abonnement Unibet Coolblue
pi_193062978
‘RIVM en regering zouden mensenlevens redden wanneer ze nu eindelijk alle leegstaande hotels rond Schiphol vorderen voor isolatie van besmette mensen’

Selectie van dit artikel

quote:
....Lipsitch schrijft dat een Bayesiaanse aanpak van de prognoses voor Covid-19 de enige juiste is, en dat wil zeggen dat we onze voorspelling van gisteren combineren met de feiten van vandaag in een voorspelling voor morgen. Wel, een belangrijk feit van vandaag is dat een complete analyse van alle sterfgevallen in New York laat zien dat koorts, hoesten en dan thuis blijven bij de familie veruit de belangrijkste oorzaak is van overlijden.

Mensen besmetten hun huisgenoten, vooral in armere wijken met meer mensen per slaapkamer. Levensgevaarlijk is de dagelijkse intieme omgang met een besmette huisgenoot, niet – wat eerder werd gedacht – drukte in het openbaar vervoer, dringen op de roltrap of vluchtige ontmoetingen op straat of in de winkel.

Daarom is de aanbeveling om bij besmetting thuis te blijven nu zo fout, op grond van wat we in twee maanden hebben geleerd. Wie besmet is moet naar een één-persoons hotelkamer, en ik weet niet waarom armere landen als Maleisië en Thailand dat wel voor elkaar krijgen – in navolging van rijker Korea, Taiwan en Singapore, terwijl Nederland vasthoudt aan het fatale en nu ook in New York achterhaalde voorschrift van thuis blijven bij de familie.
Wat denken jullie hierover?
pi_193063051
Tegen de tijd dat je symptomen vertoont is je gezin ook vrijwel zeker besmet. Daar heb je zoveel fysiek contact mee dat het haast onmogelijk is om dat niet te doen.

Het zou wel een alternatief kunnen zijn voor studentenhuizen en van die huizen voor gastarbeiders wellicht.
pi_193063122
Voor besmette asielzoekers ook een optie dit.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:08:06 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063192
Het opsluiten van ouderen in hun verzorgingshuizen is al moreel lastig. Denk niet dat zo een plan het in Nederland gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:16:28 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193063355
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:08 schreef Megumi het volgende:
Het opsluiten van ouderen in hun verzorgingshuizen is al moreel lastig. Denk niet dat zo een plan het in Nederland gaat worden.
Maleisië en Zuid-Korea zijn schoolvoorbeelden in dezen.

Verplichtte quarantaine (buitenlanders in Maleisië worden gratis in een vrij luxe hotel geplaatst), dagelijks een zorgpakket met voeding, kapjes, desinfectiemiddelen etc. Speciale vuilniszak die ook dagelijks opgehaald wordt.

Maar zo raak je als land dus bekend als coronakeizer in plaats van -paljas.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193063378
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:16 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Maleisië en Zuid-Korea zijn schoolvoorbeelden in dezen.

Verplichtte quarantaine (buitenlanders in Maleisië worden gratis in een vrij luxe hotel geplaatst), dagelijks een zorgpakket met voeding, kapjes, desinfectiemiddelen etc. Speciale vuilniszak die ook dagelijks opgehaald wordt.

Maar zo raak je als land dus bekend als coronakeizer in plaats van -paljas.
Wow!!! :o
Dat is wel even heel andere koek
  maandag 11 mei 2020 @ 12:28:34 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063542
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:18 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Wow!!! :o
Dat is wel even heel andere koek
Ik zou er ook niet snel naar toe willen. Ondanks de toeters en bellen lijkt me twee weken opgesloten niet fijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193065623
Als ik ziek zou worden, blijf ik liever thuis in mijn eigen bed. beter dan 2 weken in een onbekende omgeving zitten.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  maandag 11 mei 2020 @ 23:41:05 #9
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193075137
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:33 schreef JediMasterLucia het volgende:
Als ik ziek zou worden, blijf ik liever thuis in mijn eigen bed. beter dan 2 weken in een onbekende omgeving zitten.
Mwah. Als ik dan toch in quarantaine zou moeten is 2 weken in een luxe hotel niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')