abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:02:54 #151
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838722
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan zul je het zelf wel mis hebben.
Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:06 #152
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838732
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.

Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.

Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:17 #153
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192838737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
Nou ja, Rutte noemde het toevallig een 'intelligente lockdown' omdat het woord 'lockdown' - ook al wordt het ineens overal voor gebruikt - toch even genoemd moest worden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192838784
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.

Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.

Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Doet de overheid het bewust om te zien wat er qua besmettingen gebeurd?
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:12:52 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192838785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
Dit.

6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.

Wat een hond die rutte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:13:00 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:14:31 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838805
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192838807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.

Wat een hond die rutte.
Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:02 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838808
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Die vraag leeft alleen bij hallucinante ontkenners.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:46 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192838819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
Heb jij daar een bron van?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:15:50 #161
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.

Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.

Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.

Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
pi_192838827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.

Waarom mag jouw kind niet starten?
Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.
pi_192838843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
Als je regels opstelt en ze niet gaat handhaven, moet je niet aan symboolpolitiek doen en de regels gewoonweg niet opstellen.

Als ik mijn Duitse collega's hoor valt de strikte opvolging van de regels daar ook wel mee overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2020 09:17:47 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:10 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838863
quote:

Ik denk dat we over een paar weken zien wat er gebeurd met de besmettingen en ziekenhuisopnames. Mocht er geen echte stijging te zien zijn dan vindt de overheid het wel goed waarschijnlijk. Zal lastig als ze wel weer moeten ingrijpen om de gezondheidszorg te besparen. Er zijn nu best wat mensen mee klaar nu. Al hebben volgens mij genoeg mensen begrip voor de situatie en dilemma waar de overheid in zit. Al is met sommige #stopdelockdown gekkies toch niks te beginnen want volgens hun doet de overheid dit om ons te pesten plus Bil Gates, 5G, lala etc.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:13 #165
426493 crew  PippenScottie
pi_192838864
quote:

Je moet er net teveel over nadenken.
Ons kabinet lijkt de visie te hebben dat 1) de zorg niet overbelast moet worden, 2) de economie zo min mogelijk ontregeld en 3) de verantwoordelijkheid voor het volgen van de adviezen zo veel mogelijk bij de burger moet worden gelegd.

Er spelen dan allemaal factoren een rol waarom je weer meer mensen samen ziet.
Deze week wordt het frisser en gaat het regenen en dat is het beste dat voor het indammen van de verspreiding kon gebeuren.
My friends all drive horses
pi_192838878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.

Ik heb niet zo'n behoefte aan een lange termijn plan, ik zie het wel. We hebben het thuis redelijk onder controle qua planning nu met 3 kids. Ik mis de uitjes e.d. met het gezin wel, maar we rooien het ook prima zonder. Dit hou ik nog maanden vol
Het wassen neus gedeelte gaat vooral om het feit dat het ontlastend zou werken voor de ouders, hier is het precies het tegenovergestelde en met 3 uur school per dag helpt het ook niet.

Ik irriteer me vooral aan het feit dat er van alles wordt geroepen maar de praktijk is dat ik nu nergens terecht kan ondanks dat ik een vitaal beroep heb.

Al mijn vrije dagen opgaan aan dagen thuis hangen en niks leuks meer kan.
Ja je mag wandelen en fietsen maar inmiddels heb ik 40+ rondjes door de wijk gedaan en daar is de lol ook wel vanaf.
pi_192838891
Wat ik zat te denken, terwijl het gisteren Koningsdag was...
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.

Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:21:26 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838897
ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14 This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬

https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:21:54 #169
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838907
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:
ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14 This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬

https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
Link werkt niet in Europa.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192838908
quote:
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:22:20 #171
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192838913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad.

Een 'intelligente' inderdaad, maar geen 'lockdown' in de zin van 'lockdown' (alles dicht, niemand mag iets).
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:22:43 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838919
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Link werkt niet in Europa.
Zie het nu, zag de tweet voorbij komen in tijdlijn door een aantal Amerikanen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:23:15 #173
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192838931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:22 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192838936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.

Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
pi_192838942
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Door Corona.
Als die ouderen ziek worden door Corona en daaraan overlijden is het gewoon door corona.
Dat een jonger persoon dat zou hebben overleefd doet daar niets aan af.

Het lastige is alleen dat bewoners van verpleeghuizen gemiddeld nog 2 jaar te leven hebben als ze in een verpleeghuis belanden. Dus veel van de cliënten die nu aan Corona overlijden waren binnen enkele maanden tot een jaar ook overleden. Als dan het beleid puur is gericht op het sterftecijfer, dan ben je dus maatregelen aan het treffen die schadelijk is voor de hele samenleving, ter bescherming van ouderen in hun laatste levensfase. En dan krijg je ook van die commentaren als dat we dor hout aan het beschermen zijn, etc.

Maar het beleid gebruikt het zorgstelsel als graadmeter, bijvoorbeeld het aantal IC bedden.
Iemand die in zijn laatste levensfase zit of veel onderliggende aandoeningen heeft wordt sowieso niet meer opgenomen op de IC en vaak geeneens meer in het ziekenhuis. Ze zitten ook niet in de cijfers van het RIVM, omdat ze niet op Corona zijn getest, maar vallen onder het kopje dat het werkelijk aantal doden hoger ligt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192838950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:25:45 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192838964
Denk dat het nu regent en ook de komende tijd meer neerslag aankomt en lagere temperaturen mensen ook minder snel naar buiten gaan om af te spreken in groepjes. Nu hopen dat ze niet bij iemand thuis gaan afspreken.
pi_192838966
Heel buurtfeest gister eventjes verderop. Was wel goed georganiseerd. Leek het WK voetbal wel met al die oranje slingers. Ouders op ruime afstand van elkaar en de kids spelletjes spelen. Lekker man.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:26:03 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_192838970
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb jij daar een bron van?

Dit is een grafiekje uit Amerika in de tijd dat ze nog op 80 doden per 1M zaten. Wij zitten nu op 268 (meer dan 3x zo hoog).

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 28-04-2020 09:37:37 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:26:19 #180
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192838974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:

Laten we vooral hopen dat Rutte zich niet laat chanteren door mensen die de regels naast zich neerleggen. Dat mensen zich er niet meer aan houden is de slechtst denkbare reden om ze te versoepelen. De voorzitter van de veiligheidsregio's heeft ook al een dergelijke oproep gedaan een week of twee geleden, maar dat kan echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')