abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7937447
In mijn vorige topic En nu had ik het over rare relatie met een jongen die ik kende , wij hebben zelf heel veel meegemaakt en nog steeds contact , vorig week door ruzie was het bijna afgebroken en toen heb ik besloten zelf een brief te schrijven aan hem waarin ik uitleg wat er aan de hand was. Ik ben er zelf heel trots op .Bij de brief heb ik een cd gedaan waar een heel persoonlijk nummer op staat over seksueel misbruik , iemand die het jaren verborgen hield belt iemand op en verteld haar geheim . Dat is de cd van Creed .

De brief:

Lieve Dennis ,

Ik schrijf deze brief omdat ik me niet lekker voelde bij hoe ik ons contact heb afgebroken.
Op dat moment reageerde ik zo omdat ik me in het nauw gedreven voelde en juist dan zeg ik dingen die ik niet meen.
Jij vind dat ik te veel in het verleden blijf hangen , maar ik weet dat dat niet zo is , wel ben ik dingen aan het verwerken , juist door proberen oude patronen te doorbreken.
Ik weet dat voor jou die avond hard en koel was , en ben mezelf daar wel degelijk van bewust geweest , dat was ook de reden waarom ik zo afstandelijk reageerd, vooral omdat ik heel erg geschrokken was van mezelf. Ik wilde het toenertijd ook stopzetten, maar ik wist niet hoe ik het moest zeggen, denk ook dat ik daarom begon over Dennis (ex+naamgenoot) omdat die me toen een belangrijke levensles heeft gegeven. Dennis heeft toen ik een nieuw gedeelte in mijn leven begon , tijd genomen om mij uit te leggen waarom het tussen ons niet ging gewoon in een cafe en hebben toen alles uitgepraat als vrienden, nu kan ik achteraf van hem zeggen het is niet slecht geweest , alles is uitgepraat en we konden beiden terugkijken zonder spijt .
Jij bent voor mij belangrijk omdat je voor mij een stukje taboe hebt doorbroken, en al kwam ik die avond hard en koel over , het betekende voor mij wel degelijk wat.
Ik lig voor mezelf behoorlijk achter wat betreft relaties , juist omdat ik daar weinig ervaring in heb, want wat dat betreft ben ik nog een kind.
Vandaar dat ik je opbelde met al mijn vragen, door mijn onervarendheid.
Zelf wilde ik het contact stopzetten, maar de vragen hielden het tegen en ik weet ook van mezelf als ik dit contact ontvlucht blijft het mijn pad komen.
Ik wilde het stopzetten omdat ikzelf mijn onervarenheid en verleden kwalijk nam en ik vond niet dat jij zo'n meisje verdiende, ik wilde en wil voornamelijk dat jij gelukkig bent.
Juist dat jij in onze laatste gesprekken over relaties begon en een nieuw iemand begon, maakte het alleen maar moeilijker voor mij omdat ik weer geconfronteerd werd met mijn onervarenheid , toen jij doorging vragen of ik verliefd was op je kon ik daar geen antwoord op geven juist omdat ik daar te onervaren in ben. Op dit moment voel ik gewoon veel wat ik niet kan plaatsen en ik wil daar gerust in verder maar dat gaat stapje voor stapje, ik moet weer aan mezelf wennen en ook leren om te gaan met lichamelijk contact en niet bij elke vorm van lichamelijk contact op de vlucht slaan . Dat is ook de reden dat ik momenteel niet date, omdat ik momenteel dingen aan het verwerken ben, en zo weer eindig in vluchtgedrag. Ik geloof ook niet in de ware omdat ik geloof in meerdere wares , elke vorm van relatie leer je wat , je ontmoet mensen die je bepaalde levenservaring bijbrengen en dat breng je bij in de volgende relatie. De ware is een momentopname , en je kan nooit weten of iemand de ware is , dat is iets wat tijd uitwijst .
Ik denk dat ik dus meer in het lot geloof, dat al het negatieve en positieve gebeurd met een reden.
Ik wil wel dat je beseft dat jij voor mij speciaal ben en dat als er wat is je bij mij terechtkan en dat ik er dan voor je ben zonder bijbedoelingen, ik wil er voor jou ook zijn zoals jij er voor mij was.
Bij deze brief heb ik een cd bijgesloten van Creed , omdat ik veel steun aan hun heb gehad uit hun tekstenen vooral bij Wash away those years, omdat die situatie vergelijkbaar is , en ook om deze zinnen :
In life there are many oceans
And we labor in between
In life there are many quotions
and I hope I find the mean.
Met andere woorden alles heeft een reden en het is aan jou wat je ermee doet .
Creed heeft dus eigenlijk dezelfde levensfilosofie als ik en leer er veel van.
Bij deze brief heb ik alles gezegd wat ik zeggen wilde en laat het verder aan jou wat je ermee doet. Ik zou graag contact willen houden maar als je dat niet kan begrijp ik het wel .

Groetjes Judith (echte naam dus)

Vanochtend belde die op en gaf aan dat die was aangekomen en vond het een mooie brief . Hij vond het jammer dat ik het niet eerder tegen hem zei , maar ik zei dat ik daarin ook heel moeilijk in ben , ik ben sterker met woorden op papier , dan in gesprekken , omdat ik dan te veel bij krijg en daar weer in de war van raak.
We hebben afgesproken dat het contact blijft , hij maakte zich zorgen of ik het wel aankon, maar minder en als ik in paniek ben kan ik hem altijd bellen . Hij was ook heel blij met de cd . Voorlopig is het telefonisch contact , en ik zei dat ik hem ooit wel weer zou willen zien , zei die ook dat tijd dat wel uit zou wijzen.
Ik kon nu ook een stukje makkelijker praten over mijn verleden en dingen beter uitleggen . Ik heb er een goed gevoel bij en denk eigenlijk dat dit het beste is omdat het toch iemand is die bij een bijzondere periode hoort .

We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7937659
hoop voor je dat 2003 een mooi jaar voor je wordt
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_7937664
En hij zit er niet mee dat je die correspondentie op het internet pleurt?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7937703
Nee , daar zit die niet mee . Trouwens het is mijn brief , en niet de zijne als ik zijn brief op het net zou zetten is het wat anders .
pi_7937709
*ontroerd is....

Errug mooie brief meis, heel mooi. Duidelijk ook voor hem, hij kan er nou niet meer om heen. Voor hem is er nu genoeg duidelijkheid wat betreft jou.

Ik wou dat ik zo mooi kon schrijven

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_7937742
Dank je wel , lol daar staat wel een woordelijke handicap met driftbuien tegenover hoor
pi_7937865
Dat snap ik niet. Het is wel degelijk 'zijn' brief. Aan hem persoonlijk, als exclusief bedoelde ontvanger, toevertrouwd. Als iemand mij dergelijke persoonlijke informatie zou toevertrouwen in een brief, dan zou ik om die enkele reden (dat uitgerekend ik degene ben aan wie dat toevertrouwd wordt) die vriendschap alleen maar meer op waarde weten te schatten. Nog afgezien van de feitelijke inhoud.

Totdat blijkt dat exact die brief voor iedereen is na te lezen...op internet.

Niet alleen dat, maar daaronder staat dan ook nog een samenvatting van mijn reactie en..... mijn voornaam!!

Ik ben natuurlijk weer raar en ongevoelig als ik daarover val, maar misschien was het toch beter geweest om het topic in meer algemene termen te formuleren.

enfin
nevermind

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7937934
Ik zie dat gewoon anders . En ik weet wel degelijk dat hij die brief ook heus wel aan anderen laat lezen en dat maakt mij ook niet uit . Dit is iets wat heel moeilijk voor mij is geweest , en toch gedaan heb en daar ben ik trots op en er is niets mis mee om daar trots op te zijn .
pi_7938070
Daar is inderdaad niets mis mee. En als het jou -en hem- geholpen heeft, dan zie ik niet in wat jij je zou moeten aantrekken van mijn -overigens volledig onschuldig bedoelde- kanttekening.
pi_7938104
Dank je wel . Ik kan jou punt ook wel voorstellen hoor maar dit is gewoon voor mij heel anders, het is een stukje persoonlijke overwinning van mij .
  donderdag 16 januari 2003 @ 20:47:54 #11
39446 303
(C) Roland
pi_7938123
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 20:39 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik zie dat gewoon anders . En ik weet wel degelijk dat hij die brief ook heus wel aan anderen laat lezen en dat maakt mij ook niet uit . Dit is iets wat heel moeilijk voor mij is geweest , en toch gedaan heb en daar ben ik trots op en er is niets mis mee om daar trots op te zijn .
Maar je hoeft je trots hier toch niet te "verdienen". Het is natuurlijk fijn als mensen je hier zeggen dat je er goed aan gedaan hebt e.d., maar ik zou mij erg gekwetst voelen als een vriendin dit bij mij zou doen.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7938141
Als je maar onthoudt dat ik jouw persoonlijke brief aan mij, niet op het internet wil aantreffen.

ok, baaaaaaaaaack to topic

pi_7938284
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 20:47 schreef 303 het volgende:

[..]

Maar je hoeft je trots hier toch niet te "verdienen". Het is natuurlijk fijn als mensen je hier zeggen dat je er goed aan gedaan hebt e.d., maar ik zou mij erg gekwetst voelen als een vriendin dit bij mij zou doen.

Er zijn hier ook veel mensen die meegeleeft hebben met mij en het is goed uitgepakt dat wil ik gewoon delen met anderen mensen .
Ik weet dat hij zich hierdoor niet gekwetst voelt , en dat weet ik echt omdat ik weet dat die zelf ook heel open in die dingen is . Nogmaals het is mijn brief geweest en ik doe daar mee wat ik wil en ik weet zelf al dat die ander daar geen enkel probleem mee heeft , omdat ik hem goed ken . Jullie stellen het te veel voor uit jullie situatie , maar jullie kennen mij en Dennis niet . Ik weet sowieso dat hij daar geen probleem mee heeft .
pi_7938709
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 20:47 schreef 303 het volgende:
Waarom? Een dergelijke openhartigheid is wel verfrissend. Bovendien wordt er niemand in een kwaad daglicht gesteld.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  donderdag 16 januari 2003 @ 21:17:44 #15
39446 303
(C) Roland
pi_7938793
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 21:13 schreef thoth het volgende:

[..]

Waarom? Een dergelijke openhartigheid is wel verfrissend. Bovendien wordt er niemand in een kwaad daglicht gesteld.

Ik heb mijn mening herzien, bekeek het inderdaad teveel vanuit mijn eigen situatie.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:25:34 #16
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_7940591
Meis, harstikke goed van je!!!!
dat is het enige wat ik erover kwijt kan, zoiets bedoelde ik precies met een brief schrijven en daarin dingen zetten die je niet kunt zeggen
Way to go!!!
Vind het ontzettend knap van je hoor!!
liefs racoon
I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_7955939
Dank je wel Het koste me wel wat moeite maar ik kreeg er wel wat voor terug . Het was voor mij ook een hele stap om zoiets te schrijven, omdat ik nogal een binnenvetter ben en mijn gevoelens niet gauw laat zien , ik wil niet gauw te kwetsbaar opstellen.
Dit is zeg maar een oefening voor me om me meer open te stellen voor andere contacten.
pi_7956036
Communiceren via een brief is een prima oplossing voor als je vast zit in je gedrag of je gevoelens. Ik zelf doe het regelmatig als ik het niet meer weet en Rtificial wel wil laten merken wat ik voel en denk.

Dus prima gedaan van je, je bloot geven op een vrij beheersde manier en waar je over na kan denken.

Ik denk dat zijn reactie erop ook prima is en ik denk dat jullie de komende maanden gewoon de rust moeten vinden om te zien hoe het nu verder gaat.

eerlijk gezegd zou ik het niet waarderen als een brief aan mij zo op het net gezet word maar das mijn mening

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7956646
Ik vind het echt heel goed van je,
dat je dat hebt gedaan
Het is ook een mooie brief geworden
pi_7956719
Dank je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: