Dit is dus een erg goed nummer he. Valt weinig over te twisten. De muziek is mooi, de melodie is goed, de lyrics zijn sterk en origineel (lijken een beetje op Sk8er Boi van Avril Lavigne tekstueel gezien, en dat is goed want die tekst was ook super. Verhalende nummers rule), en het achtergrondkoortje is leuk. Het geheel is zo meezingbaar als een smartlap. Lekker dramatisch. Prachtnummer! . R&B kan dus wel leuk zijn. De clip past ook goed bij het nummer en bevat mooi kleurgebruik. Dit nummer zal wel vrij snel op 1 staan, en terecht natuurlijk.
Kelly doet het tegen alle verwachtingen in een stuk beter solo dan Beyoncé. Een betere eerste echte eigen single (Work It Out vs. Stole) en een beter duet (Dilemma vs. Bonny and Clyde). Dat zal wel steken.
Go Kelly!
De tekst:
He was always such a nice boy
The quiet one
With good intentions
He was down for his brother
Respectful to his mother
A good boy
but good don't get attention
One kid with a promise
The brightest kid in school
He's not a fool
Reading books about science and smart stuff
It's not enough, no
Cause smart dont make you cool, whoa
He's not invisible anymore
With his Father's 9 and a broken fuse
Since he walked through that classroom door
He's all over primetime news
Mary's got the same size hands
As Marilyn Monroe
She put her fingers in the imprints
at Mann's Chinese Theatre show
She coulda been a movie star
Never got the chance to go that far
Her life was stole
Now we'll never know
No no no no oh
They were crying to the camera
Said he never fitted in
He wasn't welcomed
He showed up to the parties
He was hanging in
Some guys puttin' him down
Bullying him round round
Now I wish I woulda talked to him
Gave him the time of day
Not turn away
If I woulda been the one to maybe go this far
He might have stayed at home
Playing angry chords on his guitar
He's not invisible anymore
With his baggy pants and his legs in chains
Everybody knows his name
Mary's got the same size hands (Oh)
As Marilyn Monroe
She put her fingers in the imprints (Ooh)
Her life was stole
Now we'll never know
(Now we'll never know, oh)
Greg was always getting net from 20 feet away (20 feet away)
He had a tryout with the Sixers
Couldn't wait for Saturday (Saturday)
Now we're never gonna see him slam
Flying high as Kobe can
His life was stole (Stole)
Oh now we'll never know
Now we'll never never never know
Mmm now we'll never never never never know
Stole (Stole)
Oh whoa yeah yeah yeah yeah yeah yeah
Mary's got the same size hands (Same size hands)
As Marilyn Monroe (Oh)
She put her fingers in the imprints
at Mann's Chinese Theatre show (She was gonna be a star)
She coulda been a movie star (Oh no)
Never got the chance to go that far (Never got the chance)
Her life was stole (Stole, stole)
Oh now we'll never know
(Now we'll never never know, no)
Greg was always getting net from 20 feet away (He had game, oh)
He had a try out with the Sixers
Couldn't wait for Saturday
Now we're never gonna see him slam (Never see him)
Flying high as Kobe can
His life was stole (Stole, oh)
Oh now we'll never know
(Now we'll never never know)
Oh no no no
Yeah their lives were stole
now we'll never know
(Stole)
We we're here all together yesterday
(Stole)
Ik vind er geen zak aan. Kan er weinig redenen om geven, maar het nummer spreekt me van geen kanten aan. Ben sowieso niet zo'n R&B en Rap liefhebber, alhoewel ik Dilemma wel een vrij goed nummer vond (voordat ie helemaal schraal gedraaid werd op 3FM, MTV en TMF). Dus van mij hoeft dat Stole niet echt, maar das mijn mening.
quote:Leuk nummer vanwege Kelly's stem en in ieder geval een stuk minder irritant dan Dilemma (wie heeft Nelly verteld dat het een goed idee was om elke seconde "oooh" te horen?!?) maar evenals de hierboven genoemde Sk8ter Boi van Avril doet de titel en het bijbehorende street credible taalgebruik gewoon pijn aan alle daarvoor gevoelige zintuigen.
Op donderdag 16 januari 2003 21:40 schreef SmashBro het volgende:
Dit is dus een erg goed nummer he. Valt weinig over te twisten. De muziek is mooi, de melodie is goed, de lyrics zijn sterk en origineel (lijken een beetje op Sk8er Boi van Avril Lavigne tekstueel gezien, en dat is goed want die tekst was ook super. Verhalende nummers rule)
quote:Wat is er mis met die boom?
Op vrijdag 17 januari 2003 09:08 schreef Tom_Tom- het volgende:
Leuk nummer idd, maar die clip is stom. Vooral die boom.
quote:Ik weet niet. Ik vind die boom stom.
Op maandag 20 januari 2003 19:45 schreef SmashBro het volgende:
Wat is er mis met die boom?
quote:Die boom is zo ongelofelijk nep
Op maandag 20 januari 2003 19:45 schreef SmashBro het volgende:[..]
Wat is er mis met die boom?
Ik snap alleen de link tussen de coupletjes en het refrein over dat Marilyn Monroe meisje niet...
Het liedje maakte een diepere gedachte in mij los. Ik vind de tekst echt zeer waarheids getrouw, want er zijn zat studenten die zichzelf van kant maken door vernedering en omdat ze hun leven niet meer zien zitten.
Maar dit is zeker geen liedje dat je moet luisteren als je een beetje down bent!!! Ben zelf een beetje depri vandaag en zat net bijna te
Maar 4 Kelly!!
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:28 schreef karoltje het volgende:[..]
Die boom is zo ongelofelijk nep
Ik snap alleen de link tussen de coupletjes en het refrein over dat Marilyn Monroe meisje niet...
quote:Ik denk dat ik het verband zie! Ze probeert te vertellen dat het meisje de mogelijkheden had om misschien een artiest te worden (ala Marylin Monroe). Maar vanwege dit voorval is deze droom voltooid verleden tijd!
Mary's got the same size hands (Oh)
As Marilyn Monroe
She put her fingers in the imprints (Ooh)
Her life was stole
Now we'll never know
(Now we'll never know, oh
Haar leven is zeg maar gestolen waardoor ze blijft hangen op dat ene cruciale moment (dat ze die jongen vind!).
Tenmiste dat denk ik!
Verder vind ik het nummer verschrikkelijk. De tekst alleen al. Het duurde ook even voordat ik doorhad dat het een serieus topic is
Maar goed, iedereen zn eigen smaak.
"Reading books about science and smart stuff"
Muhahah, smart stuff, hoe oppervlakkig
En iedereen maar geloven dat ze meeleeft met mensen die zelfmoord plegen (omdat ze niet populair zijn?
). Ondertussen zit ze thuis in haar villa op haar kunstmatig bijgeschaafde kont te watertanden bij het idee hoeveel geld het haar op gaat leveren, zodat ze zichzelf nog meer kan gaan verrijken.
Ps: met dank aan Anne
[Dit bericht is gewijzigd door 0_o op 24-01-2003 01:13]
quote:Tssk.... Dat kun jij toch niet weten??? Wie weet leeft zij errug mee met dit onderwerp! Dit ken jij toch niet weten?? Jij kent haar toch niet persoonlijk??
Op vrijdag 24 januari 2003 01:02 schreef 0_o het volgende:
Anders ga je het even hebben over of je een boom mooi vindt of nietVerder vind ik het nummer verschrikkelijk. De tekst alleen al. Het duurde ook even voordat ik doorhad dat het een serieus topic is
![]()
Maar goed, iedereen zn eigen smaak."Reading books about science and smart stuff"
Muhahah, smart stuff, hoe oppervlakkig
![]()
En iedereen maar geloven dat ze meeleeft met mensen die zelfmoord plegen (omdat ze niet populair zijn?
![]()
). Ondertussen zit ze thuis in haar villa op haar kunstmatig bijgeschaafde kont te watertanden bij het idee hoeveel geld het haar op gaat leveren, zodat ze zichzelf nog meer kan gaan verrijken.
Ps: met dank aan Anne
En daarbij, zij doet nog moeite, als een andere R&B gast zo iets zingt zit er wel altijd iets in over bitches/cars en Fuckin en zo niet kreunen ze zo erg dat het lijkt als of ze zelf aan het fucken zijn!! Daarom heb ik over het algemeen een hekel aan R&B, rap en meer van die rotzooi, maar dit nummer vind ik wel goed.
Komt ook omdat dit verhaal vrij dicht aan het hart licht, maar dat terzijde, das meer iets voor Psycology!
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 21:40 schreef SmashBro het volgende:
He was always such a nice boy
The quiet one
With good intentions
He was down for his brother
Respectful to his mother
A good boy
but good don't get attention
One kid with a promise
The brightest kid in school
He's not a fool
Reading books about science and smart stuff
It's not enough, no
Cause smart dont make you cool, whoaHe's not invisible anymore
With his Father's 9 and a broken fuse
He's all over primetime news
wat betekent:
She puts her fingers in the imprints
quote:ow dank je!!!
Op dinsdag 28 januari 2003 22:35 schreef ezzi het volgende:
Ze heeft het over de sterren op de straat (Walk Of Fame) bij het Mann's Chinese Theatre waar het meisje haar vingers op de handafdruk van Marilyn Monroe legt.
Het gaat over een jongen die niet populair is en dan twee veelbelovende klasgenoten doodschiet, Mary en Greg (vandaar: 'stole'). Nu is hij beroemd, kent iedereen zijn naam en zit hij in de gevangenis. 'Kelly' vraagt zich nu af of ze had kunnen voorkomen door wat meer met hem om te gaan.
Ik moet zeggen dat het zeker geen slechte inhoudsloze tekst is. Het nummer ken ik niet, maar ik hoorde het net in de staatsloterijshow en ik geloof dat ik het niet geweldig vind.
edit:
Nu ik de songtekst nog eens doorlees, heb je inderdaad gelijk, maar de video geeft de indruk dat het meerdere story lines in een is, of ze hebben dat zo gedaan voor de video.
quote:Oooooh zo!! *het muntje valt*
Op dinsdag 28 januari 2003 23:12 schreef Kbautrplov het volgende:
Ik geloof niet dat jullie de tekst helemaal goed begrijpen (of ik, maar dat merk ik dan vanzelf).
Het gaat over een jongen die niet populair is en dan twee veelbelovende klasgenoten doodschiet, Mary en Greg (vandaar: 'stole'). Nu is hij beroemd, kent iedereen zijn naam en zit hij in de gevangenis. 'Kelly' vraagt zich nu af of ze had kunnen voorkomen door wat meer met hem om te gaan.
Nu begrijp ik hem eindelijk helemaal! Fantastisch!!!
Maar het nummer heb ik al grijs gedraaid. Echt een onwijs goede tekst vind ik het
quote:Nee, want die jongen loopt naar de WC, en later vind een meisje die jongen die waarschijnlijk dood is. Dat zie ik aan dat ogen-uit-de-kop blik van dat meisje. Zoiets.
Op dinsdag 28 januari 2003 23:12 schreef Kbautrplov het volgende:
Ik geloof niet dat jullie de tekst helemaal goed begrijpen (of ik, maar dat merk ik dan vanzelf).
Ik moet zeggen dat het zeker geen slechte inhoudsloze tekst is. Het nummer ken ik niet, maar ik hoorde het net in de staatsloterijshow en ik geloof dat ik het niet geweldig vind.
De teksten lopen dus niet helemaal synchroon met de clip, maar dat vind ik op zich wel origineel. Je moet het inderdaad een paar keer zien voordat je door hebt hoe het nou eigenlijk in elkaar zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |