abonnement Unibet Coolblue
pi_193028432
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ieder zijn ding. Ik hou niet echt van feesten of festivals. Bios/clubs ga ik al jaren niet meer heen. Voetbal kan me aan me reet roesten :P En ik werk altijd al vanaf huis.

Wat ik vooral mis is reizen.
Klinkt echt als een rijk en gevuld leven. Wat een droefenis. Laat me raden, je vind het zelfs een verademing dat je je familie en 'vrienden' maanden niet hoeft te zien?

Reizen als in je eentje een berg op lopen, net als je miljoenen voorgangers? Of lekker in je all-in resort in Turkije de ober afsnauwen?
pi_193028442
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is lastig, want zelfs (close) contact met iemand die besmet is, betekent niet dat jij het ook per definitie oploopt. Het is van allerlei variabelen afhankelijk.
Ja, ik hoop dat er wel meer duidelijkheid over komt.
Zou een hoop schelen voor mensen als ze met kleinkinderen bv binnen oo visite kunnen op 1,5 meter zonder kams op besmetting.
pi_193028453
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klinkt bijna als de halfwaardetijd bij radioactief verval. Je kunt niet met zekerheid zeggen wanneer een individueel atoom radioactief vervalt, je kunt alleen inschatten hoe lang het gemiddeld duurt voordat de helft van je hoeveelheid atomen is vervallen.
Gelukkig weet ik weinig van radioactief afval,maar als dat zo werkt dan lijkt het er inderdaad behoorlijk op. Een beetje random allemaal.

Want als je naar Corona kijkt, als het echt zo besmettelijk is als geroepen dan had 100% van Nederland (of de wereld) het gehad eind februari. Iedereen is wel naar een of ander evenement geweest OF heeft iemand ontmoet die zo'n evenement heeft bezocht.
pi_193028469
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, ik hoop dat er wel meer duidelijkheid over komt.
Zou een hoop schelen voor mensen als ze met kleinkinderen bv binnen oo visite kunnen op 1,5 meter zonder kams op besmetting.
Dat kan toch gewoon? In normale woonhuizen heb je geen ziekmakende luchtbehandelingen hangen. Als je voor de zekerheid 2,5 meter aanhoudt en de andere maatregelen (zoals hoesten in de elleboog en bij klachten geen bezoek ontvangen) dan loop je een amper noemenswaardig risico.
pi_193028536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon? In normale woonhuizen heb je geen ziekmakende luchtbehandelingen hangen. Als je voor de zekerheid 2,5 meter aanhoudt en de andere maatregelen (zoals hoesten in de elleboog en bij klachten geen bezoek ontvangen) dan loop je een amper noemenswaardig risico.
Ik weet het niet. Je hoort bv dat dezelfde lucht inademen binnen of spreken met elkaar al leidt tot besmettingen. Dan heb je ook nog het aanraken van dingen en wc gebruik wat wellicht een probleem is.

Misschien ook niet maar de wisselende berichten krijg je zoiets van laat maar gaan, voor de zekerheid.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 10:32:34 #31
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193028568
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:36 schreef Yiwei het volgende:
Gewoon door boodschappen te doen; hier heel het huis al vaker ziek afgelopen maanden. Telkens weer opnieuw nadat iemand naar de supermarkt is gegaan. Wij zijn trouwens in de ochtenden gegaan.
Time For A New Supermarket! :Y
pi_193028577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Je hoort bv dat dezelfde lucht inademen binnen of spreken met elkaar al leidt tot besmettingen. Dan heb je ook nog het aanraken van dingen en wc gebruik wat wellicht een probleem is.

Misschien ook niet maar de wisselende berichten krijg je zoiets van laat maar gaan, voor de zekerheid.
Je kan in een bunker onder de grond gaan zitten voor de komende 15 jaar?

Er is altijd ergens een risico, ook dat er een vliegtuig over je heen rijdt (https://www.ad.nl/buitenl(...)ndingsbaan~ac3b0f31/). Je kan niet alles voorkomen. Je kan enkel de voorzorgsmaatregelen nemen die binnen je macht liggen.
pi_193028614
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:36 schreef Yiwei het volgende:
Gewoon door boodschappen te doen; hier heel het huis al vaker ziek afgelopen maanden. Telkens weer opnieuw nadat iemand naar de supermarkt is gegaan. Wij zijn trouwens in de ochtenden gegaan.
Fijn dat we weten dat je in de ochtenden ging, dat draagt bij bij aan de kennis over dit virus. In de ochtenden is het dus besmettelijker dan in de avond. Maar hoe zit het met de middag en de nacht? Dit roept allerlei vragen op. Help me aub uit de brand.

Mijn tip, stop met likken aan je boodschappen en breng je weerstand op pijl met sporten en gezond eten.
pi_193028777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je kan in een bunker onder de grond gaan zitten voor de komende 15 jaar?

Er is altijd ergens een risico, ook dat er een vliegtuig over je heen rijdt (https://www.ad.nl/buitenl(...)ndingsbaan~ac3b0f31/). Je kan niet alles voorkomen. Je kan enkel de voorzorgsmaatregelen nemen die binnen je macht liggen.
Ja en deel daarvan is voor de hand liggende verspreiding te vermijden zodra het duidelijk is en daarvoor het zekere voor het onzekere nemen.

Het bagatelliseren is alsof je zegt dat men net zo goed Russische roulette kan spelen omdat je ook door een meteoriet geraakt kan worden.
pi_193028926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja en deel daarvan is voor de hand liggende verspreiding te vermijden zodra het duidelijk is en daarvoor het zekere voor het onzekere nemen.

Het bagatelliseren is alsof je zegt dat men net zo goed Russische roulette kan spelen omdat je ook door een meteoriet geraakt kan worden.
De kans is kleiner, maar de kans is er. En je kan niet alle risico’s in je leven uitbannen. Behalve dan door dood te gaan, dan hoef je nergens meer bang voor te zijn.
pi_193029008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 07:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh ja, en dan is het zo. Jij hebt nl alles kunnen doen en zo steekt de wereld ineen. Jouw wereld is de wereld. Ben je 14?
Dat jij lekker in huis wilt blijven tot er een vaccin is, wil niet zeggen dat een ander dat ook wil / moet doen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193029192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De kans is kleiner, maar de kans is er. En je kan niet alle risico’s in je leven uitbannen. Behalve dan door dood te gaan, dan hoef je nergens meer bang voor te zijn.
Het gaat mij ook meer om minimaliseren dan uitbannen. Vooral voor 60/70+ ouders van veel mensen.
pi_193030553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 02:36 schreef einzeinz het volgende:
Akkoord, die doelgroepen zijn 'gevaren'. Maar dat kunnen er toch nooit ELKE DAG 400 zijn? Dan spreken we nog niet over de niet-geteste gevallen.
De maatregelen zoals afstand houden VERMINDEREN de kans op besmetting maar maken er GEEN NUL % KANS van.

Een virus deeltje kan best wel eens toevallig 4 meter door de lucht vliegen en precies in jouw mond landen. De kans is alleen heel klein, maar niet 0.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_193030596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 01:30 schreef einzeinz het volgende:
We zitten met z'n allen in lockdown. We mogen enkel nog naar buiten voor essentiële zaken zoals boodschappen halen of om te werken (op voorwaarde dat dit niet van thuis uit kan).


Onzin. Wij hebben nooit in zo'n lockdown gezeten. Het is altijd een advies geweest, wij zitten veel meer tegen de Zweedse aanpak in, op de horeca aan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:35:04 #40
33189 RM-rf
1/998001
pi_193030600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 01:30 schreef einzeinz het volgende:
Toch zijn er dagelijks 400 nieuwe besmettingen. Vanwaar komen die besmettingen dan? Je mag ook met niemand contact hebben.
die 400 gemeldde besmettingen zijn enkel de getestte en gemelde....

momenteel worden bv mensen die symptomen hebben, maar niet tot een specifieke risicogroep behoren of in een risicoberoep werken niet getest.

Recentelijk werd ook aangegeven dat 60% van de gemeldde besmettingen in de zorgsector werkt... wat vooral een bewijs ervan is dat daar ook het meest en actief getest wordt.

Voorlopig is het dus zo dat het virus zich gewoon ook zeer actief is en zichzelf kan verspreiden doordat mensen besmet kunnen worden door iemand die zelf niet in de statistieken van 'gemeldde infecties' opduikt...
ook de kans is relatief groot dat tenzij je echt tot een risicogroep behoort of een risicoberoep uitoefent, je zelf niet getest wordt, ook als je ziekte-symptomen hebt.

het is overigens best mogelijk besmet te geraken op anderhalve meter afstand.... bv als een besmet iemand hard gehoest heeft in een supermarkt en geen mondmasker droeg, zullen er virusdeeltjes verspreid raken op producten, en verder verspreid raken als mensen deze aanraken en zich niet desinfecteren...

Ook is er bv het risico van airconditions die lucht extra circuleren; Uit een beroemde case-study van het verspreiden van het SARS-virus in 2003 kwam na voren dat de aircondition van het Metropole hotel in Hongkon vermoedelijk een besmetting van een geinfecteerd persoon in kamer 911 naar 25-30 anderen verspreidde, die vervolgens dat virus naar singapore, taiwan en Toronto doorverspreidden; ondanks dat ze in verschillende kamers zich bevonden (maar wel allemaal dezelfde roosters van de airco in de kamers uitkwamen)

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 09-05-2020 13:41:47 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193045456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klinkt echt als een rijk en gevuld leven. Wat een droefenis.
Dus als je leven niet gevuld is met feesten en je niet van voetbal houdt is je leven per definitie niet rijk gevuld? 8)7 Ik vind feesten en voetbal vooral tokkievermaak. Maar goed. Ieder z'n ding.
pi_193045605
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:42 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dus als je leven niet gevuld is met feesten en je niet van voetbal houdt is je leven per definitie niet rijk gevuld? 8)7 Ik vind feesten en voetbal vooral tokkievermaak. Maar goed. Ieder z'n ding.
Als je na 2 maanden thuiszitten niets gemist hebt, dan heb je een leeg leven. Kansloos.

Ik gebruikte enkel wat voorbeelden. Daar kan en mag je ook kunstschaatsen, darten, LARPen of iet anders invullen. Een feestje is ook iemand zijn verjaardag, een babyshower en wel sociaal evenement dan ook.

Blij dat mijn leven niet zo inhoudsloos is in ieder geval.
pi_193048384
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klinkt echt als een rijk en gevuld leven. Wat een droefenis. Laat me raden, je vind het zelfs een verademing dat je je familie en 'vrienden' maanden niet hoeft te zien?

Reizen als in je eentje een berg op lopen, net als je miljoenen voorgangers? Of lekker in je all-in resort in Turkije de ober afsnauwen?
Lekker boeiend hoe hij ervoor kiest om zijn leven te leiden. Als hij het naar zijn zin heeft, prima toch.

Ik heb meer moeite die menen het recht te hebben om anderen op hun levenswijze te beoordelen. Wat een bekrompen mindset moet je dan hebben zeg, wat een droefenis.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 14:07:26 ]
pi_193048450
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:06 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Lekker boeiend hoe hij ervoor kiest om zijn leven te leiden. Als hij het naar zijn zin heeft, prima toch.

Ik heb meer moeite die menen het recht te hebben om anderen op hun levenswijze te beoordelen. Wat een bekrompen mindset moet je dan hebben zeg, wat een droefenis.
Jij beoordeeld het feit dat ik iemand zijn levenswijze beoordeel? Waarmee je dus zelf zegt een bekrompen mindset te hebben, wat een droefenis.
pi_193048511
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jij beoordeeld het feit dat ik iemand zijn levenswijze beoordeel? Waarmee je dus zelf zegt een bekrompen mindset te hebben, wat een droefenis.
Takes one to know one. En verder geef ik er niks om wat een internetheld van mij vindt. Dus je mag zeggen wat je wil, als je dat goed doet voelen.
pi_193048527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:14 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Takes one to know one. En verder geef ik er niks om wat een internetheld van mij vindt. Dus je mag zeggen wat je wil, als je dat goed doet voelen.
OK boomer.
pi_193049344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 01:30 schreef einzeinz het volgende:
We zitten met z'n allen in lockdown. We mogen enkel nog naar buiten voor essentiële zaken zoals boodschappen halen of om te werken (op voorwaarde dat dit niet van thuis uit kan).

Toch zijn er dagelijks 400 nieuwe besmettingen. Vanwaar komen die besmettingen dan? Je mag ook met niemand contact hebben.
Waar haal je die onzin vandaan dat we "met zijn allen" in een lockdown zitten?
pi_193049500
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 08:53 schreef Fer het volgende:
Op bedrijven waar nog gewerkt wordt, doen ze eerder aan 0,0 meter ipv 1,5 en mensen geven spullen of gereedschappen aan elkaar door.

Overal wel 1 of 2 die lopen te hoesten.
In de supermarkten ook, altijd wel iemand die een droge hoest heeft.
pi_193049507
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:33 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan dat we "met zijn allen" in een lockdown zitten?
Idd, mensen die denken dat we in een lockdown zitten. 8)7
pi_193050165
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:09 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Dat jij lekker in huis wilt blijven tot er een vaccin is, wil niet zeggen dat een ander dat ook wil / moet doen.
Dat ik lekker thuis wil blijven? Whut?
Whatever. :D
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')