Yep, je hebt gelijk en kunnen we nog achterhalen wat voor type vliegtuig het was? Overigens, niet echt gebruikelijk dit, of wel?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Eerder een rondvlucht:
https://planefinder.net/f(...)0:45:00.000Z/speed/1
Het toestel kwam over uit Frankrijk en laat het Franse Engie nou net een gunning gewonnen hebben voor het plaatsen van offshore installaties rondom het gebied waarover is gevlogen op de Noordzeequote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:02 schreef Adrie072 het volgende:
Overigens, niet echt gebruikelijk dit, of wel?
Dassault Falcon-2000LXS
Mooie achtergrond! Nou om het af te maken dan maar, wat voor deal is het?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Het toestel kwam over uit Frankrijk en laat het Franse Engie nou net een gunning gewonnen hebben voor het plaatsen van offshore installaties rondom het gebied waarover is gevlogen op de Noordzee
In april 1971 werd inderdaad de nose-in parking geintroduceerd met onderstaande gate voor de 747 en later de DC-10, Lockheed L-1011 TriStar en de Airbus A300.quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:36 schreef Fred het volgende:
Dat heeft nog best lang voortgeduurd zo bij Schiphol. Pas bij het verlengen van de huidige C-pier en de bouw van de huidige F-pier werd het haaks parkeren van de toestellen en de push back geïntroduceerd.
Dat is het natuurlijk ook, op z'n minst een van dé succesnummers.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:16 schreef Fred het volgende:
De 747 wordt nog vaak gezien als hét succesnummer van de (Amerikaanse) luchtvaart en de aanjager van de luchtvaart zoals we het nu kennen.
De ontwikkeling van de 747 heeft Boeing bijna geruïneerd.quote:de "redder" van Boeing in de jaren '60
Pure speculatie hè. Maar het past wel mooi in het plaatje.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:19 schreef Adrie072 het volgende:
Mooie achtergrond! Nou om het af te maken dan maar, wat voor deal is het?
Ik dacht altijd dat 2707 al het geld opslokte en de verkopen van de 747 de redding waren, maar wellicht is dat de teveel gebaseerd op pro 747 bronnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
De ontwikkeling van de 747 heeft Boeing bijna geruïneerd.
[ afbeelding ]
Dit bord stond in 1971 bij Seattle. De helft van het aantal werknemers bij Boeing in Seattle moest vertrekken. Torenhoge ontwikkelingskosten van de 747, 2707 SST (die veel belangrijker werd geacht) en een economie die hard achteruit ging.
Orders voor de 747 droogden begin jaren 70 op.
Pas jaren later werd de 747 dé cashcow van Boeing; de jaren '90 waren de gouden tijden voor de Queen.
Beide waren bodemloze putten.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:40 schreef Fred het volgende:
Ik dacht altijd dat 2707 al het geld opslokte en de verkopen van de 747 de redding waren, maar wellicht is dat de teveel gebaseerd op pro 747 bronnen.
quote:SYDNEY - Qantas wil het afscheid van de iconische Boeing 747 niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom voert de Australische maatschappij enkele speciale rondvluchten uit met de Jumbojet, waarop naast personeelsleden ook liefhebbers mee kunnen vliegen.
Op 13, 15 en 17 juli vinden rondvluchten plaats vanuit respectievelijk Sydney, Brisbane en Canberra. Wie mee wil, moet flink in de buidel tasten voor een uurtje vliegen. Een Economy Class-kaartje kost 400 Australische dollar (250 euro) en een Business Class-kaartje 747 dollar (460 euro).
Aanstaande dinsdag begint de ticketverkoop. Naar verwachting zullen de stoelen snel uitverkocht zijn. Qantas wil er geen winst op maken: al het geld dat overblijft na het betalen van de kosten voor de vluchten wordt gedoneerd aan twee Australische luchtvaartmusea.
Afscheid KLM 747?
Ook KLM heeft dit jaar afscheid genomen van de 747 als passagierstoestel. De maatschappij heeft vooralsnog geen afscheidsvluchten ingepland. Hoewel er veel vraag naar is, vindt KLM het mogelijk te riskant vanuit public relations-perspectief om dit soort ‘pretvluchten’ te maken.
Genk/zwartberg. Gezellige vliegclub en doen ook proeflessen/luchtdopen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:27 schreef valentijn101 het volgende:
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
Mijn man is bijna jarig en nou leek het me leuk om hem te verassen met een vliegles. Sportvliegtuigje of helikopter dacht ik aan.
We wonen zelf in Belgisch Limburg dus ik zoek iets in Limburg of Brabant (Nederland of Belgie maakt niet uit) heeft iemand een tip voor een goede, veilige vliegschool?
Dat vliegveld had ik gevonden. Maar ik kon geen info over proeflessen vinden dus ik ging er van uit dat dat niet mogelijk was. Ik zal ze eens een berichtje sturen. Dank je.quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Genk/zwartberg. Gezellige vliegclub en doen ook proeflessen/luchtdopen.
Ik zie het inderdaad niet staan op de site, maar ik kom er regelmatig en weet dat ze het doen. Bel ze anders even, aardige mensen. Doorgaans os vliegen in BE een heel stuk goedkoper dan in NL ook.quote:Op woensdag 8 juli 2020 18:30 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dat vliegveld had ik gevonden. Maar ik kon geen info over proeflessen vinden dus ik ging er van uit dat dat niet mogelijk was. Ik zal ze eens een berichtje sturen. Dank je.
Ik had ook een proefles via Cycloon Holland gevonden (die zitten bij vliegveld Beek NL) ¤235,- voor 60 min vliegen en theorie. Heeft iemand daar ervaring mee? (http://www.cycloonholland(...)proefles-60-minuten/ )
Ahh, dat is goed om te weten. Ik heb namelijk geen idee wat een normale prijs is. Maar prioriteit is wel dat het goed en veilig is. Ik had een vage advertentie van iemand in belgie gevonden die het wel even zou uitleggen, dan ging je met hem de lucht in en mocht je zelf even 10 min rondvliegen. Voor ¤400,- tja, had ik niet echt een goed gevoel bij.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad niet staan op de site, maar ik kom er regelmatig en weet dat ze het doen. Bel ze anders even, aardige mensen. Doorgaans os vliegen in BE een heel stuk goedkoper dan in NL ook.
Ik zie dat de EHHV Texan-Falco formatie zich weer netjes aan de minimum hoogte van 500 ft houdt...quote:Op zaterdag 11 juli 2020 14:27 schreef shiz het volgende:
Woah, opeens verrast door een formatie! N13FY & pals.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |