abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 mei 2020 @ 14:07:14 #1
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192925442
The Great British Seing Bee is een programma dat sinds 2013 te zien is bij de BBC.
Getalenteerde naaiers nemen het tegen elkaar op voor de titel Britain's best home sewer.

Elke week zijn er drie opdrachten met een overkoepelend thema, waarbij aan het eind van de aflevering de kandidaat die het minst goed heeft gepresteerd afvalt.
De opdrachten bestaat uit:
-The pattern challenge: een technische opdracht, waarbij alle kandidaten hetzelfde patroon krijgen.
- The alteration challenge: de kandidaten krijgen bestaande materialen (kleding, maar ook handdoeken of tenten) waarvan een nieuw kledingstuk gemaakt moet worden
- The made to measure challenge: hierin moeten de kandidaten een kledingstuk maken voor een (menselijk) model, waarbij ze veel vrijheid hebben in patroonkeuze

De eerste vier seizoenen werden gepresenteerd door Claudia Winkleman . Vorig seizoen nam Joe Lycett het van haar over.
De jury bestaat uit Patrick Grant, May Martin (seizoen 1-3) en Esme Young (sinds siezoen 4)

Op 22 april is het zesde seizoen begonnen. Elke woensdagavond op BBC1 om 22.00 uur en het wordt op zaterdag om 19.15 uur herhaald op BBC2.

De deelnemers van seizoen 6:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 3 mei 2020 @ 15:19:42 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192926305
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Niet gekeken overigens. Ik stoor me altijd teveel aan dat soort programma's.
Patroon kennis is het denk ik vooral. Weten wat je kan maken met zo'n hoeveelheid stof, weten hoe het lichaam in elkaar zit, weten wat voor patroon je moet tekenen of hoe je het moet draperen over het lijf.
En dat vraagt jaren ervaring en niet met alleen simpelweg patronen in elkaar zetten. De patronen uitknippen en in elkaar zetten is naar mijn mening niet meer dan puzzelen voor gevorderden die weten hoe een naaimachine werkt.
Juist zulke opdrachten scheidt het kaf van het koren en laat de creativiteit en de vaardigheden zien. Iedereen kan immers met veel oefenen een kant en klaar patroon in elkaar zetten. Naaien is immers een vaardigheid.
Ja precies, dat denk ik ook. :Y

Maar juist daarom vind ik het leuk dat dat onderdeel er in zit, daarmee kan je de veelzijdigheid van veel mensen goed zien.
***
pi_192956486
Voor degenen die die als serie laten opnemen, ik kwam er vanochtend achter (KPN) dat het eruit was gegaan, dus opnieuw ingesteld
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 mei 2020 @ 14:02:41 #4
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192957669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor degenen die die als serie laten opnemen, ik kwam er vanochtend achter (KPN) dat het eruit was gegaan, dus opnieuw ingesteld
Scherp! Bij mij was hij er ook uit!
Ik krijg af en toe wat van KPN :(
Pas ook al Grey's Anatomy uit mijn opnames geknikkerd...

Anyway... Morgen kinderkleding! Ik ben benieuwd! Het blijft toch een aparte manier van werken. Alles is priegelig, de vormen zijn anders en het moet vooral comfortabel zijn.
Voor mijn neefje heb ik een overhemdje gemaakt toen hij heel klein was. Het stond hem fantastisch, maar ze groeien er ook zo weer uit :'(

Ik ben vooral benieuwd hoe de mensen die vooral jurken maken (al dan niet voor drag queens :D ) zich uit de tuinbroekjes gaan redden!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192957702
Ik ben begonnen met kleertjes voor kinderen van vrienden, weinig stof op tafel. Ben nu bezig met een jurk voor mezelf maar knipte net bijna in de mouw toen ik de halslijn wijder wilde maken. Al die stof zit me enorm in de weg
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 mei 2020 @ 15:36:23 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192958582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor degenen die die als serie laten opnemen, ik kwam er vanochtend achter (KPN) dat het eruit was gegaan, dus opnieuw ingesteld
:o Bij mij ook idd! Tx! O+
***
pi_193010296
:+
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:35 schreef E.T. het volgende:
Voor degenen die herhalingen op zaterdag kijken: morgen al om 17.00uur!
Ik was hem dus weer vergeten, en BBC is erg irritant met de timing van de herhalingen :(
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:36:38 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_193013834
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
:+
[..]

Ik was hem dus weer vergeten, en BBC is erg irritant met de timing van de herhalingen :(
Tnx dat je 'm hier quote! Niet nagedacht over de twee topics :{ :@
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_193014551
Ik kan op mijn iPad en telefoon programma’s van de BBC gewoon op later beginnen en uitzending gemist kijken.
Dit is via T-Mobile TV, maar wellicht ook via andere providers ^O^

Ik vind het trouwens echt een heerlijk programma. Ontdekt door jullie :D
Vanmorgen tussen 6 en 7 op de bank liggen kijken terwijl peuter Paw Patrol aan het bingen was :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193020880
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:18 schreef LeSage het volgende:
Ik kan op mijn iPad en telefoon programma’s van de BBC gewoon op later beginnen en uitzending gemist kijken.
Dit is via T-Mobile TV, maar wellicht ook via andere providers ^O^

Ik vind het trouwens echt een heerlijk programma. Ontdekt door jullie :D
Vanmorgen tussen 6 en 7 op de bank liggen kijken terwijl peuter Paw Patrol aan het bingen was :')
Kreeg je meteen inspiratie om een tuinbroek voor de peuter te maken?
Vorig jaar Juni werd de zoon van vrienden 4ven hij was gek van paw patrol, dus (toen) met moeite stof gekocht (er was bijna alleen aan gordijnstof te komen) en een shirt voor m gemaakt. Die ogen toen hij t zag
We have far more in common than that which devides us..
pi_193022302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kreeg je meteen inspiratie om een tuinbroek voor de peuter te maken?
Vorig jaar Juni werd de zoon van vrienden 4ven hij was gek van paw patrol, dus (toen) met moeite stof gekocht (er was bijna alleen aan gordijnstof te komen) en een shirt voor m gemaakt. Die ogen toen hij t zag
Haha, nope. Mijn naaiskills stoppen wel bij een jurkje voor carnaval :D
Ooit, als ik heel veel vrije tijd heb en de kinderen minder aandacht nodig hebben wil ik op naailes. Maar goed, zoveel hobby’s, zo weinig avonden in een week ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193022382
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:54 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, nope. Mijn naaiskills stoppen wel bij een jurkje voor carnaval :D
Ooit, als ik heel veel vrije tijd heb en de kinderen minder aandacht nodig hebben wil ik op naailes. Maar goed, zoveel hobby’s, zo weinig avonden in een week ;)
Hier echt wel een voordeel van thuiswerken. Laptop dicht, 10 stappen en de naaimachine aan. In theorie zou ik ook nog wat in pauzetijd kunnen doen. Wel is het jammer dat naailes nu niet doorgaat
We have far more in common than that which devides us..
pi_193027800
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:18 schreef LeSage het volgende:
Ik kan op mijn iPad en telefoon programma’s van de BBC gewoon op later beginnen en uitzending gemist kijken.
Dit is via T-Mobile TV, maar wellicht ook via andere providers ^O^

Ik vind het trouwens echt een heerlijk programma. Ontdekt door jullie :D
Vanmorgen tussen 6 en 7 op de bank liggen kijken terwijl peuter Paw Patrol aan het bingen was :')
Oh zal ik eens kijken of Ziggo die optie ook heeft. Ik vind het een heerlijk programma, net als de Britse bake-off, ik kijk graag naar mensen die dingen kunnen die ik niet kan :)
pi_193028175
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Oh zal ik eens kijken of Ziggo die optie ook heeft. Ik vind het een heerlijk programma, net als de Britse bake-off, ik kijk graag naar mensen die dingen kunnen die ik niet kan :)
Straks om 1655 op bbc2 is de herhaling.

Ik zit soms te kijken dat het ene wat erg moeilijk lijkt ze dat met het grootste gemak voor elkaar krijgen en iets wat doodsimpel lijkt voor geen meter lukt
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2020 @ 10:14:51 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193028369
Net gekeken, lekker luierend in bed.
Ik vind het echt heerlijk! Kneuteriger wordt het niet! O+
***
pi_193034201
Ik ben toch altijd wel wat verbaasd dat ze thuis mogen oefenen, en het dan toch niet afkrijgen. Tuurlijk kost het wat meer tijd om dingen aan te passen, maar als je hem 1 keer hebt gemaakt, dan weet je toch wel hoelang je bezig bent en waar de knelpunten zitten?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:52:22 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193035175
Maar zouden ze echt alle patronen dan thuis een keer gemaakt hebben? Da’s wel veel hoor...

Aan de andere kant...
***
pi_193035599
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:52 schreef BE het volgende:
Maar zouden ze echt alle patronen dan thuis een keer gemaakt hebben? Da’s wel veel hoor...

Aan de andere kant...
Alleen de laatste opdracht weten ze. En dan volgens mij “kinder tuinbroek” verder niets.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:20:57 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193035631
Ja, dat snap ik. Maar of je die dan thuis dan helemaal maakt of alleen het patroon uit knipt en goed bestudeerd...

Ik heb soms iig het idee dat de patroondelen niet al eens gebruikt zijn.
***
pi_193035676
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:20 schreef BE het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar of je die dan thuis dan helemaal maakt of alleen het patroon uit knipt en goed bestudeerd...

Ik heb soms iig het idee dat de patroondelen niet al eens gebruikt zijn.
Ik denk eerder dat ze het patroon uitgezocht hebben en misschien in elkaar gezet hebben. Maar de stof tijdens de opnames is anders dus werkt het anders en valt het anders.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:16 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193035828
:Y
***
pi_193035932
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:35 schreef BE het volgende:
:Y
Ik heb net een jurk gemaakt van hele dunne tricot, vorig jaar zelfde van punta di roma, dat verwerkt toch wel lekkerder, je hebt wat in handen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:45:12 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193035993
Punta naait fijn, om te dragen vind ik het minder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193036049
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:45 schreef Lienekien het volgende:
Punta naait fijn, om te dragen vind ik het minder.
Het is een wijde jurk (moet m aanpassen, weet nu wat er verkeerd aan is)
We have far more in common than that which devides us..
pi_193090642
Voor degenen die ‘m gemist hebben:
Aflevering 1 wordt vannacht om kwart voor 2 herhaald op bbc2
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')