Dat dacht ik ook eerst, maar hoe kun je dan met je nieuwe account vrienden zijn met de vorige accounts?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 19:07 schreef schommelstoel het volgende:
Nieuwe telefoon, wachtwoorden kwijt en of vergeten.
Dit overkomt veel Henk en ingrids.
Op een gegeven moment krijg je zoveel reclame op je account dat je niet anders meer kunt.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 18:28 schreef Lolita2002 het volgende:
Ik heb zelf geen Facebookaccount en de enige keren dat ik er wel op zit is wanneer “wij” op werk onderzoek doen naar wat men op social media plaatst. Mijn klein aantal collega’s dat er wel met privéaccounts actief is kijkt alleen naar reacties op nieuwsmedia en is er verder niet mee bezig, die weten dus ook niet veel af van “trends” op Facebook.
Nu valt ons de laatste tijd op dat veel mensen inmiddels meerdere Facebookaccounts hebben en vrienden zijn met henzelf. Ook valt op dat de accounts op bepaalde momenten “stoppen” en men dan op een ander account verder gaat.
Voorbeeld:
Account 1: periode 2011 tot 2015
Account 2: periode 2015 tot 2018
Account 3: 2018 tot heden
Heeft iemand enig idee waarom (veel) mensen dit tegenwoordig doen? Wij kunnen niet echt plausibele redenen bedenken op werk. Zeker omdat deze personen allemaal vrienden zijn met hun andere accounts, en de meer inactieve accounts niet verwijderd worden.
Of heeft iemand een plausibele verklaring voor dit “verschijnsel”?
Ik verwijderde Hyves vroeger meermaals om die reden.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 23:59 schreef ejvdb het volgende:
Zef nog niet eerder gezien...
Maar misschien niet je (kinderlijke) berichten van vroeger willen hebben op je profiel..
Ja klopt, maar niet direct op je recente profiel..quote:Op zondag 10 mei 2020 00:52 schreef Lolita2002 het volgende:
[..]
Ik verwijderde Hyves vroeger meermaals om die reden.Maar het gekke is dat de personen die ik in de OP omschrijf steeds hun oude account laten staan. Dan kan iedereen alles wat je vroeger hebt geplaatst nog steeds zien, toch?
Klinkt opzich wel plausibel.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:54 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Ja klopt, maar niet direct op je recente profiel..
En denk dat diegene hem zelf als herrinering bewaard
En dit speelt volgens mij ook mee.quote:Maar misschien niet je (kinderlijke) berichten van vroeger willen hebben op je profiel..
Ik kan er niet teveel over schrijven maar bij een aantal personen die we het hebben zien doen speelt idd het een en ander.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 09:34 schreef Berkery het volgende:
Ik ken iemand die dat ook al een paar keer gedaan heeft. Zij is een type 'borderline', ze heeft in no time 500+ vrienden op Facebook, dan weer ruzie met de helft, en dan is het blijkbaar makkelijker een nieuw account aan te maken met nieuwe vrienden, dan iedereen die je niet meer aardig vindt te ontvrienden.
[..]
En dit speelt volgens mij ook mee.
Dan zit jij niet op Facebook, of ken je wellicht niemand die dit doet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:07 schreef Metalfreak het volgende:
Ik herken dit echt totaal niet eigenlijk.
Ik gebruik wel Facebook, maar heb dit fenomeen echt nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:09 schreef Lolita2002 het volgende:
[..]
Dan zit jij niet op Facebook, of ken je wellicht niemand die dit doet.
Wacthwoord kwijt vooral denk ik. Mijn oma had geloof ik wel 7 accounts op een gegeven moment, elke keer dat ze het wachtwoord niet meer wist (oftewel... elke keer dat ze per ongeluk uitlogde) maakte ze een nieuw account.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 19:07 schreef schommelstoel het volgende:
Nieuwe telefoon, wachtwoorden kwijt en of vergeten.
Dit overkomt veel Henk en ingrids.
dit en dat er spelletjes gespeeld worden met facebook accounts,zijn je levens op, ga je verder met het volgende facebook accountquote:Op vrijdag 15 mei 2020 09:34 schreef Berkery het volgende:
Ik ken iemand die dat ook al een paar keer gedaan heeft. Zij is een type 'borderline', ze heeft in no time 500+ vrienden op Facebook, dan weer ruzie met de helft, en dan is het blijkbaar makkelijker een nieuw account aan te maken met nieuwe vrienden, dan iedereen die je niet meer aardig vindt te ontvrienden.
[..]
En dit speelt volgens mij ook mee.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 15:31 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
dit en dat er spelletjes gespeeld worden met facebook accounts,zijn je levens op, ga je verder met het volgende facebook account
Zakelijk heb ik Linkedin voorquote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ken mensen die zo zakelijke en privé-contacten van elkaar gescheiden houden. Met zakelijk bedoel ik dan geen bedrijfspagina, maar gewoon een persoonlijk account. Zodat het voor zakelijke connecties lijkt of ze echte vrienden zijn. Maar ondertussen ...
candy crush en allerlei aanverwante spellen. Ik heb een nicht dat dat doet, om beide redenenquote:Op donderdag 21 mei 2020 16:25 schreef Lolita2002 het volgende:
[..]nu voel ik me wereldvreemd. Spelletjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |