abonnement Unibet Coolblue
pi_192994239
quote:
NOS.nl: Songfestival gaat niet door vanwege coronavirus
Het Eurovisie Songfestival dat in mei in Rotterdam zou worden gehouden, gaat niet door vanwege de coronacrisis. Dat is besloten door de organisatie van Europese publieke omroepen EBU.

De drie organiserende omroeporganisaties NPO, NOS en AVROTROS zeggen dat ze begrip hebben voor de beslissing. "Dit besluit was onvermijdelijk", zegt voorzitter Shula Rijxman van de NPO. "Gezien de omstandigheden die heel Europa als gevolg van het coronavirus momenteel treffen en alle maatregelen die overheden nu moeten nemen."

Hoofdproducent Sietse Bakker begrijpt dat veel mensen teleurgesteld zijn. "Enige relativering past daarbij, want tegelijkertijd beseffen we ook dat dit besluit en de gevolgen ervan verbleken bij de uitdagingen waar mensen voor staan die, direct of indirect, zijn getroffen door het coronavirus en de moeilijke, maar nodige maatregelen."

Volgens de EBU, de omroepen en de gemeente Rotterdam is het voor iedereen het meest logische scenario dat het 65ste Songfestival op een ander moment alsnog in Rotterdam wordt gehouden. "We zijn enorm trots dat Rotterdam bereid is deze rol ook in 2021 op zich te nemen." Wel waarschuwen de omroepen dat in "deze buitengewone tijden" garanties niet te geven zijn.

SPOILER: Oude OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
superTV247 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 00:49:26 BREAKING: #Eurovision 2020 has been cancelled. Official statement coming tomorrow:

Eurovision 2021 will be held in Rotterdam, but with new acts and new songs. All artists from this year will be invited back; but due to the rules, all current songs will no longer be eligible. https://t.co/OVCLJxKxvX reageer retweet
Eurovision twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 14:33:09 An update about the #Eurovision Song Contest 2020. https://t.co/z2eWk6Bp3g reageer retweet
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:06:39 #2
357663 Aoibhin
pi_192994240
quote:
15s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:38 schreef Cyan9 het volgende:
Massale evenementen met een landelijke uitstraling mogen pas weer gehouden worden, als er een vaccin is. Dat staat in de Kamerbrief die is verstuurd door minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Premier Rutte presenteerde gisteren een 'routekaart' met daarin de geleidelijke afbouw van de coronamaatregelen. In de brief staat: "Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren. We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel."

https://nos.nl/liveblog/2(...)r-een-vaccin-is.html
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:13:52 #3
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_192994318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dit levert ze zoveel gezeik op voor Euro2020, ESC en Formule 1 en alle grote festivals en events... Die gaan onder druk hier echt nog wel op terugkomen.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:19:21 #4
97341 Fred_B
pi_192994406
Ik denk dat een nuttige stap zou zijn om de deadline voor nieuwe liedjes te verzetten naar 1 januari, en dan in januari een back-up show op te nemen met alle optredens, bijv. in de studio in Hilversum.

Dan heb je in elk geval een alternatief als er later in de winter een nieuwe Corona-golf volgt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:35:27 #5
387283 ShippedFromTheNetherlands
pi_192994660
Heb trouwens wel het idee dat nummers 2020 niet echt hype opleveren
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:40:33 #6
109683 TheVulture
pi_192994736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:35 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Heb trouwens wel het idee dat nummers 2020 niet echt hype opleveren
Ze missen natuurlijk wel het ultieme momentum nu, maar de hype rond IJsland is er een die je pre-ESF maar zelden hebt gezien. Dat is gewoon al een hitje op de radio hier... lang geleden dat dat gebeurde vóór het ESF
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:59:53 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192995012
Er zijn diverse Europese landen (+ Israel) waar men serieuze pogingen doet om het virus in te dammen en waar dat ook lijkt te lukken. Alle gevallen opsporen + isoleren, reizigers die het land binnenkomen 14 dagen in quarantaine of een sneltest (nu al op het vliegveld van Wenen, bijv.), enz.
Mocht blijken dat ze dat kunnen volhouden en er vindt daar nauwelijks meer 'community spread' plaats, dan vrees ik dat de EBU zal besluiten het ESF te verplaatsen naar 1 van die landen. Of onze minister het nu wel of niet zou toestaan in NL. :{ Er zal internationale druk zijn en de EBU denkt ook aan z'n reputatie. Terecht wel, maar het zou wel ontzettend zuur zijn voor ons. -O-

Of het wel of niet mag van de Nederlandse minister is slechts 1 factor als het gaat om internationale events.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  ESF Reporter donderdag 7 mei 2020 @ 15:30:26 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_192995444
Ik zou mezelf niet zijn als ik me niet al sinds vanochtend druk aan het maken was en plannen zat te bedenken. :')

Het ESF is een groot evenement maar het is, in tegenstelling tot een Pinkpop/Lowlands etc. beter beheersbaar. In feite zijn het 9 concerten. De capaciteit verlaag je zodat de afstand in achting kan worden genomen. Kijk hoeveel tickets er dan per show verkocht kunnen worden. Kijk hoeveel tickets er nu verkocht zijn. Meerdere opties:
A. Zijn er meer tickets verkocht dan er aan capaciteit is, dan moeten deze worden geannuleerd, geld terug en nieuwe ticketverkoop rondes uitgezet worden (kut, I know)
B. Tickets kunnen worden gecheckt op namen (ze staan immers nog in de database); alle dubbele namen er uit. Dus iedereen mag naar een show, maar dan wel naar één, dat gaat via loting. (kut, I know)
C. Het is echt heel zuur maar misschien moeten alle gratis tickets uit de markt gehaald worden om te kijken of de betaalde tickets nu wel voldoen aan het nieuwe quota. (kut, I know).
D. Dit is ook heel zuur maar om risico te minimaliseren de dress rehearsals/family shows zonder publiek doen, zodat je in elk geval op iedere show-dag een volle dag hebt om publiek te begeleiden, want dat zal ook meer tijd kosten.

EuroVillage opdelen in blokken. Ook reserveren. Of spreiden van viewing parties over meerdere locaties. Allemaal met reserveren. Zo versplinter je de groep die anders en masse naar 1 punt trekt om iets te bekijken.

En als Zweden denkt yo mensen we zijn coronavrij kom maar hierheen met je festival dan de huidige tickethouders de optie geven om daarmee naar het ESF te gaan als ze willen reizen.


Hoerentyfuskutcorona.
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:52:48 #9
357663 Aoibhin
pi_192995772
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:30 schreef Cee het volgende:
Ik zou mezelf niet zijn als ik me niet al sinds vanochtend druk aan het maken was en plannen zat te bedenken. :')

Het ESF is een groot evenement maar het is, in tegenstelling tot een Pinkpop/Lowlands etc. beter beheersbaar. In feite zijn het 9 concerten. De capaciteit verlaag je zodat de afstand in achting kan worden genomen. Kijk hoeveel tickets er dan per show verkocht kunnen worden. Kijk hoeveel tickets er nu verkocht zijn. Meerdere opties:
A. Zijn er meer tickets verkocht dan er aan capaciteit is, dan moeten deze worden geannuleerd, geld terug en nieuwe ticketverkoop rondes uitgezet worden (kut, I know)
B. Tickets kunnen worden gecheckt op namen (ze staan immers nog in de database); alle dubbele namen er uit. Dus iedereen mag naar een show, maar dan wel naar één, dat gaat via loting. (kut, I know)
C. Het is echt heel zuur maar misschien moeten alle gratis tickets uit de markt gehaald worden om te kijken of de betaalde tickets nu wel voldoen aan het nieuwe quota. (kut, I know).
D. Dit is ook heel zuur maar om risico te minimaliseren de dress rehearsals/family shows zonder publiek doen, zodat je in elk geval op iedere show-dag een volle dag hebt om publiek te begeleiden, want dat zal ook meer tijd kosten.

EuroVillage opdelen in blokken. Ook reserveren. Of spreiden van viewing parties over meerdere locaties. Allemaal met reserveren. Zo versplinter je de groep die anders en masse naar 1 punt trekt om iets te bekijken.

En als Zweden denkt yo mensen we zijn coronavrij kom maar hierheen met je festival dan de huidige tickethouders de optie geven om daarmee naar het ESF te gaan als ze willen reizen.

Hoerentyfuskutcorona.
Er zijn inderdaad wel oplossingen te bedenken. Niks is wat we zelf graag zouden willen, maar ik zie de EBU het ESF echt niet nog weer een jaar verplaatsen. En nu is er inderdaad wel genoeg tijd om na te denken over vervangende mogelijkheden.

Dan zie ik zelf nog het liefst iets als jouw D. Met beperkt publiek en EuroVillage reserveren, eventueel family en juryshows zonder publiek. Zeker als de omvang van groepen steeds hoger wordt opgeschroefd, lijkt dat voor volgend jaar wel een haalbaar idee.

En eens met het laatste... :(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter donderdag 7 mei 2020 @ 16:00:54 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_192995880
Oh ja en p.s., de preview parties meer focuspunt laten zijn om niet-NL fans de kans te geven het ESF ‘in het klein’ mee te maken, eventueel wat meer locaties.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:07:47 #11
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_192995980
En vergeet niet dat dit het vooruitzicht voor nu is: Het kan best dat rond september alsnog wordt besloten dat vanaf 01 januari grote events weer mogelijk zijn...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:08:48 #12
357663 Aoibhin
pi_192995994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:07 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
En vergeet niet dat dit het vooruitzicht voor nu is: Het kan best dat rond september alsnog wordt besloten dat vanaf 01 januari grote events weer mogelijk zijn...
Dat klopt, maar daarvoor begint natuurlijk het plannen van het ESF al. Het lijkt me sterk als daar op 1 januari nog mee begonnen kan worden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter donderdag 7 mei 2020 @ 16:12:38 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_192996058
Voor Team NL zal, als ze besluiten 2021 te willen hosten, de eerste taak zijn om een goed back-up plan in te dienen bij de Tweede Kamer waarin ze duidelijk de relevantie van het festival (cultureel en financieel) aantonen en vooral de veiligheid kunnen waarborgen. In feite hun ‘bid book’. Waar ze, net als vorig jaar, op 31 augustus uitsluitsel over krijgen. En van daaruit verder kunnen.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:13:05 #14
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_192996067
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:08 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarvoor begint natuurlijk het plannen van het ESF al. Het lijkt me sterk als daar op 1 januari nog mee begonnen kan worden.
Ik bedoelde dat als in september wordt gezegd "Vanaf 01 januari kan het weer", dan kunnen ze in September beginnen ;)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:16:16 #15
357663 Aoibhin
pi_192996115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat als in september wordt gezegd "Vanaf 01 januari kan het weer", dan kunnen ze in September beginnen ;)
Oh, op die manier! Ja, dan zou het prima moeten kunnen inderdaad :Y Daar blijf ik stiekem ook nog wel een beetje op hopen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:46:48 #16
97341 Fred_B
pi_192996686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat als in september wordt gezegd "Vanaf 01 januari kan het weer", dan kunnen ze in September beginnen ;)
Het probleem is dat we niet precies kunnen voorzien hoe het virus zich gaat gedragen en een waterdicht vaccin best een paar jaar kan duren, of misschien zelfs nooit gevonden wordt.

Als dan tegen het eind van de winter het virus weer ergens in Europa opduikt, kun je er vergif op innemen dat veel mensen (ook ESF-fans) niet meer voor rede vatbaar zijn en onbelangrijke bijzaken als het ESF als eerste sneuvelen, omdat de volksgezondheid de eerste prioriteit is. Daarom moet je echt een heel sterk en vooraf gecommuniceerd Plan B hebben dat dan uitgevoerd kan worden, want voor creatieve alternatieven, dat hebben we dit jaar gezien, is onvoldoende draagvlak.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:50:19 #17
210969 Em31
pi_192996762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:07 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
En vergeet niet dat dit het vooruitzicht voor nu is: Het kan best dat rond september alsnog wordt besloten dat vanaf 01 januari grote events weer mogelijk zijn...
Ja alleen daarom is het wat vreemd eigenlijk dat ze dit nu al zo duidelijk zeggen. Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze in september verder kijken. Niet alleen voor het ESF, maar ook de KNVB, andere concerten, etc.
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:02:05 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192997033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:50 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja alleen daarom is het wat vreemd eigenlijk dat ze dit nu al zo duidelijk zeggen. Ze hadden ook kunnen zeggen dat ze in september verder kijken. Niet alleen voor het ESF, maar ook de KNVB, andere concerten, etc.
Mmm, tja... het is gewoon realistisch en ik denk dat met name met het oog op investeringen het ook niet goed is om een soort valse hoop te kweken.

Maar goed, dat gezegd hebbende en om ook een beetje positief te blijven (nou ja, voor zover mogelijk):
In principe is het wachten op een vaccin en dat gaat nu eenmaal minstens nog wel een jaar duren, maar er zijn ook andere ontwikkelingen mogelijk waardoor de gevolgen van besmetting minder ernstig worden. Medicijnen/behandelingen die maken dat mensen niet meer zo ziek worden en/of blijvende schade houden, bijvoorbeeld. Als dat gevonden wordt (en daar wordt ook veel onderzoek naar gedaan), dan ziet de wereld er ineens ook weer heel anders uit.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:12:07 #19
210969 Em31
pi_192997283
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:02 schreef Jane het volgende:

[..]

Mmm, tja... het is gewoon realistisch en ik denk dat met name met het oog op investeringen het ook niet goed is om een soort valse hoop te kweken.

Ja en dat snap ik ook zeker :Y alleen je kan er zo ook voor zorgen dat de EBU bijv. nu al zegt oké dan kiezen we sowieso niet meer voor Nederland en zoeken we een ander land, terwijl dat later misschien niet had gehoeven. Maar goed het lijkt me dat ze daar sowieso nog wel goed over gaan praten en als het echt niet kan dan hebben we pech..
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:32:09 #20
204179 grazz
pi_192999876
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:30 schreef Cee het volgende:
Hoerentyfuskutcorona.
_O_ *O* O+ (waarom zing ik dit nu op het ritme van Corry's lied Ho*ren n**ken nooit meer werken? :') )

Maar waarom kunnen ze niet met warmtebeeldcamera's (worden dacht ik ook ingezet in Zuid Korea en meende Italië) temperatuur opmeten bijvoorbeeld? En daarnaast alleen fans/bezoekers uit NL.
~The present is all there is~
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:33:54 #21
204179 grazz
pi_192999913
Cornald was net bij M en gaf aan dat Sietse en team al ideeën hebben over volgend jaar.
~The present is all there is~
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:34:49 #22
210969 Em31
pi_192999934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:33 schreef grazz het volgende:
Cornald was net bij M en gaf aan dat Sietse en team al ideeën hebben over volgend jaar.
Ideeën over hoe een show te geven in deze tijd of?
  Moderator donderdag 7 mei 2020 @ 19:59:53 #23
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193000499
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:33 schreef grazz het volgende:
Cornald was net bij M en gaf aan dat Sietse en team al ideeën hebben over volgend jaar.
Dat klinkt positief.

Er gaat volgend jaar een ESF zijn. Hopelijk in Nederland en anders in een ander land
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:07:02 #24
204179 grazz
pi_193000692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:34 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ideeën over hoe een show te geven in deze tijd of?
Ja, hoe ze toch in tijden waarin er nog steeds geen vaccin beschikbaar is op een zo veilig mogelijke manier een groot evenement als het ESF kunnen laten plaatsvinden.
~The present is all there is~
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:08:29 #25
204179 grazz
pi_193000732
Het is weer zo'n dag



Ik ben weer positief. Volgend jaar party-hardy *O*
Nu al zin in 17 mei, dan gaan we weer aftellen !
~The present is all there is~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')