abonnement Unibet Coolblue
pi_193012039
Is een gezichtsbedekkende boerka te beschouwen als een afdoend mondkapje? Mag je nu met een boerka in het OV? Of moet je onder je boerka alsnog een mondkapje dragen, of moet de boerka nog steeds verplicht uit en vervangen worden door een verplicht gezichtsbedekkend mondkapje?

En hoe zit het uberhaupt met mondkapjes, moet je die bij controle af doen om je te kunnen legitimeren? Of kan ik nu gewoon op de ov jaarkaart van mijn neef (die een beetje op me lijkt) reizen? Want laten we eerlijk zijn, juist hiervoor is dat hele boerkaverbod in het ov in het leven geroepen.
pi_193012227
Misschien doet de overheid moeilijk over mondkapjes vanwege deze wet?
pi_193012346
Waarom noem je nu specifiek een boerka en niet een bivakmuts waar het ook voor geldt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193012795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom noem je nu specifiek een boerka en niet een bivakmuts waar het ook voor geldt.
Daar geldt inderdaad exact hetzelfde voor, en je kan ook exact dezelfde vragen stellen, is een bivakmuts of integraalhelm een afdoend mondkapje? En kun je verplicht worden die af te doen voor identificatie? Ik noem de boerka omdat het in de volksmond door iedereen het boerkaverbod wordt genoemd, en dat was natuurlijk ook het primaire (politieke) doel van de wet.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:27:24 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193012850
Een sjaal voor je mond mag kennelijk niet, dus dan gok ik dat een boerka of bivakmuts ook niet geldt als mondkapje. Moet je er nog een mondkapje overheen doen. Een integraalhelm weer wel. Maar is allemaal speculaasie van mij.
pi_193016196
Ik heb iemand vanmiddag gezien, met een niqaab, waar ik een mondkapje zag uitsteken. :Y
Ik weet niet wat een controleur zal doen als deze vrouw in de tram zit als straks mondkapje verplicht is in de tram.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_193016967
Bivakmutsen zijn sowieso raar in het leven... een boerka moet van de islam
Interessant he ?
pi_193019324
Nee enkel een afgekeurd mondkapje geldt als acceptabel.
Logica van een strontvlieg. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')