abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 03:23:31 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_193043409
Bedrijven die via de NOW-regeling loonsubsidie hebben aangevraagd om werknemers te kunnen blijven doorbetalen, mogen vanaf juni werknemers ontslaan, bevestigde minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vrijdag in de uitzending van Op1.

Vanaf juni komt het kabinet met een tweede steunpakket voor noodlijdende bedrijven. In de uitzending van Op1 vertelde Koolmees dat het kabinet nog vergadert over de regels die bij dit tweede pakket komen kijken.

Wel is al naar buiten gebracht dat werkgevers mensen mogen gaan ontslaan. Op dit moment mogen bedrijven die de NOW-regeling gebruiken dat niet; zij moeten zelfs een boete betalen als ze dat nu wel doen en tegelijkertijd gebruikmaken van de regeling.

Bij dit tweede pakket mogen werkgevers dus wel mensen ontslaan. De minister haalt in de uitzending van Op1 aan dat op deze manier andere banen behouden blijven.

Het kabinet heeft daarnaast al een aantal voorwaarden naar buiten gebracht waar bedrijven zich aan moeten houden als zij gebruik willen maken van het tweede pakket. Zo mogen ondernemingen geen winstuitkering aan aandeelhouders uitdelen en mag er geen dividend worden uitgekeerd. Ook bonussen worden in de ban gedaan.

Man man man, wat een troosteloze bende.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 mei 2020 @ 04:13:44 #2
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_193043568
"Het is maar een griepje van hooguit 3 maanden". :r
pi_193043718
Heel vervelend.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193044009
Hij had het ook over omscholen, omdat bepaalde sectoren compleet zullen verdwijnen(reisbranche ed)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193044231
Oh echt waar, als ze die bonus door mijn neus boren... :(
pi_193044446
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 06:13 schreef halfway het volgende:
Hij had het ook over omscholen, omdat bepaalde sectoren compleet zullen verdwijnen(reisbranche ed)
Wen er maar, dat gaat gebeuren. Kan ook niet anders.
  zondag 10 mei 2020 @ 07:49:32 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193044509
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 06:13 schreef halfway het volgende:
Hij had het ook over omscholen, omdat bepaalde sectoren compleet zullen verdwijnen(reisbranche ed)
Gelukkig hebben we genoeg buitenlandse boekingswebsites.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193045996
Ik vind het verhaal om mensen om te scholen helemaal niet zo gek. Ben er wel wat sceptisch over hoe dit vorm zal krijgen.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:37:47 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193046083
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:31 schreef GS-Raw het volgende:
Ik vind het verhaal om mensen om te scholen helemaal niet zo gek. Ben er wel wat sceptisch over hoe dit vorm zal krijgen.
Vooral in de reisbranche inderdaad, dat zijn niet bepaald mensen met aanleg om dingen te leren.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193046136
quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vooral in de reisbranche inderdaad, dat zijn niet bepaald mensen met aanleg om dingen te leren.
Ik ben ook bang dat werkverdringing op de loer ligt.
pi_193046172
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 03:23 schreef cherrycoke het volgende:
Zo mogen ondernemingen geen winstuitkering aan aandeelhouders uitdelen en mag er geen dividend worden uitgekeerd. Ook bonussen worden in de ban gedaan.
Zou dit ook gelden voor 13e maand/standaard winstuitkering etc.?

Waarom zou de 'gewone' medewerker niet mede de lasten moeten dragen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193046747
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou dit ook gelden voor 13e maand/standaard winstuitkering etc.?

Waarom zou de 'gewone' medewerker niet mede de lasten moeten dragen?
De meeste (getroffen) sectoren kennen geen 13e maand.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193046990
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou dit ook gelden voor 13e maand/standaard winstuitkering etc.?

Waarom zou de 'gewone' medewerker niet mede de lasten moeten dragen?
13de maand lijkt mij niet. Daar wordt elke maand standaard een gedeelte van je salaris voor ingehouden. Daar heb je dus gewoon voor gewerkt. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193046996
Dus omdat mensen mogen worden ontslagen blijven banen behouden? Hoe dan? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:23:06 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193047301
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
Dus omdat mensen mogen worden ontslagen blijven banen behouden? Hoe dan? 8)7
Door de helft van de mensen onder mij te ontslaan kan het bedrijf mijn managersalaris blijven uitkeren.

Geen zorgen, huur wel iemand in voor dat ontslaan hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Tyr80 op 10-05-2020 13:23:50 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193047336
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:23 schreef Tyr80 het volgende:
Het blijft vooral een gigantisch verlies aan de kant van het neurotypische volk, wat dat betreft kan ik wel enigszins begrijpen dat Bill Gates erachter zit.
Neurotypisch, dat blijft toch een beetje als mensen zonder kanker carcinotypisch noemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 mei 2020 @ 12:28:54 #18
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193047345
Dus de reisbranche verdwijnt volgens deze 0.
Alsof mensen niet op vakantie gaan en willen zodra het kan.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:30:33 #19
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193047364
-dimmen met je persoonlijke aanval-

[ Bericht 26% gewijzigd door ijs_beer op 10-05-2020 14:13:16 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_193048812
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:28 schreef Nicksanders het volgende:
Dus de reisbranche verdwijnt volgens deze 0.
Alsof mensen niet op vakantie gaan en willen zodra het kan.
uiteraard, de hele wereld vergaat volgens fok toch?
Natuurlijk verdwijnt de reisbranche niet, niet zo happen :O
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193048842
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
Dus omdat mensen mogen worden ontslagen blijven banen behouden? Hoe dan? 8)7
tot juni blijven de banen behouden zoals ook gezegd is. Dan verloopt het steunpakket en tot die tijd zijn de banen behouden zoals gezegd.
Na dit eerste steunpakket zijn er weer andere regels en hieruit blijkt dat banen daarna niet meer zo belangrijk zijn, want het kost teveel geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193049191
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
Dus omdat mensen mogen worden ontslagen blijven banen behouden? Hoe dan? 8)7
Zo moeilijk is dat toch niet?

Als je als werkgever de keuze hebt tussen:

1 niemand (willen) ontslaan en uiteindelijk failliet gaan, en
2 wel 30-50% personeel ontslaan waardoor je bedrijf of onderneming levensvatbaar blijft, niet failliet gaat en daardoor 50-70% van het personeel hun werk blijft behouden,

Kun je met ontslaan van werknemers dus wel degelijk "banen behouden" (genoemde 50-70% van de happy few, dus).

Dat is overigens wat er in de VS gebeurd: de werkgever is daar veel meer beschermd dan de werknemer; de werknemers worden nu massaal ontslagen zodat de kans groter wordt dat de werkgevers blijven bestaan (met een deel van het personeel). Zo blijft dus een gedeelte van het personeel hun baan behouden.

Totaal niet moeilijk en ook heel logisch.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 10 mei 2020 @ 16:54:11 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193050216
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tot juni blijven de banen behouden zoals ook gezegd is. Dan verloopt het steunpakket en tot die tijd zijn de banen behouden zoals gezegd.
Na dit eerste steunpakket zijn er weer andere regels en hieruit blijkt dat banen daarna niet meer zo belangrijk zijn, want het kost teveel geld.
Banen behoud bij bedrijven die toch omvallen heeft geen zin. Een bedrijf dat de komende jaren op halve kracht draait moet toch ook van een deel van zijn personeel af, anders valt het alsnog om.
Tot nooit .......
  zondag 10 mei 2020 @ 17:29:02 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193050656
Heb al even geen dienstverband meer gehad, maar het is toch vaak 'tot en met de volgende maand'. Dus als een werkgever je tussen 1-6 en 30-6 ontslaat heb je tot en met juli nog werk / inkomen, of niet?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193050837
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:29 schreef Tyr80 het volgende:
Heb al even geen dienstverband meer gehad, maar het is toch vaak 'tot en met de volgende maand'. Dus als een werkgever je tussen 1-6 en 30-6 ontslaat heb je tot en met juli nog werk / inkomen, of niet?
opzegtermijnen hangen af van het contract en dat kan van alles zijn, van per direct tot de afgsproken tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193051188
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

opzegtermijnen hangen af van het contract en dat kan van alles zijn, van per direct tot de afgsproken tijd.
Daar zitten ook wel wettelijke beperkingen aan. Maar ik principe gaan opzegging wel altijd over kalendermaanden. Dus als je halverwege een maand opzegt met één maand opzegtermijn, dan eindigt het dienstverband aan de eind van de volgende maand. Geen idee of je in een schriftelijke overeenkomst van dat principe kunt afwijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 mei 2020 @ 18:19:40 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193051273
Tja, of je als overheid nou betaalt via de NOW-regeling, of via het UWV maakt onderaan de streep niet veel uit.
pi_193051388
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:19 schreef BasEnAad het volgende:
Tja, of je als overheid nou betaalt via de NOW-regeling, of via het UWV maakt onderaan de streep niet veel uit.
Nou ja, aan die NOW-regeling zitten nog wel wat haken en ogen. Het is niet helemaal een vrijblijvende gift. Bij mijn werkgever is er bijvoorbeeld voor gekozen om er geen gebruik van te maken het erom zal spannen of de benodigde omzetdaling wel gehaald gaat worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 mei 2020 @ 18:33:17 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193051456
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:19 schreef BasEnAad het volgende:
Tja, of je als overheid nou betaalt via de NOW-regeling, of via het UWV maakt onderaan de streep niet veel uit.
NOW gaat er vanuit dat je he huidige baan kan houden maar dat je werkgever even wat hulp nodig heeft.

UWV gaat ervan uit dat je een ander baan moet zoeken, desnoods is een andere branche. Ze helpen je eventueel bij omscholen. Verder verwacht het UWV ook dat je aktief baar werk zoekt. (en is soberder en een opstapje naar bijstand)
Tot nooit .......
  zondag 10 mei 2020 @ 18:41:52 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193051591
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

NOW gaat er vanuit dat je he huidige baan kan houden maar dat je werkgever even wat hulp nodig heeft.

UWV gaat ervan uit dat je een ander baan moet zoeken, desnoods is een andere branche. Ze helpen je eventueel bij omscholen. Verder verwacht het UWV ook dat je aktief baar werk zoekt. (en is soberder en een opstapje naar bijstand)
Ja dat is zeker waar. Maar het verandert niets aan het feit dat er simpelweg minder werk is op dit moment. Je moet het wel op waarde schatten.
pi_193051592
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:28 schreef Monolith het volgende:
Bij mijn werkgever is er bijvoorbeeld voor gekozen om er geen gebruik van te maken het erom zal spannen of de benodigde omzetdaling wel gehaald gaat worden.
Nou ja, dan "haalt" ie hem wel of niet. Maar ook als dat zo is hoe erg is dat dan? Heb je dan acuut steun nodig van de belastingbetaler of overleeft ie het wel? Ze staan wel erg snel het handje op te houden is mijn indruk. Wat voor een bedrijf ben je dan als je 2 maanden dat het iets minder gaat niet aankan... Al die "ondernemers": dromen als een Reus en presteren als een Dwerg.

Als je een paar maanden een omzetdaling niet aankan dan opereer je op het randje van wat gezond ondernemerschap is. Dan gaat alles iedere maand schoon op blijkbaar en wordt er niets gereserveerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 10-05-2020 18:54:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193052824
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 04:13 schreef Zelus het volgende:
"Het is maar een griepje van hooguit 3 maanden". :r
is het ook, kijk maar naar de grafieken. de lockdown duurt alleen (onnodig) lang.
  zondag 10 mei 2020 @ 20:19:23 #33
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193052919
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is het ook, kijk maar naar de grafieken. de lockdown duurt alleen (onnodig) lang.
De overheid kan het toch nooit goed doen. Mensen verwachten veel te veel. Een overheid kan het virus niet uitschakelen. Maar iedereen kijkt wel naar de overheid voor een oplossing.
pi_193052938
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja, dan "haalt" ie hem wel of niet. Maar ook als dat zo is hoe erg is dat dan? Heb je dan acuut steun nodig van de belastingbetaler of overleeft ie het wel? Ze staan wel erg snel het handje op te houden is mijn indruk. Wat voor een bedrijf ben je dan als je 2 maanden dat het iets minder gaat niet aankan... Al die "ondernemers": dromen als een Reus en presteren als een Dwerg.

Als je een paar maanden een omzetdaling niet aankan dan opereer je op het randje van wat gezond ondernemerschap is. Dan gaat alles iedere maand schoon op blijkbaar en wordt er niets gereserveerd.
Ik zie nergens in mijn post staan dat er iets ergs aan zou zijn. Ik geef aan dat de NOW-regeling conditioneel is, waarmee er een verschil is met uitkeringen van het UWV. Blijkt dat het toch beter ging dan verwacht en wordt er minder dan drie maanden 20% omzetverlies gedraaid, dan moet de boel terugbetaald worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193052946
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar zitten ook wel wettelijke beperkingen aan. Maar ik principe gaan opzegging wel altijd over kalendermaanden. Dus als je halverwege een maand opzegt met één maand opzegtermijn, dan eindigt het dienstverband aan de eind van de volgende maand. Geen idee of je in een schriftelijke overeenkomst van dat principe kunt afwijken.
er zijn ook nog projectovereekomsten, uitzendbedingen en langere opzegtermijnen dan een maand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 10 mei 2020 @ 20:32:57 #36
88831 Shreyas
De beste
pi_193053126
Het is sowieso vrij merkwaardig dat bedrijven niet eens zelf meer mogen weten of ze werknemers al dan niet ontslaan. Dergelijke overheidsbemoeienis is misschien leuk voor de linkse volk, maar als deze bedrijven uiteindelijk omvallen vanwege te hoge kosten, dan zijn we nog verder van huis...en ja ook bedrijven die overheidssteun krijgen kunnen omvallen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 10 mei 2020 @ 20:34:54 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193053157
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:32 schreef Shreyas het volgende:
Het is sowieso vrij merkwaardig dat bedrijven niet eens zelf meer mogen weten of ze werknemers al dan niet ontslaan. Dergelijke overheidsbemoeienis is misschien leuk voor de linkse volk, maar als deze bedrijven uiteindelijk omvallen vanwege te hoge kosten, dan zijn we nog verder van huis...en ja ook bedrijven die overheidssteun krijgen kunnen omvallen.
Zal misschien ook wel weer een curve zijn die geflattened moest worden, dat het UWV / de gemeentes het niet te druk krijgen met steunaanvragen etc.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 10 mei 2020 @ 20:35:55 #38
88831 Shreyas
De beste
pi_193053182
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:34 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zal misschien ook wel weer een curve zijn die geflattened moest worden, dat het UWV / de gemeentes het niet te druk krijgen met steunaanvragen etc.
Ja, maar als bedrijven omvallen staan ineens heel veel werknemers op straat, dus dan komt die piek er toch wel bij het UWV.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_193053353
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:32 schreef Shreyas het volgende:
Het is sowieso vrij merkwaardig dat bedrijven niet eens zelf meer mogen weten of ze werknemers al dan niet ontslaan. Dergelijke overheidsbemoeienis is misschien leuk voor de linkse volk, maar als deze bedrijven uiteindelijk omvallen vanwege te hoge kosten, dan zijn we nog verder van huis...en ja ook bedrijven die overheidssteun krijgen kunnen omvallen.
Wat een vreemde logica. Zo'n staatsinfuus is een typisch linkse oplossing. In een echt vrije markt laat je de gewoon lekker klappen en lost de markt dat wel verder op. Nu wordt er staatssteun verleent en worden daar voorwaarden aan gesteld. Je hoeft er geen gebruik van te maken als werkgever. Mijn werkgever heeft dat niet gedaan en heeft er voor gekozen om in plaats daarvan even de groei te temperen door alle mensen in hun proeftijd of mensen die nog zouden beginnen de laan uit te sturen. Inmiddels trekt de boel weer wat aan en worden de eerste nieuwe mensen weer aangenomen.

Roepen dat staatssteun niet onvoorwaardelijk verstrekken links zou zijn is een wat lachwekkende bewering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193053508
Vanochtend ook weer zon volgevreten ondernemer die suggereerde dat sommige ondernemers via een soort voor-faillissement schulden kwijtgescholden zouden moeten krijgen. De Staat neemt ze dan over. En dan kan de dikke ondernemer failliet en met pensioen.

De ondernemers gaan de schatkist helemaal leeg plunderen omdat ze niet willen accepteren dat de minimumstandaard in Nederland de bijstandsnorm is.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:49:04 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193060952
Uiteindelijk moet dit natuurlijk allemaal weer betaald worden door de overgebleven werkende groep. Sneeuwbaleffect op komst natuurlijk. Ondertussen lacht een bedrijf als KLM zich weer rot dat natuurlijk zijn schaapjes alweer op het droge heeft.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 11 mei 2020 @ 09:53:03 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193061026
https://www.ad.nl/ad-werk(...)ps://t.co/S6ZfqrcTi1

MarijnissenL twitterde op zondag 10-05-2020 om 22:04:18 Het in dienst houden van je mensen zou voorwaarde moeten zijn voor staatssteun. Die is er juist om de salarissen door te betalen.

In plaats daarvan zet dit kabinet de deur open voor massaontslag. https://t.co/S6ZfqrcTi1 reageer retweet
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193061087
Je kan niet eeuwig mensen laten werken als ze nutteloos zijn, oh ja, bij de SP kan het wel.

Ja sorry, de economische kaarten worden opnieuw geschut, allerlei regelingen om banen te behouden kan het economisch herstel frustreren. Dat is gewoon heel belangrijk om mee te wegen met dit soort plannen.
pi_193061135
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:52 schreef Confetti het volgende:
Vanochtend ook weer zon volgevreten ondernemer die suggereerde dat sommige ondernemers via een soort voor-faillissement schulden kwijtgescholden zouden moeten krijgen. De Staat neemt ze dan over. En dan kan de dikke ondernemer failliet en met pensioen.

De ondernemers gaan de schatkist helemaal leeg plunderen omdat ze niet willen accepteren dat de minimumstandaard in Nederland de bijstandsnorm is.
Dit lijkt wel een quote uit 1976.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:42:05 #45
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193061705
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:57 schreef skrn het volgende:
Je kan niet eeuwig mensen laten werken als ze nutteloos zijn, oh ja, bij de SP kan het wel.

Ja sorry, de economische kaarten worden opnieuw geschut, allerlei regelingen om banen te behouden kan het economisch herstel frustreren. Dat is gewoon heel belangrijk om mee te wegen met dit soort plannen.
Grof geschud inderdaad...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193061820
quote:
15s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Grof geschud inderdaad...
Je moet er rekening mee houden, dat is wat ik zeg.

Niet wachten op een wonder, dat gaat pas pijn doen.
pi_193063659
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:57 schreef skrn het volgende:
Je kan niet eeuwig mensen laten werken als ze nutteloos zijn, oh ja, bij de SP kan het wel.

Ja sorry, de economische kaarten worden opnieuw geschut, allerlei regelingen om banen te behouden kan het economisch herstel frustreren. Dat is gewoon heel belangrijk om mee te wegen met dit soort plannen.
Je kan niet eeuwig bedrijven laten voortbestaan, als ze nutteloos zijn, ohja, bij de VVD kan dat wel.
pi_193063690
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kan niet eeuwig bedrijven laten voortbestaan, als ze nutteloos zijn, ohja, bij de VVD kan dat wel.
Zeker, ook dat.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:40:37 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193063701
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:32 schreef Shreyas het volgende:
Het is sowieso vrij merkwaardig dat bedrijven niet eens zelf meer mogen weten of ze werknemers al dan niet ontslaan. Dergelijke overheidsbemoeienis is misschien leuk voor de linkse volk, maar als deze bedrijven uiteindelijk omvallen vanwege te hoge kosten, dan zijn we nog verder van huis...en ja ook bedrijven die overheidssteun krijgen kunnen omvallen.
Op zich heb je gelijk. Maar dan die bedrijven vervolgens geld geven om hun personeel te betalen moet je dan ook niet doen. En dat met name de grote bedrijven steun nodig hebben is eigenlijk wel raar die hadden natuurlijk in de tijden dat ze vette winsten maakte kunnen sparen. In plaats van graaien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193063772
Ik heb eigenlijk niet zo'n idee wat bedrijven werkelijk bedrijven, behalve de loonkosten en die 4000 euro compensatie en wellicht goedkope kredietverstrekking. Dat is natuurlijk voor bedrijven niet zo heel veel.
pi_193063829
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:57 schreef skrn het volgende:
Je kan niet eeuwig mensen laten werken als ze nutteloos zijn, oh ja, bij de SP kan het wel.

Ja sorry, de economische kaarten worden opnieuw geschut, allerlei regelingen om banen te behouden kan het economisch herstel frustreren. Dat is gewoon heel belangrijk om mee te wegen met dit soort plannen.
En bij dat economisch herstel horen geen consumenten die uitgaven doen? Daar blijven er namelijk nogal weinig van over als men en masse de bijstand in gesmeten wordt.
pi_193063837
Of de WW natuurlijk.

Je kan je economie beter herinrichten.
pi_193083332
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:19 schreef BasEnAad het volgende:
Tja, of je als overheid nou betaalt via de NOW-regeling, of via het UWV maakt onderaan de streep niet veel uit.
Precies, eigenlijk verlengt die ondersteuning de WW periode eigenlijk.
Die ontslagen gaan er sowieso komen, dus niet uitstellen, maar gewoon doorzetten.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:05:36 #54
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193271292
Ondernemers willen ook steun overheid bij ontslagvergoeding.
quote:
„Horecaondernemers zijn door hun reserves heen”, zegt directeur Dirk Beljaarts van Koninklijke Horeca Nederland. „We mogen straks weer open, maar met restricties. Als je maar 30% van de omzet draait, heb je veel minder personeel nodig. Maar de transitievergoeding nekt ons. Daarom vragen wij het kabinet die ook te vergoeden. Anders volgt een extra golf aan faillissementen.”
Iemand ontslaan omdat je niet anders kan is één, maar ook nog die transitievergoeding erachteraan kan inderdaad wel eens te veel zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')