abonnement Unibet Coolblue
pi_193063167
Ik zat vanmorgen in mijn archieven te bladeren. Uit 2004 had ik nog een opgenomen telefoongesprek van een moeder van een klasgenoot die contact opnam met mijn moeder. Zij was nogal verontwaardigd dat ik hem op MSN de huid had volgescholden, zou een kopie meegeven aan zijn zoon om deze aan mijn mentor te overhandigen.

Ik werd al langer gepest, alleen heb ik het altijd proberen te negeren. Helaas werkt negeren niet altijd en moet je soms wel van je afbijten. Het hypocriete is wel dat ouders van de pester dan zelf verbaal agressief opbellen en mij labelen als agressor... terwijl het andersom is.

Mijn ouders zijn zelf een stuk minder verbaal assertief en lieten het maar over zich heen komen, met het gevolg dat ik als gepeste nu als pester word bestempeld.

Hoe denken jullie hierover? Zijn ouders van pesters ook pestkoppen? Ik zie veel gelijkenissen, vroeger klasgenoten had die flink konden pesten ook behoorlijk mondige ouders hebben.
pi_193063231
Ouders moeten zich er niet mee bemoeien, dat denk ik.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:12:17 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_193063279
Protip: flikker die archieven de deur uit. Eventueel symbolisch verbranden.
And so is the past
pi_193063361
Als ik daarop terugkijk vind ik het nogal overdreven om van een mug een olifant te maken, zeker tegen een kind van 12. Die ouders gingen flink tekeer aan de telefoon, alleen maar om een msn gesprek. Mijn moeder wist niet eens dat ik op school flink gepest werd. Maar zij is zelf niet, nooit in staat geweest om mij verbaal te verdedigen. Sommige mensen zijn gewoon erg mondig.

Maar ik zie patronen, dat mensen die gepest worden ook ouders hebben die kwetsbaar zijn. Bij pesters juist andersom, hebben ouders die mondig zijn.
pi_193063400
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:16 schreef osodevo het volgende:
Als ik daarop terugkijk vind ik het nogal overdreven om van een mug een olifant te maken, zeker tegen een kind van 12. Die ouders gingen flink tekeer aan de telefoon, alleen maar om een msn gesprek. Mijn moeder wist niet eens dat ik op school flink gepest werd. Maar zij is zelf niet, nooit in staat geweest om mij verbaal te verdedigen. Sommige mensen zijn gewoon erg mondig.

Maar ik zie patronen, dat mensen die gepest worden ook ouders hebben die kwetsbaar zijn. Bij pesters juist andersom, hebben ouders die mondig zijn.
Daar zal zij zich 10-20 jaar verder, vast ook nog mee bezig houden.
pi_193063605
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Daar zal zij zich 10-20 jaar verder, vast ook nog mee bezig houden.
Waar ik mee zit is dat veel ouders aan tunnelvisie leiden, MIJN KIND DOET NIETS mentaliteit hebben. Vaak dezelfde agressieve trekken als het kind, de pester hebben.

Zo krijg je situaties op school waar pesters vrij spel hebben. ;(
  maandag 11 mei 2020 @ 12:38:15 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193063672
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:06 schreef osodevo het volgende:
Uit 2004 had ik nog een opgenomen telefoongesprek van een moeder van een klasgenoot die contact opnam met mijn moeder.
Jij neemt gesprekken van je moeder op??

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:16 schreef osodevo het volgende:
Mijn moeder wist niet eens dat ik op school flink gepest werd. Maar zij is zelf niet, nooit in staat geweest om mij verbaal te verdedigen.
Wanneer had ze je verbaal dan moeten verdedigen? Op de momenten waarvan je niet vertelde dat het gebeurde?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:38:59 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193063682
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Protip: flikker die archieven de deur uit. Eventueel symbolisch verbranden.
Eerst wel even delen met ons op fok _O_
pindazakje
pi_193063766
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:31 schreef osodevo het volgende:

[..]

Waar ik mee zit is dat veel ouders aan tunnelvisie leiden, MIJN KIND DOET NIETS mentaliteit hebben. Vaak dezelfde agressieve trekken als het kind, de pester hebben.

Zo krijg je situaties op school waar pesters vrij spel hebben. ;(
Zo zijn sommige mensen nu eenmaal. Maar inderdaad, waarom ben je daar nu nog mee bezig? Ga liever een boek lezen of een cursus doen of zo.
pi_193063844
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:38 schreef Elpis het volgende:

[..]

Jij neemt gesprekken van je moeder op??
Kon makkelijk vroeger met dubbele DECT telefoon en POTS.
quote:
[..]

Wanneer had ze je verbaal dan moeten verdedigen? Op de momenten waarvan je niet vertelde dat het gebeurde?
Zij is geen type die dat kan. Pesten werd thuis ook niet besproken, geen praatcultuur.
pi_193063932
Ik weet nou niet welke kant je op wil...

In je verhaal laat iedereen steken vallen:

- Jij die niet met je moeder praat (los van je leeftijd, en of het wel kon e.d.).
- Je moeder die zich dermate afstandelijk houdt dat ze niet weet je gepest wordt. Blijkbaar zag ze het niet, vroeg ze niet hoe het ging op school, of zo.
- De docenten en de school, omdat ze geen grip hebben op pestkoppen.

Je kunt er dus van alles van vinden en alle kanten op.

Verder zie ik je zeggen dat je moeder niet in staat is om je te verdedigen, maar dat is natuurlijk niet zo eerlijk als ze niet eens wist wat er gaande was en dus niet eens de kans kreeg om in te grijpen.

En het is natuurlijk ook niet zo slim om zelf in de aanval te gaan door te vloeken en te schelden (terecht of onterecht), om vervolgens te jammeren dat je daar de gevolgen van ondervindt.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:03:09 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193064050
Had je gewild dat je moeder anders aan de telefoon reageerde? Of later nog iets zou doen?
Neem je haar nu dingen kwalijk?

Ouders van pesters hoeven zeker niet ook pesters te zijn.
Gedeeltelijk zit het in opvoeding maar ook in met wie kinderen omgaan. En hoe ze daarin meegetrokken worden bv.
pi_193064053
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:51 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zij is geen type die dat kan. Pesten werd thuis ook niet besproken, geen praatcultuur.
Je kunt dit natuurlijk ook weer omdraaien... Ik merk dat je het vooral neerlegt bij je ouders/moeder, maar ik lees niets over dat jij *wel* iets hebt geprobeerd, zodat de bal wel bij hen lag.

Het gebrek aan actie is geen bevestiging van een actie...

Er is een groot verschil tussen:
- Ik heb het tegen mijn moeder gezegd en zij deed er verder weinig/niets mee.

En:

- Ik heb het niet tegen haar gezegd en ze deed niets.

Of was er daadwerkelijk een regel in de trant van 'wij bespreken pesten hier in huis niet!'?

Ik snap heus wel dat je 12 was en niet zomaar afgerekend kan worden, en dat je verwachtingen hebt van je ouders, maar niets zeggen en dan verwachten dat er wat gebeurt lijkt mij ook niet helemaal eerlijk.
pi_193064582
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:51 schreef osodevo het volgende:

[..]

Kon makkelijk vroeger met dubbele DECT telefoon en POTS.
Ja, kon vast heel makkelijk. Maar dat is nog geen reden om het te doen. Beetje raar gedrag. Deed je dat met alle gesprekken?
pi_193064590
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:40:06 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193064649
Ja, of, zomaar een gedachte, je legt niet de verantwoordelijkheid voor werkelijk alles wat jou aangaat bij de hele wereld behalve bij jezelf.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193064660
Je beschuldigt je moeder van mak zijn, maar je bent het zelf ook.
pi_193064688
Dat is gewoon ronduit kut. :{.

Jij praatte er niet over (was je thuis niet gewend), dus dan is buitenshuis vertellen zelfs een nog grotere stap (mentor en zo).

Je moeder had andere prio's (begrijpelijk, denk ik), en aangezien je niets over je vader zegt, zegt dat ook wel genoeg over hem, denk ik.

Bedoel, het had nogal makkelijk weerlegt kunnen worden; jullie konden de volledige chats tonen. Maar ja, dan heb je wel ouders nodig die er voor je moeten staan wanneer je ze nodig hebt.

Tja, eerlijk is het niet, maar er is een reden waarom "brutalen hebben de halve wereld" een gezegde is. Je wordt meer gehoord als je aanweziger bent, vooral als de andere kant zich stil houdt.

Of het gedrag van de pestkop te wijten valt aan de ouders... Poeh, dat zal zeker wel een korrelatie hebben.

Edit: ah, je post is aangepast; net was er veel meer context dankzij langere post.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2020 13:58:55 ]
pi_193064713
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:40 schreef 00wildchild het volgende:
Je beschuldigt je moeder van mak zijn, maar je bent het zelf ook.
Ja, klopt, maar hij was 12 en zijn thuissituatie was ook niet optimaal. Kan heel goed begrijpen dat dat een nadelig effect heeft op een jong iemand.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:43:52 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193064717
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:03 schreef zarGon het volgende:
Je kunt dit natuurlijk ook weer omdraaien... Ik merk dat je het vooral neerlegt bij je ouders/moeder,
Volgens mij probeert TS duidelijk te krijgen of opvoeding meespeelt bij het al dan niet worden gepest/het al dan niet zijn van een pester.
Het antwoord daarop is m.i volmondig ja.
Als je zelf niet zo'n sterk en/of onzeker karakter hebt, ben je denk ik minder goed in staat om je kinderen te begeleiden tot zelfverzekerde en stabiele personen. En dat zijn twee voorwaarden om weerstand te kunnen bieden tegen pesterijen.
En andersom, als je je ouders om elk kleinigheidje iedereen de huid vol ziet schelden, zul je dat zelf ook sneller overnemen.
KuikenGuppy
pi_193064731
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:47:48 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193064776
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens mij probeert TS duidelijk te krijgen of opvoeding meespeelt bij het al dan niet worden gepest/het al dan niet zijn van een pester.
Het antwoord daarop is m.i volmondig ja.
Als je zelf niet zo'n sterk en/of onzeker karakter hebt, ben je denk ik minder goed in staat om je kinderen te begeleiden tot zelfverzekerde en stabiele personen. En dat zijn twee voorwaarden om weerstand te kunnen bieden tegen pesterijen.
En andersom, als je je ouders om elk kleinigheidje iedereen de huid vol ziet schelden, zul je dat zelf ook sneller overnemen.
Maar zelfverzekerde en stabiele personen worden ook niet zo snel gepest, want immers, iemand die zelfverzekerd is geeft dan direct lik op stuk, iets wat een pester niet wil, want die wil een slachtoffer hebben, niet er zelf een worden. Dus een beetje en kip/ei verhaal denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 13:49:30 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193064796
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:44 schreef osodevo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, maar op een gegeven moment moet je toch gewoon het heft in eigen handen nemen? Zet een streep onder het verleden, geweest is geweest. Kijk naar de toekomst: waar wil je naartoe, wat voor iemand wil je zijn, welke vaardigheden heb je daarvoor nodig, heb je die ja/nee en zo niet: zoek een manier om die vaardigheden op te doen.
Niemand kan iets van jouw leven maken behalve jijzelf.
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2020 @ 13:50:12 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064805
Je had gewoon een hondendrol bij die ouders door de brievenbus moeten doen.
pi_193064806
Als ik ouder zou zijn had ik allang ingegrepen, niet met geweld zoals zoveel ouders doen. Ik zou het bij de schoolleiding melden en desnoods aangifte doen bij de politie. Pesten is gewoon strafbaar, of je nou 10 of 20 bent. Met sommige ouders valt niet te praten.

Ik had ook een grotere bek moeten opzetten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je een belaste thuissituatie hebt.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:51:18 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193064815
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar zelfverzekerde en stabiele personen worden ook niet zo snel gepest, want immers, iemand die zelfverzekerd is geeft dan direct lik op stuk, iets wat een pester niet wil, want die wil een slachtoffer hebben, niet er zelf een worden. Dus een beetje en kip/ei verhaal denk ik.
Dat zeg, als je ouders jou opvoeden tot een zelfverzekerd en stabiel persoon, zal je waarschijnlijk geen last hebben van gepest.
KuikenGuppy
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:51:40 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193064823
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mja, maar op een gegeven moment moet je toch gewoon het heft in eigen handen nemen? Zet een streep onder het verleden, geweest is geweest. Kijk naar de toekomst: waar wil je naartoe, wat voor iemand wil je zijn, welke vaardigheden heb je daarvoor nodig, heb je die ja/nee en zo niet: zoek een manier om die vaardigheden op te doen.
Niemand kan iets van jouw leven maken behalve jijzelf.
Op een gegeven moment kun je niet meer dat je vroeger gepest bent de schuld geven voor alles wat je op latere leeftijd nog steeds overkomt.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 13:52:37 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193064836
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:50 schreef osodevo het volgende:
Als ik ouder zou zijn had ik allang ingegrepen, niet met geweld zoals zoveel ouders doen. Ik zou het bij de schoolleiding melden en desnoods aangifte doen bij de politie. Pesten is gewoon strafbaar, of je nou 10 of 20 bent. Met sommige ouders valt niet te praten.
Dit is precies een slachtoffer-benadering; wat je als ouder namelijk beter kunt doen, is je kind de vaardigheden meegeven om niet geraakt te worden door gepest.
KuikenGuppy
pi_193064856
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:50 schreef Hexagon het volgende:
Je had gewoon een hondendrol bij die ouders door de brievenbus moeten doen.
Die ouders in kwestie hadden me dan een paar klappen verkocht, echt hoor. Als ik eraan terugdenk verbaas ik me nog steeds dat ze driftig worden tegen een kind van 12. Als mij zoiets zou overkomen zou ik daar boven staan. We hebben het wel over kinderen.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:56:24 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193064895
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:53 schreef osodevo het volgende:

[..]

Die ouders in kwestie hadden me dan een paar klappen verkocht, echt hoor. Als ik eraan terugdenk verbaas ik me nog steeds dat ze driftig worden tegen een kind van 12. Als mij zoiets zou overkomen zou ik daar boven staan. We hebben het wel over kinderen.
Dan mogen ze lekker de gevangenis in. Net goed.
pi_193064907
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar hij was 12 en zijn thuissituatie was ook niet optimaal. Kan heel goed begrijpen dat dat een nadelig effect heeft op een jong iemand.
Nou ja, ben ook wel flink gepest en ouders zo afwezig als kan zijn. Maargoed. Mensen verschillen. Als het nu jaren later nog steeds allemaal niet lukt zou ik ergens anders dan op fok hulp vragen.

In een ander topic vraagt hij hoe je meer agressief/ boos kunt worden en dat is ook weer geen gezonde oplossing. Zeker niet op deze leeftijd.
pi_193064944
Een pester voelt zich bovendien gesterkt door ouders die voor hen opkomen. Je krijgt dan het effect dat de sterkeren sterker worden terwijl de zwakkere zwakker wordt door het pestgedrag. Dat is het gedrag dat ik hier wil aankaarten, pesten vaak in de familie zit.

De gepeste kan dan wel uithalen naar de pester maar word dan wel als dader aangewezen door de ouders van de pester. Rollen worden dan omgedraaid met het gevolg dat het slachtoffer gestraft wordt omdat ie zichzelf verdedigd.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 13:58:54 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193064946
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan mogen ze lekker de gevangenis in. Net goed.
Maar daar is het slachtoffer niet mee geholpen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 14:04:16 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193065067
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:58 schreef osodevo het volgende:
Een pester voelt zich bovendien gesterkt door ouders die voor hen opkomen. Je krijgt dan het effect dat de sterkeren sterker worden terwijl de zwakkere zwakker wordt door het pestgedrag. Dat is het gedrag dat ik hier wil aankaarten, pesten vaak in de familie zit.

De gepeste kan dan wel uithalen naar de pester maar word dan wel als dader aangewezen door de ouders van de pester. Rollen worden dan omgedraaid met het gevolg dat het slachtoffer gestraft wordt omdat ie zichzelf verdedigd.
Dan dus ook uithalen naar die ouders.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:04:34 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193065072
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:58 schreef osodevo het volgende:
Een pester voelt zich bovendien gesterkt door ouders die voor hen opkomen. Je krijgt dan het effect dat de sterkeren sterker worden terwijl de zwakkere zwakker wordt door het pestgedrag. Dat is het gedrag dat ik hier wil aankaarten, pesten vaak in de familie zit.

De gepeste kan dan wel uithalen naar de pester maar word dan wel als dader aangewezen door de ouders van de pester. Rollen worden dan omgedraaid met het gevolg dat het slachtoffer gestraft wordt omdat ie zichzelf verdedigd.
Als een slachtoffer "uithaalt" is hij toch zelf net zo fout bezig.
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2020 @ 14:05:16 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193065087
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als een slachtoffer "uithaalt" is hij toch zelf net zo fout bezig.
Waarom? Wat is er mis aan terugvechten?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 14:08:10 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193065162
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom? Wat is er mis aan terugvechten?
Dat is de enige oplossing voor dat specifieke slachtoffer. Die pester zoekt daarna een volgend slachtoffer. Pesten is niet uit te bannen. De enige die er iets aan kan veranderen is het slachtoffer.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 14:09:05 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193065177
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom? Wat is er mis aan terugvechten?
De situatie is zo dat partij A pest of vecht en partij B terug vecht of pest.
Partij B kan dan net zo goed gestraft worden voor pesten/vechten, want dat heeft hij immers gedaan. Dus dan moet partij B niet gaan miepen om die straf, de enige valide klacht kan zijn dat partij A die straf óók verdient.
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2020 @ 14:09:30 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193065185
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als een slachtoffer "uithaalt" is hij toch zelf net zo fout bezig.
Beter uithalen dan het weg stoppen.

Ik merk aan mezelf maar ook zeker aan anderen dat ze het gepest worden nog jaren mee kunnen slepen of dat het hen persoonlijk ergens nog last geeft (al is het 1%).
Als je het door uit te halen kan afsluiten op dat moment dan ben ik daar wel voor.

Uiteraard wel melden bij je ouders en school, maar vaak gehoord dat scholen er nauwelijks iets mee kunnen doen en TS is wel een voorbeeld dat ouders niet altijd het juiste klankbord zijn.

Gewoon ter plekke mee dealen en als dat uithalen is of een klap of whatever dat zou mijn advies zijn.
Dan is het dan opgelost en hangt het niet in een rugzakje aan je vast!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 11 mei 2020 @ 14:11:05 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193065217
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is de enige oplossing voor dat specifieke slachtoffer. Die pester zoekt daarna een volgend slachtoffer. Pesten is niet uit te bannen. De enige die er iets aan kan veranderen is het slachtoffer.
Maar dat die dat slachtoffer dan toch ook voor zichzelf? Door terug te vechten verander je het voor jezelf.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 14:14:00 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193065275
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dat die dat slachtoffer dan toch ook voor zichzelf? Door terug te vechten verander je het voor jezelf.
Als je als slachtoffer er in slaagt om succesvol terug te vechten, dan ja, dan verander je het voor jezelf. Die pester gaat door naar een volgend slachtoffer.

Anderen erbij halen leidt alleen maar tot meer pesten, want je bent zwak en kunt het zelf niet af. Extra reden om te pesten.
Als het op school niet meer mag, dan wel buiten school. Opwachten, etc.
Van school veranderen is symptoombestrijding.

Het slachtoffer zal zélf terug moeten vechten. Dat is lastig, want het is niet voor niets een slachtoffer, dus dat komt niet van vandaag op morgen, maar imho is het de enige manier.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 14:18:15 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193065347
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je als slachtoffer er in slaagt om succesvol terug te vechten, dan ja, dan verander je het voor jezelf. Die pester gaat door naar een volgend slachtoffer.

Anderen erbij halen leidt alleen maar tot meer pesten, want je bent zwak en kunt het zelf niet af. Extra reden om te pesten.
Als het op school niet meer mag, dan wel buiten school. Opwachten, etc.
Van school veranderen is symptoombestrijding.

Het slachtoffer zal zélf terug moeten vechten. Dat is lastig, want het is niet voor niets een slachtoffer, dus dat komt niet van vandaag op morgen, maar imho is het de enige manier.
Ja maar daar heb ik het dus over. Dat slachtoffer mag gewoon terugvechten.

En daar is een divers arsenaal aan wapens voor.
pi_193065648
Had in mijn jeugd eenzelfde situatie, werd nogal gepest door 2 jongens om mijn naam. Ouders van de ene waren geschokt, ouders van de ander gaven geen fuck en deden dus ook niets. Heb de auto van zijn pa onder gekrast. Hielp niets, voelde fantastisch. Het hield pas op toen ik de knie van hun zoon brak door er op te springen. Dat voelde nog beter. Die kerel loopt nog steeds niet 100%, van wat ik vernomen heb.

Let wel, dit was jaren 90 in een plattelands dorp. Kom je nu denk ik niet meer mee weg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193065657
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je als slachtoffer er in slaagt om succesvol terug te vechten, dan ja, dan verander je het voor jezelf. Die pester gaat door naar een volgend slachtoffer.

Anderen erbij halen leidt alleen maar tot meer pesten, want je bent zwak en kunt het zelf niet af. Extra reden om te pesten.
Als het op school niet meer mag, dan wel buiten school. Opwachten, etc.
Van school veranderen is symptoombestrijding.

Het slachtoffer zal zélf terug moeten vechten. Dat is lastig, want het is niet voor niets een slachtoffer, dus dat komt niet van vandaag op morgen, maar imho is het de enige manier.
Helaas ook mijn ervaring.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193065961
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

Het slachtoffer zal zélf terug moeten vechten. Dat is lastig, want het is niet voor niets een slachtoffer, dus dat komt niet van vandaag op morgen, maar imho is het de enige manier.
Ga maar eens vechten, dan ben jij wel degene die geschorst wordt en van school moet wisselen. Maar verreweg de meeste pesters durven dat niet, luisteren naar advies van docenten om maar te negeren en incasseren. Daarbij, zonder support van ouders sta je toch een stuk zwakker.

Been there, heeft mij na jaren helemaal gesloopt.
pi_193066069
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:54 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ga maar eens vechten, dan ben jij wel degene die geschorst wordt en van school moet wisselen. Maar verreweg de meeste pesters durven dat niet, luisteren naar advies van docenten om maar te negeren en incasseren. Daarbij, zonder support van ouders sta je toch een stuk zwakker.

Been there, heeft mij na jaren helemaal gesloopt.
Waarom zit je dit nou te analyseren en ga je niet verder met je leven?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 15:05:54 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193066154
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:54 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ga maar eens vechten, dan ben jij wel degene die geschorst wordt en van school moet wisselen. Maar verreweg de meeste pesters durven dat niet, luisteren naar advies van docenten om maar te negeren en incasseren. Daarbij, zonder support van ouders sta je toch een stuk zwakker.

Been there, heeft mij na jaren helemaal gesloopt.
I did. Dat is hoe ik er vanaf gekomen ben. Ik ben niet geschorst (dat was wel de bedoeling, maar, lang verhaal) en vanaf toen was het pesten over.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 mei 2020 @ 15:11:12 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193066233
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

I did. Dat is hoe ik er vanaf gekomen ben. Ik ben niet geschorst (dat was wel de bedoeling, maar, lang verhaal) en vanaf toen was het pesten over.
Haha ja ik had het ook toen ik verhuisd was een een kereltje maar bleef zieken over mijn toen nog Limburgse tongval.

Toen gewoon vuist op zn bakkes. Ging hij ook nog janken dus had daarna niks meer te vertellen.

Mocht wel bij de conrector komen maar heb toen even helder uitgelegd waarom ik dat had gedaan. Nog zonder straf weggekomen ook. *)
pi_193066294
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als een slachtoffer "uithaalt" is hij toch zelf net zo fout bezig.
Zelfverdediging is net zo erg als iemand aanvallen? :')
Wat een logica weer. Laat jij je maar lekker de tering inslaan als je aangevallen wordt dan.
pi_193066434
Pff vent, dat je dit soort telefoongesprekken gaat terugluisteren van 16 jaar geleden. Kwel jezelf niet zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')