Lief, dank je welquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:33 schreef Seven. het volgende:
Wat een flapdrol!
Je hebt vandaag goed nieuws gekregen. Zelfs al durf je zelf niet te hopen op een goede afloop, ik ben toch gewoon blij voor je.
❤❤❤quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:39 schreef Seven. het volgende:
Weet je wat vervelend is.. als straks alles helemaal op rolletjes blijkt te lopen en je ziet een lief klein baby'tje bewegen op je volgende echo, dan nóg zal dit in je achterhoofd meespelen. Dus ik hoop dat je straks zelf gewoon kunt genieten, je verdient niets minder!
![]()
![]()
Dat gesprek heb ik ook gehad en zowaar de volgende keer een kloppend hartje. Maar de beste man heeft wel gelijk: in deze fase (in het algemeen, niet specifiek jouw situatie) is de kans op een miskraam best groot. Dus daar moet hij mensen op voorbereiden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja hij zei dat echt serieus zo. Volgende week woensdag bekijken we het en als er dan geen kloppend hartje is dan kun je ervan uitgaan dat de zwangerschap niet ...(duur woord) is. Dan boek ik het in voor een miskraam. WTF
Maarja geeft allemaal niet zolang hij maar goed in de gaten houdt of alles daarbinnen volgens plan verloopt dan kan ik er wel mee leven
quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:44 schreef papernote het volgende:
[..]
Wat we niet weten is of hij het bracht met empathie en compassie; of dat hij met een duivelse bloeddorstige blik z'n vingers aflikte toen hij het woord 'miskraam' zei.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:45 schreef LeSage het volgende:
Ik ben zelf dus zo’n ‘miskraam’![]()
Mijn moeder had bloedverlies, huisarts deed inwendig onderzoek (wat dus echt niet zou mogen), mijn moeder werd naar huis gestuurd om te wachten tot de miskraam in zou zetten.
Uiteindelijk naar het ziekenhuis waar een echo gemaakt werd en daar bleek het hartje gewoon te kloppen. En dat ben ik dus![]()
Ik hoop dat jouw verhaal minder bizarre wendingen neemt dan die van mijn moeder, maar dat je over een maand of 8 wel een baby’tje in je armen mag hebben
Wat maakt dat je naar de gynaecoloog mocht? Doorgaans heb je daar een medische indicatie voor nodig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zei dat ook tegen hem, maar hij zegt dat mensen zich vaak vergissen in hun data. Terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is. Maar hij gelooft mij denk ik niet.
Bij de verloskundige ben ik niet welkom vóór 11 weken. Had al gebeld.
Ging bij mij heel vlot, belde gewoon naar de receptie omdat ik buikpijn klachten had. Maar ik ben al erg bekend in het ziekenhuis en bij de gynaecoloog ook voordat ik zwanger was, dus misschien helpt dat mee. Als ik sommige verhalen lees vind ik het echt bizar hoe moeilijk het gaat in bepaalde ziekenhuizen om een afspraak te maken. Hier zitten de wachtkamers gewoon vol..quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat maakt dat je naar de gynaecoloog mocht? Doorgaans heb je daar een medische indicatie voor nodig.
Opmerkelijk, zeker in deze tijden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ging bij mij heel vlot, belde gewoon naar de receptie omdat ik buikpijn klachten had. Maar ik ben al erg bekend in het ziekenhuis en bij de gynaecoloog ook voordat ik zwanger was, dus misschien helpt dat mee
Je mag mn afsprakenkaartje wel zien hoor als je dat wilquote:Op dinsdag 28 april 2020 17:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Opmerkelijk, zeker in deze tijden.
Ok, het is ook niet verplicht om te reageren gelukkig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:40 schreef MaJo het volgende:
Ik vind vooral jouw interpretatie steeds opmerkelijk. We proberen je gerust te stellen maar je blijft uitgaan van een miskraam. Op mijn vraag of je nog testen doet geef je geen antwoord, het lijkt bijna alsof je gewoon vastbesloten bent dat dit een miskraam is en alles wegwuift. Ik heb daarom persoonlijk geen behoefte meer om je op te beuren want het is toch aan dovemansoren gericht
Oh, daar kan je wel realistisch in zijn? Maar die echo’s een beetje loslaten niet?quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ok, het is ook niet verplicht om te reageren gelukkig.
Ik test niet regelmatig, nee. Omdat dat schijnveiligheid kan geven. Zoveel mogelijkheden waarbij je lichaam hcg blijft aanmaken terwijl er iets compleet mis is. Daar heb ik niet veel aan. En als het lichter wordt, tja wat dan - heb toch elke week een echo. Dan zie ik het daar wel op
Joh, je bent vrij om te gaan en staan waar je wil hé. Dit soort berichten hebben ook weinig zin. doe jezelf en mij een lol en laat die achterwegequote:Op dinsdag 28 april 2020 18:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oh, daar kan je wel realistisch in zijn? Maar die echo’s een beetje loslaten niet?
Ik snap MaJo wel. Ik haak ook een beetje af geloof ik.
Uhm oke... dat een echo er goed uitziet zegt je niks want het is mis maar testen heeft geen meerwaarde...quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik test niet regelmatig, nee. Omdat dat totaal geen zin heeft en schijnveiligheid kan geven. Zoveel mogelijkheden waarbij je lichaam woestig hcg blijft aanmaken terwijl er iets compleet mis is. Daar heb ik niet veel aan. Een dikke streep betekent niet gelijk een gezond kindje. En als het lichter wordt, tja wat dan - heb toch elke week een echo. Dan zie ik het daar wel op
Ik vertel het advies van de gynaecoloog in combinatie met de echo. Dat zegt wel honderd keer meer dan een positieve zwangerschapstest. Hoezo is een echo goed als de gynaecoloog zegt dat er eigenlijk al een hartje moest zijnquote:Op dinsdag 28 april 2020 19:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Uhm oke... dat een echo er goed uitziet zegt je niks want het is mis maar testen heeft geen meerwaarde...![]()
Overigens was ik bij zoon 6w3d met de 1e echo en toen had ik volgens mij nog geen knipper...
Ik heb je een aantal keer geprobeerd een hart onder de riem te steken maar dat kwam totaal niet aan. Als er iets is wat nog een beetje zekerheid kan geven dan is het wel testen. Maar goed, blijkbaar heb je ook daar al helemaal je conclusie getrokken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik test niet regelmatig, nee. Omdat dat totaal geen zin heeft en schijnveiligheid kan geven. Zoveel mogelijkheden waarbij je lichaam woestig hcg blijft aanmaken terwijl er iets compleet mis is. Daar heb ik niet veel aan. Een dikke streep betekent niet gelijk een gezond kindje. En als het lichter wordt, tja wat dan - heb toch elke week een echo. Dan zie ik het daar wel op
Toedels!quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb je een aantal keer geprobeerd een hart onder de riem te steken maar dat kwam totaal niet aan. Als er iets is wat nog een beetje zekerheid kan geven dan is het wel testen. Maar goed, blijkbaar heb je ook daar al helemaal je conclusie getrokken.
Ik wens je veel succes, ik ben weg
Even een lokquote dan maarquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef roos94 het volgende:
Kom net van dokter.
Hij meet mijn vruchtzak 6w3d.
Vorige week was er geen dooier nu wel een goed ontwikkelde dooier.
En hij zag een stip waarvan hij zegt dat het een embryo is. Dus die stip en dooier zijn er in zes dagen bijgekomen.
Ik moet volgende week woensdag terug. Als er dan geen hartje klopt dan is het klaar. Ik durf er niet in te geloven. En weer 8 dagen in de paniek zitten. Weet niet hoe ik dit nou moet doorkomen. Had zo graag duidelijkheid gewild nu. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in. Deze afgelopen week was zo zenuwslopend en nu moet ik gewoon weer van vooraf aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |