Wat een land. lege treinquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De trein is leeg doorgereden naar Amsterdam.
[..]
Dus iedereen moest uitstappen op Weesp en wachten op de volgende trein die dan natuurlijk ook al vol zit. En dus nog meer wachten. En nog meer. Dat allemaal terwijl je de 1.5 meter afstand moet houden op de perrons.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De trein is leeg doorgereden naar Amsterdam.
[..]
Dat weten ze maar al te goed, maar mensen zijn egocentrisch. Of ze vinden hun rit noodzakelijk of ze denken dat ze toch niet opvallen in de menigte. De kudde heeft helaas een menner nodig.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rutte kan roepen dat je alleen met de trein moet gaan als het noodzakelijk is, maar zo'n uitspraak zijn de meeste mensen een dag later alweer vergeten.
Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:42 schreef kilon het volgende:
NS zegt nog met maatregelen en richtlijnen te komen om te zorgen dat inderdaad alleen vitale beroepen met de trein gaan. Hoe ze dat willen doen weet ik niet, zonder dat je beroepsgegevens worden gekoppeld aan je persoonlijke chipkaart die je dus moet hebben om met de trein te kunnen gaan.
Dan heb je nog steeds veel stations waar geen poortjes zijn, waar je makkelijk over de poortjes kan springen, mensen die niet voor hun beroep met de trein gaan maar wel een essentiële reis maken etcetera.
Om nog maar te zwijgen over de privacy kwestie en de randgevallen die wel op hun werk worden verwacht en daar dan niet kunnen komen.
Ik denk alleen niet dat de meeste vakkenvullers een NS business card van de Appie hebben gekregen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef gers het volgende:
[..]
Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.
Onderwijs gebruikt die niet. Zorg denk ik ook niet zoveel. Heel veel vitale beroepen maken er geen gebruik van. Dus dan moet je daar weer wijzigingen in aanbrengen en daar is geen geld voor bij deze sectoren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef gers het volgende:
[..]
Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.
Te dom zijn om te snappen dat er in het ov mensen massa's zijn en bij de kapper het zou moeten meevallen met de hoeveelheid mensen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bij kappers is het niet verplicht om mondkapjes te dragen. Wel bij Ov ..
Ik neem aan de de meeste vakkenvullers om de hoek wonen van hun werk dus niet met de treinen hoeven te gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk alleen niet dat de meeste vakkenvullers een NS business card van de Appie hebben gekregen.
Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik neem aan de de meeste vakkenvullers om de hoek wonen van hun werk dus niet met de treinen hoeven te gaan.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.
Openbaar met wat tijdelijke beperkingen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.
Nee hoor, zo'n drastische maatregel is niet nodig. Maar er is wel slechts capaciteit voor minder dan de helft van de gebruikelijke reizigers per trein. Dus je zal op drukke momenten toch moeten reguleren wie er wel en wie niet mogen reizen met de trein. En ik heb liever dat dat met een systeem vooraf of met pasjes bij de ingang van een station gebeurd dan dat de politie iedere keer een trein moet leeghalen wanneer die te vol is.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.
Je kan het ook omdraaien, al het personeel wat niet vitaal is maar wel een business card niet meer toelaten. Veel mensen gaan dan denk ik echt geen los kaartje kopen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.
Waar staat dit overigens? Ik weet dat de NS wel langer huilie huilie aan het doen was, maar volgens mij bleef het daarbij.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:42 schreef kilon het volgende:
NS zegt nog met maatregelen en richtlijnen te komen om te zorgen dat inderdaad alleen vitale beroepen met de trein gaan. Hoe ze dat willen doen weet ik niet, zonder dat je beroepsgegevens worden gekoppeld aan je persoonlijke chipkaart die je dus moet hebben om met de trein te kunnen gaan.
Dan heb je nog steeds veel stations waar geen poortjes zijn, waar je makkelijk over de poortjes kan springen, mensen die niet voor hun beroep met de trein gaan maar wel een essentiële reis maken etcetera.
Om nog maar te zwijgen over de privacy kwestie en de randgevallen die wel op hun werk worden verwacht en daar dan niet kunnen komen.
Er leiden meerdere wegen naar Rome. Maar dat niet iedereen mee kan tijdens de spits dat is wel duidelijk. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:27 schreef gers het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien, al het personeel wat niet vitaal is maar wel een business card niet meer toelaten. Veel mensen gaan dan denk ik echt geen los kaartje kopen.
Jawel joh gewoon mondkapje op als anderhalve meter niet gaat.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er leiden meerdere wegen naar Rome. Maar dat niet iedereen mee kan tijdens de spits dat is wel duidelijk. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.
Rutte en de NS hebben een verplichting van mondkapjes ingesteld en de verplichting om 1,5 meter afstand aan te houden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jawel joh gewoon mondkapje op als anderhalve meter niet gaat.
Dat hep Rutte gezecht
het was om ong. half acht s ochtends. Gewoon mensen die naar hun werk moeten dusquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het besef dat je niet voor de lol met de trein moet reizen is er nog lang niet. Rutte kan roepen dat je alleen met de trein moet gaan als het noodzakelijk is, maar zo'n uitspraak zijn de meeste mensen een dag later alweer vergeten. Logisch, want voor iedereen is dat altijd iets doodgewoons geweest.
Pas als je heel wat van dergelijke berichten gelezen hebt ga je beseffen dat het niet meer normaal is om de trein te pakken. Dan ga je zoeken naar alternatieven of reizen op rustige momenten met een plan B in je achterhoofd.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rutte en de NS hebben een verplichting van mondkapjes ingesteld en de verplichting om 1,5 meter afstand aan te houden.
quote:Doel is drukte te vermijden in het openbaar vervoer. Dus op perrons, stations en bij haltes blijft anderhalve meter afstand houden belangrijk. In bussen, trams, metro’s en treinen zal dat niet altijd mogelijk zijn. Daarom is het advies een niet medisch mondkapje te dragen, en vanaf 1 juni is dat verplicht in het openbaar vervoer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |