abonnement Unibet Coolblue
pi_192990640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De trein is leeg doorgereden naar Amsterdam.
[..]

Wat een land. :') lege trein
pi_192990663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De trein is leeg doorgereden naar Amsterdam.
[..]

Dus iedereen moest uitstappen op Weesp en wachten op de volgende trein die dan natuurlijk ook al vol zit. En dus nog meer wachten. En nog meer. Dat allemaal terwijl je de 1.5 meter afstand moet houden op de perrons.
pi_192990719
Ik ben bang dat dit nog vaker voor gaat komen.

Aan de ene kant worden reizigers zich bewust van de ernst van het probleem en gaan ze bijvoorbeeld op minder drukke momenten reizen indien mogelijk. En aan de andere kant zal ook de NS toewerken naar een systeem dat beter werkt.

Maar tot die tijd zullen we nog veel vaker berichten lezen dat de politie treinen leeg moet halen omdat er te weinig mensen vrijwillig de trein willen verlaten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 mei 2020 @ 10:31:51 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192990786
Straks hebben we perronregelaars nodig die ervoor zorgen dat er überhaupt niet te veel mensen op het perron staan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 7 mei 2020 @ 10:32:12 #105
67174 Dos37
Come on Twente
pi_192990795
Totale waanzin als het een trein was op zondagmiddag om 14:00 met weekendtassen, (wielren)-fietsen en koelboxen had ik nog 5% begrip. Maar ik denk dat er (bijna) niemand in die trein zat die er voor zijn lol zat gewoon op het weg naar zijn of haar werk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_192990888
Het besef dat je niet voor de lol met de trein moet reizen is er nog lang niet. Rutte kan roepen dat je alleen met de trein moet gaan als het noodzakelijk is, maar zo'n uitspraak zijn de meeste mensen een dag later alweer vergeten. Logisch, want voor iedereen is dat altijd iets doodgewoons geweest.

Pas als je heel wat van dergelijke berichten gelezen hebt ga je beseffen dat het niet meer normaal is om de trein te pakken. Dan ga je zoeken naar alternatieven of reizen op rustige momenten met een plan B in je achterhoofd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 mei 2020 @ 10:41:33 #107
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192990966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rutte kan roepen dat je alleen met de trein moet gaan als het noodzakelijk is, maar zo'n uitspraak zijn de meeste mensen een dag later alweer vergeten.
Dat weten ze maar al te goed, maar mensen zijn egocentrisch. Of ze vinden hun rit noodzakelijk of ze denken dat ze toch niet opvallen in de menigte. De kudde heeft helaas een menner nodig.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192990987
NS zegt nog met maatregelen en richtlijnen te komen om te zorgen dat inderdaad alleen vitale beroepen met de trein gaan. Hoe ze dat willen doen weet ik niet, zonder dat je beroepsgegevens worden gekoppeld aan je persoonlijke chipkaart die je dus moet hebben om met de trein te kunnen gaan.

Dan heb je nog steeds veel stations waar geen poortjes zijn, waar je makkelijk over de poortjes kan springen, mensen die niet voor hun beroep met de trein gaan maar wel een essentiële reis maken etcetera.

Om nog maar te zwijgen over de privacy kwestie en de randgevallen die wel op hun werk worden verwacht en daar dan niet kunnen komen.
pi_192991008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:42 schreef kilon het volgende:
NS zegt nog met maatregelen en richtlijnen te komen om te zorgen dat inderdaad alleen vitale beroepen met de trein gaan. Hoe ze dat willen doen weet ik niet, zonder dat je beroepsgegevens worden gekoppeld aan je persoonlijke chipkaart die je dus moet hebben om met de trein te kunnen gaan.

Dan heb je nog steeds veel stations waar geen poortjes zijn, waar je makkelijk over de poortjes kan springen, mensen die niet voor hun beroep met de trein gaan maar wel een essentiële reis maken etcetera.

Om nog maar te zwijgen over de privacy kwestie en de randgevallen die wel op hun werk worden verwacht en daar dan niet kunnen komen.
Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_192991053
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef gers het volgende:

[..]

Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.
Ik denk alleen niet dat de meeste vakkenvullers een NS business card van de Appie hebben gekregen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192991089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:44 schreef gers het volgende:

[..]

Koppelen aan NS business cards? Staat namelijk ook op voor welk bedrijf je werkt.
Onderwijs gebruikt die niet. Zorg denk ik ook niet zoveel. Heel veel vitale beroepen maken er geen gebruik van. Dus dan moet je daar weer wijzigingen in aanbrengen en daar is geen geld voor bij deze sectoren.
pi_192991195
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:07 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Bij kappers is het niet verplicht om mondkapjes te dragen. Wel bij Ov ..
Te dom zijn om te snappen dat er in het ov mensen massa's zijn en bij de kapper het zou moeten meevallen met de hoeveelheid mensen. :D
pi_192991249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat de meeste vakkenvullers een NS business card van de Appie hebben gekregen.
Ik neem aan de de meeste vakkenvullers om de hoek wonen van hun werk dus niet met de treinen hoeven te gaan. :D
pi_192991296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik neem aan de de meeste vakkenvullers om de hoek wonen van hun werk dus niet met de treinen hoeven te gaan. :D
Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192991400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192991456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.
Openbaar met wat tijdelijke beperkingen. ;)
pi_192991566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het er op neer dat je wil dat het openbaar vervoer niet meer openbaar is. Als ik het goed begrijp.
Nee hoor, zo'n drastische maatregel is niet nodig. Maar er is wel slechts capaciteit voor minder dan de helft van de gebruikelijke reizigers per trein. Dus je zal op drukke momenten toch moeten reguleren wie er wel en wie niet mogen reizen met de trein. En ik heb liever dat dat met een systeem vooraf of met pasjes bij de ingang van een station gebeurd dan dat de politie iedere keer een trein moet leeghalen wanneer die te vol is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192991776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zorgpersoneel, leraren en mensen werkzaam in de kinderopvang zullen ook zelden zo'n businesscard hebben. Misschien wel een mooi moment dat ze die gaan krijgen.
Je kan het ook omdraaien, al het personeel wat niet vitaal is maar wel een business card niet meer toelaten. Veel mensen gaan dan denk ik echt geen los kaartje kopen.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_192991792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:42 schreef kilon het volgende:
NS zegt nog met maatregelen en richtlijnen te komen om te zorgen dat inderdaad alleen vitale beroepen met de trein gaan. Hoe ze dat willen doen weet ik niet, zonder dat je beroepsgegevens worden gekoppeld aan je persoonlijke chipkaart die je dus moet hebben om met de trein te kunnen gaan.

Dan heb je nog steeds veel stations waar geen poortjes zijn, waar je makkelijk over de poortjes kan springen, mensen die niet voor hun beroep met de trein gaan maar wel een essentiële reis maken etcetera.

Om nog maar te zwijgen over de privacy kwestie en de randgevallen die wel op hun werk worden verwacht en daar dan niet kunnen komen.
Waar staat dit overigens? Ik weet dat de NS wel langer huilie huilie aan het doen was, maar volgens mij bleef het daarbij.
pi_192991804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:27 schreef gers het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien, al het personeel wat niet vitaal is maar wel een business card niet meer toelaten. Veel mensen gaan dan denk ik echt geen los kaartje kopen.
Er leiden meerdere wegen naar Rome. Maar dat niet iedereen mee kan tijdens de spits dat is wel duidelijk. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:31:51 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192991824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er leiden meerdere wegen naar Rome. Maar dat niet iedereen mee kan tijdens de spits dat is wel duidelijk. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.
Jawel joh gewoon mondkapje op als anderhalve meter niet gaat.

Dat hep Rutte gezecht
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192991900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jawel joh gewoon mondkapje op als anderhalve meter niet gaat.

Dat hep Rutte gezecht
Rutte en de NS hebben een verplichting van mondkapjes ingesteld en de verplichting om 1,5 meter afstand aan te houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192991911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het besef dat je niet voor de lol met de trein moet reizen is er nog lang niet. Rutte kan roepen dat je alleen met de trein moet gaan als het noodzakelijk is, maar zo'n uitspraak zijn de meeste mensen een dag later alweer vergeten. Logisch, want voor iedereen is dat altijd iets doodgewoons geweest.

Pas als je heel wat van dergelijke berichten gelezen hebt ga je beseffen dat het niet meer normaal is om de trein te pakken. Dan ga je zoeken naar alternatieven of reizen op rustige momenten met een plan B in je achterhoofd.
het was om ong. half acht s ochtends. Gewoon mensen die naar hun werk moeten dus
pi_192991937
Net op de radio: NS streeft naar 40% in de treinen, in buitenland meestal 50% vol. Waarom wij dan weer 40% doen is mij een raadsel.
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:41:22 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192992024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte en de NS hebben een verplichting van mondkapjes ingesteld en de verplichting om 1,5 meter afstand aan te houden.
quote:
Doel is drukte te vermijden in het openbaar vervoer. Dus op perrons, stations en bij haltes blijft anderhalve meter afstand houden belangrijk. In bussen, trams, metro’s en treinen zal dat niet altijd mogelijk zijn. Daarom is het advies een niet medisch mondkapje te dragen, en vanaf 1 juni is dat verplicht in het openbaar vervoer
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')