Als school kun je natuurlijk ook niet weten wie bij welke opvang overal zit, maar als je helder een plan naar de ouders communiceert, dan kunnen die dat toch naar hun opvang door zetten..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja.
" Onze" school heeft van elke groep een a en b klas dus hebben ze dat op die maner geregeld, de ene dag de a en en de andere dag de b klas. Dus ook broertjes en zusjes die niet op dezelfde dag naar school kunnen. Ik ben gister begonnen met ouders bellen of ze dagen willen ruilen naar hun schooldagen, veel ouders hebben dat niet nodig. Wat ik raar vind aan dat artikel is dat er gezegd wordt dat de scholen geen contact met de opvang hebben opgenomen. Dan denk ik maar je kan als opvang ook contact met de school opnemen.
In principe wel. Tenminste bij ons op school. Want de opvang komt de kinderen halen van school, en de leraar is hier bekend met wie het kind komt halen. Zeker in de lagere groepen. Anders mag het kind niet van het schoolplein af.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als school kun je natuurlijk ook niet weten wie bij welke opvang overal zit, maar als je helder een plan naar de ouders communiceert, dan kunnen die dat toch naar hun opvang door zetten..
Zie hier weleens mensen mee lopen. Gisteren in de Makro relatief veel mensen ermee. Toch wat gek gezicht maar zal wel wennenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:23 schreef gianni61 het volgende: [..] nee, in nederland is het nog niet verplicht he. ik fietste zondag door Vaals, daar zag ik wel wat mensen met mondkapjes lopen. Ik ga er van uit dat het Duitsers waren.
Ik mag hopen dat je als school wel ergens gedocumenteerd hebt welke kinderen op welke dagen naar welke opvang gaan normaal gesproken. Onze school heeft tijdens de noodopvang zelfs netjes lijsten gemaakt voor de docenten welke kinderen ook van onze noodopvang gebruik maken. op welke dagen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als school kun je natuurlijk ook niet weten wie bij welke opvang overal zit, maar als je helder een plan naar de ouders communiceert, dan kunnen die dat toch naar hun opvang door zetten..
Jezus wat een debielheid manquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja.
" Onze" school heeft van elke groep een a en b klas dus hebben ze dat op die maner geregeld, de ene dag de a en en de andere dag de b klas. Dus ook broertjes en zusjes die niet op dezelfde dag naar school kunnen. Ik ben gister begonnen met ouders bellen of ze dagen willen ruilen naar hun schooldagen, veel ouders hebben dat niet nodig. Wat ik raar vind aan dat artikel is dat er gezegd wordt dat de scholen geen contact met de opvang hebben opgenomen. Dan denk ik maar je kan als opvang ook contact met de school opnemen.
ja, het is even wennen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Zie hier weleens mensen mee lopen. Gisteren in de Makro relatief veel mensen ermee. Toch wat gek gezicht maar zal wel wennen
Ik hoop dat die dingen eindelijk eens beschikbaar komen in de supermarkt of zo. Dat wordt straks gewoon een standaardboodschapquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie hier weleens mensen mee lopen. Gisteren in de Makro relatief veel mensen ermee. Toch wat gek gezicht maar zal wel wennen
Ik denk niet dat ik dan ooit nog in een winkel ga komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat die dingen eindelijk eens beschikbaar komen in de supermarkt of zo. Dat wordt straks gewoon een standaardboodschap
3 minuten is wel heel erg langquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef liesje1979 het volgende:
We kunnen mensen toch op zijn minst even 3 minuten geven om een nieuwe te openen?
Yep...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:24 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Mijn vrouw gaat deze week 2 dagen naar school om dat te doen.....
Ik zou mijn kind gelijk van die school van je zusje halen. Doe normaal man..
Eens hoor, ik zou met liefde weer volledig open gaan. Nu zie ik nog komende weken maar een handje vol kinderen op mijn groep.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Jezus wat een debielheid man![]()
En laatste, ja, eens, iig om de duidelijkheid vanuit de school/scholen af te dwingen
Al ligt de regie daar vandaan logischerwijs wel vanuit de scholen lijkt mij, want die bepalen de roosters
Lang verhaal kort: gewoon weer alles volledig open mikken, opgelost
Dan is alleen de noodopvang nog een issue
Deels, yepquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens, zou het niet zo zijn dat als de opvang ook geen contact met de scholen opneemt, dat de opvang, net wat Molo zegt, gewoon ook deel is van dezelfde incompetente sector?
Ja maar het is toch ook niet zo dat we allemaal dood neervallen als we even moeten wachten?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:34 schreef gianni61 het volgende:
[..]
3 minuten is wel heel erg lang
vroeger was 1 minuut de norm.
in 3 minuten kun je een topic vol hebben
Wij gaan het niet eens worden op dit punt..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch ook niet zo dat we allemaal dood neervallen als we even moeten wachten?
Nee, maar die dingen moeten wel ruim voorhanden zijn als je mensen gaat verplichten om ze te dragen in het ov en op andere drukke plekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:34 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik dan ooit nog in een winkel ga komen.
Ga niet met een nat slipje voor mijn mond lopen.
opvallend genoeg zie ik hoofdzakelijk aziatische mensen die mondkapjes dragenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit idd jaquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:33 schreef Arch-Indar het volgende:
Al met al denk ik niet dat er nog veel goodwill in de samenleving is mochten de scholen besluiten te gaan staken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |