Vraag ik of ik er mee om kan gaan?quote:Op zondag 10 mei 2020 18:31 schreef Fer het volgende:
Als je al niet met die 150¤ eigen risico om kan gaan, moet je misschien niet leasen.
Zelfs mijn leaseauto van werk heeft dat (buiten werktijd)
Precies hier kan dit bij anwb ook en ik vroeg gewoon af of er meer bedrijven dit hebben. Maar dat is blijkbaar een moeilijke vraag.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:11 schreef RTR het volgende:
Je kunt ook nog extra’s aan je leasecontract toevoegen zoals Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Je kunt ook het eigen risico verlagen van ¤ 300 naar ¤ 150 of zelfs volledig het eigen risico afkopen naar ¤ 0 per schade. Je betaalt hier dan een extra bedrag per maand voor. Daarnaast kun je ook het aantal kilometers in je bundel verhogen of verlagen. Dit kan een keer per kwartaal kosteloos.
https://justlease.nl/klan(...)-mijn-leasecontract/
Kan bij zo'n beetje elk betrouwbaar leasebedrijfquote:Op zondag 10 mei 2020 20:00 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Precies hier kan dit bij anwb ook en ik vroeg gewoon af of er meer bedrijven dit hebben. Maar dat is blijkbaar een moeilijke vraag.
Je wilt dus het eigen risico op voorhand al graag betalen, nog zonder dat je schade hebt gereden?quote:Op zondag 10 mei 2020 17:28 schreef Martijn_R het volgende:
We overwegen mogelijk een auto te gaan leasen..
Zijn er op de ANWB en justlease nog meer betrouwbare organisaties waarbij je tegen een betaling het eigen risico kan afkopen? Op site s van dealers zelf zie ik alleen maar verlagingen..
Hier zitten nog wel addertjes onder (iig bij de anwb).quote:
Justlease is de private lease tak van een redelijk grote leasemaatschappij. Zo zijn er nog meer grote leasemaatschappijen die ook private lease aanbieden en waarschijnlijk ook mogelijkheid bieden voor afkoop eigen risico, bijvoorbeeld een LeasePlan, Athlon, Arval, Alphabet.quote:Op maandag 11 mei 2020 00:05 schreef Martijn_R het volgende:
We hebben gewoon bepaalde overwegingen gemaakt waardoor we er op uit gekomen zijn dit te gaan doen. We willen gewoon geen eigen risico en dat als er iets is dit gewoon vergoed word.
Daarbij ben ik op sites van dealers wezen kijken en daar kun je alleen verlagen. Justlease heeft de optie tot af koop en anwb voor 16 per maand. Enige wat ik wil weten of er naast anwb en justlease nog meer bedrijven zijn en welke dit dan zijn waarbij deze optie mogelijk is.
Inleverprotocol geeft met name aan hoe de leasemaatschappij bij inname van de leaseauto om gaat met schades. Welke zijn acceptabel en welke niet. Grotere leasemaatschappijen zijn vaak wat soepeler dan wat kleinere maatschappijen. Maar als je het eigen risico afkoopt heb je daar niet zo'n last van.quote:Op maandag 11 mei 2020 00:05 schreef Martijn_R het volgende:
Wat is een inlever protocol? Anwb en just lease hebben ook regels voor als je bijv werkloos zou worden van die dingen waar je ook wel over nadenkt net als kiezen voor 20.000 km per jaar.
Maar eigen risico afkopen kan nietquote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Toyota heeft private lease waarbij je ervanaf kunt komen zonder kosten indien je ontslagen wordt.
Slimmer is denk ik om die 16,- elke maand apart te zetten en op die manier het ER bij elkaar te sparen?quote:Op maandag 11 mei 2020 00:05 schreef Martijn_R het volgende:
We hebben gewoon bepaalde overwegingen gemaakt waardoor we er op uit gekomen zijn dit te gaan doen. We willen gewoon geen eigen risico en dat als er iets is dit gewoon vergoed word.
Daarbij ben ik op sites van dealers wezen kijken en daar kun je alleen verlagen. Justlease heeft de optie tot af koop en anwb voor 16 per maand. Enige wat ik wil weten of er naast anwb en justlease nog meer bedrijven zijn en welke dit dan zijn waarbij deze optie mogelijk is.
Wat is een inlever protocol? Anwb en just lease hebben ook regels voor als je bijv werkloos zou worden van die dingen waar je ook wel over nadenkt net als kiezen voor 20.000 km per jaar.
Wij zijn sowieso geen brokkenpiloten en kozen zelfs een eigen risico van ¤ 500,00quote:Op zondag 10 mei 2020 17:28 schreef Fred2 het volgende:
Zijn jullie zulke brokkenpiloten dan?
Waar heb je allemaal al gekeken, dat scheelt weer in het zinloze "is dit wat? Nee, heb al bekeken"-spelletje.
Dan heeft die verkoper je niet (volledig) juist geīnformeerd.quote:Op zondag 24 mei 2020 18:36 schreef Nismo91 het volgende:
Als ze 10 niet geaccepteerde gebruikerssporen vinden dan kost het je 5k bij einde contract, daar had ik weinig trek in
Ja ik snap wel hoe een eigen risico werktquote:Op zondag 24 mei 2020 21:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan heeft die verkoper je niet (volledig) juist geīnformeerd.
Het eigen risico wordt in rekening gebracht indien de schade groter is dan ¤ 500,-. Bij schades kleiner dan ¤ 500,- wordt het werkelijke schadebedrag in rekening gebracht.
Tien niet geaccepteerde gebruikerssporen zal je dus nooit 5k kosten.
Bij inname van een leaseauto zijn er heel vaak kleine schades die lager zijn dan ¤ 500,-quote:Op maandag 25 mei 2020 07:29 schreef Nismo91 het volgende:
Ja ik snap wel hoe een eigen risico werkt![]()
Maar ik ben nog nooit een schade of kleine reparatie tegengekomen die veel lager was dan ¤ 500,00
De Kona was onze huurauto in de states vorig jaar. Was echter niet de hybride maar de gewone benzine variant met volgens mij de 1.8 liter motor.quote:Op woensdag 27 mei 2020 21:40 schreef Martijn_R het volgende:
Iemand wel is van cardriverdeals gehoord?
Momenteel overwegen we een van deze opties:
Hundai kona hybrid
Volkswagen t cross
Waar zou jij voor gaan en waarom?
Misschien is dat schakelen bij de hybride wel anders? Ik vind de kona ook wat ruimer en luxer ogen van binnen..alleen de standaard kleur bij dr anwn vinden we niet zo :pquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De Kona was onze huurauto in de states vorig jaar. Was echter niet de hybride maar de gewone benzine variant met volgens mij de 1.8 liter motor.
Reed best oke vond ik. Had alleen een vrij zenuwachtige automatische schakelbak die, als je het gas iets te diep indrukte meteen ging terugschakelen en een hele hoop herrie en toeren ging maken, zonder dat je daarbij echt significant versnelde... Beetje raar vond ik dat.
Verder wel ook een leuke auto om te zien vond ik en lekker ruim
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |