abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192832278
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 19:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Precies wat Lienekien zegt.

Waarom is die schutting van beide dan? Hij staat op de grond van TS.
Een erfafscheiding op de erfgrens is automatisch van beide partijen. Ook als het door 1 partij wordt betaald.

Wat mij echter niet geheel duidelijk is wie er eigenaar is van een erfgrens afscheiding die precies tegen de erfgrens aan is gezet.
pi_192832279
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:24 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik heb te maken met 2 buren. Links zijn er recentelijk komen wonen en aan het verbouwen gegaan.

Als we dus de schutting gaan vervangen wil ik gelijk alles in mijn tuin ook mee pakken om het zodoende 1 grote partij aan materialen te bestellen. Het kan nog wel tot januari duren eer de nieuwe buren rechts arriveren.

En wat als hun een ander type schutting of kleur betonpaal willen? Ik kan nu de kosten zelf dragen en mijn hele tuin met een zelfde model/kleur en hoogte maken.
Dat is helaas het bekende probleem met buren... de ene heeft amper geld en wil het goedkoopste en kent wel een mannetje, de ander heeft wat meer geld en wil kwaliteit, en de andere wil het zelf maken...

Dingen als goot, dak, regenafvoer, etc. en dus ook schuttingen probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen en uiteindelijk doe je dan je eigen deel, wat er niet uitziet, omdat je er toch niet uitkomt.
Bij schuttingen is het iets anders, deze laat ik altijd omwaaien en dan moeten de buren wel. WWat je kan doen is een schutting naast de bestaande bouwen op je eigen land. Dat heb ik een keer gedaan, want ik kwam er niet uit met de buren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192832291
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als hij het zeker weet wel. Maar hij weet niet wie de schutting heeft neergezet en dat is bij de bouw/oplevering gedaan. Vandaar mijn vraag of hij zeker weet dat de oude schutting niet op de erfgrens staat. Daar antwoord hij echter niet op
Inderdaad weet ik dat niet met 100% zekerheid. Daar heb ik zojuist wel de vorige eigenaar over benaderd.
pi_192832330
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat wordt door TS in de OP al ontkracht.
[..]

Ts heeft geen idee wie de schutting wanneer geplaatst heeft dus ik betwijfel of hij zeker weet dat hij in zijn eigen tuin staat. Maar daar geeft hij geen antwoord op :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192832337
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:24 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik heb te maken met 2 buren. Links zijn er recentelijk komen wonen en aan het verbouwen gegaan.

Als we dus de schutting gaan vervangen wil ik gelijk alles in mijn tuin ook mee pakken om het zodoende 1 grote partij aan materialen te bestellen. Het kan nog wel tot januari duren eer de nieuwe buren rechts arriveren.

En wat als hun een ander type schutting of kleur betonpaal willen? Ik kan nu de kosten zelf dragen en mijn hele tuin met een zelfde model/kleur en hoogte maken.
Heel slim. Zo ben je niet afhankelijk van wie er naast je komt wonen!

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:26 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Een erfafscheiding op de erfgrens is automatisch van beide partijen. Ook als het door 1 partij wordt betaald.

Wat mij echter niet geheel duidelijk is wie er eigenaar is van een erfgrens afscheiding die precies tegen de erfgrens aan is gezet.
Dat ligt eraan aan welke kant ie tegen de erfgrens staat :+ Als ie op jouw grond staat, lijkt het me jouw eigendom (iets met natrekking).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192832344
[..]

Die staan inderdaad vast te springen om een nieuwe schutting op de efgrens te plaatsen, de helft mee te betalen en tegen de lelijke zijde aan te kijken :+
[..]

Dat valt mee, als ik alle palen en betonplaten neerzet, hoeven hun enkel nog een scherm naar eigen keuze er tegenaan te schroeven.
pi_192832350
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Inderdaad weet ik dat niet met 100% zekerheid. Daar heb ik zojuist wel de vorige eigenaar over benaderd.
Dat bedoel ik. Dus ik zou dan wel in redelijk overleg blijven met de buren
pi_192832361
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ts heeft geen idee wie de schutting wanneer geplaatst heeft dus ik betwijfel of hij zeker weet dat hij in zijn eigen tuin staat. Maar daar geeft hij geen antwoord op :')
Wie 'm geplaatst of betaald heeft is niet zo relevant als 'ie op het perceel van TS staat, is het niet? Moet je dat wel zeker weten, ja :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192832419
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Dus ik zou dan wel in redelijk overleg blijven met de buren
Ik ben ook in goed overleg met hun. Ik probeer vooruit te denken op een poortdeur die aan de schutting vast zit ipv aan hun eigen schuur en een potdeksel schutting met een minder mooie kant aan hun zijde.

Hun mogen gewoon gebruik maken van mijn palen om hun eigen scherm er tegenaan te zetten. Als schutting geheel op mijn grond komt te staan hoef ik toch geen rekening te houden met wat hun mooi vinden?

Let wel, het wordt een dure schutting met mooie planken. Geen gammele goedkope zooi. Maar smaken verschillen dus wellicht willen hun verticale plank ipv horizontaal, enz. enz. Of een antraciet paal en ik grijs.
pi_192832443
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Wie 'm geplaatst of betaald heeft is niet zo relevant als 'ie op het perceel van TS staat, is het niet? Moet je dat wel zeker weten, ja :Y
Maar goed, dat weet ie dus niet

Vandaar dat ik t vraag; want als ie op de erfgrens staat is de buurvrouw mede eigenaar
pi_192832606
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ok, ik heb net een huis gekocht met schutting rondom die op mijn grond staat. Even voor de goede orde, daar mag ik toch mee doen wat ik wil zonder de buren erbij te betrekken neem ik aan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192832617
Als die over 15 jaar vervangen zou moeten worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192832631
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar goed, dat weet ie dus niet

Vandaar dat ik t vraag; want als ie op de erfgrens staat is de buurvrouw mede eigenaar
In de OP nog wel:
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef Glider76 het volgende:
Mijn huidige schutting is aan vervanging toe en wil deze gaan vervangen. De schutting staat op mijn grond en precies op het randje van de erfgrens. Het is dus niet zo dat een helft van de schutting op de grond van de buren staat en andere helft op mijn grond.
Later is er iets van twijfel, maar onduidelijk of dat ziet op de positie of wie betaalt dan wel geplaatst heeft:
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Onduidelijk (voor mij) is of dat ziet op de locatie of op de betaler dan wel plaatser.
pi_192832650
Ik heb er nog eens goed naar gekeken. Ik denk toch dat de schutting oorspronkelijk op de erfgrens heeft gestaan.

En nu ik er beter naar kijk zie ik dat de schutting enkele cm's meer naar mij toe is gedrukt bij plaatsing van hun veranda. Die staat 2 cm vanaf de grens, en schutting is bij elkaar 8 cm breed.
De muurbeugel aan mijn zijde is helemaal verbogen en de muurbeugel aan hun zijde is eraf geschroeft. het stomme is ook dat hun veranda over die muurbeugel heen is gezet. Dat die veranda gasten dat beugeltje dan ook niet even helemaal weg hebben gehaald is mij een vraag.

Ivm verkoop van hun woning is een nieuwe schutting meer verkoop bevorderend dan de gammele zooi die er nu staat. Voor 180 euro mooie potdeksel planken er tegenaan en je bent klaar. Op een makkelijkere manier kun je niet aan een nieuwe schutting komen.
pi_192832653
Ik zou de schutting met verhuizende buren laten staan, en nieuwe er vlak voor zetten. Heb je geen gezeur, ook niet met die deur. En heel duidelijk dat t jouw schutting is, ook voor nieuwe bewoners.

En aan de andere kant gewoon dat stuk na t tuinhuis betalen, officieel hoort ie mee te betalen, maar hier zou ik echt geen energie in gaan steken..
pi_192832829
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou de schutting met verhuizende buren laten staan, en nieuwe er vlak voor zetten. Heb je geen gezeur, ook niet met die deur. En heel duidelijk dat t jouw schutting is, ook voor nieuwe bewoners.

En aan de andere kant gewoon dat stuk na t tuinhuis betalen, officieel hoort ie mee te betalen, maar hier zou ik echt geen energie in gaan steken..
Op zich een goed idee, maar ik gebruik 10 cm dikke beton palen. Ik wil gewoon in goed overleg opnieuw beginnen. De buren vinden alles best, want die profiteren van een nieuwe schutting. Het gaat om 180 euro voor de planken aan hun zijde.

Er is dus overeenstemming en goedkeuring dat ik de schutting ga vervangen. Wat echter nog niet besproken is, is het type schutting en houtsoort. Ik twijfel of ik ze vooraf over moet informeren omdat mijn buurvrouw gehaaid en brutaal genoeg is om dan te eisen dat ze een zelfde aanbeeld gaat krijgen als mij.

Ik zou dat onredelijk vinden, zeker gezien ik alle kosten en arbeid ga betalen.

Waar ik meer mee zit is de hoogte. Hoogte maaiveld wordt doorgaan gemeten op 150 mm onder de afgewerkte vloer begane grond. Dat zou bij mij 1.90 meter hoge schutting bij de woning betekenen, een hoogte die ik met andere buren al was overeengekomen omdat we samen al tot de conclusie waren gekomen dat 2.40 hoog bij de brandgang wat teveel van het goede is.

De schutting zal dus rondom 1.9 meter hoog worden gemeten vanaf maaiveld. Maaiveld hoogte van de buren is exact even hoog, echter hun tuin loopt 40 cm af.

Het lijkt mij dat ik met mijn gewenste hoogte dan toch in mijn recht sta. Hun schuurtje is trouwens 2.20 hoog.
pi_192832843
quote:

dit :Y
pi_192832877
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:55 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Op zich een goed idee, maar ik gebruik 10 cm dikke beton palen. Ik wil gewoon in goed overleg opnieuw beginnen. De buren vinden alles best, want die profiteren van een nieuwe schutting. Het gaat om 180 euro voor de planken aan hun zijde.

Er is dus overeenstemming en goedkeuring dat ik de schutting ga vervangen. Wat echter nog niet besproken is, is het type schutting en houtsoort. Ik twijfel of ik ze vooraf over moet informeren omdat mijn buurvrouw gehaaid en brutaal genoeg is om dan te eisen dat ze een zelfde aanbeeld gaat krijgen als mij.

Ik zou dat onredelijk vinden, zeker gezien ik alle kosten en arbeid ga betalen.

Waar ik meer mee zit is de hoogte. Hoogte maaiveld wordt doorgaan gemeten op 150 mm onder de afgewerkte vloer begane grond. Dat zou bij mij 1.90 meter hoge schutting bij de woning betekenen, een hoogte die ik met andere buren al was overeengekomen omdat we samen al tot de conclusie waren gekomen dat 2.40 hoog bij de brandgang wat teveel van het goede is.

De schutting zal dus rondom 1.9 meter hoog worden gemeten vanaf maaiveld. Maaiveld hoogte van de buren is exact even hoog, echter hun tuin loopt 40 cm af.

Het lijkt mij dat ik met mijn gewenste hoogte dan toch in mijn recht sta. Hun schuurtje is trouwens 2.20 hoog.
Pas dan wel op dat als je de schutting op dezelfde plek plaatst als waar de oude staat, en dit toch op de erfgrens is, de nieuwe schutting half van de buren is/wordt
pi_192832878
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dit :Y
Maar dat is net zoiets als over bestaande tegels heen tegelen. Verder geeft dat ellende bij het ingraven van mijn nieuwe palen, aangezien die exact op dezelfde plek komen als de hardhouten palen die er nu instaan. Dan zakt de schutting echt in.
pi_192832904
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

De schutting staat er vanaf 2002 toen deze woningen zijn opgeleverd. het afdekkapje bovenop de schutting komt ook wel enkele centimeters op hun huis terecht. Maar dit komt ook omdat de schutting verzakt en krom is.

Buurvrouw wilde al eerder de schutting samen vervangen maar nu ze besloten hebben te verhuizen doen ze er niks meer aan.

Ik heb op een vriendelijk praatje na niet echt contact met hun. Verder nooit problemen met hun maar het is wel een gehaaide tante.

Hun hebbben ook een grote aluminium veranda aan huis die ruim boven de schutting uit steekt. Daarom ook mijn wens voor een 2 meter schutting.
Gewoon wachten tot ze vertrokken zijn en dan met de nieuwe buren samen een nieuwe schutting zetten
pi_192832911
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:57 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pas dan wel op dat als je de schutting op dezelfde plek plaatst als waar de oude staat, en dit toch op de erfgrens is, de nieuwe schutting half van de buren is/wordt
De nieuwe schutting komt geheel op mijn grond. Ik heb daar ook geen keus in aangezien hun veranda op 2 cm van de erfgrens staat.

Netto gezien krijgen hun dus meer tuin.
pi_192833281
quote:

Toch is dit niet handig. In de wet is geregeld dat buren samen verantwoordelijk zijn voor onderhoud en vervanging van de erf afscheiding. OOK als je er zelf op eigen grond nog een eigen afscheiding tegenaan zet.

In de praktijk kan het dus betekenen dat ik eerst een eigen schutting neerzet op eigen grond, en daarna de buurman mij wettelijk verplicht om samen de gedeelte schutting te vervangen/onderhouden. Het is namelijk niet ineens zijn schutting geworden.
pi_192834465
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Toch is dit niet handig. In de wet is geregeld dat buren samen verantwoordelijk zijn voor onderhoud en vervanging van de erf afscheiding. OOK als je er zelf op eigen grond nog een eigen afscheiding tegenaan zet.

In de praktijk kan het dus betekenen dat ik eerst een eigen schutting neerzet op eigen grond, en daarna de buurman mij wettelijk verplicht om samen de gedeelte schutting te vervangen/onderhouden. Het is namelijk niet ineens zijn schutting geworden.
Die schutting stond toch ook op jouw perceel? Dus die is ook van jou..
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 april 2020 @ 21:48:19 #49
408813 crew  trein2000
pi_192834552
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:30 schreef baskick het volgende:
Dat ligt eraan aan welke kant ie tegen de erfgrens staat Als ie op jouw grond staat, lijkt het me jouw eigendom (iets met natrekking).
Dikke kans dat die grond er achter verjaard en hij na 20 jaar alsnog op de erfgenamen staat.
zie email 27 oktober
pi_192838219
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Die schutting stond toch ook op jouw perceel? Dus die is ook van jou..
In de OP wel, later niet meer:
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb er nog eens goed naar gekeken. Ik denk toch dat de schutting oorspronkelijk op de erfgrens heeft gestaan.
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dikke kans dat die grond er achter verjaard en hij na 20 jaar alsnog op de erfgenamen staat.
Die 20 jaar zijn nog m.i. nog niet verstreken:
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

De schutting staat er vanaf 2002 toen deze woningen zijn opgeleverd. het afdekkapje bovenop de schutting komt ook wel enkele centimeters op hun huis terecht. Maar dit komt ook omdat de schutting verzakt en krom is.

[ Bericht 43% gewijzigd door baskick op 28-04-2020 07:17:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')