abonnement Unibet Coolblue
pi_193047787
Maandag gaan de scholen weer open, en mijn dochter zal gewoon om 8.30 in die klas verschijnen, maar een van haar twee juffrouwen heeft laten weten nog niet voor de klas te willen staan, ze is al bijna 60 en is angstig ziek te worden. Snap het ook wel. Vervanging is al geregeld, in tegenstelling tot veel scholen heeft deze school een leraren-overschot. :P

Maar wat ik me afvroeg, hoe lang kan ze thuis blijven, en gaan werkgevers dat accepteren? Is hier regelgeving over? Normaal gezien is dit werkweigering, maar dat gaat de school heus een tijdje op z’n beloop laten.

Eigenlijk is mijn vraag, wanneer gaan we allemaal vinden dat zoiets veilig genoeg is om niet meer je eigen plan te kunnen trekken?
-nee-
pi_193047831
Als zij tot een risicogroep behoort zal zij ziek worden gemeld, en de ziekteverzuimverzekering zal haar loonkosten aan de school uitkeren.

Sowieso heb je dan zes weken voordat je normaal gesproken naar de Arbo moet, maar ik denk dat ze daar momenteel vrij makkelijk mee zijn.
pi_193047980
Geldt dit voor alle beroepsgroepen, dat ze mogen zeggen ‘ik wil niet werken want ik zit in de risicogroep’?
  zondag 10 mei 2020 @ 13:33:40 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193048018
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:18 schreef JochemSjakie het volgende:
Als zij tot een risicogroep behoort zal zij ziek worden gemeld, en de ziekteverzuimverzekering zal haar loonkosten aan de school uitkeren.
Is toch van de zotte, zo iemand krijgt gratis geld van onze belastingcenten!
pindazakje
pi_193048038
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is toch van de zotte, zo iemand krijgt gratis geld van onze belastingcenten!
De verzekering zal dat geld betalen.
  zondag 10 mei 2020 @ 13:36:55 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193048049
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De verzekering zal dat geld betalen.
En waar denk je dat de scholen die premies van betalen?
pindazakje
pi_193048164
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

En waar denk je dat de scholen die premies van betalen?
Voor zover ik weet is er geen verzekeringmaatschappij exclusief voor scholen, dus iedereen betaald mee, net zoals scholen meebetalen als jij eens ziek thuis zit.
pi_193048207
Tsja, maar ik ben vooral benieuwd of het voor andere beroepsgroepen die aan het werk moeten ook geldt.
  zondag 10 mei 2020 @ 13:55:26 #9
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193048241
Eigenlijk zou je dan 30% in moeten leveren en degene die dan als vervanging komt geef je 30% meer. Zou kan de ene thuis blijven en de andere krijgt een extra’tje voor de moeite.

Dan is eerlijker beide kanten op.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 14:05:54 #11
5428 crew  miss_sly
pi_193048378
Hoezo is dit werkweigering?

Er wordt hier op FOK! door een aantal mensen heftig gepleit voor een 50- samenleving en opsluiting van 50+, want risicogroep. Echter als iemand dan zelf aangeeft het geen goed idee te vinden om te gaan werken, want 60 jaar oud, is het werkweigering?

Wat willen we nou?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193048459
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo is dit werkweigering?

Er wordt hier op FOK! door een aantal mensen heftig gepleit voor een 50- samenleving en opsluiting van 50+, want risicogroep. Echter als iemand dan zelf aangeeft het geen goed idee te vinden om te gaan werken, want 60 jaar oud, is het werkweigering?

Wat willen we nou?
Zolang dat er niet is kan iemand van 60 jaar toch niet verwachten gewoon maandelijks uitbetaald te krijgen terwijl hij/zij niet komt werken?
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 14:22:22 #13
5428 crew  miss_sly
pi_193048590
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zolang dat er niet is kan iemand van 60 jaar toch niet verwachten gewoon maandelijks uitbetaald te krijgen terwijl hij/zij niet komt werken?
Is er iemand die kan garanderen dat ze niet besmet zal worden, in het ziekenhuis beland, naar de IC moet? Dan is het geen werkweigering, maar zelfbescherming. Net als er bepaalde regels zijn in de arbowet om werknemers te beschermen en wanneer men daar niet aan voldoet, mensen onbeschermd hun werk niet hoeven doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193048661
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is er iemand die kan garanderen dat ze niet besmet zal worden, in het ziekenhuis beland, naar de IC moet? Dan is het geen werkweigering, maar zelfbescherming. Net als er bepaalde regels zijn in de arbowet om werknemers te beschermen en wanneer men daar niet aan voldoet, mensen onbeschermd hun werk niet hoeven doen.
https://www.rtlz.nl/z-zoe(...)-voor-corona-mag-dat

Daarin geven ze precies aan of het gegrond is om niet op het werk te verschijnen. Als mensen zomaar zelf beslissen dat ze niet willen werken dan hoop ik dat ze zelf voor de kosten opdraaien en niet de werkgever of samenleving.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 mei 2020 @ 14:32:49 #15
408813 crew  trein2000
pi_193048712
Het uitgangspunt is dat je gewoon moet komen. Maar er zijn omstandigheden denkbaar waar dat anders zou kunnen liggen. (Denk aan werknemers van 70+ bijvoorbeeld)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 14:35:54 #16
5428 crew  miss_sly
pi_193048754
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.rtlz.nl/z-zoe(...)-voor-corona-mag-dat

Daarin geven ze precies aan of het gegrond is om niet op het werk te verschijnen. Als mensen zomaar zelf beslissen dat ze niet willen werken dan hoop ik dat ze zelf voor de kosten opdraaien en niet de werkgever of samenleving.
https://www.rtlz.nl/tv/vi(...)-voor-corona-mag-dat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193048776
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zolang dat er niet is kan iemand van 60 jaar toch niet verwachten gewoon maandelijks uitbetaald te krijgen terwijl hij/zij niet komt werken?
jawel hoor. Werkgevers moeten een veilige plek garanderen en dat is er voor de risicogroep niet. Dus heeft de overheid gezegd dat mensen in een risicogroep die voor de klas staan, niet hoeven te werken.

Ben je jaloers?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193048838
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jawel hoor. Werkgevers moeten een veilige plek garanderen en dat is er voor de risicogroep niet. Dus heeft de overheid gezegd dat mensen in een risicogroep die voor de klas staan, niet hoeven te werken.

Ben je jaloers?
En mensen die voor de klas staan die iemand in het huishouden hebben in de risicogroep? :P

Lastig hoor, uiteindelijk zijn er geen garanties. Maar ja, we moeten ook gewoon door, je kan niet tot er een vaccin is jezelf opsluiten als een bang hondje. :P
-nee-
pi_193048850
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:41 schreef Marsenal het volgende:
En mensen die voor de klas staan die iemand in het huishouden hebben in de risicogroep?
daar geldt hetzelfde voor, wat gezegd is door de ovverheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193048886
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jawel hoor. Werkgevers moeten een veilige plek garanderen en dat is er voor de risicogroep niet. Dus heeft de overheid gezegd dat mensen in een risicogroep die voor de klas staan, niet hoeven te werken.

Ben je jaloers?
Voor mensen uit een risico groep ja, dat is iets anders dan zelf zeggen dat je vanwege je leeftijd een risico bent.
pi_193048893
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Voor mensen uit een risico groep ja, dat is iets anders dan zelf zeggen dat je vanwege je leeftijd een risico bent.
als je binnen die definitie valt dan mag je dat prima zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 14:48:29 #22
5428 crew  miss_sly
pi_193048922
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]

En mensen die voor de klas staan die iemand in het huishouden hebben in de risicogroep? :P

Lastig hoor, uiteindelijk zijn er geen garanties. Maar ja, we moeten ook gewoon door, je kan niet tot er een vaccin is jezelf opsluiten als een bang hondje. :P
Tot er een vaccin is, is wel erg lang en onzeker, maar vooralsnog erg voorzichtig zijn kun je mensen toch niet kwalijk nemen?
Als jij nu een kankerpatient met verlaagde weerstand door chemo in je gezin hebt, zou jij dan naar je werk gaan, OV nemen, je kind naar school laten gaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193048923
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jawel hoor. Werkgevers moeten een veilige plek garanderen en dat is er voor de risicogroep niet. Dus heeft de overheid gezegd dat mensen in een risicogroep die voor de klas staan, niet hoeven te werken.

Ben je jaloers?
Waarom zou je daar jaloers op moeten zijn?
pi_193048934
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:48 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarom zou je daar jaloers op moeten zijn?
geen idee, dat vroeg ik dus ook aan de betreffende gebruiker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193048942
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tot er een vaccin is, is wel erg lang en onzeker, maar vooralsnog erg voorzichtig zijn kun je mensen toch niet kwalijk nemen?
Als jij nu een kankerpatient met verlaagde weerstand door chemo in je gezin hebt, zou jij dan naar je werk gaan, OV nemen, je kind naar school laten gaan?
Hmm. Toen de persconferentie van Rutte was geweest zei hij dat leraren die in de risicogroep niet voor de klas moeten, maar toen las ik dat veel mensen in de zorg in de risicogroepen wel aan het werk moeten van werkgevers. Dat vind ik dan weer een beetje gek, als in: waarom komt er dan geen algemene regel voor alle beroepsgroepen en dat werkgevers zich eraan moeten houden: blijf thuis als je in een risicogroep valt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')