abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192942368
Ben net voor het eerst sinds het begin van de lockdown maar eens op een 'druk' tijdstip (middag) geweest. Jumbo. Ook een ervaring op zich. Waar de AH een pompje met handgel heeft, daar heeft de Jumbo buiten een hele wastafel met water en zeep geïnstalleerd met dranghekken zodat je er langs wordt geleid. Of je kunt er gewoon omheen lopen zodat je naar binnen kunt zonder je handen te wassen. Er controleert toch niemand, dus 3x raden wat alle klanten doen...

Supermarkt tijdens een druk tijdstip, denk je dat er iemand anderhalve meter afstand houdt? Are you kidding me? Het hele beleid is een lachtertje, bedacht door raamambtenaren die zelf lekker thuis werken en alles laten bezorgen. En dan ben ik nog blij dat ik rond 14u ben gegaan en niet 17u of zo.

Heb nu ook voor het eerst meegemaakt dat alle kassa's open zijn. Dan sta je keurig achter je lijn op 1,5m van de persoon voor je, maar op 0,5m van degene in de rij naast je. Er is wel een soort zeil tussen de loopbanden aangebracht maar dat loopt niet door de hele rij. Gelukkig heeft onderzoek van Jaap van Dissel uitgewezen dat het virus zich alleen verticaal en naar voren verspreidt, niet horizontaal, dus de obese, zichtbaar kwetsbare mevrouw in scootmobiel naast mij hoeft nergens bang voor te zijn.

Het is vandaag 4 mei, in principe een werkdag, maar kan me voorstellen dat veel mensen vrij zijn plus veel studenten en pensionado's. Het is overal op straat druk genoeg dat 1,5m absoluut onmogelijk is. Auto's en vrachtwagens op de stoep. Mensen die keurig met 1,5m er tussen in de rij staan om een kleinere winkel binnen te mogen, waar jij echter absoluut niet met 1,5m afstand langs kunt. Ja je kunt het fietspad op maar dan heb je weer fietsers en hardlopers waar je volgens de NPO-virologen minstens 20m afstand van moet houden, of was het 50? Ikke niet begrijpselen.

Uit deze puur anecdotische ervaring durf ik wel de voorspelling te doen dat de anderhalvemetersamenleving een doodgeboren kindje is, en dat is maar goed ook. Ja het werkt als iedereen thuis blijft, maar dat zou met het Nieuwe Normaal niet meer nodig zijn. Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet. Of liever nog in top tot teen in een hazmat-pak, wordt ook leuk in de zomer. En voor de rest gewoon normaal doen. En wie dat niet wil doet maar z'n boodschappen om 8 uur 's ochtends en kan verder lekker thuis blijven.

Er is simpelweg no way in hell dat dit gaat werken. Ik las ergens de voorspelling dat er straks een tweedeling in de maatschappij komt tussen de doorlopers en de aandekantspringers. Ik ga niet actief de persoonlijke ruimte van iemand opzoeken maar 1,5m gaat echt niet gebeuren. Over een paar maand heeft iedereen een paar keer iemand op minder dan 1,5 gepasseerd, zich gerealiseerd dat hij of zij niet is doodgegaan, en kunnen we weer normaal doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vasilevski op 04-05-2020 15:48:54 ]
pi_192942706
Vanmorgen rond 10 uur bij de AH XL geweest hier. Een oase van rust en zeeën van ruimte, ik denk dat er nog geen 20 klanten binnen waren. Heerlijk.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_192943544
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet.
Mondkapjes zijn nauwelijks te krijgen. Waar wil je die vandaan halen?
pi_192943639
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:35:33 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192943652
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:29 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Mondkapjes zijn nauwelijks te krijgen. Waar wil je die vandaan halen?
De Hema.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192943702
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

De Hema.
Ik zie daar nergens mondkapjes. Maar goed, het topic ging over de supermarkt. Al weken niet meer geweest :D Misschien vanavond toch eens gaan. De online super had een paar producten niet :(
  maandag 4 mei 2020 @ 16:40:17 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192943750
Zijn de supers morgen wel gewoon open? Ik vergeet altijd hoe dat zit op 5 mei

:@
  maandag 4 mei 2020 @ 16:41:20 #58
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192943767
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
Je MOET helemaal niet likken als je dat niet wil. Een vochtige spons werkt ook.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 4 mei 2020 @ 16:41:32 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192943774
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:37 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik zie daar nergens mondkapjes. Maar goed, het topic ging over de supermarkt. Al weken niet meer geweest :D Misschien vanavond toch eens gaan. De online super had een paar producten niet :(
Je stelt een vraag over waar iets te halen valt, maar beperkt impliciet de mogelijke antwoordopties tot 'de supermarkt'.

Topvragen stel jij zeg.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192943775
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn de supers morgen wel gewoon open? Ik vergeet altijd hoe dat zit op 5 mei

:@
Volgens mij is de boel elke 5 jaar dicht/vrij, dat is morgen dus het geval. Supers zijn wel open.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192943840
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Volgens mij is de boel elke 5 jaar dicht/vrij, dat is morgen dus het geval. Supers zijn wel open.
Eéns in de 5 jaar is het een officiële feestdag, dit jaar ook.
dag
pi_192943872
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Eéns in de 5 jaar is het een officiële feestdag, dit jaar ook.
Lekker met z'n allen naar het.. oh..

Hier was het rond 12.00 lekker rustig in de grote AH. Op één gangpad na, waar iedereen op elkaar stond te wachten :') Loop dan door en ga een paar minuten later nog eens proberen denk ik dan 8)7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192943895
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Je MOET helemaal niet likken als je dat niet wil. Een vochtige spons werkt ook.
Ok ok. Maar dan nog, een beetje tegen een caissière zeuren terwijl ze daar in Zaandam alles bepalen. Uiteraard is het wel lekker makkelijk om tegen zo'n vrouw tekeer te gaan. Vind het maar kansloos.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:49:11 #64
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192943945
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ok ok. Maar dan nog, een beetje tegen een caissière zeuren terwijl ze daar in Zaandam alles bepalen. Uiteraard is het wel lekker makkelijk om tegen zo'n vrouw tekeer te gaan. Vind het maar kansloos.
Is ook kansloos. Die caissières voeren ook alleen maar het nutteloze opgelegde beleid uit. En ze gaan jou heus niet vertellen dat ze het er ook niet mee eens zijn want dat wordt dan een negatieve aantekening in hun dossier.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:05:18 #65
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192944191
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef Vasilevski het volgende:

Uit deze puur anecdotische ervaring durf ik wel de voorspelling te doen dat de anderhalvemetersamenleving een doodgeboren kindje is, en dat is maar goed ook. Ja het werkt als iedereen thuis blijft, maar dat zou met het Nieuwe Normaal niet meer nodig zijn. Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet. Of liever nog in top tot teen in een hazmat-pak, wordt ook leuk in de zomer. En voor de rest gewoon normaal doen.
Weer één die het niet begrijpt. Mondkapjes helpen, maar vooral omdat ze de besmettelijkheid van besmette mensen beperken.

IEDEREEN moet die dingen dus op, wil het effect hebben, en willen we de maatschappij weer enigszins normaal open kunnen gooien.

"Mondkapjes alleen voor bange mensen", of "draag lekker zelf mondkapjes als je dat zo graag wilt", reken ik tot de minst intelligente uitspraken die hier telkens weer herhaald worden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:07:10 #66
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192944224
Mensen zijn niet "besmet", ze hebben een virus opgelopen.
pi_192945189
Ik kom meestal bij een kleine Spar, en mensen snappen nog steeds niet dat je voor 1 boodschap ook een mandje moet pakken, maar wel elke keer in discussie gaan met personeel, Nederland het land van: Ja maar....

|:( |:( |:(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192945447
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:09 schreef Charlies het volgende:

[..]

|:( lekker belangrijk wat voor geloof iemand heeft in de supermarkt...
Eens.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2020 @ 18:32:04 #69
22592 crew  Ole
pi_192945548
Nou! er blijven figuren, wat voor afkomst dan ook die denken dat afspraken voor hun niet gelden o|O
Zie ook TT
Echt doe niet zo moeilijk!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192945756
Bij ons worden de karretjes niet meer schoongemaakt door het personeel behalve als het niet druk is en zelf kan je dat ook niet doen.

Tot zover de bezorgdheid van Dirk voor onze gezondheid.
pi_192945884
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:42 schreef macca728 het volgende:
Bij ons worden de karretjes niet meer schoongemaakt door het personeel behalve als het niet druk is en zelf kan je dat ook niet doen.

Tot zover de bezorgdheid van Dirk voor onze gezondheid.
Of ze krijgen een hoop gezeik van klanten dat ze de karren niet goed schoonmaken. Dat ze gewoon denken, bekijk het met jullie winkelwagens, maak ze zelf maar schoon. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, klanten worden steeds chagerijniger.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-05-2020 19:54:47 ]
pi_192945924
Ik heb niemand zien zeuren over het schoonmaken, nu wel over het niet schoonmaken.

Al worden ze inderdaad slecht schoongemaakt want het personeel neemt het totaal niet serieus lijkt het.
pi_192945962
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat toch juist om het feit dat je die zegels moet geven aan klanten, contactmoment dus.
Dan maakt het niet uit welke zegels het zijn natuurlijk.

en die zegels hoef je inderdaad niet perse te likken maar dat kan je ook de volgende dag doen als het virus toch wel dood moet zijn op die zegels.
pi_192946006
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:50 schreef macca728 het volgende:
Ik heb niemand zien zeuren over het schoonmaken, nu wel over het niet schoonmaken.

Al worden ze inderdaad slecht schoongemaakt want het personeel neemt het totaal niet serieus lijkt het.
Ik heb er meerdere gelezen in dit topic.
pi_192946043
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het gaat toch juist om het feit dat je die zegels moet geven aan klanten, contactmoment dus.
Dan maakt het niet uit welke zegels het zijn natuurlijk.

en die zegels hoef je inderdaad niet perse te likken maar dat kan je ook de volgende dag doen als het virus toch wel dood moet zijn op die zegels.
Wij hebben helemaal geen contactmoment. Alles wordt neergelegd en daarna gepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')