abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:19:54 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193237662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 04:15 schreef kree het volgende:
Maar daarom vroeg ik het hier want voel me dan zo alleen soms hier op fok alsof ik alleen christelijk ben enzo ?
We zijn een minderheid, maar er zijn er wel meer! In F&L zitten er nog wel een paar. :)
pi_193237749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:19 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

We zijn een minderheid, maar er zijn er wel meer! In F&L zitten er nog wel een paar. :)
Weet ik ook wel en echt mijn bedoeling is nou niet direct om “het woord” te verkondigen maar ok het kan wel en ik schaam me er niet voor ondanks alles wat ik allemaal wel niet zeg hier. Maar ok het is aan iedereen wmb om zelf hier even langs te komen enzo dan. Maarja zo sta ik in geloof. Dwingen of opleggen is wmb heel slecht denk. Maarja haha daar kun je discussie opzich over voeren.

Maar daarom beetje open topic ook met liedjes leek mij wel leuk om even te maken hier ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193237761
Nog een leuk liedje youtube linkje jij? :)
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:36:13 #29
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193237854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:25 schreef kree het volgende:

[..]

Weet ik ook wel en echt mijn bedoeling is nou niet direct om “het woord” te verkondigen maar ok het kan wel en ik schaam me er niet voor ondanks alles wat ik allemaal wel niet zeg hier. Maar ok het is aan iedereen wmb om zelf hier even langs te komen enzo dan. Maarja zo sta ik in geloof. Dwingen of opleggen is wmb heel slecht denk. Maarja haha daar kun je discussie opzich over voeren.
Sommige groeperingen gaan de deuren langs op jacht naar bekeerlingen, ik geloof daar niet zo in. Mensen moeten er zelf voor open staan. Ik ga dan ook alleen het gesprek aan met mensen die er echt interesse in lijken te tonen. En sowieso hoef je ook niet non-stop het woord te verkondigen, ik zit hier ook voor mijn ontspanning :P
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:39:01 #30
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193237871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:26 schreef kree het volgende:
Nog een leuk liedje youtube linkje jij? :)

:)
pi_193237916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Sommige groeperingen gaan de deuren langs op jacht naar bekeerlingen, ik geloof daar niet zo in. Mensen moeten er zelf voor open staan. Ik ga dan ook alleen het gesprek aan met mensen die er echt interesse in lijken te tonen. En sowieso hoef je ook niet non-stop het woord te verkondigen, ik zit hier ook voor mijn ontspanning :P
Ja nou helemaal mee eens ;) ik sta daar hetzelfde in hoor wat dat aan gaat, maargoed dit is een topic waar mensen wel of niet zelf voor kunne kiezen. Dus heel open keuze wmb ook.
Zelfde idee. Maar beeld van christenen is soms nogal onwijs verkeerd enzo denk ik toch wel.

Maar dat maakt niet uit, door muziek komt het ook wel samen soms, vanuit beide kanten trouwens.

Ff dat stevie wonder zoeken hoor en waar ik het nou mee mixte. Die opw bundel is lang en heel heel heel veel van gedaan, kan even niet op het nr komen waarmee we die nou deden enzo. Lol :D
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:45:50 #32
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193237952
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:42 schreef kree het volgende:
Maar beeld van christenen is soms nogal onwijs verkeerd enzo denk ik toch wel.
Absoluut. Ik ben niet altijd gelovig geweest, en herinner me nog heel goed hoe verbaasd ik was dat er praktiserende christenen van mijn leeftijd (toen rond de 20-21) bestonden. Voor mij was geloof iets wat alleen mijn opa en oma nog echt serieus namen. Maar vanaf toen ging ik het langzaam zelf ook steeds serieuzer nemen.

quote:
Maar dat maakt niet uit, door muziek komt het ook wel samen soms, vanuit beide kanten trouwens.
Zeker :) Dat vond ik ook zo mooi aan zo'n Top 2000 viering bijvoorbeeld.
pi_193237981
quote:
Mooi ^O^
Ken hem wel btw maar niet specifiek dit nr. Maar is echt effe zo’n momentje van bezinning dit soort liedjes ook. En dat is best wel eens goed tussen alle heftigere nrs enzo.
En zeg het beetje als toetsenist enzo dan ook wel hoor. Want die andere met drum enzo zijn voor mij wel vaak leuker om te spelen enzo.

Maar het kan allebei soms is het lastig nog om niet al te enthousiast te worden, zeker niet als iedereen meedoet en dan rustig nr. Hahaha
pi_193238056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Absoluut. Ik ben niet altijd gelovig geweest, en herinner me nog heel goed hoe verbaasd ik was dat er praktiserende christenen van mijn leeftijd (toen rond de 20-21) bestonden. Voor mij was geloof iets wat alleen mijn opa en oma nog echt serieus namen. Maar vanaf toen ging ik het langzaam zelf ook steeds serieuzer nemen.
[..]

Zeker :) Dat vond ik ook zo mooi aan zo'n Top 2000 viering bijvoorbeeld.
Ik ben vanaf kind natuurlijk ermee opgevoed al, maar wil niet zeggen dat ik wel even af ertoe van het “pad” afgeweken ben enzo, haha maar min of meer kom altijd erbij terug. Maargoed dat is zo’n hele discussie weer en kunnen we tussendoor wel hebben maar moeten we even wat muziekjes plaatsen ook enzo (en deed jij al) euh ik ga even de meer heftigere eerder en isi eigenlijk oude opwekking zoeken :)
pi_193238099
Zat even te zoeken he want is nogal lastig om te vinden, maar kwam deze nog even tegen die ook wel mooi is.

https://nederlandzingt.eo(...)216bdcb13b52be41992f
pi_193238651
pi_193239271
Of deze als we het over projectjes hebben met christelijke inslag.
Ik was daar trouwens verder niet bij betrokken toen naar kon er een aantal van. Maar dam;n had ik maar zo’n leuke school gehad toe ipv. Naja he andere kant land wel beetje
(Tip even zoeken de making of staat er ook op, dat is wellicht nog leuker)
pi_193239423
Ik luister voornamelijk Sela, Casting Crowns en Shane&Shane.
pi_193239456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:49 schreef Irrem het volgende:
Ik luister voornamelijk Sela, Casting Crowns en Shane&Shane.
Sela is mooi, welke daarvan als ik vragen mag is je favoriet? Ze zijn wel emo voor mij hoor of voor iedereen vaak wel. Maar ben even benieuwd?
Kan er niet zo heel veel op ingaan verder enzo omdat ik het niet ben en niet herkenning wil maar band lid zwaar kanker tot dood en op het randje overleefd enzo met stamcellen en chemo maargoed,

Hoe heet ie zal er voor je zijn? Weet de titel even niet meer maar kom ik zo op ook van sela.
pi_193239699
Owja deze

Emo gelijk naja wel lastig spelen enzo dan.

Sela heeft gratis de leadsheatis enzo he voor de muzikanten onder ons ;)
pi_193318647
Het is een heel andere insteek dan de meeste Christelijke muziek, maar toch valt Kendrick Lamar's Damn hier zeker onder:

Het gaat niet in op bijbelse verhalen, maar is juist enorm persoonlijk. Over zijn goede kanten en zondes. En draait uiteindelijk om de vraag of hij verdoemd is of niet.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:39:38 #42
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_193324450

Dit is/was een lokale band uit Friesland. Uit de buurt waar ik geboren ben, vandaar dat ik ze ken. Ik ben niet gelovig, maar dit nummer heb ik altijd mooi gevonden, maar meer vanuit muzikaal oogpunt. Mooie melodie en samenzang.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_193413434
Bumpje :)

Kom on posten maar allemaal. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 01-06-2020 04:50:45 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 04:17:36 #44
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_193413439
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 1 juni 2020 @ 04:23:35 #45
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_193413447
  maandag 1 juni 2020 @ 04:28:54 #46
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_193413460
pi_193413530
Nice ^O^
pi_193413589
Deze blijf ik trouwens ook leuk vinden om te spelen ook vooral.

Hmmm het valt denk toch wel onder christelijk nog net dan hahaha

pi_193413615
Het valt me op btw en ok we hebben een heel grote user groep hier. Dat er dan zo weinig wss christelijk zijn ofzo of het wellicht niet durven te zeggen. Not compute even in mijn hersenen maargoed het maakt ook niet uit. Maar wil wel ff zeggen wees niet bang het is geen misdaad om een geloof te hebben ofzo.

Nou met liedjes kunnen we alle kanten op.
pi_193413634
Kom op rock on......

Ok christelijke liedjes hier rest mag in het andere wat luister je nu topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')