abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:38:47 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192996534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:33 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Polio.
De ernst van een ziekte wordt natuurlijk bepaald door de mortaliteit/lichamelijke gevolgen en de besmettelijkheidsgraad.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192996543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
En als er nooit een vaccin komt? Of als dat nog jaren gaat duren?

Onhaalbare kaart op langere termijn, maar voorlopig kun je zoiets natuurlijk nog wel even roepen. Ik hoop ook echt dat er een vaccin komt en liever gisteren dan vandaag, maar er zijn natuurlijk wel meer wegen die naar Rome leiden. Als je zo'n virus dusdanig onder controle hebt dat er niet of nauwelijks nog besmettingen zijn, is er gewoon weer heel veel mogelijk.
Klopt, dat zal ook wel de strategie blijven. Je ziet nu al een geleidelijke versoepeling waarbij de vinger aan de pols wordt gehouden om te kijken of de zorg niet weer uit z'n voegen dreigt te gaan barsten. Mocht de boel binnen de perken blijven en je kunt met zelfisolatie bij symptomen, testen en contactonderzoek de boel een beetje beheersbaar houden, dan zal dat waarschijnlijk ook wel gaan gebeuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:39:16 #178
33189 RM-rf
1/998001
pi_192996554
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:50 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Vanwege het verbod op wedstrijden tot 1 september. Dat hebben ze in Duitsland niet.
in duitsland is er ook een verbod op massabijeenkomsten tot 31 augustus.

sport (in de buitenlucht) en zonder toeschouwers mag gewoon wel, maar dat is in nederland ook...

wat vermoedelijk vooral het verschil uitmaakt is dat de test-capaciteit in duitsland veel groter is en de Bundesliga heeft een concept voorgelegd waarin spelers in quarantaine moeten en regelmatig getest worden
(of dat werkt wordt wel enigszins betwijfeld, enkele dagen terug maakte Salomon Kalou een filmpje van de situatie bij Hertha waaruit de indruk ontstond dat men zeer laks met de regels omging en dat leidde tot veel kritiek, en een schorsing voor Salomon Kalou).

Belangrijk is volgens mij vooral de test-capaciteit op orde is...
die is in duitsland zeer goed, met een capaciteit van 141.815 per dag
in nederland is die gewoon nog te laag, slechts 8.000 per dag waardoor men het beperkt tot enkel personen met symptomen uit risicogroepen of specifieke beroepen.

Pas zodra men bv kan garanderen dat iedereen met symptomen, of met bevestigde besmettingen in hun direkte omgeving per direkt getest kan worden, kan je werkelijk naar echt naar een verdergaande opening streven, omdat je pas dan ook een eventuele verbreiding van de bestmettingen pro-actief kunt navolgen en vroeg ontdekken.

het is best een groot risico dat nederland dit momenteel nog niet op orde heeft, maar wel relatief vroeg de beperkingen verlaagd, zonder hierbij heel goed te controleren wat de gevolgen zijn....
dit kan bv leiden tot het ontstaan van nieuwe en onontdekte besmettingshaarden, en als het dan werkelijk uitbreekt krijg je binnen twee weken een hernieuwde piek en die piekbelasting kan het nederlandse gezondheidsstelsel niet aan.


Of er een vaccin bestaat is nog lang niet alleszeggend en ik vind het vreemd dat de nederlandse marketeers-beleidmakers daar zoveel ophef over maken:
Zelfs als dat bestaat wil dat nog niet zeggen dat iedereen gelijk ermee ingeent kan worden en deze inenting zal ook dan een lange tijd duren:
Het is dus een beetje het scheppen van valse verwachtingen daaraan een bepaalde beleidsmaatregel op te hangen; NU krijg je dus de situatie dat als mogelijk in oktober of november mogelijk een vaccin toegelaten kan worden, men moet uitleggen waarom die toelating nog niet betekent dat daarop regelgeving aangepast kan worden (immers, dat het vaccin bestaat is hooguit een beginnetje, dan komt de fase van het in grote antallen te produceren en ook hiermee mensen in te enten, wat nog zeker een jaar kan duren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:42:18 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192996608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

in duitsland is er ook een verbod op massabijeenkomsten tot 31 augustus.

sport (in de buitenlucht) en zonder toeschouwers mag gewoon wel, maar dat is in nederland ook...

wat vermoedelijk vooral het verschil uitmaakt is dat de test-capaciteit in duitsland veel groter is en de Bundesliga heeft een concept voorgelegd waarin spelers in quarantaine moeten en regelmatig getest worden
(of dat werkt wordt wel enigszins betwijfeld, enkele dagen terug maakte Salomon Kalou een filmpje van de situatie bij Hertha waaruit de indruk ontstond dat men zeer laks met de regels omging en dat leidde tot veel kritiek, en een schorsing voor Salomon Kalou).

Belangrijk is volgens mij vooral de test-capaciteit op orde is...
die is in duitsland zeer goed, met een capaciteit van 141.815 per dag
in nederland is die gewoon nog te laag, slechts 8.000 per dag waardoor men het beperkt tot enkel personen met symptomen uit risicogroepen of specifieke beroepen.

Pas zodra men bv kan garanderen dat iedereen met symptomen, of met bevestigde besmettingen in hun direkte omgeving per direkt getest kan worden, kan je werkelijk naar echt naar een verdergaande opening streven, omdat je pas dan ook een eventuele verbreiding van de bestmettingen pro-actief kunt navolgen en vroeg ontdekken.

het is best een groot risico dat nederland dit momenteel nog niet op orde heeft, maar wel relatief vroeg de beperkingen verlaagd, zonder hierbij heel goed te controleren wat de gevolgen zijn....
dit kan bv leiden tot het ontstaan van nieuwe en onontdekte besmettingshaarden, en als het dan werkelijk uitbreekt krijg je binnen twee weken een hernieuwde piek en die piekbelasting kan het nederlandse gezondheidsstelsel niet aan.
Het is nogal een verschilletje dat de tv-gelden in de Bundesliga volgens mij per speelronde worden uitgekeerd terwijl in Nederland alles al binnen is en dat sowieso al minder oplevert voor clubs.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:46:36 #180
33189 RM-rf
1/998001
pi_192996682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is nogal een verschilletje dat de tv-gelden in de Bundesliga volgens mij per speelronde worden uitgekeerd terwijl in Nederland alles al binnen is en dat sowieso al minder oplevert voor clubs.
waar haal je die beweing vandaan?

De rechthebbende (Sky en naar ik meen een consortium daaromheen, bestaande uit ARD, ZDF, Eurosport en Dazn ) heeft al alle betalingen tot eind juni aan de DFL betaald (dus tot het eind van dit seizoen) en deze heeft verklaard dit de clubs te betalen, dat is vorige maand al vastgelegd.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:52:16 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192996809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waar haal je die beweing vandaan?

De rechthebbende (Sky en naar ik meen een consortium daaromheen, bestaande uit ARD, ZDF, Eurosport en Dazn ) heeft al alle betalingen tot eind juni aan de DFL betaald (dus tot het eind van dit seizoen) en deze heeft verklaard dit de clubs te betalen, dat is vorige maand al vastgelegd.
Die betaling gaat blijkbaar in termijnen:

The last payment of ¤304 million ($329 million) was scheduled for April 4 but was not made, according to reports in Germany. The Bundesliga has not held a match since March 12 due to the coronavirus pandemic.

Bild, a mass-circulation German newspaper, reported on Thursday that the DFL had reached an agreement with Sky and other broadcast rights holders over the final payment. The DFL denied the report in a tweet, saying talks were still ongoing.


Bron

Van dit soort bronnen, ik meende ook bij VI zoiets te hebben gehoord, maar het kan ook goed zijn dat je gelijk hebt, ik ben geen Duitslandexpert.

Die tweet is ook al wel van medio april.

DFL_Official twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 10:11:48 Information zur heutigen Berichterstattung:

Die #DFL befindet sich in Gesprächen mit allen Medienpartnern. Mit Sky gibt es noch keine vertraglich fixierte Vereinbarung. reageer retweet


[ Bericht 14% gewijzigd door -XOR- op 07-05-2020 17:00:34 ]
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 16:59:37 #182
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_192996967
Kabinet spreekt van absoluut doemscenario voor profvoetbal
Zo ongefundeerd was ik toch niet over die toeschouwers. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:05:57 #183
33189 RM-rf
1/998001
pi_192997115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:52 schreef -XOR- het volgende:

Die tweet is ook al wel van medio april.
en sindsdien is idd een overeenkomst bereikt, waarbij de betalingen door de licentie-nemers hun betaling toezegden, wat de liquiditeit van de clubs zekerstelde:

https://www.dfl.de/de/akt(...)verlauf-bis-30-juni/

quote:
23.04.2020 – Nach intensiven Gesprächen in den zurückliegenden Wochen hat die DFL Deutsche Fußball Liga mit nahezu allen nationalen Medienpartnern Vereinbarungen hinsichtlich der zu erwartenden Zahlungen geschlossen. Auf diese Weise wird es der DFL ermöglicht, sämtlichen Clubs der Bundesliga und 2. Bundesliga schrittweise und in Abhängigkeit vom weiteren Saisonverlauf Liquidität bis zum geplanten Saisonende am 30. Juni zur Verfügung zu stellen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:12:35 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192997294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en sindsdien is idd een overeenkomst bereikt, waarbij de betalingen door de licentie-nemers hun betaling toezegden, wat de liquiditeit van de clubs zekerstelde:

https://www.dfl.de/de/akt(...)verlauf-bis-30-juni/
[..]

Ah, oke. Kan me ook wel voorstellen dat het voor Sky redelijk van belang is om middels reclameinkomsten geld binnen te halen. Benieuwd wat er gebeurt wanneer er binnen een team meerdere gevallen van corona worden ontdekt tijdens het competitierestant.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192997682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:20 schreef Scarface88 het volgende:
Willen ze vaccin verplichten ofzo? Ik hoef echt geen troep in mijn lijf van de Bill en Melinda foundation. Zeker niet als het sterftepercentage op 0.03% ligt. Je kunt je niet vaccineren voor een virus dat constant muteert en verandert. Wat een onzin zeg.
Hoe kom je bij dat percentage? Uit alle recente serologische onderzoeken wordt namelijk een IFR van 0.6% afgeleid....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 mei 2020 @ 17:59:40 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192998206
Dit is weer net zo'n sensatie onzin als het "corona is heel gevaarlijk". Daar moeten mensen echt mee kappen, gezondheid is niet iets waar je sensatie van moet maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 18:33:33 #187
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_192998761
Dus ook geen SinterKlaas intocht. :o
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 7 mei 2020 @ 18:36:20 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192998812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:33 schreef Netsplitter het volgende:
Dus ook geen SinterKlaas intocht. :o
Corona is een KOZP complot :o
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 mei 2020 @ 18:38:07 #189
117098 Hathor
Effe niet
pi_192998849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Corona is een KOZP complot :o
:D
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 7 mei 2020 @ 18:40:31 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192998881
Hoe zouden de maatregelen er voor staan in december überhaupt.

Ik krijg godver bijna zin in kerstgourmetten met de familie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:09:28 #191
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192999382
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:57 schreef zarGon het volgende:
Wat mij betreft mogen de mensen zelf een keuze maken om zich individualistisch of collectief in te stellen. Met als gevolg: wanneer je (alleen) aan jezelf denkt, dan denkt de maatschappij (straks) ook niet meer aan jou.

Iedereen die alleen aan zichzelf denkt, mag een papiertje tekenen dat zij hun eigen leven niet boeiend genoeg vinden om recht te hebben op aandacht op de intensive care. Zolang de IC's niet vol zijn, worden deze mensen gewoon geholpen zoals altijd. Maar... wanneer de IC's volraken, zullen deze personen - willekeurig - van de IC verwijderd worden, om plek te maken voor de mensen die wel rekening hielden met de rest.

Wanneer je getekend hebt, mag je prima bij elkaar komen en zo laks zijn als je wil.
Mensen die zich niet aan regels houden zijn nog geen criminelen. Anders kan ik er ook voor pleiten om mensen met een strafblad op een 'reservelijst' te zitten. Veroordeeld crimineel en weer op vrije voeten? Die hoeft de IC tijdens coronatijd ook niet op te nemen. Dat geldt voor een zedendelinquent, maar voor mij ook voor een inbreker.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193000175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:33 schreef Netsplitter het volgende:
Dus ook geen SinterKlaas intocht. :o
Die leeft waarschijnlijk sowieso niet meer met die sterftecijfers in Spanje.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:02:49 #193
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193000570
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:57 schreef zarGon het volgende:
Wat mij betreft mogen de mensen zelf een keuze maken om zich individualistisch of collectief in te stellen. Met als gevolg: wanneer je (alleen) aan jezelf denkt, dan denkt de maatschappij (straks) ook niet meer aan jou.

Iedereen die alleen aan zichzelf denkt, mag een papiertje tekenen dat zij hun eigen leven niet boeiend genoeg vinden om recht te hebben op aandacht op de intensive care. Zolang de IC's niet vol zijn, worden deze mensen gewoon geholpen zoals altijd. Maar... wanneer de IC's volraken, zullen deze personen - willekeurig - van de IC verwijderd worden, om plek te maken voor de mensen die wel rekening hielden met de rest.

Wanneer je getekend hebt, mag je prima bij elkaar komen en zo laks zijn als je wil.
:')
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:07:11 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193000694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:40 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe zouden de maatregelen er voor staan in december überhaupt.

Ik krijg godver bijna zin in kerstgourmetten met de familie.
De wanhoop dient zich aan.
pi_193001453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:09 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Mensen die zich niet aan regels houden zijn nog geen criminelen. Anders kan ik er ook voor pleiten om mensen met een strafblad op een 'reservelijst' te zitten. Veroordeeld crimineel en weer op vrije voeten? Die hoeft de IC tijdens coronatijd ook niet op te nemen. Dat geldt voor een zedendelinquent, maar voor mij ook voor een inbreker.
Deze vergelijking slaat nergens op, dat snap je zelf toch ook wel?
  donderdag 7 mei 2020 @ 23:51:58 #196
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193005567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:43 schreef Prego het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat nergens op, dat snap je zelf toch ook wel?
Als men pleit om overtreders te 'straffen', om hun uit te sluiten van de ic mag iemand anders dat ook van mensen vinden die misdrijven hebben gepleegd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 8 mei 2020 @ 00:07:49 #197
33189 RM-rf
1/998001
pi_193005706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:51 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als men pleit om overtreders te 'straffen', om hun uit te sluiten van de ic mag iemand anders dat ook van mensen vinden die misdrijven hebben gepleegd.
Je redenatie bewijst vooral dat verpleegpersoneel nooit mensen mogen uitsluiten van levensreddende zorg.

Maar het lost niet het probleem op dat bepaalde mensen heel egocentrisch zelf weigeren mee te werken met maatregelen die de hele gemeenschap moeten beschermen (waarvan vooral kwetsbare personen het eerst profiteren)...
Maar die wel zélf de zorg van die gemeenschap opeisen.


Deze kwestie gaat ook over welke mensen egoïstisch zijn en enkel aan zichzelf denken, of wie juist deel uitmaken van een gemeenschap;
Een Nederland voor de Nederlanders (waarbij 'nederlander' dus slaat op wat het eerste artikel van onze Grondwet definieert als "Allen die zich in Nederland bevinden")
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193008876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Die leeft waarschijnlijk sowieso niet meer met die sterftecijfers in Spanje.
Die man is ook echt teringoud en ik vond hem er ook wel wat vadsig uitzien, dus hij zal wel in een risicogroep zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:23:18 #199
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_193009189
Ik vind ook dat mensen de vrijheid moeten hebben om niet mee te doen met maatregelen die de maatschappij beschermen. Denk ook aan anti-vaxxers. Maar dan moeten ze wel de enige mogelijke maatregel accepteren die 100% garantie geeft dat ze anderen niet kunnen besmetten.
pi_193009419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:23 schreef Heremeteit het volgende:
Ik vind ook dat mensen de vrijheid moeten hebben om niet mee te doen met maatregelen die de maatschappij beschermen. Denk ook aan anti-vaxxers. Maar dan moeten ze wel de enige mogelijke maatregel accepteren die 100% garantie geeft dat ze anderen niet kunnen besmetten.
Dan hoeft de maatschappij de gevolgen van hun keuze ook niet te betalen. Land je hierdoor op de IC? Rekening zelf betalen. Raak je arbeidsongeschikt door het virus? Geen uitkering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')