ik heb ook beelden gezien dat ze overschotten weggooien en laten rotten. dat komt dan niet bij de voedselbanken terecht.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn zwager mag dit jaar 12% minder aardappelen verbouwen van de fabrieken waarmee hij contracten heeft. Tja.
Dat gebeurt altijd al.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb ook beelden gezien dat ze overschotten weggooien en laten rotten. dat komt dan niet bij de voedselbanken terecht.
dat zou kunnen. maar dit moet niet te lang duren met al miljoenen werklozen, zeker in de VS.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gebeurt altijd al.
Maar normaliter hoor je daar weinig over...
Wat ik dus wil zeggen: er is genoeg. Alleen niet op de juiste plek.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb ook beelden gezien dat ze overschotten weggooien en laten rotten. dat komt dan niet bij de voedselbanken terecht.
Omzetdalingen van 90%. Gigantische overschotten.quote:Europese wijnkelders tot nok toe vol met onverkochte wijn
In Europa's belangrijkste wijnlanden Frankrijk, Spanje en Italië stapelen de problemen zich op door de coronacrisis. Wijn blijft in grote hoeveelheden onverkocht in vaten, dozen en flessen zitten. Volgens schattingen liggen omgerekend meer dan een miljard flessen wijn in Europa te verpieteren, omdat de markt compleet is ingestort.
[..]
https://www.google.com/am(...)nverkochte-wijn.html
Lidl en Aldi kunnen hun slag slaanquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Omzetdalingen van 90%. Gigantische overschotten.
Mss nieuwe exportmarkt aanboren?
De grootste exportmarkt voor Europese wijn is naast Europa Azië vooral Japan en China en de VS. Maar voor de herfst moeten die voorraden weg zijn omdat dan de nieuwe oost er aan komt. Dat gaat niet meer lukken dus zal het meer en deel omgezet worden naar methanol. Alleen dat levert veel minder op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Omzetdalingen van 90%. Gigantische overschotten.
Mss nieuwe exportmarkt aanboren?
Het zullen misschien niet de enige fabrieken zijn die al dan niet op termijn dicht moeten?quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:31 schreef Fer het volgende:
Voedseltekort omdat vleesverwerkende fabrieken dicht gaan? Ja ?
Veel minder vlees eten zou alleen maar goed zijn voor de volksgezondheid (en het milieu).quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:31 schreef Fer het volgende:
Voedseltekort omdat vleesverwerkende fabrieken dicht gaan? Ja ?
Veel mensen zijn nu druk met deugen door te melden hoe erg het wel niet is dat er weer 180 mensen zijn overleden aan corona in Nederland. Maar dat is ook alleen maar omdat het voor zichzelf dichtbij komt. Dat er straks misschien dagelijks 300.000 van de honger overlijden is amper topic-waardig.quote:Het WFP voorziet dat het aantal mensen met levensbedreigende honger aan het einde van dit jaar bijna kan zijn verdubbeld. Los van de coronacrisis gingen er al 820 miljoen mensen elke avond met honger naar bed en hadden er 135 miljoen voedselhulp nodig. Zonder ingrijpen loopt dat laatste aantal dit jaar op naar 265 miljoen. In het slechtste scenario, zo schetst Beasley, als het WFP de dertig miljoen mensen die het meest van hulp afhankelijk zijn niet kan bereiken, kunnen er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen sterven, los van de doden die het virus veroorzaakt. In meer dan dertig landen kan er hongersnood ontstaan.
Dat komt omdat als je zegt dat de economie moet draaien, mensen denken dat het puur om centen gaat. Maar uiteindelijk betekend een draaiende economie dat wereldwijd monden gevoed worden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:26 schreef OProg het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gerpandemie-a3997616
Stond afgelopen week ook in het NRC.
[..]
Veel mensen zijn nu druk met deugen door te melden hoe erg het wel niet is dat er weer 180 mensen zijn overleden aan corona in Nederland. Maar dat is ook alleen maar omdat het voor zichzelf dichtbij komt. Dat er straks misschien dagelijks 300.000 van de honger overlijden is amper topic-waardig.
Onzin. Er is meer dan genoeg voedsel in Nederlandquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Nober het volgende:
Verbod op exporteren van voedsel lijkt mij broodnodig.
dan kan je alles wat over is op de brandstapel gooien, dan krijgen alle NLers het lekker warm in de winter.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Nober het volgende:
Verbod op exporteren van voedsel lijkt mij broodnodig.
Ja, zag ik ook..quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:04 schreef Salina het volgende:
Grappig, ik lees net op Reddit een bericht dat er in België enorme aardappeloverschotten zijn die weg dreigen te rotten, en dat de aardappelbranche/lobby daarom een advies geeft aan de consument om nu twee maal per week lekker frites te eten.
https://www.cnbc.com/2020(...)during-lockdown.html
Ditquote:Op dinsdag 28 april 2020 16:31 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dat komt omdat als je zegt dat de economie moet draaien, mensen denken dat het puur om centen gaat. Maar uiteindelijk betekend een draaiende economie dat wereldwijd monden gevoed worden.
Dus je hebt een overschot aan aardappelen en brouwerijen die moeite hebben om het hoofd boven water te houden. 1 + 1 = 3?quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zag ik ook..
Is ook een probleem in de distributie keten. Die aardappelen zijn prima op andere manieren te gebruiken. Maar zo loopt de keten niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |