abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 mei 2020 @ 21:11:30 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192963734
Het Duitse RIVM sluit een tweede of zelfs derde besmettingsgolf in de corona-pandemie niet uit. Dat maakte voorzitter Lothar Wieler van het Robert Koch Institute (RKI) vandaag bekend. ,,Dit is een pandemie en daarbij zal dit virus mensen ziek blijven maken totdat 60 tot 70 procent van de bevolking besmet is'', verklaarde hij vanuit Berlijn.

De meerderheid van de corona-wetenschappers denkt volgens hem 'met grote zekerheid' dat er een "tweede golf" komt. ,,Velen gaan ook uit van een derde golf'', aldus Wieler. Hij reageerde op een journalistieke vraag over de geplande corona-app voor het volgen van contacten van geïnfecteerde mensen. Deze app zal - als een van meerdere - op een later tijdstip volgens de RKI-chef nog steeds nodig zijn. De RKI-baas zei niet wanneer de app gelanceerd kan worden.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/dossier(...)00-stijgen~adfe940d/

Niet alleen Duitsland kan het ook krijgen, maar ook Nederland. Ik heb het gevoel dat het virus in geheel Europa nog aanwezig blijft komende jaren. Risico nemen hoort er bij het leven ondanks de leeftijd, jong tot oud. Dus mensen, doorgaan met leven kan best wel in deze tijd, maar besef je dat wel het virus nog wel leeft en niet uitgedoofd is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192963790
Duitsers moet je voor oppassen zei mn oma altijd.
pi_192963842
Ik denk niet komende jaren.
Een medicijn/behandelmethode wat het reduceert naar een verkoudheid en niemand boeit het meer.
Een enorm goede snelle test op individueel niveau en we hebben er controle op.
Vaccin waar wereldwijd aan gewerkt wordt komt er ook aan binnen een jaar.

In een ideaal scenario, test je veel, hou je de R0 laag en experimenteer je om meer te openen en toe te laten.
Vervolgens trek je dat strakker als het weer stijgt. Op die manier krijg je nooit zo'n megagolf.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 21:21:28 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192963941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk niet komende jaren.
Een medicijn/behandelmethode wat het reduceert naar een verkoudheid en niemand boeit het meer.
Een enorm goede snelle test op individueel niveau en we hebben er controle op.
Vaccin waar wereldwijd aan gewerkt wordt komt er ook aan binnen een jaar.

In een ideaal scenario, test je veel, hou je de R0 laag en experimenteer je om meer te openen en toe te laten.
Vervolgens trek je dat strakker als het weer stijgt. Op die manier krijg je nooit zo'n megagolf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk niet komende jaren.
Een medicijn/behandelmethode wat het reduceert naar een verkoudheid en niemand boeit het meer.
Een enorm goede snelle test op individueel niveau en we hebben er controle op.
Vaccin waar wereldwijd aan gewerkt wordt komt er ook aan binnen een jaar.

In een ideaal scenario, test je veel, hou je de R0 laag en experimenteer je om meer te openen en toe te laten.
Vervolgens trek je dat strakker als het weer stijgt. Op die manier krijg je nooit zo'n megagolf.
Maar we weten het nooit of een megagolf echt te voorkomen is, is echt heel moeilijk. Lastig hoor als je met exceptionele stijging weer de regels strakker trekken als het nodig is.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 21:22:48 #5
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192963976
Ja, die golf gaat er komen, hoe zwaar is afhankelijk van hoe snel er weer (zware) beperkende maatregelen komen en hoe 'dom' het volk is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192963989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]


[..]

Maar we weten het nooit of een megagolf echt te voorkomen is, is echt heel moeilijk. Lastig hoor als je met exceptionele stijging weer de regels strakker trekken als het nodig is.
Nouja stel je gooit iets open, na een paar weken geen stijging dan laat je iets anders toe. Stijgt het wel meteen de rem in traplen, dicht en evalueren waar het mis ging en aanpassen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 21:24:11 #7
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192964011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nouja stel je gooit iets open, na een paar weken geen stijging dan laat je iets anders toe. Stijgt het wel meteen de rem in traplen, dicht en evalueren waar het mis ging en aanpassen.
Zo is dat ook, maar het blijft heel erg ingewikkeld hoe we het virus moeten indammen of laten vertragen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192964093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:24 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zo is dat ook, maar het blijft heel erg ingewikkeld hoe we het virus moeten indammen of laten vertragen.
Meer kennis van het virus, beleid daarop afstellen, koppelen aan bv R0, veel testen en dan een hoop remmen,los laten waar mogelijk.

Als blijkt dat contactberoepen met mondkapjes prima kunnen bv is er geen wnkele reden omdat dicht te houden.
En zo met zoveel dingen experimenteren.

En dab wachten we op een oplossing.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 21:28:37 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192964112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Meer kennis van het virus, beleid daarop afstellen, koppelen aan bv R0, veel testen en dan een hoop remmen,los laten waar mogelijk.

Als blijkt dat contactberoepen met mondkapjes prima kunnen bv is er geen wnkele reden omdat dicht te houden.
En zo met zoveel dingen experimenteren.

En dab wachten we op een oplossing.
Juist, maar in 8 weken hebben we nog te weinig kennis van het coronavirus lijkt me.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192964782
Zijn er eigenlijk al indicaties voor dat dit een seizoensgebonden ziekte is?

Mijn gevoel zegt dat het straks na de zomer in de griepmaanden allemaal weer veel erger gaat worden.
blablablabla
pi_192964985
Zitten ze helemaal juist wat mij betreft.
Maar je wordt snel wegzet als doemdenker. Jammer
We gaan de 2e golf meemaken, en ik vrees erger dan we kunnen indenken als we steeds zo lakser omgaan met de maatregelen en als de overheid te veel en te snel maatregelen gaat versoepelen, waar ze helaas toch op hinten. Kan alleen maar verkeerd aflopen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:08:49 #12
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192965087
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:04 schreef BoerHagenees het volgende:
Zitten ze helemaal juist wat mij betreft.
Maar je wordt snel wegzet als doemdenker. Jammer
We gaan de 2e golf meemaken, en ik vrees erger dan we kunnen indenken als we steeds zo lakser omgaan met de maatregelen en als de overheid te veel en te snel maatregelen gaat versoepelen, waar ze helaas toch op hinten. Kan alleen maar verkeerd aflopen.
Juist, dan moeten we de maatregelen weer strakker aanzetten om nog erger te voorkomen. Met de 2e golf wil ik benadrukken dat het veel erger gaat worden met vooral zelfdodingen van eigenaars die kroegen hebben of een bedrijf, maar ook heel veel mensen fout zaten het voorspellen dat het meevalt. Ik denk exit Jaap van Dissel bij het RIVM en Rutte krijgt heel veel problemen bij zijn VVD.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192965145
Al vallen er in Nederland 100.000 doden, dan nog komt het niet in de buurt van de economische schade. Dus gewoon voortgaan, en de collateral damage voor lief nemen.
pi_192965620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Juist, dan moeten we de maatregelen weer strakker aanzetten om nog erger te voorkomen. Met de 2e golf wil ik benadrukken dat het veel erger gaat worden met vooral zelfdodingen van eigenaars die kroegen hebben of een bedrijf, maar ook heel veel mensen fout zaten het voorspellen dat het meevalt. Ik denk exit Jaap van Dissel bij het RIVM en Rutte krijgt heel veel problemen bij zijn VVD.
Je hebt even in de dampen gehangen?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:40:49 #15
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192965629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je hebt even in de dampen gehangen?
Nee, dat niet, Het ziet naar uit dat vele mensen 1,5 meter maatregel niet meer serieus nemen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192965696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:11 schreef Confetti het volgende:
Al vallen er in Nederland 100.000 doden, dan nog komt het niet in de buurt van de economische schade. Dus gewoon voortgaan, en de collateral damage voor lief nemen.
Bij die collateral damage hoort ook een hele hoop economische schade. Het is een illusie om te denken dat de rest van de samenleving, als dat toegestaan of zelfs aangemoedigd wordt, doodnormaal blijft doordraaien als het virus ongecontroleerd rondwaart.
pi_192965726
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, dat niet, Het ziet naar uit dat vele mensen 1,5 meter maatregel niet meer serieus nemen.
Mogelijk nog even onderstrepen dat de maatregelen die er waren en zijn er alleen zijn om geen overpiekdruk op intensive cares te creëren, niet om smetvrees of een levenlang kluizenaarsschap te stimuleren.

Die druk is er nu af en er is weer capaciteit. Dus als mensen nu of even later het risico (willen) nemen is dat hun goed recht. De zwakkeren staat net als voor de coronatijd vrij om afstand te houden en thuis te blijven.
pi_192965762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:11 schreef Confetti het volgende:
Al vallen er in Nederland 100.000 doden, dan nog komt het niet in de buurt van de economische schade. Dus gewoon voortgaan, en de collateral damage voor lief nemen.
Dit inderdaad. Maar laat al die paniekzaaiers joh. Kan niet wachten tot juni. Terrassen vol en met alle bazen van Nederland proosten op onze vrijheid. Achteraf nagenieten van alle foto's en video's. *O*
pi_192965785
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Bij die collateral damage hoort ook een hele hoop economische schade. Het is een illusie om te denken dat de rest van de samenleving, als dat toegestaan of zelfs aangemoedigd wordt, doodnormaal blijft doordraaien als het virus ongecontroleerd rondwaart.
Weet ik, maar dan nog zal de schade minder zijn dan het 100% omzetverlies wat we nu in veel sectoren zien.
pi_192966063
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Bij die collateral damage hoort ook een hele hoop economische schade. Het is een illusie om te denken dat de rest van de samenleving, als dat toegestaan of zelfs aangemoedigd wordt, doodnormaal blijft doordraaien als het virus ongecontroleerd rondwaart.
Trieste en schandelijke constateringen die hier steeds geworden idd.
De economische schade zal velen malen erger zijn bij het ongecontroleerd rondwaren van dit virus.
Daarom zijn maandenlange maatregelen zoals we die hebben ingevoerd van levensbelang.
Velen hebben de economie tot heiligverklaard en geven niks om de zwakkeren en de ouderen die lijden onder het virus.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 23:07:41 #21
451005 Grems
Clown World
pi_192966112
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:04 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Trieste en schandelijke constateringen die hier steeds geworden idd.
De economische schade zal velen malen erger zijn bij het ongecontroleerd rondwaren van dit virus.
Daarom zijn maandenlange maatregelen zoals we die hebben ingevoerd van levensbelang.
Velen hebben de economie tot heiligverklaard en geven niks om de zwakkeren en de ouderen die lijden onder het virus.
Die zwakkeren en ouderen bestaan dankzij de economie, maar goed daar komt het volk vanzelf achter als de middenstand definitief verdwijnt.
pi_192966136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Die zwakkeren en ouderen bestaan dankzij de economie, maar goed daar komt het volk vanzelf achter als de middenstand definitief verdwijnt.
Ligt wel aan welke definitie van middenstand je hanteert.

Een net groot gedeelte mag riante winsten bijschrijven dankzij Corona-crisis.
blablablabla
pi_192966308
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Bij die collateral damage hoort ook een hele hoop economische schade. Het is een illusie om te denken dat de rest van de samenleving, als dat toegestaan of zelfs aangemoedigd wordt, doodnormaal blijft doordraaien als het virus ongecontroleerd rondwaart.
Klopt. Het is een heel rare gedachte om te denken dat wanneer alles weer open is dat dat niet meer terug gedraaid kan worden als mensen daar onverstandig mee omgaan.
Toch is dat precies waar al die tegenstanders hier van de 'lockdown' van overtuigd zijn.
De realiteit is dat roekeloze beslissingen en gedrag juist voor economische schade gaat zorgen ipv dat het de economie zal helpen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192966732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Die zwakkeren en ouderen bestaan dankzij de economie, maar goed daar komt het volk vanzelf achter als de middenstand definitief verdwijnt.
Ik dacht nog altijd dat het fenomeen "economie" een middel was ipv een doel, hoe zeer we inmiddels ook geïndoctrineerd zijn dat het iets bovenmenselijk heiligs is. Misschien moeten we maar, net zoals de Azteken vroeger deden, mensen in tempels gaan offeren om de economie gunstig te stemmen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 6 mei 2020 @ 00:05:43 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192966773
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:04 schreef BoerHagenees het volgende:
Zitten ze helemaal juist wat mij betreft.
Maar je wordt snel wegzet als doemdenker. Jammer
We gaan de 2e golf meemaken, en ik vrees erger dan we kunnen indenken als we steeds zo lakser omgaan met de maatregelen en als de overheid te veel en te snel maatregelen gaat versoepelen, waar ze helaas toch op hinten. Kan alleen maar verkeerd aflopen.
Onder welke angststeen ben jij vandaan gekropen?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')