Ja die geven via telefoon of mail wel minimaal advies maar gaan niet mee naar de rechtbank om te pleiten. Dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:08 schreef trein2000 het volgende:
Stuur maar een DM.
Nee geintje, maar je weet zeker dat dit verstandig is? Ik weet niet waar je zaak om gaat. Maar ik zou dit niet op deze manier aanpakken hoor. Loop eens binnen bij een rechtswinkel of een juridisch loket.(of gebruik de corona-proof contactmethodes). Daar zit iig nog een stuk kwaliteitscontrole op.
Zet je verhaal op papier (eventueel met behulp van anderen) en lees gewoon voor. Nav je edit: Gaat dit om een strafzaak?!quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:11 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja die geven via telefoon of mail wel minimaal advies maar gaan niet mee naar de rechtbank om te pleiten. Dat scheelt nogal.
Dat is mijn probleem. Ik ben behoorlijk introvert, geen prater met 0 rechtenkennis, daardoor heb ik al een paar zaken verloren. Liever een rechtenstudent dan dat ik in mijn uppie mezelf moet verdedigen.
Nee, dan heb je automatisch recht op een piket advocaat. Bij strafrecht ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar bij civiel werkt het kennelijk zo dat wanneer je beweringen van de tegenpartij niet weerspreekt de rechter het voor waar aanneemt. Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zet je verhaal op papier (eventueel met behulp van anderen) en lees gewoon voor. Nav je edit: Gaat dit om een strafzaak?!
Dat is niet helemaal waar. Geldt alleen als je vast zit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef osodevo het volgende:
[..]
Nee, dan heb je automatisch recht op een piket advocaat.
Ik weet hoe het werktquote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef osodevo het volgende:
[..]
Nee, dan heb je automatisch recht op een piket advocaat. Bij strafrecht ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar bij civiel werkt het kennelijk zo dat wanneer je dingen niet weerspreekt de rechter het voor waar aanneemt. Dat wist ik niet.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werktMaar je mag me altijd even PM'en. Ik wil best even -gratis- met je mee kijken. Maar ik raad je echt aan om er gewoon iemand bij te halen die het naadje van de kous weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de zaak zelf aangespannen? Waar is het op gebaseerd?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef osodevo het volgende:
Uit onmacht, frustratie en woede wil je de tegenpartij dan het liefst fysiek aanvallen maar heb geen zin om jaren in de gevangenis (met misschien tbs) te zitten.
Ik ben gewoon niet zo goed in het verwoorden van mijn standpunt. Komt ook een beetje door mijn beperking. Ik snap dan ook niet waarom hier geen regelingen voor zijn, want voor mij is een advocaat gewoon onbetaalbaar.
Je hebt mogelijk wel recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:39 schreef osodevo het volgende:
Best grappig, als je iemand vermoord of verkracht heb je automatisch recht op een gratis (top) advocaat maar alles daaronder, waaronder civiel en dergelijke mag je zelf betalen. Geen geld is geen advocaat.
Ik moet van een uitkering rondkomen, een rechtsbijstandsverzekering is voor mij niet te betalen.
Het doet mij ontzettend pijn dat door mijn eigen stomheid er leugens in de beschikking staan die de rechter kennelijk geloofd. Want onweersproken = waar.Ik dacht altijd dat 'wie stelt moet bewijzen'.
Ja. Maar je moet wel een flinke eigen bijdrage betalen met griffiekosten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je hebt mogelijk wel recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
Maar heb je de zaak zelf aangespannen?
De hoogte van je eigen bijdrage is afhankelijk van je inkomen, voor jou zou dat ¤203 zijn en de griffiekosten zijn voor jou ¤83. Volgende maand wordt het vakantiegeld uitgekeerd, dus daar zou je dat van kunnen betalen.quote:Op zondag 26 april 2020 00:07 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja. Maar je moet wel een flinke eigen bijdrage betalen met griffiekosten.
Betreft die bewindvoerder:
Ik vind het gewoon vervelend dat er helemaal niet gereageerd wordt op brieven en email. Hierdoor kan ik totaal niet aan dossieropbouw doen. Als ik telefonisch het eea heb afgesproken werd dat doodleuk ontkent op de zitting.
Er werden een hoop bizarre dingen over mij beweerd waarvan ik zelfs moest lachen. Ik had er niet op gereageerd omdat ik ervan uit ging dat 'wie stelt moet bewijzen en feitelijk onderbouwen'. Doordat ik dat niet heb gedaan heeft de rechter maar dat voor waar aangenomen. Ik kan hier nog steeds heel boos over worden.
Loopt al snel op hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 00:40 schreef Ixnay het volgende:
Een rechtsbijstandverzekering is dat niet een tientje per maand ofzo?
Ik denk dat dat het altijd wel waard is.
Nee. Je kunt niet zomaar wisselen, tenzij er grove fouten gemaakt worden maar dan is het al vaak te laat.quote:Op zondag 26 april 2020 00:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik weet weinig van bewindvoerders, maar kun je niet een andere bewindvoerder aanwijzen/krijgen als er een slecht zijn werk doen en je kunt dit aantonen?
En ja, niet beantwoorden van brieven en mails versta ik onder "slecht werk". Ongeacht of TS in zijn recht staat of niet.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je een meester-slaaf verhouding hebt met zo'n bewindvoerder.
Ja dat kan. Maar je wil niet weten hoeveel klachten over vermeend disfunctionerende bewindvoerders de rechtbank krijgt. De een nog onzinniger dan de ander.quote:Op zondag 26 april 2020 00:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik weet weinig van bewindvoerders, maar kun je niet een andere bewindvoerder aanwijzen/krijgen als er een slecht zijn werk doen en je kunt dit aantonen?
En ja, niet beantwoorden van brieven en mails versta ik onder "slecht werk". Ongeacht of TS in zijn recht staat of niet.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je een meester-slaaf verhouding hebt met zo'n bewindvoerder.
E-mail sturen. En nog een. En nog een. Als je gebeld wordt aangeven dat je het graag even schriftelijk doet en daarna bereid bent om er mondeling nog even over van gedachte te wisselen zodat je het rustig nog even kunt teruglezen en met anderen kunt bespreken voor je eigen begrip. Niks vreemds aan.quote:Op zondag 26 april 2020 00:47 schreef osodevo het volgende:
[..]
Nee. Je kunt niet zomaar wisselen, tenzij er grove fouten gemaakt worden maar dan is het al vaak te laat.
Hoe kan ik zo iemand dwingen om concrete te reageren op mijn vragen? Via de telefoon loopt nogal onhandig en word telkens met het kluitje in het riet gestuurd.
Maar wat als er steevast niet wordt gereageerd? Het probleem met telefonische afspraken is dat je geen poot hebt om op te staan. Dat terwijl ik toch zeker legitieme vragen heb die vragen om antwoorden. Die wil ik schriftelijk niet over de telefoon.quote:Op zondag 26 april 2020 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
E-mail sturen. En nog een. En nog een. Als je gebeld wordt aangeven dat je het graag even schriftelijk doet en daarna bereid bent om er mondeling nog even over van gedachte te wisselen zodat je het rustig nog even kunt teruglezen en met anderen kunt bespreken voor je eigen begrip. Niks vreemds aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |