abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192988831
In Australie hebben ze zich enorm vertild aan twee projecten voor fregatten en voor duikboten. Die moeten namelijk perse in Australie (af)gebouwd worden, waardoor bijvoorbeeld die duikboten peperduur worden (80 miljard Australische dollars voor 12 nieuwe subs). De Aussies zijn met de Fransen in zee gegaan voor een paar dieselduikboten, daar waar (Amerikaanse) nucleaire subs ws. een betere keus zijn.

Ik heb daar eens naar gezocht op youtube, en sindsdien krijg ik filmpjes voorgeschoteld over andere landen die als een dolle op zoek zijn naar nieuw materiaal. Zo hebben de Yanks een gigantische hoeveelheid geld in 3 Zumwalt class littoral combat ships gestoken. Het ging daar om zo'n 8 miljard dollar per stuk. Schijnbaar staat het water ze daar nu zo aan de lippen, dat ze Italiaanse fregatten gaan kopen, die een stuk goedkoper zouden moeten worden, voor zo'n 700 miljoen dollar per stuk.

Om een lang verhaal kort te maken: is de dreiging van China, met name in de Zuid Chinese zee, van dien aard dat er daadwerkelijk zo stevig geinvesteerd moet worden in nieuw materiaal? Zo ja, zijn de Aussies, de Yanks en wijzelf dan wel op tijd voorbereid voor deze nieuwe dreiging?

Als je ziet hoe we waren voorbereid op Covid-19, houd ik mijn hart vast.

Een ander probleem dat in Australie speelt, is dat ze bijvoorbeeld voor die duikboten geen personeel kunnen krijgen. Wie wil er in deze tijd met social media en zo maanden lang in een kleine ruimte opgesloten worden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 7 mei 2020 @ 10:27:42 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192990723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 08:17 schreef Lyrebird het volgende:
In Australie hebben ze zich enorm vertild aan twee projecten voor fregatten en voor duikboten. Die moeten namelijk perse in Australie (af)gebouwd worden, waardoor bijvoorbeeld die duikboten peperduur worden (80 miljard Australische dollars voor 12 nieuwe subs). De Aussies zijn met de Fransen in zee gegaan voor een paar dieselduikboten, daar waar (Amerikaanse) nucleaire subs ws. een betere keus zijn.
In Brazilië heb je ook van dat soort regels. Het zorgt er voor zover ik het gezien heb alleen maar voor dat er schofterig veel geld betaald moet worden voor een hoop dingen waar een klein clubje goed aan verdient, terwijl het voor de werkgelegenheid weinig toevoegt.
quote:
Ik heb daar eens naar gezocht op youtube, en sindsdien krijg ik filmpjes voorgeschoteld over andere landen die als een dolle op zoek zijn naar nieuw materiaal. Zo hebben de Yanks een gigantische hoeveelheid geld in 3 Zumwalt class littoral combat ships gestoken. Het ging daar om zo'n 8 miljard dollar per stuk. Schijnbaar staat het water ze daar nu zo aan de lippen, dat ze Italiaanse fregatten gaan kopen, die een stuk goedkoper zouden moeten worden, voor zo'n 700 miljoen dollar per stuk.

Om een lang verhaal kort te maken: is de dreiging van China, met name in de Zuid Chinese zee, van dien aard dat er daadwerkelijk zo stevig geinvesteerd moet worden in nieuw materiaal? Zo ja, zijn de Aussies, de Yanks en wijzelf dan wel op tijd voorbereid voor deze nieuwe dreiging?

Als je ziet hoe we waren voorbereid op Covid-19, houd ik mijn hart vast.
Wat heeft covid er mee te maken?
quote:
Een ander probleem dat in Australie speelt, is dat ze bijvoorbeeld voor die duikboten geen personeel kunnen krijgen. Wie wil er in deze tijd met social media en zo maanden lang in een kleine ruimte opgesloten worden?
Dat zou dan toch voor elk land moeten gelden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192992512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:27 schreef kanovinnie het volgende:

Wat heeft covid er mee te maken?
Wat mij betreft zijn de parallellen tussen 1940 (WW2) en nu (Covid-19) frappant.

Dat zal wel aan ons voorbij gaan.

De Waterlinie gaat ons beschermen, dan wel wij ontvangen de mensen uit Wuhan zonder beschermende kleding, want wij zijn nuchter.

Hoe goed zijn wij voorbereid op een oorlog met de Chinezen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:42:59 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192994777
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn de parallellen tussen 1940 (WW2) en nu (Covid-19) frappant.

Dat zal wel aan ons voorbij gaan.

De Waterlinie gaat ons beschermen, dan wel wij ontvangen de mensen uit Wuhan zonder beschermende kleding, want wij zijn nuchter.

Hoe goed zijn wij voorbereid op een oorlog met de Chinezen?
Wat is het alternatief? Je kan toch moeilijk op alles voorbereid zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192996093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Je kan toch moeilijk op alles voorbereid zijn?
Zeker. Maar je mag wel prioriteiten stellen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 18:06:40 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193260205
ik geloof niet dat oorlog met China heel reeel is atm

snap dat ze er in de regio goed bang voor zijn maar ik geloof niet dat we er hier een enorme vloot voor op hoeven te tuigen

en kernonderzeeboten voor Australie lijkt me echt een beetje onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')