abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 mei 2020 @ 12:47:11 #1
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_192940087
Mijn contract loopt door een verhuizing van het bedrijf eind van de zomer af. En zodoende moet ik op zoek naar een nieuwe werkgever. Echter weet ik niet wat ik nou echt wil gaan doen..

In mijn huidige functie, Procesoperator, ben ik bij toeval ingerold. Intern een opleiding gedaan en al. Echter interesseert het me geen ene drol. Dat merkte ik ook bij de opleiding. Het enige vak wat enigszins leuk was, was LLB/Maatschappijleer...

Het is ook niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ga, en ik voer de taken vrij goed uit.
Daarnaast betaald het ook vrij goed voor een MBO- opleiding.

Het bedrijf heeft een outplacement bureau ingeschakeld (onderdeel sociaal plan) voor haar werknemers om hen zo goed mogelijk te begeleiden naar een andere werkgever.
Nu heeft mijn coach/mentor mij een aantal opdrachten meegegeven nadat ik hem had aangekaart dat ik eigenlijk liever iets anders wil gaan doen zonder duidelijk te zijn wat dat zou kunnen zijn.

Zodra ik ermee bezig ben voel ik de neerslachtigheid en angst al opkomen, want met dit
vraagstuk heb ik me al jaren bezig gehouden en heb er nooit een antwoord op kunnen vinden.

Deel jullie ervaring medefokkers
  maandag 4 mei 2020 @ 12:51:04 #2
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192940154
Hoe oud ben je? Ik word morgen 38 en weet nog steeds niet wat ik wil... Ik doe iets waar ik goed in ben, maar me echt geen ene zak meer interesseert :@

Van welke taken word je blij als je die in je vrije tijd doet?
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 12:52:26 #3
138438 crew  Pizzakoppo
pi_192940175
Ik werk met jongeren die worstelen met dezelfde vraagstukken. Doorgaans hebben zij een opleiding gekozen zonder er goed over na te denken, logisch want ze waren immers erg jong toen ze een eerste richting moesten kiezen en dan kan de keuze soms verkeerd zijn met uitval ten gevolg. Dat is waar ik om de hoek kom kijken.

In de praktijk zoeken we in dat geval naar iets wat de cliënt leuk vind of vond om te doen. Vaak is dat aanvankelijk lastig maar probeer voor jezelf eens terug te gaan naar jouw kindertijd en bedenk wat je toen erg leuk vond om te doen. Of het nou tekenaar, voetballer of koken is, alles is een mogelijkheid. Vanuit dat uitgangspunt kun je een passie ontdekken en dit koppelen aan een reële beroepsmogelijkheid. Profvoetballer ga je uiteraard niet meer worden maar wellicht vind je sporten met kinderen leuk? Of juist de fysio kant? Het mentale aspect van profvoetbal?

Zoek het uit vanuit deze basis en kun je mogelijk een antwoord vinden.
pi_192940617
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe oud ben je? Ik word morgen 38 en weet nog steeds niet wat ik wil... Ik doe iets waar ik goed in ben, maar me echt geen ene zak meer interesseert :@

Van welke taken word je blij als je die in je vrije tijd doet?
Dat gevoel herken ik wel. Eigenlijk is dat door corona gebeuren opeens heel sterk gaan leven.
Heb dan ook een niet essentieel-beroep. :')
  maandag 4 mei 2020 @ 14:38:16 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192941809
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat gevoel herken ik wel. Eigenlijk is dat door corona gebeuren opeens heel sterk gaan leven.
Heb dan ook een niet essentieel-beroep. :')
Ik heb volgens de overheid juist wel een essentieel beroep, maar dat voelt dus echt niet zo... Heb het nog nooit zo rustig gehad als nu en voel me ook echt niet essentieel.
Don't let my username fool you...
pi_192942214
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb volgens de overheid juist wel een essentieel beroep, maar dat voelt dus echt niet zo... Heb het nog nooit zo rustig gehad als nu en voel me ook echt niet essentieel.
Wat doe je precies?
  maandag 4 mei 2020 @ 15:36:53 #7
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192942626
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat doe je precies?
Systeembeheer voor een MBO instelling. Dus onderwijs en ICT, dat zou essentieel moeten zijn volgens onze overheid.
Don't let my username fool you...
pi_192942659
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:47 schreef Ciclon het volgende:

Zodra ik ermee bezig ben voel ik de neerslachtigheid en angst al opkomen, want met dit
vraagstuk heb ik me al jaren bezig gehouden en heb er nooit een antwoord op kunnen vinden.

Angst en neerslachtigheid herken ik wel vanuit mijn studententijd; de (voor mij althans) enige remedie was: iets ondernemen om duidelijkheid en progressie te ervaren, dus te gaan afstuderen en solliciteren, i.p.v. te blijven hangen in oude gedachten en gewoonten.

Wat je echt qua werk kunt gaan doen, kan je je misschien de vraag stellen: wat kan ik, wat ken ik, wat wil ik.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192945464
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:47 schreef Ciclon het volgende:
Mijn contract loopt door een verhuizing van het bedrijf eind van de zomer af. En zodoende moet ik op zoek naar een nieuwe werkgever. Echter weet ik niet wat ik nou echt wil gaan doen..

In mijn huidige functie, Procesoperator, ben ik bij toeval ingerold. Intern een opleiding gedaan en al. Echter interesseert het me geen ene drol. Dat merkte ik ook bij de opleiding. Het enige vak wat enigszins leuk was, was LLB/Maatschappijleer...

Het is ook niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ga, en ik voer de taken vrij goed uit.
Daarnaast betaald het ook vrij goed voor een MBO- opleiding.

Het bedrijf heeft een outplacement bureau ingeschakeld (onderdeel sociaal plan) voor haar werknemers om hen zo goed mogelijk te begeleiden naar een andere werkgever.
Nu heeft mijn coach/mentor mij een aantal opdrachten meegegeven nadat ik hem had aangekaart dat ik eigenlijk liever iets anders wil gaan doen zonder duidelijk te zijn wat dat zou kunnen zijn.

Zodra ik ermee bezig ben voel ik de neerslachtigheid en angst al opkomen, want met dit
vraagstuk heb ik me al jaren bezig gehouden en heb er nooit een antwoord op kunnen vinden.

Deel jullie ervaring medefokkers
Je zegt dat je LLB Maatschappijleer leuk vindt. Wat trok je aan in dat dan? Is het Recht, Politiek?

Als je kijkt naar je dagelijkse activiteiten buiten het werk om. Bijvoorbeeld in het weekend, vrije dagen of in de avond.

Wat doe je dan meestal?
Kijk je TV welke tv programmas kijk je?
Kijk je films welke films kijk je? Welke genres?
Op internet welke websites bezoek je meestal?
Lees je boeken, welke boeken lees je? Welke categorie?
Als je op je werk bent waar verheug je dan op als je naar huis gaat? En wat doe je dan als je thuis komt?
Als je naar de film gaat welke films vind je dan meestal leuk en ga je dan?

Kijk welke patroon of thema je kan vinden bij deze vragen.

Kijk vervolgens wat jij belangrijk vindt in je leven?
Welke waarden, dus zelfstandige naamwoorden vind jij belangrijk?
Bijvoorbeeld op deze websites vind je een paar.
https://www.vanwerknaarpassie.nl/persoonlijke-waarden/
https://happyheartandsoul(...)devol-kompas-deel-1/

Of je kan kijken naar wat je wensen zijn in het leven.
Op deze website vind je een oefening.
https://www.nlp-groningen(...)-en-gregory-bateson/

Kijk maar of je er wat aan hebt. :)
  maandag 4 mei 2020 @ 18:48:54 #10
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192945898
Als je niet goed weet wat je wilt kun je mijn inziens het beste een duidelijk en concreet vak kiezen.
- verpleegkundige
- agent
- leraar
- vrachtwagenchauffeur
Ik roep maar wat.

Of zorg dat je bij de overheid of een groot bedrijf binnen komt dan zijn er weer mogelijkheden om 3 jaar dit te doen 3 jaar dat.

Die beroepscoaches zijn leuk maar echt concreet wordt het niet. Het is vooral makkelijk praten vanaf de zijlijn met open deuren en standaard testjes. Als ze een netwerk hebben met concrete vacatures/jobs/werkervaringsplaatsen dan heeft het meerwaarde de rest kun je zelf allemaal wel bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 04-05-2020 18:55:35 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:28:40 #11
370431 drakin
vurig typje
pi_192965440
Bekijk het positief, de eigenaar van kfc is ook pas ver na zijn 60e begonnen en kijk hoe groot dat geworden is ;)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192966338
Ga net als ik bij de plantsoenendienst. Ik heb altijd al geweten dat dit de perfecte baan voor mij zou zijn. Anders conducteur.
Is het niet een beetje te ambitieus voor je en heb je wel de geschikte vaardigheden? Het zal elke dag weer een uitdaging worden.
  woensdag 6 mei 2020 @ 00:41:38 #13
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192967045
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:47 schreef Ciclon het volgende:
Mijn contract loopt door een verhuizing van het bedrijf eind van de zomer af. En zodoende moet ik op zoek naar een nieuwe werkgever. Echter weet ik niet wat ik nou echt wil gaan doen..

In mijn huidige functie, Procesoperator, ben ik bij toeval ingerold. Intern een opleiding gedaan en al. Echter interesseert het me geen ene drol. Dat merkte ik ook bij de opleiding. Het enige vak wat enigszins leuk was, was LLB/Maatschappijleer...

Het is ook niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ga, en ik voer de taken vrij goed uit.
Daarnaast betaald het ook vrij goed voor een MBO- opleiding.


Je mag god op je blote knieën danken dat dit je werk is.
  woensdag 6 mei 2020 @ 17:25:10 #14
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_192976697
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe oud ben je? Ik word morgen 38 en weet nog steeds niet wat ik wil... Ik doe iets waar ik goed in ben, maar me echt geen ene zak meer interesseert :@

Van welke taken word je blij als je die in je vrije tijd doet?
Nog gefeliciteerd.
pi_192977056
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe oud ben je? Ik word morgen 38 en weet nog steeds niet wat ik wil... Ik doe iets waar ik goed in ben, maar me echt geen ene zak meer interesseert :@

Van welke taken word je blij als je die in je vrije tijd doet?
Van harte gefeliciteerd vriend.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:56:45 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193300686
Het kwam ineens in mij op, maar werken bij de Douane op schiphol lijkt me wel wat.

De volgende aspecten lijken me leuk:

Internationale omgeving
Publieke omgeving
Je hebt met veel mensen te maken maar echt contact is vaak 1 op 1.
De wet volgen
Geen dag is hetzelfde
Recht

En dan ga je denken, en politie agent dan? Nee, dat lijkt me helemaal niks.
pi_193300866
Ik ben ook zoekende

Wat deed ik als kind graag? met lego spelen!

Maar bouwvakker wil ik absoluut niet worden
Architect wel maar ja dan moet ik 5 jaar de schoolbanken in en daar zie ik tegenop.

Verder vind ik sleutelen aan auto's leuk maar dan echte auto's van voor 1980.

Maar automonteur worden vind ik niks standaard beurtjes doen is zo saai..

Dus old timers opknappen ja dat is wel iets maar daar valt geen droog brood mee te verdienen dus dat valt af.

Het is lastig om iets te vinden zonder onoverkomelijke nadelen.

Zelf heb ik veel ICT ervaring maar dat ben ik behoorlijk zat -O-
Niet het werk op zich maar de (mis)managers en onmogelijke klanten en zo :|W
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 25 mei 2020 @ 10:28:16 #18
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193301015
quote:
19s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik ben ook zoekende

Wat deed ik als kind graag? met lego spelen!

Maar bouwvakker wil ik absoluut niet worden
Architect wel maar ja dan moet ik 5 jaar de schoolbanken in en daar zie ik tegenop.

Verder vind ik sleutelen aan auto's leuk maar dan echte auto's van voor 1980.

Maar automonteur worden vind ik niks standaard beurtjes doen is zo saai..

Dus old timers opknappen ja dat is wel iets maar daar valt geen droog brood mee te verdienen dus dat valt af.

Het is lastig om iets te vinden zonder onoverkomelijke nadelen.

Zelf heb ik veel ICT ervaring maar dat ben ik behoorlijk zat -O-
Niet het werk op zich maar de (mis)managers en onmogelijke klanten en zo :|W
Ja ik heb ook veel van tegenstrijdige interesses. Echt depri wordt je er van.
pi_193301150
quote:
19s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Zelf heb ik veel ICT ervaring maar dat ben ik behoorlijk zat -O-
Niet het werk op zich maar de (mis)managers en onmogelijke klanten en zo :|W
Dan kan je toch ICT gaan doen op een plek waar jij de touwtjes meer in handen hebt ipv te moeten luisteren. Zo'n instelling waar ze denken dat je een whizzkid bent op god-level en ze je dankbaar zijn voor elk antwoord wat ze van je krijgen:)

Of voor jezelf beginnen en samenwerking zoeken met partijen waar je graag mee werkt. Bijv. dat je dingen voor hun doet en zij zelf het klantcontact doen.

Of je gaat 32 uur werken ofzo dan heb je nog tijd zat voor vanalles.

Veel dinngen die als hobby leuk zijn daar wordt je in een baan niet vrolijk van. Ik weet wel die auto restaurateurs. Tja. Leuk als het je eigen auto is en je er 1 doet in 5 jaar tijd. Maar elke dag weer slijpen zagen en lassen. Zweten met zo'n masker op.. etc.. ik geef het je te doen..
pi_193301270
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:38 schreef tstile het volgende:
Veel dinngen die als hobby leuk zijn daar wordt je in een baan niet vrolijk van. Ik weet wel die auto restaurateurs. Tja. Leuk als het je eigen auto is en je er 1 doet in 5 jaar tijd. Maar elke dag weer slijpen zagen en lassen. Zweten met zo'n masker op.. etc.. ik geef het je te doen..
Klopt. DHZ-en en klussen is ook een grote hobby van mij. Maar om dat dag-in-dag uit te moeten doen….tot je pensioen (als je dat al haalt)…/. :r
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 25 mei 2020 @ 10:48:23 #21
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193301304
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt. DHZ-en en klussen is ook een grote hobby van mij. Maar om dat dag-in-dag uit te moeten doen….tot je pensioen (als je dat al haalt)…/. :r
Plus, de druk die er dan nog eens bij komt kijken. Zelf een beetje klussen aan een brommertje of auto, maakt niet uit hoe lang het duurt en wat er precies gaat gebeuren. Dat is als monteur in loondienst wel anders :')
pi_193301446
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Plus, de druk die er dan nog eens bij komt kijken. Zelf een beetje klussen aan een brommertje of auto, maakt niet uit hoe lang het duurt en wat er precies gaat gebeuren. Dat is als monteur in loondienst wel anders :')
Klopt. Ik ben al bij mijn vorige werkgever weggegaan alleen al vanwege de (non-)coördinator.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 25-05-2020 11:09:33 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:30:02 #23
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193301855
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef Twintig het volgende:

[..]

Je zegt dat je LLB Maatschappijleer leuk vindt. Wat trok je aan in dat dan? Is het Recht, Politiek?
Politiek, cultuur, demografie, geografie.
Als je kijkt naar je dagelijkse activiteiten buiten het werk om. Bijvoorbeeld in het weekend, vrije dagen of in de avond.
Wat doe je dan meestal? Vrije tijd? Niet veel. Maar vind het leuk om te fietsen, wandelen, voetballen, voetbal kijken, vrienden ontmoeten
Kijk je TV welke tv programmas kijk je? Reizen Waes, programma's van Simon Reeves, docu's over onderwerpen als geschiedenis, archeologie, volkeren, politiek soms/
Kijk je films welke films kijk je? Welke genres? Lord of The Rings is mijn favoriet. Verder is het wel uiteenlopend.
Op internet welke websites bezoek je meestal? Fok, Indeed, Telegraaf, voetbalzone, Reddit, funda
Lees je boeken, welke boeken lees je? Welke categorie? Nee, maar zou er wel graag aan willen beginnen. Fictie vind ik niks, maar boeken over geschiedenis, filosofie, bepaalde biografieen, die lijken me interessant.
Als je op je werk bent waar verheug je dan op als je naar huis gaat? En wat doe je dan als je thuis komt? Aantal programma's terugkijken. Ik heb ploegenrooster, dus hangt net af van welke dienst ik heb.
Als je naar de film gaat welke films vind je dan meestal leuk en ga je dan? Ga zelden naar de film. Maar meestal is het dan waar veel grafische technologie aan te pas gekomen is, zoals Lotr.

Kijk welke patroon of thema je kan vinden bij deze vragen.

Kijk vervolgens wat jij belangrijk vindt in je leven? Gelukkig zijn. Financieel gezond zijn. Lichamelijk gezond zijn. Sociale contacten, maar ook zonder kunnen
Welke waarden, dus zelfstandige naamwoorden vind jij belangrijk? Uhm? Mensen, landen, culturen?
Bijvoorbeeld op deze websites vind je een paar.
https://www.vanwerknaarpassie.nl/persoonlijke-waarden/
https://happyheartandsoul(...)devol-kompas-deel-1/

Of je kan kijken naar wat je wensen zijn in het leven.
Op deze website vind je een oefening.
https://www.nlp-groningen(...)-en-gregory-bateson/

Kijk maar of je er wat aan hebt. :)
pi_193302469
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:47 schreef Ciclon het volgende:
Mijn contract loopt door een verhuizing van het bedrijf eind van de zomer af. En zodoende moet ik op zoek naar een nieuwe werkgever. Echter weet ik niet wat ik nou echt wil gaan doen..

In mijn huidige functie, Procesoperator, ben ik bij toeval ingerold. Intern een opleiding gedaan en al. Echter interesseert het me geen ene drol. Dat merkte ik ook bij de opleiding. Het enige vak wat enigszins leuk was, was LLB/Maatschappijleer...

Het is ook niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ga, en ik voer de taken vrij goed uit.
Daarnaast betaald het ook vrij goed voor een MBO- opleiding.

Het bedrijf heeft een outplacement bureau ingeschakeld (onderdeel sociaal plan) voor haar werknemers om hen zo goed mogelijk te begeleiden naar een andere werkgever.
Nu heeft mijn coach/mentor mij een aantal opdrachten meegegeven nadat ik hem had aangekaart dat ik eigenlijk liever iets anders wil gaan doen zonder duidelijk te zijn wat dat zou kunnen zijn.

Zodra ik ermee bezig ben voel ik de neerslachtigheid en angst al opkomen, want met dit
vraagstuk heb ik me al jaren bezig gehouden en heb er nooit een antwoord op kunnen vinden.

Deel jullie ervaring medefokkers
Ik heb ook nooit echt echt geweten wat ik wilde en ben zodoende uiteindelijk per toeval de procesindustrie ingerold.

Verdient inderdaad aardig dankzij ploegentoeslag, werken in ploegen bleek me wel te liggen, echter interesseert het mij verder ook geen flikker. Ik ga naar mn werk om te werken en ga weer naar huis. Of ik er nou ben en dat werk doe of niet, dat maakt verder eigenlijk ook geen flikker uit. Het is niet bepaald belangrijk werk ofzo.

En mijn vriendin die staat dan COVID19 patiënten te verzorgen.

Dat is wel een verschil ja. Qua belangrijkheid ofzo.

Geen idee, geen advies ook, zit een beetje in hetzelfde schuitje als TS behalve dan dat ik wel gewoon nog werk heb.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193302504
Ik kan me overigens ook geen enkele voorstelling maken van het halen van voldoening uit je werk.

Ik zie het als een noodzakelijk kwaad om je leven te kunnen bekostigen.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')