abonnement Unibet Coolblue
pi_192872997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, in de periode dat mens-op-mens overdracht nog niet eens bewezen was, wisten ze al wel dat het asymptomatisch ging.

Bovendien: hoe ga je asymptomatische overdracht bewijzen?
is gewoon te vinden hoor ( o,a peak prosperity heeft er goed over bericht en verschillende chinese onderzoeken ook ) mens op mens overdracht was half januari al bewezen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192873014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is gewoon te vinden hoor ( o,a peak prosperity heeft er goed over bericht en verschillende chinese onderzoeken ook ) mens op mens overdracht was half januari al bewezen
22 januari is het officieel gecommuniceerd door de WHO, ja: https://www.who.int/news-(...)-timeline---covid-19

Dat is dus mens-op-mens besmetting. Toen was helemaal nog niets bewezen over asymptomatische besmetting. En nog steeds niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 30 april 2020 @ 12:46:34 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192873083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daar gaat Rutte zijn plan om de kroegen weer open te gooien voor alleen minderjarigen. ;(
[..]

Dit komt van de speld neem ik aan, want anders zou het echt hilarisch zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192873121
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dit komt van de speld neem ik aan, want anders zou het echt hilarisch zijn.
Klopt. Maar de realiteit is dat straks in het nieuwe normaal clubs en kroegen wel leeftijdsgrenzen gaan hanteren om aan de anderhalvemetermaatschappij te kunnen voldoen.

Maximum leeftijdsgrenzen wel te verstaan ipv een minimumleeftijd.
https://www.ad.nl/amsterd(...)meterregel~a7230eb5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 30 april 2020 @ 12:51:39 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192873146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. Maar de realiteit is dat straks in het nieuwe normaal clubs en kroegen wel leeftijdsgrenzen gaan hanteren om aan de anderhalvemetermaatschappij te kunnen voldoen.

Maximum leeftijdsgrenzen wel te verstaan ipv een minimumleeftijd.
https://www.ad.nl/amsterd(...)meterregel~a7230eb5/
Oke, blijf niet veel over dan voor 18+ clubs als ze iedereen boven de pak hem beet 25 ook moeten weigeren :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192873159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

22 januari is het officieel gecommuniceerd door de WHO, ja: https://www.who.int/news-(...)-timeline---covid-19

Dat is dus mens-op-mens besmetting. Toen was helemaal nog niets bewezen over asymptomatische besmetting. En nog steeds niet.
er zijn zoveel onderzoeken gedaan en ook echt praktische voorbeelden van, maar geloof jij lekker het RIVM maar....die lachten er eind januari nog om en zaten er in februari nog eens 10 keer naast.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192873200
In China lagen er honderden kinderen in het ziekenhuis met dit staat ook op de NOS en toen waren er 10.000 besmettingen.
Vind ik nogal shocking.
pi_192873235
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:55 schreef quirina het volgende:
In China lagen er honderden kinderen in het ziekenhuis met dit staat ook op de NOS en toen waren er 10.000 besmettingen.
Vind ik nogal shocking.
Honderden kinderen in het ziekenhuis met 10.000 besmettingen... Wij zitten op 38.000 besmettingen... Waar zijn die kinderen dan?
  donderdag 30 april 2020 @ 12:59:30 #36
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192873239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er zijn zoveel onderzoeken gedaan en ook echt praktische voorbeelden van, maar geloof jij lekker het RIVM maar....die lachten er eind januari nog om en zaten er in februari nog eens 10 keer naast.
Laat die maandenlange, "het is maar een griepje giller" toch.
Die kan je toch niet serieus nemen.
:)
pi_192873249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:55 schreef quirina het volgende:
In China lagen er honderden kinderen in het ziekenhuis met dit staat ook op de NOS en toen waren er 10.000 besmettingen.
Vind ik nogal shocking.
Gelukkig wordt het merendeel van de besmette kinderen niet of nauwelijks ziek volgens alle statistieken. Ook zijn er vrijwel geen kinderen onder de 10 aan overleden.
pi_192873274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gelukkig wordt het merendeel van de besmette kinderen niet of nauwelijks ziek volgens alle statistieken. Ook zijn er vrijwel geen kinderen onder de 10 aan overleden.
Ik ben nog steeds benieuwd waarom precies.
pi_192873356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

22 januari is het officieel gecommuniceerd door de WHO, ja: https://www.who.int/news-(...)-timeline---covid-19

Dat is dus mens-op-mens besmetting. Toen was helemaal nog niets bewezen over asymptomatische besmetting. En nog steeds niet.
kinderen zijn ook mensen
pi_192873465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er zijn zoveel onderzoeken gedaan en ook echt praktische voorbeelden van, maar geloof jij lekker het RIVM maar....die lachten er eind januari nog om en zaten er in februari nog eens 10 keer naast.
Je kunt het blijven roepen, maar ondertussen er is nog geen enkel onderzoek dat met een gedegen onderzoeksopzet aangetoond heeft dat asymptomatische besmetting a) mogelijk is en (belangrijker) b) een belangrijke verspreider is.

Om maar even een voorbeeld te geven: hoe weet je dat iemand die claimt geen symptomen te hebben niet alsnog een keer gehoest of geniest heeft?

Het antwoord: niet. Tenzij je in een gecontroleerde omgeving alle handelingen van iemand na gaat. Uiteindelijk is vrijwel alle geconstateerde asymptomatische besmetting gebaseerd op zelfrapportage.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kinderen zijn ook mensen
Niemand die beweert dat kinderen niet besmet kunnen worden of dat ze het niet kunnen overdragen. Je eigen topic suggereert echter wat anders.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

22 januari is het officieel gecommuniceerd door de WHO, ja: https://www.who.int/news-(...)-timeline---covid-19

Dat is dus mens-op-mens besmetting. Toen was helemaal nog niets bewezen over asymptomatische besmetting. En nog steeds niet.
Geloof je niet in asymptomatische besmettingen?
pi_192873497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt het blijven roepen, maar ondertussen er is nog geen enkel onderzoek dat met een gedegen onderzoeksopzet aangetoond heeft dat asymptomatische besmetting a) mogelijk is en (belangrijker) b) een belangrijke verspreider is.

Om maar even een voorbeeld te geven: hoe weet je dat iemand die claimt geen symptomen te hebben niet alsnog een keer gehoest of geniest heeft?
ik snap jouw visie als er geen pandemie was, maar die is er wel, dus geen tijd om gedegen,langdurig onderzoek te doen. Als met het niet zeker weet, ga je gewoon voor veilig tijdens een pandemie.
kan jij je daarin vinden?
pi_192873530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik snap jouw visie als er geen pandemie was, maar die is er wel, dus geen tijd om gedegen,langdurig onderzoek te doen. Als met het niet zeker weet, ga je gewoon voor veilig tijdens een pandemie.
kan jij je daarin vinden?
Uiteraard, maar "voor veilig gaan" betekent niet dat je iedere risico uit moet sluiten, zeker als de data suggereert dat kinderen helemaal niet zoveel lijken over te dragen.

En mijn punt was vooral dat er gedaan wordt alsof allerlei zaken (zoals asymptomatische besmetting) onomstotelijk bewezen zijn, terwijl dat pertinent onwaar is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 30 april 2020 @ 13:23:23 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192873548
Wat een heerlijk forum is COR toch.
pi_192873560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Geloof je niet in asymptomatische besmettingen?
Ik weet niet wat ik met zo'n vraag aan moet. Natuurlijk is asymptomatische besmetting mogelijk. Alleen we weten domweg nog niet zeker welke rol die bij deze ziekte speelt. Vooralsnog lijkt het een beperkte rol te zijn, omdat veel zogenaamde asymptomatische besmettingen uiteindelijk een presymptomatische besmetting geweest te zijn. Of dat mensen toch symptomen bleken te hebben (maar het niet als zodanig interpreteerden).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Fijn, weer een topic over één onderzoek dat gepresenteerd wordt als absoluut bewijs. *O*

Geen enkele verwijzing ook naar de originele studie. _O_
heb de OP geupdate
pi_192873627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd waarom precies.
Is nog niet bekend. De hypothese is dat het komt door het nog niet volledige ontwikkelde immuunsysteem van jonge kinderen en minder ace 2 receptoren in de lagere longwegen dan volwassenen waaraan het virus zich gaat hechten.
pi_192873680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb de OP geupdate
Waarvan akte. In dit geval denk ik dat ik de mening deel van Koopmans. Een veel te kleine steekproef met kinderen. Geen significante verschillen kan ook gewoon gelegen hebben aan een gebrek aan statistische power. Het 95% CI in de jongste groepen is echt behoorlijk groot.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik met zo'n vraag aan moet. Natuurlijk is asymptomatische besmetting mogelijk. Alleen we weten domweg nog niet zeker welke rol die bij deze ziekte speelt. Vooralsnog lijkt het een beperkte rol te zijn, omdat veel zogenaamde asymptomatische besmettingen uiteindelijk een presymptomatische besmetting geweest te zijn. Of dat mensen toch symptomen bleken te hebben (maar het niet als zodanig interpreteerden).
Dat zei Jaap ook onlangs over de onderzoeken uit China, toch?
Je lijkt vaak op dezelfde lijn te zitten.
Werk jij toevallig ook bij het rivm:)?

Toch lijkt asymptomatische verspreiding best aannemelijk als je ziet hoe rap het de wereld over gaat.
Lijkt me sterk dat iedereen in zijn gezicht gehoest is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')