dat is een apparaat dat het klimaat in een ruimte regelt. Dat wordt voor voor commerciele of industriele toepassingen gebruikt, maar als jij het klimaat in je stookruimte zo belangrijk vind, dan kan je daaraan denken.quote:
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Bij een wtw systeem wordt ook verse lucht ingeblazen, alleeen dan via buizen en door een warmtewisselaar waardoor je dus veel minder warmte naar buiten laat waaien zoals jij prefereert.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een gat in je voorgevel en een gat in je achtergevel boren. Roostertje ervoor en klaar.
Een rooster bij je raam is beter, maar als je dat niet hebt, dan boor je zelf de gaten.
Naar mijn mening kan er niks boven natuurlijke ventilatie.
ik snap dat bij natuurlijke ventilatie je meer warmte vverlies hebt, echter je hebt geen onderhoud, geen kosten en geen geluidsoverlast.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Bij een wtw systeem wordt ook verse lucht ingeblazen, alleeen dan via buizen en door een warmtewisselaar waardoor je dus veel minder warmte naar buiten laat waaien zoals jij prefereert.
Ik heb ook een wtw systeem hangen en dat werkt gewoon naar behoren.
als het goed is vervang je af en toe de zwart geworden filters, zodat je weet dat die werktquote:Op zondag 3 mei 2020 10:32 schreef vosss het volgende:
Hier hangt een WTW unit.
Geen ervaring mee verder. Dat ding staat aan. En doet wat ie moet doen. Denk ik.
Filters zijn nog niet vervangen, paar keer uitgezuigd/afgezuigd.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als het goed is vervang je af en toe de zwart geworden filters, zodat je weet dat die werkt
Is dat dan niet gewoon een warmtepomp? Wat eigenlijk gewoon een opgevoerd wtw systeem is met wat verwarming en koeling erin.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is een apparaat dat het klimaat in een ruimte regelt. Dat wordt voor voor commerciele of industriele toepassingen gebruikt, maar als jij het klimaat in je stookruimte zo belangrijk vind, dan kan je daaraan denken.
Net zoals een wtw heeft dit ook veel onderhoud nodig. Een hvac is maatwerk en al je wensen en opties zijn mogelijk.
er zijn allerlei opties mogelijk... het is maatwerkquote:Op zondag 3 mei 2020 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat dan niet gewoon een warmtepomp? Wat eigenlijk gewoon een opgevoerd wtw systeem is met wat verwarming en koeling erin.
Hoelang zitten de filters er al in?quote:Op zondag 3 mei 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Filters zijn nog niet vervangen, paar keer uitgezuigd/afgezuigd.
Zijn niet zwart. Apparaat hoor je wel blazen zachtjes door die roosters in het plafond overal. Ik ga er van uit dat ie werkt.
je woont niet in een een stad en ook niet in brabant?quote:Op zondag 3 mei 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Filters zijn nog niet vervangen, paar keer uitgezuigd/afgezuigd.
Zijn niet zwart. Apparaat hoor je wel blazen zachtjes door die roosters in het plafond overal. Ik ga er van uit dat ie werkt.
Sinds we er wonen, 2017.quote:
Nee en nee.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je woont niet in een een stad en ook niet in brabant?
de vervuiling vvan je filter hangt af van de luchtvervuiling... in een stad is die eerder zwart en in brabant wordt die nog zwarter dan zwarter.quote:
Ik vervang niks meer, dat is voor de volgende bewoner, huis is verkochtquote:Op zondag 3 mei 2020 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Maar goed, ik zou hem vervangen en niet uitzuigen of afspoelen.
dat komt er vieze lucht in je huis volgens mijquote:Op zondag 3 mei 2020 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vervang niks meer, dat is voor de volgende bewoner, huis is verkocht
Wat is het directe effect als zo een filter niet meer goed filtert?
Gewoon de lucht van buiten bedoel je?quote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat komt er vieze lucht in je huis volgens mij
het kan ook dat het nog viezer wordt vanwege je filter wat vies is.quote:
Afhankelijk van waar je woont levert een open raam veel meer vervelende geluiden op. Met een WTW kun je een woning lucht-en geluiddicht maken zonder grote lekken. Laat staan al die vervelende beesten in de zomer die niet binnen kunnen vliegen.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik snap dat bij natuurlijke ventilatie je meer warmte vverlies hebt, echter je hebt geen onderhoud, geen kosten en geen geluidsoverlast.
Ik snap natuurlijk dat een wtw verse lucht aanzuigt, ik ben geen gekke henkie
daarom heb ik gelukkig ook geen raam dat open kan.quote:Op zondag 3 mei 2020 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je woont levert een open raam veel meer vervelende geluiden op. Met een WTW kun je een woning lucht-en geluiddicht maken zonder grote lekken. Laat staan al die vervelende beesten in de zomer die niet binnen kunnen vliegen.
dat hadden we ook. bleek dat het van de kruipruimte komt. druppels water op de wc. na isolatie is het prima.quote:Op zondag 3 mei 2020 12:07 schreef Seven. het volgende:
Even for the record, wij hebben een vochtprobleem op de begane grond. In de winter loopt de luchtvochtigheid op naar bijna 80%en aangezien we daar tukken, betekent dat een klam bed en klamme kleding
. Met een elektrische ontvochtiger is het wel onder controle te houden.
Dus wij moeten sowieso 'iets' dat lawaai maakt. Mechanische ventilatie óf evt. wtw unit.
ik had natte vloerbalken in de winter, kwam ook door de kruipruimte. Ik heb een zeil op de grond in de kruipruimte gelegd en toen was het weg.quote:Op zondag 3 mei 2020 13:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
dat hadden we ook. bleek dat het van de kruipruimte komt. druppels water op de wc. na isolatie is het prima.
[edit verkeerde post gequote]quote:Op zondag 3 mei 2020 12:07 schreef Seven. het volgende:
Even for the record, wij hebben een vochtprobleem op de begane grond. In de winter loopt de luchtvochtigheid op naar bijna 80%en aangezien we daar tukken, betekent dat een klam bed en klamme kleding
. Met een elektrische ontvochtiger is het wel onder controle te houden.
Dus wij moeten sowieso 'iets' dat lawaai maakt. Mechanische ventilatie óf evt. wtw unit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |