abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193038532
Op zich kan ik het natuurlijk gewoon zelf een keer proberen en ervaren hoe het is, maar ik vroeg me af in hoeverre riblappen (runderstoofvlees) in een gerecht te vervangen zijn met bijvoorbeeld procureur. Ik ken procureur vrijwel alleen van pulled pork op de bbq, en aangezien je dat ook langzaam gaart dacht ik dat het misschien een iets goedkoper alternatief kan zijn in een stoofpot, al zal het vlees misschien iets meer uit elkaar vallen. (Maar bijvoorbeeld voor rendang maakt dat vermoedelijk qua structuur niet heel veel uit, aangezien het rundvlees daar ook bijna uit elkaar valt.)

Iemand ervaring en of tips?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:20:13 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193038586
Ik bak procureur juist kort i.p.v. lang. Ik zou het bij de slager vragen of het ook gestoofd kan worden of dat je daar beter een ander stukje varken voor kan kiezen (wangen!).
pi_193038879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:20 schreef Zilverberk het volgende:
Ik bak procureur juist kort i.p.v. lang. Ik zou het bij de slager vragen of het ook gestoofd kan worden of dat je daar beter een ander stukje varken voor kan kiezen (wangen!).
Varkenswangen in specifiek rendang lijkt me niet heel erg top, die gebruik ik liever in een stoverij met trappist. Varkenswangen worden wel erg zacht, maar misschien zou je dan kunnen spelen met de stooftijd.
pi_193038972
Kan prima, maar met 20% vet wel erg vettig. Maar minder vet dan riblappen (30%).

Ik heb liever Sucade voor stoof. Maar ieder zijn smaak.

Rendang hoort wat mij betreft met rund, voor de smaak vooral. En in mijn geval sucade.
Whatever...
  zaterdag 9 mei 2020 @ 23:52:48 #5
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193041258
Dat kan volgens mij heel goed. Of het in een rendang lekker is weet ik niet. Maar er zijn genoeg stoofgerechten met varkensvlees.

Procureur is trouwens niet zo'n goedkoop stukje vlees meer sinds de pulled pork-hype. Ik vind het een mooi stuk vlees, zowel om te bakken als om pulled pork mee te maken.
Spoilers!
pi_193054827
Procureur wordt veel gebruikt in babi ketjap. Dan wordt 't ook redelijk gestoofd, maar natuurlijk niet zo lang als bij rendang.
Het kan wel, wordt wat droger maar is niet verkeerd. Maar langer dan een uurtje stoven zou ik niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')