abonnement Unibet Coolblue
pi_192994747
Het is vooral de onzekerheid die ik vervelend vind. Voor de vliegtickets kunnen we een voucher krijgen en drie van de zeven accommodaties kunnen we gratis annuleren, maar vier andere niet. Een goeie duizend euro zijn we dus sowieso wel kwijt. Zolang we niet weten of we dat geld alsnog terug gaan krijgen, gaan we ook niet iets in Nederland boeken...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_192994829
quote:
17s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben 2000 euro kwijt door het niet door gaan van mijn reis.
En door de voorwaarden van de gegeven voucher kan ik niet dezelfde reis opnieuw maken later.

moet verplicht met een bepaalde reisorganisatie, maar dat moet geboekt worden bij de doorverkoper en de enige reizen die aantrekkelijk zijn van de reisorganisatie, inclusief de reis die ik had gemaakt die hebben ze niet meer in het assortiment van reizen.

ik vind dat dus wel erg, ik vind het echt niet leuk om hoppa 2000 euro kwijt te zijn en ik vind dat helemaal geen luxeprobleem.
Maar krijg je ook niet je geld terug als je de voucher niet gebruikt?
Dat is bij onze reisorganisatie wel zo en op zich dus best goed geregeld, ware het niet dat ik natuurlijk liever gelijk mijn geld terug zou krijgen.
pi_192994843
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Lemijn het volgende:
Mag ik nog een keer een vraag uitdoen voor ervaringen met echt leer/eco-leer/combi’s met polyester en zo? @:Franny_G heeft zo’n bank en @:miss_sly geloof ik ook.

Wel ontopic toch (8> .
Wij hebben een bank van eco-leer. Hij zit heerlijk, de stof is met een nat doekje afneembaar, dus ideaal met kinderen, niet statisch of plakkerig, en heeft een luxe uitstraling. We hebben hem nu bijna 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Kattenharen zuig je er ook zo af. Ik zou er zo weer een kopen. ^O^

Wat vakantie betreft:
Wij zouden met de auto naar Italië: één week Toscane en één week aan het Comomeer. We hadden de accommodaties geboekt via Booking.com en hebben vorige maand geannuleerd en zijn gelukkig niks kwijt. Die vakantie komt volgend jaar (of het jaar daarna) wel. Wij gaan niks anders in NL boeken in elk geval.

Tevens hoi! Da's even geleden. :)
  donderdag 7 mei 2020 @ 14:49:02 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_192994849
Ik geloof dat mijn opmerking helemaal verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar oké. Ik trek het boetekleed wel aan hoor :P

Ik beweer ook nergens dat je het niet vreselijk klote mag vinden en er niet goed ziek van mag zijn. Zou ik namelijk ook zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door SQ op 07-05-2020 14:55:37 ]
disclaimer
pi_192995204
Wij hebben na lang twijfelen besloten om onze vakantie eind deze maand naar Ameland wel door te laten gaan.
Onze geboekte veerboot vaart niet, maar we zijn inmiddels omgeboekt naar een ander tijdstip. Eerste vakantiedag valt daarmee wel in het water, want heen komen we pas rond 17-18 uur aan.

Horeca is dan ook nog niet open, dus buiten de deur eten gaat niet lukken, maar we hebben het echt even nodig om eruit te zijn voor change of scenery.
Onze eerste vakantie met zijn drietjes, dus ben benieuwd.
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:15:30 #231
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192995232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Maar krijg je ook niet je geld terug als je de voucher niet gebruikt?
Dat is bij onze reisorganisatie wel zo en op zich dus best goed geregeld, ware het niet dat ik natuurlijk liever gelijk mijn geld terug zou krijgen.
Dat kan je dan een half jaar na uitgifte terug vragen, dus dat zou in mijn end 2020 begin 2021 zijn. En dan moet je maar hopen dat er niet al teveel aanbieders omgevallen zijn want het garantiefonds heeft niet genoeg geld in kas om dat te betalen.
ze weigeren gewoon mijn geld terug te geven.
pi_192995408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
In mijn gemeente moet je nu verplicht in sommige straten een mondkapje dragen. De straat waar wij altijd doorheen lopen is er eentje. Daar moet je nu verplicht een mondmasker dragen tussen nummers 38 tot 80 en 25 en 37. Maar is dat dan tussen 25 en 37, of alleen voor 25 en 37.

:') |:(
België heeft wel een aantal best vreemde regels ja.
Zo vertelde mijn schoonbroer (die in België woont) gisteren dat kennissen van hen een appartement aan de kust hebben, maar daar mogen ze niet heen. Is dus geen hotel of gezamenlijk iets, gewoon hun eigen appartement. Ik zie dan echt niet waarom ze daar niet heen zouden kunnen.

Zij voelen daar trouwens sowieso veel meer vrijheidsbeperking dan wij hier. Ligt misschien ook wel aan de toon en de iets strengere maatregelen dan hier.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:35:45 #233
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192995513
quote:
17s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben 2000 euro kwijt door het niet door gaan van mijn reis.
En door de voorwaarden van de gegeven voucher kan ik niet dezelfde reis opnieuw maken later.

moet verplicht met een bepaalde reisorganisatie, maar dat moet geboekt worden bij de doorverkoper en de enige reizen die aantrekkelijk zijn van de reisorganisatie, inclusief de reis die ik had gemaakt die hebben ze niet meer in het assortiment van reizen.

ik vind dat dus wel erg, ik vind het echt niet leuk om hoppa 2000 euro kwijt te zijn en ik vind dat helemaal geen luxeprobleem.
Heb jij zelf de reis geannuleerd of heeft de reisorganisatie dat gedaan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:35:55 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192995519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:49 schreef SQ het volgende:
Ik geloof dat mijn opmerking helemaal verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar oké. Ik trek het boetekleed wel aan hoor :P

Ik beweer ook nergens dat je het niet vreselijk klote mag vinden en er niet goed ziek van mag zijn. Zou ik namelijk ook zijn.
ik had 'm helemaal niet gezien, maar even teruggezocht en ben nu wel benieuwd wat je dan wel bedoelde. Ik lees het ook als 'als je die aanbetaling al niet kunt missen had je die vakantie beter niet kunnen kiezen'. Heb ik 't dan mis?
in de haak.
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:39:54 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_192995574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:35 schreef trui het volgende:

[..]

ik had 'm helemaal niet gezien, maar even teruggezocht en ben nu wel benieuwd wat je dan wel bedoelde. Ik lees het ook als 'als je die aanbetaling al niet kunt missen had je die vakantie beter niet kunnen kiezen'. Heb ik 't dan mis?
Dat is inderdaad 1 ding wat ik zeg.
En verder vind ik het echt oprecht een luxe probleem. Het enige wat er namelijk gebeurt is dat je niet op vakantie gaat. Het is niet zo dat je je geld kwijt raakt en dan alsnog een nieuwe vakantie moet gaan betalen.
Als je bankroet gaat omdat je je baan kwijt bent komt dat doordat je je baan kwijt bent, niet omdat je je aanbetaling van je vakantie kwijt bent.

Helaas lijkt het nu vertaald te worden naar: "je moet niet zeiken met je fwp" maar dat zeg ik écht nergens.
disclaimer
pi_192995648
Het gaat niet alleen om de aanbetaling maar je moet het hele bedrag betalen in ruil voor een voucher.

En er is zeker geen man overboord maar toch zou ik nu dat geld liever aan mijn zoon geven voor zijn studie gezien hij nu geen werk heeft (horeca). Ipv een tijdelijke lening aan een reisbureau.
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:46:10 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_192995671
Dat snap ik helemaal. Nogmaals, ik snap volkomen dat mensen balen als stekkers. Heus. :D
disclaimer
pi_192995692
Maar goed; het is niet anders.

Iemand een tip hoe je makkelijk een mondkapje maakt?
Ik ben helaas niet heel handig :P
pi_192995697
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:46 schreef SQ het volgende:
Dat snap ik helemaal. Nogmaals, ik snap volkomen dat mensen balen als stekkers. Heus. :D
Nou, vooruit dan maar :P
pi_192995794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Stroom eraf, minuut wachten, stekker er weer in, op plus en min tegelijk drukken en dan alleen met de plus verstellen, uit mijn hoofd.
Mijn oplossing was: stroom eraf, wachten tot middernacht en dan de stroom er weer op ^O^
pi_192995837
Iets heel anders: jullie wel eens gehoord van Cinema Culinair? Ik ben daar meerdere keren geweest met een vriendin. Je kijkt naar een film (waar veel in gekookt en/of gegeten wordt) en je eet dan op hetzelfde moment hetzelfde als in de film. Erg leuk concept, ik ben oa naar Julie and Julia geweest. Nu bieden ze dat ook thuis aan :) Je moet het dan dus wel zelf even snel opwarmen op tijd, maar je krijgt de gerechten en een instructie met tijden etc erbij. Wij gaan het volgende week zaterdag doen met Ratatouille, 1 van de lievelingsfilms van mijn vriendin.

En nog over het zwemmen en zwemles: morgen komt er een protocol van zwemmen en zwemles dus daarna zullen de zwembaden wel met de specifieke plannen komen.
  donderdag 7 mei 2020 @ 15:59:53 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192995863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

IIk voel me trouwens wel in mijn beweginsvrijheid ingeperkt. Ik kan niet gaan en staan waar ik wil. Ik kan niet zien wie ik wil, ik kan niet doen wat ik wil. Wellicht een first world problem, maar ik heb er zo langzamerhand echt last van.
Dat snap ik wel :Y dat heb ik zelf ook. Ik baal alleen niet specifiek dat ik niet met zijn tweeën naar een bouwmarkt kan :D het feit dat het tenminste nog kan is wat mij betreft prima.

Zit er bij jullie al een versoepeling van de regels aan te komen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:01:47 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192995896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn oplossing was: stroom eraf, wachten tot middernacht en dan de stroom er weer op ^O^
Haha!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192995916
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:47 schreef lily het volgende:
Maar goed; het is niet anders.

Iemand een tip hoe je makkelijk een mondkapje maakt?
Ik ben helaas niet heel handig :P
Heb je een naaimachine? Al kan het met geduld ook best met de hand..

ik, licht onhandig en ongeduldig, heb deze in elkaar geprutst:

https://blog.bernina.com/(...)i-officieel-patroon/
pi_192995918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat snap ik wel :Y dat heb ik zelf ook. Ik baal alleen niet specifiek dat ik niet met zijn tweeën naar een bouwmarkt kan :D het feit dat het tenminste nog kan is wat mij betreft prima.

Zit er bij jullie al een versoepeling van de regels aan te komen?
maandag gaan de winkels weer open. Daar heb ik niet zoveel behoefte aan, dus dat maakt me niet uit. We mogen vanaf zondag weer 4 andere mensen zien. Wel 4 vaste mensen, dus geen wisselende contacten. Geen idee wie dat zou moeten zijn voor ons, want alle mensen die we kennen hebben kleine kinderen en die houden we niet op afstand van elkaar.

Sommige jaren op school kunnen weer naar school...
pi_192995929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
In mijn gemeente moet je nu verplicht in sommige straten een mondkapje dragen. De straat waar wij altijd doorheen lopen is er eentje. Daar moet je nu verplicht een mondmasker dragen tussen nummers 38 tot 80 en 25 en 37. Maar is dat dan tussen 25 en 37, of alleen voor 25 en 37.

:') |:(
Only in België. :P
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:11:24 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192996034
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 20:31 schreef laziness het volgende:
@:Leandra, kom er maar in met de quooker kosten ;)

En ik heb helemaal geen ketel :+
LOL, goed dat ik nog even bijlees, want mijn quote-alerts staan uit :D

Ik meen dat hij 500 kWh per jaar gebruikt dus in ons geval (ik drink geen thee) kan hij zeker niet uit, en in het oude huis hadden we van half mei tot half september ook vrijwel gratis heet water uit de kraan, want zonneboiler.

Overigens wil ik hem nog steeds niet, ook niet in het nieuw te bouwen huis, voor die 3 pannen kokend water per week kan het echt niet uit.
En ook dan vind ik het zonde van de stroom, ongeacht het feit dat we daar tzt 21 panelen vol zuid hebben liggen.

En ja, het eerste wat ik kocht na de verhuizing was een warmtepompdroger (en een tafelmodel vriezer), en de droger heb ik tot nu toe voor iedere was deels of volledig gebruikt, dus het is niet zo dat ik het verbruiken van stroom sowieso een probleem vind, maar die 500 kWh is bijna 20% van ons totaal jaarverbruik aan stroom (incl het gebruik van een droger en koken op inductie), dus ik zie het nut er voor ons niet van.
Dat nog even los van het feit dat ik echt de kriebels krijg van die Quooker reclame waar kokend en koud water afwisselend gebruikt wordt, ik kan er niet mee omgaan :{ ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:18:09 #248
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192996144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb jij zelf de reis geannuleerd of heeft de reisorganisatie dat gedaan?
De reisorganisatie
pi_192996181
Kan iemand deze dag skippen?

Ik voel me echt de meeste incompetente moeder der moeders vandaag.
Kleuter is al de hele dag intens verdrietig, ik krijg niet boven water wat er is. Soms is hij even rustig, speelt dan wat met mij, eet of drinkt wat, kijk wat iPad, maar van het ene op het andere moment barst hij weer in tranen uit. Ik troost en knuffel hem.
We werkten aan een schoolwerkje, dat ging wel, tot we bij de cijfers kwamen (hij ziet in al die acht weken thuisonderwijs nog steeds het verschil niet tussen de 6 en de 9 en ik als voormalig leerkracht, krijg het hem niet aangeleerd).

Ondertussen draai ik tig wassen (donderdag wasdag) en steekt de buurman zijn barbecue aan terwijl ik drie wassen aan de lijn heb hangen. Dat had ik dus te laat door en nu ruikt mijn was niet naar Robijntje maar naar rook.

Oh en die verdrietige kleuter kijkt nu televisie, met iets lekkers en ranja. Zonder tranen. Maar kon ik maar in dat koppie kijken.

#kleinleed
pi_192996400
Sterkte Malteser
Cathmar wat fijn dat jullie weer even naar buiten mogen

Ean is morgen jarig dus ik ben cupcakes aan het bakken de bedoeling was 3 kleuren en dan mooi in laagjes ala de eenhoorntaart. Tja het zijn meer 3 kleuren in 3 hoekjes geworden maar de smaak zal wel lekker zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')