abonnement Unibet Coolblue
pi_193017046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:41 schreef Blueheeler het volgende:
Als ik zie hoe achterlijk druk het is in de supermarkten vandaag (en dan vooral mensen met kinderen) en dat niemand zich meer houdt aan de anderhalve meter denk ik dat deze experts weleens gelijk kunnen gaan krijgen.
Datzelfde verhaal werd met de paasdrukte en mooi weer drukte opgehangen, in de cijfers nooit wat van kunnen zien.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:11:37 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193017063
Ik verwacht ook wel weer een stijging, maar gezien de aantallen van het moment moet men daar ook niet van schrikken. Met de huidige maatregelen zal het niet ineens fors omhoog gaan en dus is er meer controle en meer marge voor de IC's. Dat er nog een echte lockdown gaat komen geloof ik niet meer. Hooguit het terugdraaien van enkele van de versoepelingen die nu zijn aangekondigd.
pi_193017363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wel mooi om te lezen hier he. In dat nieuws bericht staat helemaal niks vreemds. Het is een wat paniekerige titel maar zo werkt dat schijbaar tegenwoordig. Ze verwachten een stijging, nogal logisch lijkt me
Het is zorgwekkend, en dan heb ik het niet over de experts en de media, maar over de mensen hier en het hanteren van de kunst om een simpel geschreven nieuwsberichtje goed te kunnen lezen, begrijpen en interpreteren.

En dan vervolgens boos onzin uitslaan als "de experts zaaien onnodig angst terwijl het de journalist en de media zijn die dit hebben opgetekend, nadat ze even wat experts in het land hebben gebeld, er een mooi verhaaltje van hebben in elkaar geflanst en er een pakkende, ietwat schreeuwende (blijkbaar geslaagd, want iedereen trapt er in!) titel bij hebben verzonnen. :D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193017415
Nou ik heb heel wat experts op radio en tv gehoord die het niet eens waren met het kabinetsbeleid en vonden dat er eerst getest moest worden en dat we nog een maand op de oude voet moesten doorgaan.
pi_193017842
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:38 schreef Mondkapje het volgende:
Nou ik heb heel wat experts op radio en tv gehoord die het niet eens waren met het kabinetsbeleid en vonden dat er eerst getest moest worden en dat we nog een maand op de oude voet moesten doorgaan.
Voornamelijk virologen die in bijna dezelfde zin zeggen dat ze ook niet weten hoe het virus zich gedraagt. Gelukkig besturen virologen het land niet.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 8 mei 2020 @ 18:10:44 #31
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193017889
Die experts zijn vooral bang dat ze hun vaste plek in de talkshows kwijt raken
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:15:42 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193019202
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:38 schreef Mondkapje het volgende:
Nou ik heb heel wat experts op radio en tv gehoord die het niet eens waren met het kabinetsbeleid en vonden dat er eerst getest moest worden en dat we nog een maand op de oude voet moesten doorgaan.
Een viroloog is een expert, maar een psycholoog is dat ook. Zij zullen elkaar tegenspreken omdat de viroloog vanuit zijn perspectief vindt dat we niet voorzichtig genoeg kunnen zijn, terwijl een psycholoog de kwaliteit van leven zal benadrukken wat eveneens slachtoffers maakt op de langere termijn. En de econoom sluit zich aan bij de psycholoog....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193019345
Experts Hysterie verkopen.
pi_193027073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is zorgwekkend, en dan heb ik het niet over de experts en de media, maar over de mensen hier en het hanteren van de kunst om een simpel geschreven nieuwsberichtje goed te kunnen lezen, begrijpen en interpreteren.
Een kwart van de 15-jarigen kan een bijsluiter of een brief van school niet goed lezen. Daarvan zitten er vast ook een paar hier op het forum.
pi_193027876
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 07:35 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Een kwart van de 15-jarigen kan een bijsluiter of een brief van school niet goed lezen. Daarvan zitten er vast ook een paar hier op het forum.
Dank voor de toelichting. Ik begin al te denken dat het aan mij ligt soms. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 09:46:39 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193028068
Zou raar zijn als er geen nieuwe piek zo komen. De vraag is eerder hoe groot? Als de IC het aankan niet zo'n probleem.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193028099
Dezelfde experts zeker die in maart aangaven dat de piek begin mei zou zijn zeker?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_193028776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
Experts zoals die "wiskundige" Bert Slagter zeker.
Eenieder kijkt er vanuit zijn vakgebied naar. Daar lijkt me op zichzelf niets mis mee. Zolang mensen maar blijven realiseren wie er op welke vakgebied iets te zeggen heeft. En Slagter redeneert vanuit een wiskundige werkelijkheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193028827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:38 schreef Mondkapje het volgende:
Nou ik heb heel wat experts op radio en tv gehoord die het niet eens waren met het kabinetsbeleid en vonden dat er eerst getest moest worden en dat we nog een maand op de oude voet moesten doorgaan.
De versoepelingen gaan pas 1 juni in. En alleen als het kan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193029257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De versoepelingen gaan pas 1 juni in. En alleen als het kan.
De scholen en kappers blijven dus dicht maandag?
pi_193029485
Geloof er geen bal van. In Februari is de verspreiding vooral gegaan via massale evenementen, en die zijn nog steeds verboden.
pi_193029552
"Bert Niesters" ....
Hm is dat die ene expert die nog niet bij Jinek was geweest?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193029570
Deskundigen houden ervan om achteraf te kunnen zeggen:" Ik zei het toch!".

Dan kun je maar beter nu alvast waarschuwen. Ook al is er geen overtuigend bewijs.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 12:15:16 #44
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193029688
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:48 schreef Isabeau het volgende:
Als je alleen medisch (lichamelijk) kijkt dan hou je alles op slot tot er een vaccin/geneesmiddel is.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, het probleem is niet enkel medisch, en er is natuurlijk ook geen zekerheid dat er een vaccin gaat komen. Zelfs Rutte heeft al een keer gezegd dat de meeste Nederlanders het uiteindelijk zullen krijgen, en zowaar ben ik het een keertje met hem eens. Het huidige beleid zal dat ook niet voorkomen, maar zorgt ervoor dat het geleidelijk genoeg gaat dat niet de hele medische zorg ineenstort en dat daardoor een veel groter deel van de besmette mensen het niet overleeft.

Het grootste probleem is natuurlijk de twijfel die de WHO heeft uitgesproken over de immuniteit van mensen die het eenmaal gehad hebben. Als we een virus hebben met een dermate groot sterftecijfer, dan wordt het een probleem als je er bij herhaling ziek van kunt worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193029706
we wachten af
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193030141
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou raar zijn als er geen nieuwe piek zo komen. De vraag is eerder hoe groot? Als de IC het aankan niet zo'n probleem.
Er is een verschil tussen "een nieuwe piek" en "een stijging", natuurlijk.

We weten het gewoon niet. Er wordt geanticipeerd op een stijging, daar is niets mis mee. Maar de "er komt een nieuwe piek"-paniek die gebezigd zou worden in het artikel waar dit topic op slaat, is gewoonweg niet van toepassing. Misschien komt er een nieuwe piek, misschien niet. Waar het hier om gaat is dat er door de experts in genoemd artikel helemaal niets gezegd is over een nieuwe piek.
Dat maken enkele mensen hier er van.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193030175
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:56 schreef Salina het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "een nieuwe piek" en "een stijging", natuurlijk.

We weten het gewoon niet. Er wordt geanticipeerd op een stijging, daar is niets mis mee. Maar de "er komt een nieuwe piek"-paniek die gebezigd zou worden in het artikel waar dit topic op slaat, is gewoonweg niet van toepassing. Misschien komt er een nieuwe piek, misschien niet. Waar het hier om gaat is dat er door de experts in genoemd artikel helemaal niets gezegd is over een nieuwe piek.
Dat maken enkele mensen hier er van.
Als ze een stijging verwachten komt er logischerwijze ook een piek.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193030251
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze een stijging verwachten komt er logischerwijze ook een piek.
Nou ja, kwestie van definitie en interpretatie denk ik dan. Elke lijn heeft een hoogtepunt (hoogste punt), dat is waar. Als je dat per sé een piek wilt noemen, is dat meer voor jouw rekening.

Ikzelf vind de term een piek iets meer een beladen term; een duidelijk afgetekend hoogtepunt dat duidelijk afwijkt van de norm. En dat is dus iets meer dan simpelweg een hoogste punt binnen de norm.

Nogmaals, kwestie van definitie denk ik dan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193030275
Heb ik toch mooi drie weken op terrassen kunnen zuipen _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193030659
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De scholen en kappers blijven dus dicht maandag?
De verwachting is dat dit voor een minimaal aantal extra besmettingen zal zorgen.

De stijging in de derde week juni lijkt me gebaseerd op de geanticipeerde versoepelingen in juni.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')