Oh daar heb ik het met scharrels en vriendinnen nog wel eens over gehad. Het schrikt een beetje af. Men krijgt er al snel van die associaties met van die stereotype eeuwige maagden op televisie. Nou zal dat heel onterecht zijn. Maar het is een stigma dat er is en zeker in zo'n prille broze fase zoals daten kan dat erg tegen een man werken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Zeggen vrouwen dat of denk je dat vrouwen dat zeggen?
Niet op zoek naar een relatie dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:16 schreef Ciclon het volgende:
Voor mijn gevoel zit TS niet zo ver van mij af mbt sociale capaciteiten. Ik heb ook nooit relatie gehad, lange tijd wel bewust, maar ook niet het gevoel gehad er ook ooit maar dichtbij geweest te zijn. (ben eind 20overigens ).
Seks ging ook niet echt denderend. Ik was net 3 dagen 21 toen mijn eerste keer was (vakantiescharrel) en heeft vervolgens 4 jaar geduurd totdat ik weer een ONS had.
Nu ben ik inmiddels bijna 30 en heb ik toch zo'n 12/13 vrouwen weten te fixen in bed en denk zo'n 100+/- heb gezoend.
Met de wetenschap dat het aantal vrouwen in bed veel hoger had kunnen liggen. Al ligt bij mij de oorzaak naast onzekerheid ook de situatie dat ik nog bij mijn ouders woon.
Ik sta er voor open, maar eerst andere priotiteitenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:49 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Niet op zoek naar een relatie dan?
Leven in onzekerheid over jezelf en niet weten wat je moet doen omdat het niet wil lukken met vrouwen. Dat lijkt mij geen comfortable zone. Jij bedoelt het anders dat begrijp ik wel. Maar ik wilde deze iets andere insteek toch even melden. Omdat 'comfortzone' mijnsziens vaak onterecht wordt gebezigd wanneer eigenlijk heel verdrietig zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:52 schreef matigeuser het volgende:
Pfoe, zonder seks, intimiteit of 'waardering' van het andere geslacht wordt het toch wel verdomd moeilijk in het leven denk ik.
Dan zou je toch echt een 'plan' moeten hebben. Een missie.
Bijvoorbeeld, schrijf een roman. Begin een eigen bedrijf en bouw dat uit. Of iets van die grote en langdurige orde om je aandacht op te vestigen.
Naast afleiding en het gevoel van 'nuttig' bezig te zijn, heb je als voordeel dat je dan ook nog een interessanter wordt voor vrouwen. Want vrouwen houden wel van ambitieuze en succesvolle mannen.
Bij de pakken neer zitten of nog erger, het 'opgeven' en in de 'comfort zone' blijven zitten zijn dan eigenlijk de tegenpolen van wat ik bedoel. Zo ken ik er genoeg. Ver in de 30. Doen niks anders dan gamen, slapen en hier en daar wat naar buiten voor de hobby. Hopeloos.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Het is zéker geen comfortabel leven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:21 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
[..]
Leven in onzekerheid over jezelf en niet weten wat je moet doen omdat het niet wil lukken met vrouwen. Dat lijkt mij geen comfortable zone. Jij bedoelt het anders dat begrijp ik wel. Maar ik wilde deze iets andere insteek toch even melden. Omdat het mijnsziens vaak onterecht wordt gebezigd wanneer mensen 'zeuren' of eigenlijk heel verdrietig zijn.
De ervaring van een afwijzing is niet leuk. En vaak weet je nieteens wat de reden was van de afwijzing. En ik denk dat een of twee afwijzingen al genoeg zijn om zeker een beginnende jongen, onzeker te maken. En dat hij een derde versierpoging dan wel laat. Dus hoe oncomfortabel moet zo'n jongen het voor zichzelf dan gaan maken?quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:24 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Het is zéker geen comfortabel leven.
Maar de enige weg daar uit, is om het nog even veel oncomfortabeler te maken. Dat is mijn punt.
Als je op je 30e nog thuis woont en exact weet hoeveel vrouwen je geneukt en gezoend hebt ben je in mijn ogen net zo'n creep als iemand van 40 die nog maagd is.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:16 schreef Ciclon het volgende:
Voor mijn gevoel zit TS niet zo ver van mij af mbt sociale capaciteiten. Ik heb ook nooit relatie gehad, lange tijd wel bewust, maar ook niet het gevoel gehad er ook ooit maar dichtbij geweest te zijn. (ben eind 20overigens ).
Seks ging ook niet echt denderend. Ik was net 3 dagen 21 toen mijn eerste keer was (vakantiescharrel) en heeft vervolgens 4 jaar geduurd totdat ik weer een ONS had.
Nu ben ik inmiddels bijna 30 en heb ik toch zo'n 12/13 vrouwen weten te fixen in bed en denk zo'n 100+/- heb gezoend.
Met de wetenschap dat het aantal vrouwen in bed veel hoger had kunnen liggen. Al ligt bij mij de oorzaak naast onzekerheid ook de situatie dat ik nog bij mijn ouders woon.
Je moet natuurlijk niet kijken naar wat vrouwen zeggen maar naar wat ze in de praktijk doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Zeggen vrouwen dat of denk je dat vrouwen dat zeggen?
Ik denk dat het idee dat het alleen voor puur seks een probleem is te beperkt gedacht is. Het probleem komt volgens mij niet voort uit de angst dat die mannen niet goed in seks zullen zijn, maar vooral uit het beeld van die mannen. Juist voor een relatie maakt het nogal uit wat voor type man je mee te maken hebt en die associaties zullen vast vaak niet kloppen, maar dat laat ze niet direct verdwijnen. Makkelijker om het gewoon niet te noemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:33 schreef kree het volgende:
Even algemeen en alle meiden mogen er op reageren.
Ik denk dus dat het totaal geen flikker uit maakt als je op een relatie uit bent maagd of niet
Als je op seks uit bent alleen wellicht wel. Maar dat is maar net wat iedereen dan wil he?
Dit is wel herkenbaarquote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:52 schreef matigeuser het volgende:
Pfoe, zonder seks, intimiteit of 'waardering' van het andere geslacht wordt het toch wel verdomd moeilijk in het leven denk ik.
Dan zou je toch echt een 'plan' moeten hebben. Een missie.
Bijvoorbeeld, schrijf een roman. Begin een eigen bedrijf en bouw dat uit. Of iets van die grote en langdurige orde om je aandacht op te vestigen.
Naast afleiding en het gevoel van 'nuttig' bezig te zijn, heb je als voordeel dat je dan ook nog een interessanter wordt voor vrouwen. Want vrouwen houden wel van ambitieuze en succesvolle mannen.
Bij de pakken neer zitten of nog erger, het 'opgeven' en in de 'comfort zone' blijven zitten zijn dan eigenlijk de tegenpolen van wat ik bedoel. Zo ken ik er genoeg. Ver in de 30. Doen niks anders dan gamen, slapen en hier en daar wat naar buiten voor de hobby. Hopeloos.
dit werpt bij mij wel een beetje de vraag op wat je nu werkelijk wil?quote:Op zondag 10 mei 2020 20:30 schreef Kokoswater het volgende:
Het liefst zou ik er helemaal niet mee bezig zijn en gelukkig zijn zonder relatie en seks. Maar het feit dat ik 29 ben en 0 ervaring haalt me wel naar beneden, vooral deze maanden eigenlijk. Ik heb daardoor soms moeite mijn zelfvertrouwen op peil te houden. Dat komt omdat we constant geconfronteerd worden met berichten dat het niet oké is op zo'n leeftijd geen relatie te hebben gehad, liefde het belangrijkste doel in het leven is, "huidhonger", enzovoort.
Ik denk dat hij het wel wilt, omdat hij er immers een topic over opent.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:21 schreef kree het volgende:
Denk dat even een belangrijke vraag is, Wil TS nou seks of een relatie?
Dat staat nog open want daar zijn weer antwoorden op.
Wat ben je toch respectvol.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:56 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Als je op je 30e nog thuis woont en exact weet hoeveel vrouwen je geneukt en gezoend hebt ben je in mijn ogen net zo'n creep als iemand van 40 die nog maagd is.
Klopt ook wel, we moeten ook meer info v/d `TS hebben eigenlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het wel wilt, omdat hij er immers een topic over opent.
Maar er staan zoveel angsten en drempels tegenover.
Niemand hier kan hem adviezen en tips geven waarmee hij 100% garant succes krijgt. Als hij het gaat proberen, dan zou het op een manier kunnen gaan zoals hij het van tevoren niet had ingeschat en dat zou weleens kans kunnen geven op negatieve ervaringen.
Als TS aangeeft dat hij licht autisme heeft, dan zou het kunnen zijn dat hetgeen wat ik hierboven heb geschreven op hem van toepassing is. Klopt dat, TS?
Als we hem willen helpen, dan moeten we met ideeën komen die zo concreet mogelijk zijn. En misschien met adviezen komen die misschien nogal taboe zijn om mee aan te komen. Ik ken TS verder niet, dus ik kom nu met een voorbeeld wat helemaal niet hoeft te slaan op hem. Maar stel dat ik hem zou adviseren om eens andere kleding aan te trekken, omdat hij dan een wat andere uitstraling krijgt waardoor hij wat interessanter wordt voor vrouwen. Geheid dat ik dan een backfire over me heen krijg van mensen die zeggen dat hij goed is zoals hij is en gewoon lekker zichzeld moet blijven. Terwijl ik hem alleen maar wil aansporen om iets te proberen wat hij nog niet eerder gedaan heeft: dan is het achteraf aan hem om te bepalen of hij zich daarbij goed voelt.
Nog veeeel oncomfortabeler.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:48 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
[..]
De ervaring van een afwijzing is niet leuk. En vaak weet je nieteens wat de reden was van de afwijzing. En ik denk dat een of twee afwijzingen al genoeg zijn om zeker een beginnende jongen, onzeker te maken. En dat hij een derde versierpoging dan wel laat. Dus hoe oncomfortabel moet zo'n jongen het voor zichzelf dan gaan maken?
Ja maar het was wel een goede vraag of hij seks wou of een relatie. Net als deze:quote:Op woensdag 13 mei 2020 19:14 schreef kree het volgende:
Klopt ook wel, we moeten ook meer info v/d `TS hebben eigenlijk.
Ik vind het zelf gewoon bizar als mensen een relatie willen "omdat het erbij hoort " en ze AL 20/30/50 whatever zijn... Dat is niet de reden.... Dat is eerder een consequentie van dat het nooit is gelukt, dat de tijd doortikt en de kans kleiner wordt... Maar de vraag is dan waarom wil iemand het uberhaupt? De wens van een relatie is niet automatisch, er zijn ook mensen die het niet hoeven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:48 schreef RM-rf het volgende:
dit werpt bij mij wel een beetje de vraag op wat je nu werkelijk wil?
hoezeer mensen ook kunnen stellen dat het hebben van een seksuele relatie een belangrijk streven is, denk ik ook dat je wel degelijk een erg gelukkig leven kunt hebben zonder.
wat dat betreft geloof ik zeker dat ook a-seksuele mensen een erg fijn bestaan kunnen hebben.
anderszijds is de mens ook een sociaal wezen en bevestiging door anderen, of het gevoel tot een 'sociale groep/kring' te behoren, is een redelijk normale behoefte.
volgens mij moet je je ook gewoon afvragen of je wens werkelijk een 'sexuele relatie' is, of mogelijk het niet meer gaat om 'bevestiging' vanuit een sociale groep... zeker waar je aangeeft dat je motivatie komt uit berichten of beweringen die je van anderen ervaart over 'wat normaal zou zijn'... lijkt het me misschien wat meer een 'sociaal groepsgevoel' is en bevestiging van anderen 'oké' te zijn.
Ja iemand die zo compleet op de buitenwereld als vervulling van diens behoeftes gericht is moet juist meer naar binnen keren en narcistischer worden. Dat zorgt dan voor meer geluk en emotionele zelfstandigheid. Maar de kans bestaat dan dat diegene nooit meer uit die modus komt en steeds meer wegzakt in het moeras van sociale isolatie als diegene niet succesvol genoeg is.quote:Op woensdag 13 mei 2020 19:59 schreef matigeuser het volgende:
Nog veeeel oncomfortabeler.
Het gaat niet alleen om op een meisje af te stappen en het risico om afgewezen te worden. Het gaat veel verder dan dat. Wil je als man, anno 2020, met ondergemiddelde sociale skills en uiterlijk 'aan de bak' komen, dan zul je alles uit de kast moeten halen.
Je zult je leven zo moeten inrichten dat je een vrouw wat te bieden hebt. En jezelf zo 'verbeteren', dat je een leuk persoon bent om mee om te gaan. Als je de afgelopen 30-40 jaar gefaald hebt, dan klopt er daar dus iets niet.
Dus wat ga je er aan doen dan? Niks aan jezelf veranderen, blijven 'gamen' of thuis blijven zitten en dan 1 keer per jaar zo dronken als een frikandel op een meisje afstappen? Succes ermee.
Dan zou ik zeggen, pak alles aan. Maak van jezelf een leuke, interessante vent. Vind een lange termijn missie. Start een onderneming, ga ideeën verzamelen. Of schrijf een boek. Of ga muziek maken en een album opnemen. Ik noem maar wat, maar werk aan jezelf.
En werk aan je sociale vaardigheden. Vooral belangrijk voor de autisten onder ons. Ga lezen over wat mensen belangrijk vinden in vriendschappen en in relaties. Wat vinden vrouwen aantrekkelijk? En wat moet je vooral niet doen?
Nadat je de theorie kent, ga de praktijk in. Ga met mensen praten. Mensen die je kent, maar vooral ook nieuwe mensen en vrouwen. Gewoon om te oefenen. Oefen een jaar met sociaal contact. Trek je daarna maar af. Je doet het nu gewoon om te oefenen, zonder bijbedoelingen.
Maximaliseer je uiterlijk. Ga sporten indien nodig. En je weet zelf wel of dit nodig is. Misschien andere kleren kopen, ander kapsel. Etc.
Zorg gewoon dat je over 2 jaar een vent bent waar de vrouwen godverdomme niet meer om heen kunnen. Alles op orde. Ambities, een plan om daar te komen, sociaal vaardig, verzorgd uiterlijk, neemt het allemaal niet meer zo serieus, etc.
Dat is het advies wat ik mannen in deze situatie wil geven. Stop met klagen, zelfmedelijden en wanhoopspogingen. Accepteer dat de wereld hard is en dat deze is veranderd. Je krijgt geen vrouw meer omdat je bestaat en een minimumloon verdient. Die tijd is geweest. Je moet nu concurreren met andere mannen. Doe dat dan ook.
Of niet. Maar dan ook niet zeuren.
En reken maar dat alle vrouwen die mijn post lezen nu denken 'zeg het ze matigeuser!'. Want vrouwen houden al helemaal niet van de 'slachtofferrol', grote onzekerheden en mannen die wel iets willen maar er geen reet aan doen.
En nogmaals, ik kom 'harder' over dan dat ik het bedoel. Wanneer je in deze situatie verkeert heb je mijn sympathie en medeleven. En je mag daar best eens over klagen en af en toe bij de pakken neer zitten. Maar je moet een lange termijnplan maken, anders kom je er simpelweg niet uit.
Nou ik denk of eigenlijk het is mijn overtuiging ook wel dat je eerst een relatie moet hebben en dan seks.quote:Op woensdag 13 mei 2020 20:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja maar het was wel een goede vraag of hij seks wou of een relatie. Net als deze:
[..]
Ik vind het zelf gewoon bizar als mensen een relatie willen "omdat het erbij hoort " en ze AL 20/30/50 whatever zijn... Dat is niet de reden.... Dat is eerder een consequentie van dat het nooit is gelukt, dat de tijd doortikt en de kans kleiner wordt... Maar de vraag is dan waarom wil iemand het uberhaupt? De wens van een relatie is niet automatisch, er zijn ook mensen die het niet hoeven.
[..]
Ja iemand die zo compleet op de buitenwereld als vervulling van diens behoeftes gericht is moet juist meer naar binnen keren en narcistischer worden. Dat zorgt dan voor meer geluk en emotionele zelfstandigheid. Maar de kans bestaat dan dat diegene nooit meer uit die modus komt en steeds meer wegzakt in het moeras van sociale isolatie als diegene niet succesvol genoeg is.
Ja nouja oefenmateriaal?quote:Op donderdag 14 mei 2020 00:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja idd dan weet men van elkaar dat je alleen geschikt bent als oefenmateriaal. Zo heb ik dat ook gedaan ik werd wel verliefd maar ja dat was mn eigen schuld (al gaf hij wel tegenstrijdige signalen af maar ja ik ook)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |