iets anders erbij verder, los van misschien wat vermoeidheid. Maar na kleine afstanden fietsen branden en 'jeuken' mijn longen weer en ben ik kortademig. Het voelt alsof er iets versleten is, ofzo.

Mijn vraag: zijn hier meer mensen die last hebben van longklachten na coronaherstel? Is er wellicht iets over bekend?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:04:18 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193080932
Rook je?
pindazakje
pi_193080953
Het kwam niet in je op om de huisarts te consulteren?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:20:51 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193081127
quote:
"toen ik net uit het ziekenhuis kwam sliep ik 22 uur per nacht" :')
pindazakje
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:21:41 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193081137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

"toen ik net uit het ziekenhuis kwam sliep ik 22 uur per nacht" :')
Living your best life.
pi_193081197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

"toen ik net uit het ziekenhuis kwam sliep ik 22 uur per nacht" :')
Boh 22 uur per nacht slapen! Dat zou ik ook wel willen _O_

8 uur per dag werken, 16 uur per dag zuipen en dan 22 uur per nacht slapen _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193081528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Randier het volgende:
Ha allemaal,

Ongeveer zes weken geleden werd ik ziek met - vermoedelijk, want niet getest, maar gediagnosticeerd door verschillende huisartsen - corona/covid-19. Na drie weken goed ziek te zijn geweest (dagenlange koorts en heftige druk op/stekende/brandende longen) had ik geen klachten meer. Ik kon weer lange wandelingen maken, stukken fietsen, ging prima.

Twee weken later ontwikkelde ik echter toch weer longklachten. Geen koorts of iets anders erbij verder, los van misschien wat vermoeidheid. Maar na kleine afstanden fietsen branden en 'jeuken' mijn longen weer en ben ik kortademig. Het voelt alsof er iets versleten is, ofzo.

Mijn vraag: zijn hier meer mensen die last hebben van longklachten na coronaherstel? Is er wellicht iets over bekend?
Ten eerst plaats Sterkte met álles, het antwoord heb ik niet voor je, maar ik geloof dat
KLB - Grappigste user 2019 dat ook niet heeft, jammer dat ze het zo ''grappig'' vinden. :?

Ik hoog dat er een paar ''normale'' users je vraag kunnen beantwoorden, maar misschien
kan je die vraag ook beter aan je huis)arts stellen :Y

Beterschap met je herstel! :*
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193081580
Contact opnemen met je huisarts en je door laten verwijzen naar het ziekenhuis om een CT scan van je longen te laten maken. Daarop kan worden gezien of er sprake is van schade aan je longen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:01:36 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193081686
Longschade is een bekend effect inderdaad van het corona virus daarom is het ook niet te vergelijken met de griep. Even contact opnemen met je huisarts TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193082927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:06 schreef 1299 het volgende:
Het kwam niet in je op om de huisarts te consulteren?
Natuurlijk wel. Had ik er misschien even bij moeten vermelden idd. Volgens de huisarts is er nog te weinig bekend. Het kan weggaan, het kan ook permanente longschade zijn, ze weten het nog niet. Ze zijn op de praktijk in overleg met longartsen bezig een soort revalidatieplan op te stellen, maar dat is nog een work in progress.

Vandaar dat ik me afvroeg wat andermans ervaringen zijn.
pi_193083078
Na een griep of longontsteking kan je ook nog een flinke tijd minder conditie hebben. Dat kan ook tijdelijk zijn. Het is dus niet gezegd dat dit blijvende schade zal zijn bij jou.
pi_193083185
Al wat ouder, maar wel hetzelfde verhaal.

quote:
"De mensen die we binnenkrijgen, komen binnen met dezelfde klachten", vertelt Demeyer. "Ze zijn een week ziek geweest, hebben griep gehad en zijn thuis gebleven. De griepaanval is voorbij denken ze, twee dagen voelden ze zich prima."

Demeyer: "Later komen ze zich melden bij ons met klachten van een droge kuch-hoest. Wat kortademig. Als de zuurstofsaturatie wordt gemeten (het gehalte van zuurstof in het bloed, red.) en dan zien we dat dat voor hun leeftijd zeer laag is. Dit zijn alarmsignalen die we uit het buitenland zien, uit Italië en China, dit zijn probleempatiënten in wording. Maar de mensen beseffen dan nog niet dat ze aangetast zijn door het virus."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)atienten-arts-belgie
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193083285
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Rook je?
Nee. Ik heb ook geen onderliggende klachten en ben nog redelijk jong (33).
pi_193083662
Heeft de huisarts je zuurstofwaarden recent ook nog gecontroleerd? Ik neem op zijn minst aan dat ze je kunnen doorverwijzen naar een longarts.
pi_193175216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:13 schreef 1299 het volgende:
Heeft de huisarts je zuurstofwaarden recent ook nog gecontroleerd? Ik neem op zijn minst aan dat ze je kunnen doorverwijzen naar een longarts.
Heb vrijdag een coronatest gehad nav bovenstaande verhaal. Verbaasde me, want ik val in geen enkele groep die nu getest worden.

M'n saturatie was perfect. Maar ik bleek ter plaatse wel koorts te hebben naast de longklachten. Er werd zo'n swab afgenomen (keel en neus), maar ook bloed. Voor de antistoffen denk ik.

Enfin, hoor morgen als het goed is de uitslag. Hoop stiekem dat ik het virus actief in me heb. Dat zou in ieder geval voorlopig uitsluiten dat m'n longen beschadigd zijn.
pi_193175257
Maar als je weer koorts hebt nu, moet je wel thuisblijven he.
pi_193175357
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:41 schreef HPoi het volgende:
Maar als je weer koorts hebt nu, moet je wel thuisblijven he.
Yep. Maar mn temperatuur schommelt heel erg, wat het lastig maakt. Het lijkt samen te hangen met de longklachten. Nemen die toe, dan stijgt ook m'n temperatuur. Ik kan m'n temperatuur bijna voorspellen aan de hand van de ernst van m'n longen...
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 12:02:51 #19
236264 crew  capricia
pi_193176187
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:50 schreef Randier het volgende:

[..]

Yep. Maar mn temperatuur schommelt heel erg, wat het lastig maakt. Het lijkt samen te hangen met de longklachten. Nemen die toe, dan stijgt ook m'n temperatuur. Ik kan m'n temperatuur bijna voorspellen aan de hand van de ernst van m'n longen...
En dit is nu al 6 weken aan de gang? Pff. Ik vind dat best heftig. :{
Je bent 33.
Definitely not CIA
pi_193176401
Ik heb ook een milde versie gehad, met nog minder klachten dan die jij noemt. Maar wel 3 weken lang.

Ik merk nu nog dat ik sneller buiten adem ben dan normaal, en dan ben ik al 4 weken symptoom vrij. Mijn conditie was al niet optimaal. Maar hij is nu nog slechter geworden.
pi_193176439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:01 schreef Randier het volgende:
Ha allemaal,

Ongeveer zes weken geleden werd ik ziek met - vermoedelijk, want niet getest, maar gediagnosticeerd door verschillende huisartsen - corona/covid-19. Na drie weken goed ziek te zijn geweest (dagenlange koorts en heftige druk op/stekende/brandende longen) had ik geen klachten meer. Ik kon weer lange wandelingen maken, stukken fietsen, ging prima.

Twee weken later ontwikkelde ik echter toch weer longklachten. Geen koorts of iets anders erbij verder, los van misschien wat vermoeidheid. Maar na kleine afstanden fietsen branden en 'jeuken' mijn longen weer en ben ik kortademig. Het voelt alsof er iets versleten is, ofzo.

Mijn vraag: zijn hier meer mensen die last hebben van longklachten na coronaherstel? Is er wellicht iets over bekend?
Heel herkenbaar. Mijn man heeft 8 weken geleden corona gehad met een zware longontsteking er bij. Hij is heel erg ziek geweest. We zijn nu dus 8 weken verder, en nog steeds is hij kortademig, snel vermoeid, en is zijn conditie compleet weg. Hij voelt zijn longen ook nog steeds. Hij heeft er echt een flinke klap van gehad, we hadden niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Sterkte jij!
  zondag 17 mei 2020 @ 13:22:30 #22
3542 Gia
User under construction
pi_193177046
Ben benieuwd naar de uitslag.

Hoop dat je toch snel opknapt.
pi_193177129
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:50 schreef Randier het volgende:

[..]

Yep. Maar mn temperatuur schommelt heel erg, wat het lastig maakt. Het lijkt samen te hangen met de longklachten. Nemen die toe, dan stijgt ook m'n temperatuur. Ik kan m'n temperatuur bijna voorspellen aan de hand van de ernst van m'n longen...
Heb je mogelijk post viraal syndroom?
pi_193178522
Volgens nos.nl komt dit dus vaak voor die aanhoudende klachten en het weer oplaaien daarvan. Scary shit!
pi_193178964
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb je mogelijk post viraal syndroom?
Nee. Niet dat ik weet althans.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:26 schreef MQBM het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Mijn man heeft 8 weken geleden corona gehad met een zware longontsteking er bij. Hij is heel erg ziek geweest. We zijn nu dus 8 weken verder, en nog steeds is hij kortademig, snel vermoeid, en is zijn conditie compleet weg. Hij voelt zijn longen ook nog steeds. Hij heeft er echt een flinke klap van gehad, we hadden niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Sterkte jij!
Thanks, jij ook. Dit klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik werd pas echt ziek op 19 maart, bijna twee maanden geleden dus al. Al had ik daarvoor wel een kuchje, en 1 dag goed neusverkouden. Ik ben 8 maart teruggevlogen uit Krakau, via Eindhoven. Vrienden bezocht daar.

De drie echte ziekteweken had ik ook een longontsteking. Althans dat denk ik. Voelde alsof er een brandende bal in mn borstkas lag. Kon er moeilijk door in slaap komen. Een probleem is dat ik nooit eerder longklachten heb gehad en ik het dus erg lastig vind het te duiden. En de huisarts was er alleen op afstand.

Enfin, na die drie weken dus een week of 2 geen klachten. Twee a drie weken geleden weer wat milde longklachten. En nu lijkt het hele circus weer opnieuw te beginnen, want de brandende bal is op dit moment - na een stukje fietsen met tegenwind - weer terug, en m'n temperatuur verhoogd. Om gek van te worden, het verloop hiervan.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:22 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd naar de uitslag.

Hoop dat je toch snel opknapt.
Bedankt. Ik laat het weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')