Precies, hoe kleiner de gemeenschap, hoe groter het effect van één patient is op de cijfers.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wonen niet zoveel mensen in Baarle-Nassau he.
En het is x per 100.000 inwoners dus als er 1 of 2 erbij komt dan stijgt dat relatief hard ja.
Het is nu 102 per 100.000 inwoners. Er wonen 6860 mensen in Baarle-Nassau.
102/100.000 = 0.00102
0.00102*6860 = 7 mensen
In Baarle-Hertog dan ook neem ik aan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:51 schreef Ven1972 het volgende:
Wat erg wat daar in Baarle-Nassau gebeurt.... zo veel besmettingen die zo explosief groeide.
Denk het ook jaquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Baarle-Hertog dan ook neem ik aan?
RIVM.nlquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:00 schreef Nia het volgende:
Ik kan nergens actuele informatie over de besmettingen in deze gemeente vinden.
Thanks, waar vind ik onderstaande info:quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:39 schreef Nia het volgende:
Kaart van 30 april: https://www.bd.nl/brabant(...)n-in-kaart~ad544179/
Kaart van 2 mei: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Ik zie dat ook niet, die kaart op de site van het RIVM laat 102/100.000 ziekenhuisopnames zien voor deze gemeente. In absolute aantallen kom je dan op 7 opnames.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:17 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks, ik zie het niet though ik doel op dit:
"Opvallend is dat de gemeente Baarle-Nassau op 30 april nog minder dan 25 ziekenhuismeldingen had. Vandaag is dat gestegen naar 95-160 meldingen."
Gewoon onzin dus, en ondertussen hebben mensen het nav dit over de 2e golf.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:18 schreef Arizona het volgende:
Ik zie dat ook niet, die kaart op de site van het RIVM laat 102/100.000 ziekenhuisopnames zien voor deze gemeente.
Nou nou iets minder dramatisch mag ook wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:51 schreef Ven1972 het volgende:
Wat erg wat daar in Baarle-Nassau gebeurt.... zo veel besmettingen die zo explosief groeide.
Klopt in de database staat 7 ziekenhuisopnames, wel 6 daarvan genoteerd op 1 mei. Geen idee of er nu een piek is daar of gewoon vertraagd doorgeven van informatie.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet, die kaart op de site van het RIVM laat 102/100.000 ziekenhuisopnames zien voor deze gemeente. In absolute aantallen kom je dan op 7 opnames.
Wij hadden gisteren in Twente opeens 18 doden extraquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt in de database staat 7 ziekenhuisopnames, wel 6 daarvan genoteerd op 1 mei. Geen idee of er nu een piek is daar of gewoon vertraagd doorgeven van informatie.
Ja de scholen gaan open op 11 mei.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC weer op het 'normale' niveau toch?
Ik neem aan dat maatregelen nu ASAP worden versoepeld?
Dat gebeurt al vanaf 11 mei, wel blijven opletten hè.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:16 schreef DonDruiper het volgende:
0 corona patiënten dan volgens de modellenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:32 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd naar IC cijfers van 1 juni.
volgens mij niet, 70% van 1055 bedden voor alle ic patienten zijn we nog niet op.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:16 schreef DonDruiper het volgende:
Bij genoeg druk vanuit de samenleving gaat Rutte deze maand echt nog wel meer doenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:36 schreef Nia het volgende:
Halverwege deze maand zal Rutte toch wel met concrete plannen moeten komen. Van druk op de IC, waar het allemaal om te doen was, zal dan geen sprake meer zijn. Tenzij hij weer met nieuwe voorwaarden op de proppen komt.
Ik zou het ook niet weten, zeker niet uit het huidige kabinet en kamer. Job Cohen misschien.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:48 schreef Nia het volgende:
Hoewel ik nooit op de VVD gestemd heb, had ik Rutte best wel hoog zitten. Ik vergelijk hem dan maar even met Balkenende die de post-9/11 jaren te verduren kreeg. Maar gedurende de afgelopen twee weken gaat Rutte zichtbaar moeilijker om met kritiek vanuit de media. Dat ben ik van de altijd lachende premier niet gewend. Het feit dat zijn moeder in een instelling met corona-patiënten woont zal vast een rol meespelen. Dit zijn tropenjaren voor een staatsman. Zou een andere politicus deze rol beter vervuld hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |