abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192836370
UNITED NATIONS -- The head of the U.N. food agency warned Tuesday that, as the world is dealing with the coronavirus pandemic, it is also “on the brink of a hunger pandemic” that could lead to “multiple famines of biblical proportions” within a few months if immediate action isn’t taken.

World Food Program Executive Director David Beasley told the U.N. Security Council that even before COVID-19 became an issue, he was telling world leaders that “2020 would be facing the worst humanitarian crisis since World War II.” That’s because of wars in Syria, Yemen and elsewhere, locust swarms in Africa, frequent natural disasters and economic crises including in Lebanon, Congo, Sudan and Ethiopia, he said.

Beasley said today 821 million people go to bed hungry every night all over the world, a further 135 million people are facing “crisis levels of hunger or worse,” and a new World Food Program analysis shows that as a result of COVID-19 an additional 130 million people “could be pushed to the brink of starvation by the end of 2020.”

https://abcnews.go.com/US(...)er-pandemic-70269400

Tyson Foods chairman warns ‘food supply chain is breaking’ as coronavirus forces plant closures
Tyson Foods expects that millions of pounds of meat will disappear from the food supply as the company temporarily shutters beef, pork and chicken plants due to local coronavirus outbreaks.

Meat processors, including Tyson, Smithfield and JBS, are closing U.S. facilities after workers test positive for Covid-19. Meatpacking workers often work shoulder to shoulder for hours at a time, increasing their risk of exposure to the virus

https://www.cnbc.com/2020(...)-plant-closures.html
pi_192836497
Mijn zwager mag dit jaar 12% minder aardappelen verbouwen van de fabrieken waarmee hij contracten heeft. Tja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192836526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn zwager mag dit jaar 12% minder aardappelen verbouwen van de fabrieken waarmee hij contracten heeft. Tja.
ik heb ook beelden gezien dat ze overschotten weggooien en laten rotten. dat komt dan niet bij de voedselbanken terecht.
pi_192836553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik heb ook beelden gezien dat ze overschotten weggooien en laten rotten. dat komt dan niet bij de voedselbanken terecht.
Dat gebeurt altijd al.
Maar normaliter hoor je daar weinig over...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192836582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat gebeurt altijd al.
Maar normaliter hoor je daar weinig over...
dat zou kunnen. maar dit moet niet te lang duren met al miljoenen werklozen, zeker in de VS.
  dinsdag 28 april 2020 @ 00:13:21 #6
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192836588
Alsof Syrie en Jemen al niet zo'n hel was. :{
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192836782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wat ik dus wil zeggen: er is genoeg. Alleen niet op de juiste plek.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192836888
Slachtkalfjes in overvloed, iemand?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 01:45:38 #9
236264 crew  capricia
pi_192837118
quote:
Europese wijnkelders tot nok toe vol met onverkochte wijn

In Europa's belangrijkste wijnlanden Frankrijk, Spanje en Italië stapelen de problemen zich op door de coronacrisis. Wijn blijft in grote hoeveelheden onverkocht in vaten, dozen en flessen zitten. Volgens schattingen liggen omgerekend meer dan een miljard flessen wijn in Europa te verpieteren, omdat de markt compleet is ingestort.
[..]

https://www.google.com/am(...)nverkochte-wijn.html
Omzetdalingen van 90%. Gigantische overschotten.
Mss nieuwe exportmarkt aanboren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 april 2020 @ 03:37:37 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192837596
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Lidl en Aldi kunnen hun slag slaan
pi_192838259
Voedseltekort omdat vleesverwerkende fabrieken dicht gaan? Ja ?
.
pi_192841998
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

De grootste exportmarkt voor Europese wijn is naast Europa Azië vooral Japan en China en de VS. Maar voor de herfst moeten die voorraden weg zijn omdat dan de nieuwe oost er aan komt. Dat gaat niet meer lukken dus zal het meer en deel omgezet worden naar methanol. Alleen dat levert veel minder op.
pi_192842129
Verbod op exporteren van voedsel lijkt mij broodnodig.
pi_192842216
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:31 schreef Fer het volgende:
Het zullen misschien niet de enige fabrieken zijn die al dan niet op termijn dicht moeten?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192842277
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:31 schreef Fer het volgende:
Veel minder vlees eten zou alleen maar goed zijn voor de volksgezondheid (en het milieu).

Als oogsten van voedselgewassen wereldwijd mislukken, dat kan inderdaad heel veel verkeerd uitpakken en dan vooral voor de arme landen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:26:41 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_192842321
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gerpandemie-a3997616

Stond afgelopen week ook in het NRC.

quote:
Het WFP voorziet dat het aantal mensen met levensbedreigende honger aan het einde van dit jaar bijna kan zijn verdubbeld. Los van de coronacrisis gingen er al 820 miljoen mensen elke avond met honger naar bed en hadden er 135 miljoen voedselhulp nodig. Zonder ingrijpen loopt dat laatste aantal dit jaar op naar 265 miljoen. In het slechtste scenario, zo schetst Beasley, als het WFP de dertig miljoen mensen die het meest van hulp afhankelijk zijn niet kan bereiken, kunnen er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen sterven, los van de doden die het virus veroorzaakt. In meer dan dertig landen kan er hongersnood ontstaan.
Veel mensen zijn nu druk met deugen door te melden hoe erg het wel niet is dat er weer 180 mensen zijn overleden aan corona in Nederland. Maar dat is ook alleen maar omdat het voor zichzelf dichtbij komt. Dat er straks misschien dagelijks 300.000 van de honger overlijden is amper topic-waardig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:31:06 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192845271
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef OProg het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gerpandemie-a3997616

Stond afgelopen week ook in het NRC.
[..]

Veel mensen zijn nu druk met deugen door te melden hoe erg het wel niet is dat er weer 180 mensen zijn overleden aan corona in Nederland. Maar dat is ook alleen maar omdat het voor zichzelf dichtbij komt. Dat er straks misschien dagelijks 300.000 van de honger overlijden is amper topic-waardig.
Dat komt omdat als je zegt dat de economie moet draaien, mensen denken dat het puur om centen gaat. Maar uiteindelijk betekend een draaiende economie dat wereldwijd monden gevoed worden.
The more debt, the better
  dinsdag 28 april 2020 @ 17:56:46 #18
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192846406
[quote]0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Veel minder vlees eten zou alleen maar goed zijn voor de volksgezondheid (en het milieu).

Klopt
pi_192846823
Snel maar weer wat hamsteren.
pi_192846862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Nober het volgende:
Onzin. Er is meer dan genoeg voedsel in Nederland
Er wordt juist heel veel vernietigd omdat de export is weggevallen.
pi_192847008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Nober het volgende:
dan kan je alles wat over is op de brandstapel gooien, dan krijgen alle NLers het lekker warm in de winter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192851405
Grappig, ik lees net op Reddit een bericht dat er in België enorme aardappeloverschotten zijn die weg dreigen te rotten, en dat de aardappelbranche/lobby daarom een advies geeft aan de consument om nu twee maal per week lekker frites te eten. :Y)

https://www.cnbc.com/2020(...)during-lockdown.html
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192851452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:04 schreef Salina het volgende:
Grappig, ik lees net op Reddit een bericht dat er in België enorme aardappeloverschotten zijn die weg dreigen te rotten, en dat de aardappelbranche/lobby daarom een advies geeft aan de consument om nu twee maal per week lekker frites te eten. :Y)

https://www.cnbc.com/2020(...)during-lockdown.html
Ja, zag ik ook..
Is ook een probleem in de distributie keten. Die aardappelen zijn prima op andere manieren te gebruiken. Maar zo loopt de keten niet.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:11:55 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192851507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:31 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat komt omdat als je zegt dat de economie moet draaien, mensen denken dat het puur om centen gaat. Maar uiteindelijk betekend een draaiende economie dat wereldwijd monden gevoed worden.
Dit
Economie is banen, eten, onderdak.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192851549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, zag ik ook..
Is ook een probleem in de distributie keten. Die aardappelen zijn prima op andere manieren te gebruiken. Maar zo loopt de keten niet.
Dus je hebt een overschot aan aardappelen en brouwerijen die moeite hebben om het hoofd boven water te houden. 1 + 1 = 3? ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')