abonnement Unibet Coolblue
pi_193075111
Hoe duiden jullie de tactiek van deze Obamagate kwestie? De aanval lijkt mij volledig geregisseerd, maar met welk doel: aandacht afleiden? Als je maar genoeg onzin verspreid, dan gaan mensen vanzelf denken ‘waar rook is is vuur’?

Welk belang heeft de Trumpcampagne erbij om er een Obama versus Trump verkiezing van te maken? Obama lijkt veel populairder te zijn dan Trump. Hoe belangrijker Obama deze verkiezing wordt hoe meer dit normaliter in het voordeel van Biden zou werken.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_193075135
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:37 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Hoe duiden jullie de tactiek van deze Obamagate kwestie? De aanval lijkt mij volledig geregisseerd, maar met welk doel: aandacht afleiden? Als je maar genoeg onzin verspreid, dan gaan mensen vanzelf denken ‘waar rook is is vuur’?

Welk belang heeft de Trumpcampagne erbij om er een Obama versus Trump verkiezing van te maken? Obama lijkt veel populairder te zijn dan Trump. Hoe belangrijker Obama deze verkiezing wordt hoe meer dit normaliter in het voordeel van Biden zou werken.
Ik vermoed dat ze het Durham onderzoek gepolitiseerd gaan inzetten, voor zover dat onderzoek zelf dat al niet is... (Durham vond het immers bijvoorbeeld nodig om publiekelijk vaag te ontkennen wat de inspecteur generaal concludeerde terwijl hijzelf nog lang niet klaar was en wat als enig effect had de publieke opinie te masseren), of zelfs zogenaamd “onderzoek” gaan doen naar Biden.

Edit: uiteraard als onderdeel van de strategie zoals Speknek hieronder verwoordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 12-05-2020 00:13:09 ]
  maandag 11 mei 2020 @ 23:46:12 #153
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075176
Trump probeert sws de geschiedenis te herschrijven, het Mueller rapport te ontkrachten, de hoofdrolspelers zwart te maken en zoals we weten speelt rancune bij hem ook altijd een grote rol.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 11 mei 2020 @ 23:52:12 #154
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075215
Deze nog uit de persco.

Filmpje:
atrupar twitterde op maandag 11-05-2020 om 23:23:52 .@weijia: Why is this a global competition to you when Americans are losing their lives every day?

TRUMP: Maybe that's a question you should ask China.

WEIJA: Why are you saying that to me, specifically?

TRUMP: I'm saying it to anybody who would ask a nasty question like that. https://t.co/hokJOXASh8 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 11 mei 2020 @ 23:55:39 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_193075243
Korte termijn is het vooral afleiding. Van de dramatische covid19 cijfers, en van binnenkort de SCOTUS uitspraak over het bekend maken van zijn belastingaangiften, die hij gaat (zou moeten) verliezen.

Langere termijn richting de verkiezingen is het vooral bedoeld als MAGA strategie. Vier jaar Trump heeft een uiterst belabberde trackrecord afgeleverd. Trump is overduidelijk incompetent en corrupt. Een Republikeinse president, meerderheid in het Huis en Senaat, en zijn enige wapenfeit is een belastingverlaging voor de 1%ers waar hij zelf lid van is, terwijl de gewone man zes hoog opgestapeld in body bags in koeltrucks ligt. De hele incapabele nepotistische kliek om hem heen verdient niet eens de overweging om op te stemmen.

Het enige dat Biden hoeft te doen is niet in slaap te vallen en coherente zinnen te vormen en het wordt een enorme blauwe vloedgolf in November.

TENZIJ het beleid van Trump helemaal niet zijn echte beleid was, maar hij tegengewerkt werd door een geheim cabal van sneaky Democraten. En dus heeft hij nog een termijn nodig om schoon schip te kunnen maken van de deep state, zodat pas echt MAGA. Dat is de enige manier om nog wat van de laatste vier jaar te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 mei 2020 @ 00:09:02 #156
862 Arcee
Look closer
pi_193075353
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:55 schreef speknek het volgende:
zijn enige wapenfeit is een belastingverlaging voor de 1%ers waar hij zelf lid van is,
Vergeet de benoeming van conservatieve (opper)rechters niet.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:13:34 #157
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075383
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Dat komt omdat hij daarvoor in de persco uitgebreid uitlegde dat je wel het luchtruim kan sluiten voor China maar dat er intussen miljoenen mensen uit Europa kwamen die het virus naar New York brachten.

Context!
Het hele verhaal vanaf 18.40:


En tja als er dan media zijn die er ongetwijfeld met een agenda selectief een stukje uitknippen komt @JANdeDERDE dat natuurlijk melden. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193075416
Dank jullie wel. Bovenstaande verklaringen klinken logisch, maar om dan zo specifiek Obama het target te maken lijkt mij onhandig.

Benieuwd of zijn campagne dit vuurtje aan kan houden. Ik kan de impact moeilijk inschatten, maar de hoeveelheid verkeer dat het oproept vind ik indrukwekkend (in negatieve zin).
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 00:21:43 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193075437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:19 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dank jullie wel. Bovenstaande verklaringen klinken logisch, maar om dan zo specifiek Obama het target te maken lijkt mij onhandig.

Benieuwd of zijn campagne dit vuurtje aan kan houden. Ik kan de impact moeilijk inschatten, maar de hoeveelheid verkeer dat het oproept vind ik indrukwekkend (in negatieve zin).
Het is heel simpel, Obama heeft Trump aangevallen dus moet er een verhaal komen om Obama aan te vallen want Trump heeft een heel dun huidje.

Ach, bij de deplorables die Obama toch al niet moesten zal dit het wel weer goed doen, bij de rest en de Independents zal het de omgekeerde reactie uitlokken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193075444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:19 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dank jullie wel. Bovenstaande verklaringen klinken logisch, maar om dan zo specifiek Obama het target te maken lijkt mij onhandig.

Benieuwd of zijn campagne dit vuurtje aan kan houden. Ik kan de impact moeilijk inschatten, maar de hoeveelheid verkeer dat het oproept vind ik indrukwekkend (in negatieve zin).
Dat onderzoek naar wat de Russen deden en wat enkele lui uit Trumps campagne uitspookten begon onder Obama, daar is het niet los van te zien en is ook de link naar Biden.
pi_193075457
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vergeet de benoeming van conservatieve (opper)rechters niet.
En 200 Article III judges <3 voor vele al voldoende om tevreden te zijn.

Donald Trump is appointing federal judges at a blistering pace

By the end of his first term, a quarter of them could be his choices

https://www.economist.com(...)at-a-blistering-pace

Weak on district courts!
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:26:38 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_193075466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vergeet de benoeming van conservatieve (opper)rechters niet.
Das fijn voor de partizanen maar die stemden toch wel op hem. Voor de rest is het ook niet echt een wapenfeit van hem in de zin dat hij Scalia niet omgelegd heeft ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193075529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:29 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zit die Twitter feed van Trump eens even te bekijken.. deze man is knettergek. Echt knettertjegek.

85 jaar geleden was er ook zo'n knettergek mannetje uit Oostenrijk..

Ik zie overeenkomsten.
Benoem er is een paar.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:37:51 #164
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193075540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:35 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Benoem er is een paar.
Racistisch
Verdeeldheid zaaien.

Dat waren er al een paar.

En verder:

https://schooltv.nl/video(...)l-tussen-is-en-eens/
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193075591
quote:
0s.gif [b[quote]0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat onderzoek naar wat de Russen deden en wat enkele lui uit Trumps campagne uitspookten begon onder Obama, daar is het niet los van te zien en is ook de link naar Biden.
Maar dan zou je ook een DrainTheSwamp-achtige campagne kunnen voeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]


Ach, bij de deplorables die Obama toch al niet moesten zal dit het wel weer goed doen, bij de rest en de Independents zal het de omgekeerde reactie uitlokken.
Dat lijkt mij ook, maar Trump heeft straks ook een deel van de gematigde kiezer nodig. Dan helpt deze actie niet.

Ik zag hier laatst een onderzoek voorbij komen waarin de Democraten gewaarschuwd werden voor het lage enthousiasme dat Biden bij zijn achterban oproept. Met een (ongewild) meer betrokken Obama kan dit weleens snel veranderen.

Maar misschien zoek ik teveel naar een specifiek doel van de Trumpcampagne, maar is het inderdaad allemaal niet zo ingewikkeld.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:47:15 #166
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075600
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:32 schreef JANdeDERDE het volgende:
New York Gov. Andrew Cuomo (D) on Monday referred to the Chinese-origin coronavirus as the “European virus” during his daily press conference on his state’s efforts to combat the ongoing pandemic.

https://mobile.twitter.co(...)/1259914887221907458

De arm van peking is lang ? Of een beetje een gekkie.
Je bent het met mee eens dat de United states of America Flu die in 1918 begon, vele slachtoffers maakte en de wereld nog steeds wacht op een schuld betuiging van de VS en de nodige reparations?

https://www.history.com/t(...)y-influenza-epidemic

Het kan natuurlijk dat je niet op de hoogte bent van de geschiedenis en toch een mening hebt. Maar met wijzen met een vingertje help je momenteel niemand. Mocht China het allemaal geprobeert onder het tapijt te schuiven dan komt dat wel boven later en kan er dan actie ondernomen worden. Voor New York geldt inderdaad dat de ziekte vanuit Europa kwam qua verspreiding. Trump staat er op om het de China virus te noemen. In plaats van Coronavirus, of Covid-19. Dat kan, maar dan moet het land ook zijn verantwoording pakken voor de "spaanse" griep. En het feit dat één van hun boerenjongens zo nodig een varken moest neuken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:52:39 #167
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Das fijn voor de partizanen maar die stemden toch wel op hem. Voor de rest is het ook niet echt een wapenfeit van hem in de zin dat hij Scalia niet omgelegd heeft ofzo.
Waarbij Merick Garland werd tegen gehouden door Mitch McConnel, waardoor hij Gorsuch kon benoemen. En ze Kennedy zover kregen om met pensioen te gaan. Momenteel is het bidden dat Breyer en Ginsburg binnen vier jaar het loodje leggen zodat ze de macht kunnen grijpen. Beide zullen net als Kennedy met pensioen gaan op het moment de Democraten de president hebben en het senaat.
pi_193075652
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:45 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Maar dan zou je ook een DrainTheSwamp-achtige campagne kunnen voeren.
Dat is voor hen hetzelfde.

Het sprookje wat is opgetuigd is dat de “Deep State” (=the swamp) uit was op een geheime coup tegen Trump met een illegitiem of zelfs illegaal onderzoek. Deze leugen is bijvoorbeeld gebruikt in de impeachment procedure, alsof dat poging nummer twee was. Hij is ook gebruikt in het staken van de gerechtelijke procedure tegen Flynn, als opmaat naar deze waanzin.

Drain the swamp was in 2016 meer een strijd tegen het corrupte bestel in meer algemene zin (althans, zoals ik het toen snapte) en is nu verworden tot het politiek zuiveren van het ambtenaren apparaat van mensen die niet Trumps kont kussen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:01:05 #169
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075680
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:45 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Maar dan zou je ook een DrainTheSwamp-achtige campagne kunnen voeren.
[..]

Dat lijkt mij ook, maar Trump heeft straks ook een deel van de gematigde kiezer nodig. Dan helpt deze actie niet.

Ik zag hier laatst een onderzoek voorbij komen waarin de Democraten gewaarschuwd werden voor het lage enthousiasme dat Biden bij zijn achterban oproept. Met een (ongewild) meer betrokken Obama kan dit weleens snel veranderen.

Maar misschien zoek ik teveel naar een specifiek doel van de Trumpcampagne, maar is het inderdaad allemaal niet zo ingewikkeld.
Ik weet niet wat de plannen zijn van Trump & Co maar in de twitterfeeds van mensen die ik volg hebben sommigen het vermoeden dat er wel eens een soort show trial gehouden kan gaan worden tegen een aantal kopstukken die het Rusland-onderzoek in gang gezet hebben wo Obama. Maar zo gek zullen ze toch niet zijn zou je zeggen. :D

Alhoewel, iedere keer als je dat denkt gebeurt het juist wel :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:09:54 #170
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Drain the swamp was in 2016 meer een strijd tegen het corrupte bestel in meer algemene zin (althans, zoals ik het toen snapte) en is nu verworden tot het politiek zuiveren van het ambtenaren apparaat van mensen die niet Trumps kont kussen.
In 2016 was het gewoon populisme, tegen de carriere politici en lobyisten. Trump zou zaken mensen inbrengen die het land weer opgang zouden krijgen, zoals een bedrijf. Hij heeft alleen maar lobbyisten aangesteld, geldschieters en kontenlikkers. Alles wat de Swamp was heeft hij erger gemaakt. Tegelijkertijd hebben de mensen gekregen waar ze op stemde.

De deepstate is bedacht om het beleid wat al gevoerd werd toch te kunnen blijven uitvoeren, verzin een nieuwe vijand waar tegen de president vecht. En ga door met de propaganda, mensen trappen erin met volle overtuiging. Want ze hebben hun identiteit opgehangen aan een politieke partij. Die afvallen is jezelf afvallen. Dus je blijft er achter staan, en voor je het weet ben je tegen vaccinaties en geloof je niet in een pandemie en sta je op straat te protesteren voor vrijheden die je nooit ontnomen zijn.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:12:28 #171
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075726
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 01:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de plannen zijn van Trump & Co maar in de twitterfeeds van mensen die ik volg hebben sommigen het vermoeden dat er wel eens een soort show trial gehouden kan gaan worden tegen een aantal kopstukken die het Rusland-onderzoek in gang gezet hebben wo Obama. Maar zo gek zullen ze toch niet zijn zou je zeggen. :D

Alhoewel, iedere keer als je dat denkt gebeurt het juist wel :')
Als je de verkiezing wil verliezen dan is het niet zo handig als je Obama dagelijks op het nieuws heb met overhoringen. Zelfs Fox kan hem niet slecht afschilderen. Want zijn fouten, zijn fouten die Trump nog meer gedaan heeft. En waar Trump niet voor een commisie verschijnt, maar Obama wel, verliest hij ook.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:15:12 #172
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 01:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

Als je de verkiezing wil verliezen dan is het niet zo handig als je Obama dagelijks op het nieuws heb met overhoringen. Zelfs Fox kan hem niet slecht afschilderen. Want zijn fouten, zijn fouten die Trump nog meer gedaan heeft. En waar Trump niet voor een commisie verschijnt, maar Obama wel, verliest hij ook.
Misschien is het ook alleen maar om de schijn van schuld te wekken. Dat was ook het probleem van Clinton en haar emails waar uiteindelijk geen aanklacht uit is voortgekomen maar wat haar wel veel schade berokkende.

Er zal wel weer een onderzoek aangekondigd worden of zo dat het onderzoek van Ukraine mbt Biden (dat mislukte) moet gaan vervangen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:19:18 #173
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075769
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 01:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Misschien is het ook alleen maar om de schijn van schuld te wekken. Dat was ook het probleem van Clinton en haar emails waar uiteindelijk geen aanklacht uit is voortgekomen maar wat haar wel veel schade berokkende.

Er zal wel een onderzoek aangekondigd worden of zo dat het onderzoek van Ukraine mbt Biden (dat mislukte) moet gaan vervangen.
Whataboutism, er is niets wat ze kunnen starten waar Trump meteen bij betrokken is of al gedaan heeft. Zie ik niet werken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:23:32 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_193075782
Nog een artikel van de hand van Jonathan Kravis, de aanklager in de Roger Stone-zaak die 3 maanden geleden ontslag nam toen Barr zich ermee ging bemoeien.

I left the Justice Department after it made a disastrous mistake. It just happened again.

Jonathan Kravis was a federal prosecutor for 10 years.
quote:
Three months ago, I resigned from the Justice Department after 10 years as a career prosecutor. I left a job I loved because I believed the department had abandoned its responsibility to do justice in one of my cases, United States v. Roger Stone. At the time, I thought that the handling of the Stone case, with senior officials intervening to recommend a lower sentence for a longtime ally of President Trump, was a disastrous mistake that the department would not make again.

I was wrong.

Last week, the department again put political patronage ahead of its commitment to the rule of law, filing a motion to dismiss the case against former national security adviser Michael Flynn — notwithstanding Flynn’s sworn guilty plea and a ruling by the court that the plea was sound.

Since my resignation, I have not commented on the Stone sentencing; it is not easy for me to do so now. Prosecutors are trained to make their cases in the courtroom and let the results speak for themselves.

But I feel compelled to write because I believe that the department’s handling of these matters is profoundly misguided, because my colleagues who still serve the department are duty-bound to remain silent and because I am convinced that the department’s conduct in the Stone and Flynn cases will do lasting damage to the institution.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 12 mei 2020 @ 01:40:34 #175
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193075841
atrupar twitterde op maandag 11-05-2020 om 23:23:52 .@weijia: Why is this a global competition to you when Americans are losing their lives every day?

TRUMP: Maybe that's a question you should ask China.

WEIJA: Why are you saying that to me, specifically?

TRUMP: I'm saying it to anybody who would ask a nasty question like that. https://t.co/hokJOXASh8 reageer retweet
En daarmee laat Trump weer zien wat voor persoon hij is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')