abonnement Unibet Coolblue
pi_192974701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En al helemaal niet voor zijn zielige vrouw die hiermee in het ziekenhuis geconfronteerd wordt. Op zijn Amerikaans heet dat dan karma is a bitch.
Misschien weet zijn vrouw niet dat hij op fok dit soort vuiligheid zit te spuien terwijl zij tot d'r knieën in de lijken staat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192974753
Nou ja, met een paar autisten minder hou je er wel weer een gezondere genenpoel op na of zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 6 mei 2020 @ 15:27:30 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192974769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Misschien weet zijn vrouw niet dat hij op fok dit soort vuiligheid zit te spuien terwijl zij tot d'r knieën in de lijken staat.
Dat is wel een heel harde reactie moet ik zeggen. Is dit nodig? -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 6 mei 2020 @ 15:54:23 #229
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_192975154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
'De media' zijn altijd een dankbare zondebok.

Eerst kregen 'de media' het verwijt dat ze COVID-19 niet serieus namen en nu wordt er weer 'paniek gezaaid'. De media hebben volgens bepaalde lieden zelfs bloed aan de handen.

Maar ondertussen staan figuren als Scarface88 driftig te klappen als de president leugen na leugen eruit gooit tijdens z'n krankzinnige corona-briefings. En als 'de media' daarover berichten, dan krijgen ze ook weer de volle laag van diezelfde types.
"De Media" zijn de vijand, Koos. Die moeten op alle mogelijke wijzen worden bestreden. Waarom? Omdat ze waarheid en feiten verspreiden die alt-rechtsche bullshit keer op keer in het hemd zet. Er is dan geen enkel ander antwoord mogelijk dan "fake news". Het is tegelijkertijd een zwaktebod en hun grootste wapen.
Op het scherp van de snede.
  woensdag 6 mei 2020 @ 16:10:10 #230
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192975442
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

"De Media" zijn de vijand, Koos. Die moeten op alle mogelijke wijzen worden bestreden. Waarom? Omdat ze waarheid en feiten verspreiden die alt-rechtsche bullshit keer op keer in het hemd zet. Er is dan geen enkel ander antwoord mogelijk dan "fake news". Het is tegelijkertijd een zwaktebod en hun grootste wapen.
Het is een systeem genoemd: changing the narrative een methode die beproeft werd zo'n 80 jaar geleden in Duitsland, waar Trumps overgrootgrootouders vandaan zijn gekomen. Met andere woorden: De Drumpfs (Trump) werden een halve eeuw voordat het systeem populair werd het land uit geschopt. Later omarmden de Duitsers dit narrative systeem, maar het bleek niet helemaal te werken zoals ze het gedroomd hadden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 6 mei 2020 @ 16:10:20 #231
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_192975444
Het blijft fascinerend om te zien dat er fake news/misinformation gebruikt wordt om te bewijzen dat de "mainstream media" fake news verspreidt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_192975478
Kan het weer over de Amerikaanse politiek gaan ipv over media en willekeurige fok users?
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 6 mei 2020 @ 16:15:14 #233
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_192975532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:12 schreef Knipoogje het volgende:
Kan het weer over de Amerikaanse politiek gaan ipv over media en willekeurige fok users?
Ik weet eerlijk gezegd niet of het één en ander wel te scheiden valt. Jammer genoeg, zal ik er aan toevoegen.
Op het scherp van de snede.
pi_192975907
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
:D chanant weer.
Chanant?
pi_192976082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Het blijft fascinerend om te zien dat er fake news/misinformation gebruikt wordt om te bewijzen dat de "mainstream media" fake news verspreidt.
Fake news is dan ook geen goede term.

Het zijn gewoon alternatieve feiten Het is nieuws wat niet lekker in iemands straatje valt.

Alt right houdt niet van weldoordachte conclusies. Da's allemaal fake, lekker makkelijk, hoef je ook niet te argumenteren.

Anderzijds, als er een nieuwsbericht verschijnt wat meldt dat Trump zich ergens enigszins behoorlijk heeft gedragen gelooft het weldenkende deel van de wereld dat ook niet.

De ander voor gek verklaren is nou eenmaal makkelijker dan de discussie aangaan.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 16:49:58 #236
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192976163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Chanant?
Ken uw FOK!-klassiekers. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 17:27:46 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192976742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:26 schreef OMG het volgende:
Nou ja, met een paar autisten minder hou je er wel weer een gezondere genenpoel op na of zo.
COVID is bleekwater in de genenpoel? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 mei 2020 @ 17:31:44 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192976808
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Fake news is dan ook geen goede term.

Het zijn gewoon alternatieve feiten Het is nieuws wat niet lekker in iemands straatje valt.

Alt right houdt niet van weldoordachte conclusies. Da's allemaal fake, lekker makkelijk, hoef je ook niet te argumenteren.

Anderzijds, als er een nieuwsbericht verschijnt wat meldt dat Trump zich ergens enigszins behoorlijk heeft gedragen gelooft het weldenkende deel van de wereld dat ook niet.

De ander voor gek verklaren is nou eenmaal makkelijker dan de discussie aangaan.
Als Trump zich eens een keertje normaal gedraagt zegt men dat ook.
Maar geloven dat één zwaluw zomer maakt doet men niet meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 mei 2020 @ 17:50:37 #239
323401 Kijkertje
met filter
pi_192977111
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 12:55 schreef AnneX het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1257856628285718533

Een waarachtige schelmenroman!

A pushy Pennsylvania dentist. A former Apprentice star. A bogus deal for New York ventilators. And a dozen young, overwhelmed volunteers from Wall Street.

Inside a chaotic -- and possibly fruitless --- Trumpworld quest for medical supplies.
Kushner & Co zouden het wel even gaan regelen. :X

quote:
Federal officials who had spent years devising emergency plans were layered over by Kushner allies, working with and within the White House coronavirus task force, who believed their private-sector experience could solve the country’s looming supply shortage. The young volunteers — drawn from venture capital and private equity firms — were expected to apply their deal-making experience to quickly weed out good leads from the mountain of bad ones, administration officials said in an interview. FEMA and other agencies, despite years of emergency preparation, were not equipped for the unprecedented task of a pandemic that affected all 50 states, they said.
Weer een prachtig voorbeeld van kwaliteitsjournalistiek trouwens _O_
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192977548
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Fake news is dan ook geen goede term.

Het zijn gewoon alternatieve feiten Het is nieuws wat niet lekker in iemands straatje valt.

Alt right houdt niet van weldoordachte conclusies. Da's allemaal fake, lekker makkelijk, hoef je ook niet te argumenteren.

Anderzijds, als er een nieuwsbericht verschijnt wat meldt dat Trump zich ergens enigszins behoorlijk heeft gedragen gelooft het weldenkende deel van de wereld dat ook niet.

De ander voor gek verklaren is nou eenmaal makkelijker dan de discussie aangaan.
Het probleem is m.i. veel breder dan dat. Aan de ene kant heb je het hele netwerk aan media rondom Fox News wat is opgebouwd na Nixon, om zo'n fiasco nog eens te voorkomen... en dan bedoel ik niet dat een republikeinse president dat niet nog eens zou doen, maar dat hij niet meer zou hoeven vertrekken als hij zoiets of ergers zou hebben gedaan. Dit hebben we gezien met de impeachment.

Er is decennialang ingepeperd dat het een stammenstrijd is. Ons vs. hun. Liberalen vs. conservatieven. Atheisten vs. Christenen. Immorelen vs. goede burgers. Nep mainstream liberaal nieuws vs nieuws wat je kunt vertrouwen, want het komt van onze eigen stam.

Uiteindelijk mondt dit ook uit in dat je alleen maar door mensen uit je eigen stam beoordeeld hoeft te worden en dat je vooral mensen uit je eigen kliek belangrijk vindt. Zaken die je steeds meer terug ziet komen.

Een opiniestuk hierover, wat echt wel de moeite waard is hierover vind ik: With impeachment, America’s epistemic crisis has arrived

Aan de andere kant kan zoiets echter alleen landen als daar een gelegenheid voor is. Natuurlijk zijn mainstream bronnen als NYTimes, Washington Post, Wall Street Journal enzo betrouwbaarder dan Breitbart, The Federalist en wat dies meer zij.

Echter is de kleinzieligheid waarmee soms door fact checkers en anderen in de media geopereerd wordt in mijn ogen wel tenenkrommend. Ik liep vlak na de verkiezing aan tegen dit opiniestuk wat het voor mij destijds wel goed beschreef hoe voor een toeschouwer er wel een aanleiding gegeven wordt om wat vertrouwen te verliezen (voor links naar bronnen zie de site zelf):

quote:
The Necessity of Credibility

Ridding ourselves of fake news requires having media outlets that are actually worth listening to…

Despite having decisively won the presidential election by the only measure that counts, the Electoral College, Donald Trump recently decided to call the legitimacy of the entire process into question. “In addition to winning the Electoral College in a landslide, I won the popular vote if you deduct the millions of people who voted illegally,” Trump tweeted.

There was instant widespread condemnation of Trump. The New York Times ran a headline declaring that Trump’s claim had “no evidence.” ABC News declared it “baseless,” NPR went with “unfounded.” Politico called it a “fringe conspiracy theory.” Those news outlets whose headlines about the tweet did not contain the word “false” were criticized for failing their responsibility to exercise journalistic scrutiny.

The Washington Post swiftly sicced its top fact-checker on Trump. Glenn Kessler denounced Trump’s “bogus claim.” Kessler gave Trump a lecture on the importance of credibility, writing that since Trump was now “on the verge of becoming president, he needs to be more careful about making wild allegations with little basis in fact, especially if the claim emerged from a handful of tweets and conspiracy-minded websites.” Should Trump persist in wildly distorting the truth, he “will quickly find that such statements will undermine his authority on other matters.”

The media demanded to know where Trump had come up with such a ridiculous notion. The day after the tweet, Trump spokesman Jason Miller was asked by NPR whether there was any evidence to support the idea that millions of people had voted illegally. But surprisingly enough, Miller did have a source: The Washington Post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:33:17 #241
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192977950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Het blijft fascinerend om te zien dat er fake news/misinformation gebruikt wordt om te bewijzen dat de "mainstream media" fake news verspreidt.
inderdaad, dat is was ik al opmerkte changing the narrative. een vorm van propaganda
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:35:27 #242
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192977983
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Chanant?
haarkloverij mbt tot spelling als argument gebruiken is behoorlijk zwak. Ik ben bang dat je niks beters hebt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 18:36:04 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192977997
De Grote Leider weer eens in actie, nadat gisteren aangekondigd werd dat de Covid taskforce zou stoppen is er vandaag weer eens een 180 graden draai:

quote:
WASHINGTON – Less than a day after signaling the White House task force on coronavirus would be disbanded, President Donald Trump said Wednesday the group will "continue on indefinitely" and shift focus to reopening and manufacturing vaccines.

https://eu.usatoday.com/s(...)finitely/5171043002/
Laat mij raden, kleutertje kreeg kritiek?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192978184
Texas Governor Admits Dangers of Reopening State on Private Call With Lawmakers: https://www.thedailybeast(...)-call-with-lawmakers

Gaat lekker in Texas... Gewoon toegeven dat je eigen beleid tot meer infecties gaat leiden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_192978292


[ Bericht 50% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-05-2020 18:54:54 ]
pi_192978327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

haarkloverij mbt tot spelling als argument gebruiken is behoorlijk zwak. Ik ben bang dat je niks beters hebt.
Een argument tegen wat precies?
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 19:03:47 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192978631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:45 schreef Barbusse het volgende:
Texas Governor Admits Dangers of Reopening State on Private Call With Lawmakers: https://www.thedailybeast(...)-call-with-lawmakers

Gaat lekker in Texas... Gewoon toegeven dat je eigen beleid tot meer infecties gaat leiden.
Patrick, de Lt Governor van Texas, zei dat weken geleden al, het kwam er op neer dat "oudere" mensen maar bereid moesten zijn om dood te gaan voor de economie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192978788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Patrick, de Lt Governor van Texas, zei dat weken geleden al, het kwam er op neer dat "oudere" mensen maar bereid moesten zijn om dood te gaan voor de economie.
Ja, dat had ik ook mee gekregen. Lead by example zou ik zeggen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 19:19:32 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192979181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook mee gekregen. Lead by example zou ik zeggen.
Ah nee, do as I say, not as I do, natuurlijk. Leuk wel van de "Pro-Life" partij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192979982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:45 schreef Barbusse het volgende:
Texas Governor Admits Dangers of Reopening State on Private Call With Lawmakers: https://www.thedailybeast(...)-call-with-lawmakers

Gaat lekker in Texas... Gewoon toegeven dat je eigen beleid tot meer infecties gaat leiden.
Je zal toch een afweging moeten maken, alles gesloten houden heeft ook zijn nadelen met alle gevolgen van dien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')