quote:Op zondag 26 april 2020 18:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Het reisbedrijf, onderdeel van een Amerikaanse holding (Booking.com is in 2005 verkocht), zegt zo ontslagen onder zijn 5.500 Nederlandse werknemers te willen voorkomen.
Op een omzet van 15 miljard dollar, maakte Booking Holdings vorig jaar zo’n 5 miljard dollar winst. Toch heeft het bedrijf geen reserves om zijn personeel een paar maanden door te betalen.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Wat leven we toch in een mooie wereld.
quote:Winst en leningen zijn sinds 2018 gebruikt om voor 14 miljard eigen aandelen op te kopen en zo de beurskoers zo snel mogelijk omhoog te duwen.
En dan nu geen geld hebben voor de medewerkers is wel erg slecht.quote:Daar komt bij dat Nederland tussen 2010 en 2018 Booking al een belastingvoordeel van bijna 1,8 miljard euro uit de zogenaamde Innovatiebox gaf.

De brave boys die netjes met de regels omgaan laten we omvallen, de slinkse vossen die weten hoe ze regeltjes kunnen omzeilen geven we nog miljoenen toe.quote:Op zondag 26 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
Tja, laat je het stuk gaan en neem je al de werklozen erbij, of hou je de bedrijven in stand.
Ben zelf voor het eerste.

Ja rich get richer, poor get poorer. Altijd zo toch.quote:Op zondag 26 april 2020 18:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De brave boys die netjes met de regels omgaan laten we omvallen, de slinkse vossen die weten hoe ze regeltjes kunnen omzeilen geven we nog miljoenen toe.

We vangen mensen op zonder baan en we betalen bedrijven als mensen niet kunnen werken. Meer dan genoeg. komen vanzelf andere dingen voor in de plaats.quote:Op zondag 26 april 2020 18:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De brave boys die netjes met de regels omgaan laten we omvallen, de slinkse vossen die weten hoe ze regeltjes kunnen omzeilen geven we nog miljoenen toe.

Een markt is evident, een park misschien, als het een klein parkje is ofzo, of midden in Amsterdam en dus snel heel druk.quote:Op zondag 26 april 2020 18:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
De berichten van door burgemeesters gesloten parken en markten zijn er al vanaf het begin van deze crisis.
Zo draagt iedereen z'n steentje bij. Als jij van huis gaat weet je immers niet of het (te) druk is waar je heengaat.
Dus dit soort acties en ingrijpen zijn mijns inziens prima.

Gewoon nieuwe leningen uitgeven of aandelen inderdaad, wat is het idee dan? loonsverhoging terugdraaien?quote:Op zondag 26 april 2020 18:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan nu geen geld hebben voor de medewerkers is wel erg slecht.![]()
![]()

Dat zeggen ze na elk weekend en tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurd. Mensen willen gewoon lekker paniek zaaien.quote:Op zondag 26 april 2020 19:08 schreef Tris het volgende:
Maar nu velen de adviezen negeren, zoals het nieuws laat zien, met de incubatietijd, dan gaat het aantal besmettingen de komende week weer snel toenemen. Toch?

Voor jou wel hoor, voor jou wel.quote:Op zondag 26 april 2020 19:08 schreef Tris het volgende:
Maar nu velen de adviezen negeren, zoals het nieuws laat zien, met de incubatietijd, dan gaat het aantal besmettingen de komende week weer snel toenemen. Toch?

Tjah zo werkt het virus nou eenmaal, die kijkt waar jij bang voor bent en past zijn gedrag daarop aan.quote:

Ai, dan had het eerder moeten komen. In het begin was ik inderdaad erg angstig.quote:Op zondag 26 april 2020 19:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah zo werkt het virus nou eenmaal, die kijkt waar jij bang voor bent en past zijn gedrag daarop aan.

Dan gaan we de goede kant op.quote:Op zondag 26 april 2020 19:14 schreef Tris het volgende:
[..]
Ai, dan had het eerder moeten komen. In het begin was ik inderdaad erg angstig.
Met de huidige informatie al een stuk minder.

Jep, mensen snappen het ook echt niet.quote:Op zondag 26 april 2020 19:08 schreef Tris het volgende:

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar ik zie het graag de goede kant opgaan.quote:

Is geen enkel draagvlak meer voor.quote:

Met hoeveel mensen ben je dan samen?quote:Op zondag 26 april 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jep, mensen snappen het ook echt niet.
Familie van mij had een housewarming en bbq vandaag. De logica is met alles, 1,5 meter is genoeg, maakt niet uitvwat we doen.
Ik probeer uit te leggen dat je asymptomatisch kan verspreiden, zelfs dmv ademhaling of spreken en dat binnen zitten bv zelf op 1,5 met een slecht idee is.
Maarja "nou dan kan je gelijk stoppen met leven" en je vol ongeloof aanstaren alsof ik roep dat de aarde plat is.
Ik geef het rivm de schuld ervan door hun gedram erover bestaat asymptomatische besmetting niet en kan alles zolang je soort van afstand houd.
Combineer dat met mensen die het zat zijn en we hebben overal samenkomsten.

Als je het mij vraagt moet er een redelijke som komen van de IC coordinator op welk niveau de IC structureel redelijk kan opereren. Dat lijkt mij eerlijk gezegd met meer dan 1000 IC bedden. Zolang het aantal mensen op de IC redelijk stabiel is moet je wekelijks de economie meer loslaten.quote:Op zondag 26 april 2020 19:17 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik heb de wijsheid niet in pacht maar ik zie het graag de goede kant opgaan.
Ben zeer benieuwd hoe de getallen zich gaan houden de komende tijd.

Risicogroepen in je fam?quote:Op zondag 26 april 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Familie van mij had een housewarming en bbq vandaag. De logica is met alles, 1,5 meter is genoeg, maakt niet uitvwat we doen.
Ik probeer uit te leggen dat je asymptomatisch kan verspreiden, zelfs dmv ademhaling of spreken en dat binnen zitten bv zelf op 1,5 met een slecht idee is.
Maarja "nou dan kan je gelijk stoppen met leven" en je vol ongeloof aanstaren alsof ik roep dat de aarde plat is.
Ik geef het rivm de schuld ervan door hun gedram erover bestaat asymptomatische besmetting niet en kan alles zolang je soort van afstand houd.

Daar begin ik ook steeds meer in te geloven.quote:Op zondag 26 april 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt moet er een redelijke som komen van de IC coordinator op welk niveau de IC structureel redelijk kan opereren. Dat lijkt mij eerlijk gezegd met meer dan 1000 IC bedden. Zolang het aantal mensen op de IC redelijk stabiel is moet je wekelijks de economie meer loslaten.

Dit is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Hoeveel mensen/allemaal tegelijkertijd? Zit je binnen of buiten?quote:Op zondag 26 april 2020 19:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]

Geloof je ook dat ik goede Nasi kan maken?quote:Op zondag 26 april 2020 19:23 schreef Tris het volgende:
[..]
Daar begin ik ook steeds meer in te geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |