Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zul je het zelf wel mis hebben.
Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk erg lastig aan te geven, maar laat ik een poging wagen. Puur statistisch gezien is dit virus natuurlijk niet echt een killer, het leidt tot een piek in de oversterfte bij ouderen met onderliggende kwalen, maar dat is het dan ook wel. En ja, ik zie ook wel dat het niet louter om sterfte gaat, maar ook de de overdruk die het veroorzaakt op de ic's. Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Niet alle landen hanteren natuurlijk hetzelfde beleid, kijk naar Scandinavië waar men langzaam weer uit haar as aan het verrijzen is. Maar er zijn inderdaad ook (veel) landen die een zeer strenge lockdown hanteren, China, Honkong, Singapore, de Philipijnen, maar dat waren voorheen ook al in meer of in mindere mate open lucht gevangenissen, waarom die landen voortdurend worden aangehaald als lichtend voorbeeld in de bestrijding van dit virus is mij een raadsel. Het zijn gewoon dictaturen, en ja, dictaturen zijn gewoon effectiever in het oplossen van korte termijn problemen.
Wanneer die lockdownen er niet waren geweest in die autocratische landen dan was het een stuk waarschijnlijker geweest dat Nederland die ook niet had ingevoerd, maar wij zijn onder druk van in een het begin groeiend aantal landen meegegaan in die lockdown.
Nou ja, Rutte noemde het toevallig een 'intelligente lockdown' omdat het woord 'lockdown' - ook al wordt het ineens overal voor gebruikt - toch even genoemd moest wordenquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag gewoon de deur uit, dus dan is er ook geen lockdown.
Dit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
langer dan nodig, NL loopt achter en geen exit visie, andere gaan al over op exit.
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je hebt het over sterftecijfers die bevolkingsbreed het dubbele zijn van normaal en op bepaalde groepen nog wel tien keer zo hoog. Hoe krijg je het uit je toetsenbord om dat 'geen killer' te noemen. En dan zijn er ook nog de vele mensen (ook veel jonger dan 60!) die op de IC belanden en op die manier kunnen overleven - omdat daar plek is.
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat het statistisch gezien geen killer is, roken en alcohol zijn ook toegestaan en daar zijn ons de mogelijke consequenties ook van bekend.
Ja, dat reces kan ik ook echt niet plaatsen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
6 weken alle kritiek en discussies uit de weg gaan, geen politieke procedures aan willen houden vanwege 'we zijn een crisis aan het leiden', maar nu wel met vakantie zijn.
Wat een hond die rutte.
Die vraag leeft alleen bij hallucinante ontkenners.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Heb jij daar een bron van?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Fake news, covid19 is inmiddels met afstand doodsoorzaak nummer 1, veel dodelijker dan roken en alcohol, zelfs dodelijker dan kanker en hart en vaatziekten.
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.
Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.
Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.
Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Doet de overheid het bewust om te zien wat er qua besmettingen gebeurd?
Hij wordt begin mei 4 en zou dus na de mei vakantie starten samen met 20/30 andere kinderen in een instroom groep tot aan de zomervakantie. Deze groep start helemaal niet meer op omdat ouders niet de school in mogen etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen enkel school gaat volledig open. Hooguit de helft van de tijd met de helft van de klas. Mijn dochter gaat dinsdag en vrijdag.
Waarom mag jouw kind niet starten?
Als je regels opstelt en ze niet gaat handhaven, moet je niet aan symboolpolitiek doen en de regels gewoonweg niet opstellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Regels die je niet handhaaft zijn geen echte regels. In Duitsland houdt men zich er een stuk beter aan en daar stijgt de R0 inmiddels ook weer boven de 1, en houdt het Duitse RIVM inmiddels serieus rekening met een tweede piek die veel erger wordt dan de eerste. Maar wij gaan gewoon weer in het park zitten hoor.
Ik denk dat we over een paar weken zien wat er gebeurd met de besmettingen en ziekenhuisopnames. Mocht er geen echte stijging te zien zijn dan vindt de overheid het wel goed waarschijnlijk. Zal lastig als ze wel weer moeten ingrijpen om de gezondheidszorg te besparen. Er zijn nu best wat mensen mee klaar nu. Al hebben volgens mij genoeg mensen begrip voor de situatie en dilemma waar de overheid in zit. Al is met sommige #stopdelockdown gekkies toch niks te beginnen want volgens hun doet de overheid dit om ons te pesten plus Bil Gates, 5G, lala etc.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik denk oprecht dat de houdbaarheidsdatum voor de berperkingen aan het aflopen zijn.
Vanochtend ging ik mijn dochtertje naar het KDV brengen (mijn vrouw heeft een vitaal beroep) en er is weinig anders dan normaal op straat. Werklui die samen koffie drinken in een kringetje, mensen die naast elkaar op de stoep lopen (en zo te zien geen gezinnen), druk op de weg met auto's, totaal ander beeld dan 5-6 weken geleden.
Als overheid zul je hier toch op moeten gaan anticiperen imo. Zoals ik al vaak heb gezegd; mensen die niet meer de regels opvolgen moeten geen reden zijn om alles maar op te heffen, echter is dit wel de realiteit momenteel. Je kunt dan wel krampachtig aan je papieren werkelijkheid vasthouden, maar dat is struisvogelpolitiek.
Gaat het mis qua communicatie (veel verschillen in visie)? Is het positieve nieuws dit in de kaart aan het spelen? Zijn mensen de beperkingen gewoon zat en nemen het risico bewust?
Je moet er net teveel over nadenken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Het wassen neus gedeelte gaat vooral om het feit dat het ontlastend zou werken voor de ouders, hier is het precies het tegenovergestelde en met 3 uur school per dag helpt het ook niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het geen wassen neus, het is een eerste start naar volledige start van de scholen en de opvang. Ik denk dus zelf dat dat vrij snel volgt.
Ik heb niet zo'n behoefte aan een lange termijn plan, ik zie het wel. We hebben het thuis redelijk onder controle qua planning nu met 3 kids. Ik mis de uitjes e.d. met het gezin wel, maar we rooien het ook prima zonder. Dit hou ik nog maanden vol
twitter:ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬
https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
Link werkt niet in Europa.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:21 schreef Momo het volgende:
twitter:ejthies15 twitterde op maandag 27-04-2020 om 20:25:14This woman had tested POSITIVE and was asymptomatic, ignored her quarantine and just jeopardized the lives of all these protesters and uses the Constitution to reconcile her actions. 🤬
https://t.co/vHHXLcPPJI reageer retweet
"Van Dissel merkte woensdag nog wel op dat het RIVM niet weet of het dragen van een mondkapje verspreiding kan voorkomen als men de ziekte bij zich draagt maar nog geen klachten heeft. Dat zou het advies over het dragen van een mondkapje kunnen doen veranderen, "maar dat weten we domweg nog niet"."quote:
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestortquote:Op dinsdag 28 april 2020 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een 'intelligente' inderdaad, maar geen 'lockdown' in de zin van 'lockdown' (alles dicht, niemand mag iets).
Nog steeds paniek aan het zaaien zie ik?quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:22 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar wel het hele sociale leven ontregeld en mensen in financiële ellende gestort
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik zat te denken, terwijl het gisteren Koningsdag was...
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.
Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
Door Corona.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel mensen overlijden er nou onder de 60? En druk dat eens uit in een percentage.
Bij ouderen is de sterfte inderdaad hoger, maar daar is ook de vraag of ze door Corona zijn gestorven of met Corona.
Klopt, zondag was het 3 keer zo druk op straat in Amsterdam.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Voor Koningsdag zijn er veel drukkere dagen geweest.
quote:
Laten we vooral hopen dat Rutte zich niet laat chanteren door mensen die de regels naast zich neerleggen. Dat mensen zich er niet meer aan houden is de slechtst denkbare reden om ze te versoepelen. De voorzitter van de veiligheidsregio's heeft ook al een dergelijke oproep gedaan een week of twee geleden, maar dat kan echt niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:20 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik zat te denken, terwijl het gisteren Koningsdag was...
Ik fietste door de stad en zag redelijk wat mensen op pad zijn. Veel hielden hierbij goed rekening met de 1,5 meter afstand, maar met name onder jongeren was dit niet altijd het geval en zag je kleine groepjesvorming.
Als Koningsdag tot een verhoging in de gevallen lijdt, zal dit over 10-14 dagen merkbaar zijn in de cijfers. En dat is juist het moment waarop ze gaan beslissen over verlengen of niet van de huidige maatregelen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |