abonnement Unibet Coolblue
pi_193005770
Best wel gek dat niemand het hier op het forum erover heeft, maar pas professioneel voetballen als er een vaccin is gemaakt. Ik denk dat Cambuur en de Graafschap nu niet de enige huilbalken zijn op de televisie. Ik verwacht dat de grote clubs hier ook wel emotioneel pleidooi van oneerlijkheid gaan maken. De ironie haha.

Stel je voor zeg dat dit 1 jaar gaat duren of lander , dan denk ik ook dat er geen tickets meer zijn voor Europees voetbal zoals de Champions League en gaan al die miljoenen euro's naar onze buurlanden.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:26:51 #77
194695 franklop
Fran knock
pi_193009232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:48 schreef Caland het volgende:
Leestip

MikeVerweij twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:43:19 Morgen in De @:telegraaf een interview met Lucas Moura. Een jaar nadat de Braziliaan van @:SpursOfficial met drie treffers #Ajax de wijd open liggende weg naar de @:ChampionsLeague finale versperde. reageer retweet
Ja leuk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:34:36 #78
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193009337
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:48 schreef Caland het volgende:
Leestip

MikeVerweij twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:43:19 Morgen in De @:telegraaf een interview met Lucas Moura. Een jaar nadat de Braziliaan van @:SpursOfficial met drie treffers #Ajax de wijd open liggende weg naar de @:ChampionsLeague finale versperde. reageer retweet
8 mei is niet echt de dag van Ajax. Paar jaar geleden ook al Smeets die ze het kampioenschap kostte.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:38:14 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193009386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:34 schreef fetX het volgende:

[..]

8 mei is niet echt de dag van Ajax. Paar jaar geleden ook al Smeets die ze het kampioenschap kostte.
wie? Volgens mij was dat gewoon Drank hoor
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:42:03 #80
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193009428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie? Volgens mij was dat gewoon Drank hoor
Ook goed.
pi_193009630
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:48 schreef Caland het volgende:
Leestip

MikeVerweij twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:43:19 Morgen in De @:telegraaf een interview met Lucas Moura. Een jaar nadat de Braziliaan van @:SpursOfficial met drie treffers #Ajax de wijd open liggende weg naar de @:ChampionsLeague finale versperde. reageer retweet
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:17:40 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193009902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
als het niet achter een paywall zou zitten zou ik het wel willen lezen hoor, vind het altijd wel interessant hoe de tegenpartij dat beleefd heeft.
pi_193010032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het niet achter een paywall zou zitten zou ik het wel willen lezen hoor, vind het altijd wel interessant hoe de tegenpartij dat beleefd heeft.
Mwa, volgens mij heeft Moura al zoveel interviews gegeven dat het wel een beetje afgezaagd wordt. Uiteindelijk verloor Ajax dat tweeluik trouwens wel gewoon verdiend:

pi_193010056
Het wordt een beetje zielig, dat gelijkstellen van xGoals aan 'verdiend'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:27:09 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193010063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mwa, volgens mij heeft Moura al zoveel interviews gegeven dat het wel een beetje afgezaagd wordt. Uiteindelijk verloor Ajax dat tweeluik trouwens wel gewoon verdiend:

[ afbeelding ]
komt hij weer met z'n xG :+

aan een Nederlandse krant, ik weet het niet, het is natuurlijk ook pruimentijd, normaliter had je nu de huldiging gehad
pi_193010078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mwa, volgens mij heeft Moura al zoveel interviews gegeven dat het wel een beetje afgezaagd wordt. Uiteindelijk verloor Ajax dat tweeluik trouwens wel gewoon verdiend:

[ afbeelding ]
:')
pi_193010090
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:26 schreef Monolith het volgende:
Het wordt een beetje zielig, dat gelijkstellen van xGoals aan 'verdiend'.
Er zijn niet veel betere graadmeters toch? Vroeger zeiden we altijd: Die ploeg had de beste kansen, dus verdiend gewonnen.

Dat zeggen we nu nog steeds, maar die kansen worden nu ook onderbouwd door statistieken.
pi_193010140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:28 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Er zijn niet veel betere graadmeters toch? Vroeger zeiden we altijd: Die ploeg had de beste kansen, dus verdiend gewonnen.

Dat zeggen we nu nog steeds, maar die kansen worden nu ook onderbouwd door statistieken.
Ik weet niet welke we dat zeggen, maar xGoals gaat bijvoorbeeld al voorbij aan het feit dat Onana toch één van de uitblinkers is bij Ajax vaak. En een keeper is ook gewoon onderdeel van het voetbal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:34:24 #89
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_193010175
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het niet achter een paywall zou zitten zou ik het wel willen lezen hoor, vind het altijd wel interessant hoe de tegenpartij dat beleefd heeft.
Ik denk dat hij erg blij was.

Meer hoef ik er niet over te weten.
Oh.
pi_193010188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet welke we dat zeggen, maar xGoals gaat bijvoorbeeld al voorbij aan het feit dat Onana toch één van de uitblinkers is bij Ajax vaak. En een keeper is ook gewoon onderdeel van het voetbal.
Natuurlijk spelen individuele kwaliteiten mee (een team kan bijvoorbeeld veel doelgerichtere aanvallers hebben dan het andere team) maar xG is over zo ontzettend veel wedstrijden berekend dat het echt een goede graadmeter is.

In toekomstige statistieken gaan overigens gegevens zoals jij die noemt (individuele scoringspercentages/reddingspercentages) ook nog meegenomen worden. Dus dan is het helemaal compleet.
pi_193010198
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij erg blij was.

Meer hoef ik er niet over te weten.
Wat denk jij over xG?
pi_193010226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 00:15 schreef MakkieR het volgende:
Best wel gek dat niemand het hier op het forum erover heeft, maar pas professioneel voetballen als er een vaccin is gemaakt. Ik denk dat Cambuur en de Graafschap nu niet de enige huilbalken zijn op de televisie. Ik verwacht dat de grote clubs hier ook wel emotioneel pleidooi van oneerlijkheid gaan maken. De ironie haha.

Stel je voor zeg dat dit 1 jaar gaat duren of lander , dan denk ik ook dat er geen tickets meer zijn voor Europees voetbal zoals de Champions League en gaan al die miljoenen euro's naar onze buurlanden.
Professioneel voetballen met publiek he, daar had de Jonge het over.

En zo raar is dat toch niet? Denk dat ook in onze buurlanden volle stadions één van de laatste dingen is die weer toegelaten gaat worden.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:37:43 #93
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_193010235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:35 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Wat denk jij over xG?
Interessant om over een langere periode te zien wanneer er een dip gaat komen of wanneer je wel weer wedstrijden gaat winnen (dat eerste zag je toen al bij PSV in het begin van het seizoen toen ze nog wel wonnen maar dat de aanstaande dip onvermijdelijk was), maar over een tweeluik hoeft het niet veel te zeggen. Want Ajax heeft ook in London een paar cruciale kansen gemist op een tweede treffer, en dan had het toch alweer anders kunnen uitpakken.
Oh.
pi_193010263
Voetballen zonder publiek is in Nederland volgens mij financieel nog erger dan helemaal niet voetballen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:39:30 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193010265
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij erg blij was.

Meer hoef ik er niet over te weten.
ik ben niet nieuwsgierig genoeg om ervoor te betalen :)
pi_193010271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:35 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Natuurlijk spelen individuele kwaliteiten mee (een team kan bijvoorbeeld veel doelgerichtere aanvallers hebben dan het andere team) maar xG is over zo ontzettend veel wedstrijden berekend dat het echt een goede graadmeter is.
xG is niet 'over zo ontzettend veel wedstrijden berekend'. Het is een metric die over een individuele wedstrijd gaat.

quote:
In toekomstige statistieken gaan overigens gegevens zoals jij die noemt (individuele scoringspercentages/reddingspercentages) ook nog meegenomen worden. Dus dan is het helemaal compleet.
Nog steeds niet. Als een aanvaller normaal in 9 van de 10 gevallen raak schiet en vandaag toevallig geen pepernoot raakt, dan is dat ook gewoon onderdeel van het spel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193010272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Interessant om over een langere periode te zien wanneer er een dip gaat komen of wanneer je wel weer wedstrijden gaat winnen (dat eerste zag je toen al bij PSV in het begin van het seizoen toen ze nog wel wonnen maar dat de aanstaande dip onvermijdelijk was), maar over een tweeluik hoeft het niet veel te zeggen. Want Ajax heeft ook in London een paar cruciale kansen gemist op een tweede treffer, en dan had het toch alweer anders kunnen uitpakken.
Dat laatste is zeker waar, natuurlijk had Ajax dit tweeluik makkelijk kunnen winnen. Maar dat betekent niet dat de prestatie van Tottenham in die tweede helft niet heel knap was.
pi_193010316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

xG is niet 'over zo ontzettend veel wedstrijden berekend'. Het is een metric die over een individuele wedstrijd gaat.
[..]

Nog steeds niet. Als een aanvaller normaal in 9 van de 10 gevallen raak schiet en vandaag toevallig geen pepernoot raakt, dan is dat ook gewoon onderdeel van het spel.
Zo kun je alles kapot relativeren. Ik ben van mening dat er momenteel geen betere statistiek bestaat om te bepalen of een uitslag verdiend is of niet.
pi_193010345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:39 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker waar, natuurlijk had Ajax dit tweeluik makkelijk kunnen winnen. Maar dat betekent niet dat de prestatie van Tottenham in die tweede helft niet heel knap was.
Ajax was gewoon ontzettend naïef in die tweede helft tegen Tottenham. Snapte de wissels ook niet, elke wedstrijd werd Dani de Wit erin gegooid als de wedstrijd geconsolideerd moest worden, maar nu kwamen opeens Magallan en Sinkgraven erin. Ik ben van mening als je ipv van die twee Dani de Wit en Huntelaar erin had gegooid het anders was afgelopen, puur gewoon om het spel van Tottenham te ontregelen (met name Llorente). Had daar lekker Huntelaar tegenover gezet met één doel, ontregelen en lekker sleuren. Maar we moesten zo nodig blijven voetballen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:44:47 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193010346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:42 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Zo kun je alles kapot relativeren. Ik ben van mening dat er momenteel geen betere statistiek bestaat om te bepalen of een uitslag verdiend is of niet.
Je moet de statistiek dan ook helemaal niet gebruiken om te bepalen of een uitslag verdiend is of niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')