Ga krachttraining doen dan.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben 188cm en 70kg. Zou wel wat aan willen komen maar lukt voor geen meter
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:22 schreef Joene het volgende:
Redelijk overgewicht hier 91 kg bij een lengte van 1.74m , buikje dus. Ben net weer begonnen 2 weken terug merk in elk geval alweer verbetering als in kan beter volhouden. Rijdt rondjes tussen 30 en 40km langzaam wat uitbreiden , heb weinig explosiviteit maar heuvel op kan ik redelijk zelfde tempo draaien zonder terug te schakelen , voor nu vind ik vooral tegenwind echt een drama ! Schakel dan wat terug en probeer dan door hoger been tempo zelfde snelheid te houden.
Goed bezig, laat je niet ontmoedigen door de testosterbommetjes in dit topic #samenbolquote:Op woensdag 29 april 2020 09:31 schreef sanger het volgende:
Wat is er mis met overgewicht
92 kg bij 1.76m hier. Ook alles voornamelijk rondom de buik/middel gecentreerd.
Vorig voorjaar begonnen met fietsen in het kader van een (sprint)triathlon en kort na die triathlon geblesseerd geraakt. Nu zo goed als hersteld en ga ergens de komende dagen even op de fiets/Tacx om te kijken hoe dat gaat
Normaal reed ik rondjes van ca. 30 km en ben van plan om dit uit te bouwen
Netjes!quote:Op woensdag 29 april 2020 11:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fietsen kan ik niet, maar geld uitgeven.... manmanman
Ik kan het voor mezelf allemaal goedpratenquote:
Als ik iets saai vind is het dat wel.. maar zou misschien wel de manier zijn. Of nog meer eten dan nu.quote:
Heb je je voeding wel eens bijgehouden in myfitnesspal oid? Misschien eet je verkeerd/te weinig.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik iets saai vind is het dat wel.. maar zou misschien wel de manier zijn. Of nog meer eten dan nu.
Gewoon 50 burpees (incl. pushup) in de ochtend en dan lekker ontbijten + een bakje kwarkquote:Op woensdag 29 april 2020 11:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik iets saai vind is het dat wel.. maar zou misschien wel de manier zijn. Of nog meer eten dan nu.
Naar 53-11 schakelen, bijna helemaal vanuit stilstand onderaan de brug tot boven de 40 km/u zien te komen, staand.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:59 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand nog leuke ideeen voor een intervaltraining die ik op een brug of viaduct kan doen? Heb wel zin om eventjes te trainen maar niet om 2 uur weg te zijn.
Dat heb ik ook!quote:Op woensdag 29 april 2020 11:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben 188cm en 70kg. Zou wel wat aan willen komen maar lukt voor geen meter
Dit klinkt wel redelijk als een topper, maar dan met 52x11.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Naar 53-11 schakelen, bijna helemaal vanuit stilstand onderaan de brug tot boven de 40 km/u zien te komen, staand.
Brug van beide kanten 3x ofzo, en dan ben je er wel klaar mee
Snel schakelen is hier niet nodigquote:Op woensdag 29 april 2020 12:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit klinkt wel redelijk als een topper, maar dan met 52x11
Wellicht op het moment dat je knie bezwijktquote:Op woensdag 29 april 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Snel schakelen is hier niet nodig
Lol wat een verhaal joh. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid. Belangrijk is dat je de ketting voor montage in een bakje terpetine legt. Wax en vet hecht namelijk niet, dat staat ook op de uitleg van squirt lube. Daarna meerdere lagen aanbrengen (met tussenpozen) en na de rit eventueel met een droge doek afnemen en nieuwe erop. Dus niet vlak voor de rit aanbrengen. En nooit met een sopje schoonmaken.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:40 schreef eentwee het volgende:
Ik wil nog even een wijze les en tevens epic fail met jullie delen. Zoals veel anderen heb ik een hekel aan het schoonmaken van de fiets, maar wil ik wel een stille aandrijving zonder al teveel onnodige slijtage.
Nu heb ik afgelopen winter Squirt Lube herontdekt. Na een grondige schoonmaaksessie wilde ik het weer een kans geven en dat is zo goed bevallen dat ik denk dat ik het voorheen niet goed gebruikte. Absoluut essentieel is het goed schoonmaken van de ketting. Voorheen schrobde ik hem met een harde borstel en afwasmiddel tot ik er genoeg van had, maar dat zorgde er niet voor dat al het vuil uit de ketting verdween, waardoor de wax niet goed hechtte aan de ketting. Wax werkt niet zoals het bedoeld is als er restanten van andere smeermiddelen op de ketting achterblijven. Dat gebeurt ook als je de ketting schoonmaakt met ontvetter of bijv. WD-40 die beide een laagje achterlaten op de ketting. Om de wax goed te laten hechten moet je de ketting na het reinigen nog behandelen met een ontsmettingsmiddel zoals brandspiritus. Dit is een nuttig filmpje over het goed reinigen van de ketting:
Met af en toe de ketting schoonvegen en bijsmeren met Squirt Lube heb ik de afgelopen maanden de fiets niet hoeven schoonmaken. Zeker, als je regelmatig over natte wegen fietst dan moet je regelmatig bijsmeren, maar dit kost nauwelijks tijd en zeker veel minder dan de fiets wassen, de ketting ontvetten etc. Dat de fiets er verder uitziet alsof ik over het strand heb gereden in een zuidwesterstorm maakt me niet uit. De aandrijving zelf blijft goed schoon met minimale inspanning en trekt geen vuil aan.
Ik heb me ondertussen wat meer verdiept in het waxen en wat filmpjes gekeken over je eigen wax maken o.b.v. paraffine en slowcookers (zie ook de andere filmpjes op het youtube kanaal van ozcycle), maar dat ging me nog iets te ver. Consensus lijkt echter wel te zijn dat de ketting onderdompelen in vloeibare wax voor de beste en meest langdurige smering zorgt. In dit filmpje wordt getoond hoe je dat ook met kant-en-klare wax (zoals Squirt Lube) kunt doen. Dus ik heb een 500mL fles Cyclon dry wax aangeschaft en ben maniakaal mijn ketting gaan reinigen met allerlei potjes, ontvetter en spiritus, heb de ketting daar dagen in laten staan en het proces net zo vaak herhaald totdat de ketting zo schoon was dat de spiritus niet meer verkleurde (en dat was heel vaak).
Eindelijk was het dan zo ver: de ketting onderdompelen in een waxbad. Ik volg de procedure uit het filmpje, mik een paar 100 mL in een brandschoon potje en laat de ketting er een tijdje in liggen. Daarna hang ik hem aan een haakje om te drogen, de overbodige druppeltjes wax glijden van de ketting terug het potje in. Omdat er zoveel wax aan de ketting zat, heb ik hem een tijdje laten drogen zodat er zoveel mogelijk terug in het potje zou lopen. Nu komt de epic fail: de wax is zo dik en plakkerig dat dit nauwelijks gebeurd is en de HELE ketting van buiten en ook tussen de schakels gevuld is met wax. Ik had verwacht dat na het drogen de wax relatief makkelijk van de buitenkant af te vegen zou zijn (zoals bij opgedroogde paraffinewax), het is echter zo'n plakboel dat het er nauwelijks af gaat (de spiritus heeft er in elk geval voor gezorgd dat de wax goed aan het metaal hecht...)
Eens even denken hoe ik dit nu weer ga fixen zonder alle wax uit de ketting te verwijderen..
Haha, goede les maar wel wat lastig nu.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:40 schreef eentwee het volgende:
Eens even denken hoe ik dit nu weer ga fixen zonder alle wax uit de ketting te verwijderen..
Terpetine kan verder geen kwaad op een nieuwe ketting?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol wat een verhaal joh. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid. Belangrijk is dat je de ketting voor montage in een bakje terpetine legt. Wax en vet hecht namelijk niet, dat staat ook op de uitleg van squirt lube. Daarna meerdere lagen aanbrengen (met tussenpozen) en na de rit eventueel met een droge doek afnemen en nieuwe erop. Dus niet vlak voor de rit aanbrengen. En nooit met een sopje schoonmaken.
Nee nog nooit problemen mee gehad. Spoel daarna de ketting af in water. Na fietspoetsen nooit meer smerige handen, wax was je er zo af.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Terpetine kan verder geen kwaad op een nieuwe ketting?
Check, heb hier 2 nieuwe KMC 11EL liggen. Dus je pakt er één, die leg je in de terpetine, en na een tijdje spoel je hem af en wissel je kettingen om hem te waxxen?quote:Op woensdag 29 april 2020 12:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee nog nooit problemen mee gehad. Spoel daarna de ketting af in water. Na fietspoetsen nooit meer smerige handen, wax was je er zo af.
Klopt, dat was de methode die de afgelopen tijd wel werkte Niet vlak voor de rit aanbrengen is ook cruciaal inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol wat een verhaal joh. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid. Belangrijk is dat je de ketting voor montage in een bakje terpetine legt. Wax en vet hecht namelijk niet, dat staat ook op de uitleg van squirt lube. Daarna meerdere lagen aanbrengen (met tussenpozen) en na de rit eventueel met een droge doek afnemen en nieuwe erop. Dus niet vlak voor de rit aanbrengen. En nooit met een sopje schoonmaken.
Verhitten met een haardroger en dan kijken wat ik eraf kan vegen is inderdaad mijn eerste idee. Kokend water eroverheen kan altijd nog.quote:Op woensdag 29 april 2020 12:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, goede les maar wel wat lastig nu.
Kan je een rekje maken of ophanging maken, en hem even goed met een heat gun op zn donder geven? Eventueel op een oude fiets zodat je hem kan laten draaien?
Dat zeker niet hoor , rij omdat ik zelf wil rijden / buiten wil zijn. Mooi als er wat af gaat qua gewicht of omvang maar zo niet ben ik lekker buiten bezig voor mezelf heb tegenover niemand wat te bewijzen , het is vooral fun en lekker dat je ff wat doet.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig, laat je niet ontmoedigen door de testosterbommetjes in dit topic #samenbol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |