abonnement Unibet Coolblue
pi_192803635
https://www.parool.nl/ams(...)gen-werken~b6fe766e/

Tegen de richtlijn in toch halve dagen les geven. Alleen omdat de leerkrachten niet hoeven na te denken over huiswerk.

Als ouders alsnog opvang regelen. BSO die het niet kan plannen. 2x zoveel haal/breng bewegingen en ouders op het schoolplein. Gedoe met broertjes/zusjes.

Slob, die hier iets aan.
.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 april 2020 @ 19:37:14 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192803855
Wanneer de Rijksoverheid iets oplegt dat niet of niet goed uit te voeren is, wat moet je dan? Dan maar helemaal dicht blijven?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192804326
Leraren zijn heel eigenwijs, slecht voorbeeld voor de jeugd.
pi_192804382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer de Rijksoverheid iets oplegt dat niet of niet goed uit te voeren is, wat moet je dan? Dan maar helemaal dicht blijven?
toch apart dat het andere scholen wel lukt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192804459
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Muck op 28-04-2020 17:28:44 (Doe normaal) ]
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:13:09 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192804471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer de Rijksoverheid iets oplegt dat niet of niet goed uit te voeren is, wat moet je dan? Dan maar helemaal dicht blijven?
Waarom zou het niet lukken? Helft van de klas maandag en donderdag andere helft van de klas dinsdag en vrijdag.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:17:59 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_192804542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarom zou het niet lukken? Helft van de klas maandag en donderdag andere helft van de klas dinsdag en vrijdag.
Wat ik uit het artikel haal is dat het juist zo is dat alle klassen elke dag een halve dag komen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:49:38 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192804973
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:17 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat ik uit het artikel haal is dat het juist zo is dat alle klassen elke dag een halve dag komen.
Wat dus niet de bedoeling is volgens de minister.
Daarom als mogelijke oplossing om de dag de halve klas en woensdag niet.
Zoals zoveel scholen doen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192807014
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:37 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer de Rijksoverheid iets oplegt dat niet of niet goed uit te voeren is, wat moet je dan? Dan maar helemaal dicht blijven?
Och, wanneer heeft de overheid voor het laatst iets besloten wat niet uitliep op een totaal fiasco?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:52:49 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192808491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Och, wanneer heeft de overheid voor het laatst iets besloten wat niet uitliep op een totaal fiasco?
:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192808690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

toch apart dat het andere scholen wel lukt...
Er is al jaren een lerarentekort, nu met deze crisis vallen leraren uit omdat ze ziek zijn of tot een risicogroep behoren. De ene school zal daar meer last van hebben dan de andere.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192808714
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:04 schreef Mr.Ping het volgende:
Leraren zijn heel eigenwijs, slecht voorbeeld voor de jeugd.
Inderdaad, altijd maar klagen en redenen zoeken om niet te werken.

Terwijl ze het meeste vakantie van iedereen hebben. :')

Net kinderen.
pi_192811328
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is al jaren een lerarentekort, nu met deze crisis vallen leraren uit omdat ze ziek zijn of tot een risicogroep behoren. De ene school zal daar meer last van hebben dan de andere.
dan zou toch prima te doen zijn? de ene dag klas A, de andere dage klas B met dezelfde leraar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192811342
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Inderdaad, altijd maar klagen en redenen zoeken om niet te werken.

Terwijl ze het meeste vakantie van iedereen hebben. :')

Net kinderen.
met 44 uur per week werken, wat ze doen, komen ze toch in de buurt van de gebruikelijke 6 weken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192811669
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan zou toch prima te doen zijn? de ene dag klas A, de andere dage klas B met dezelfde leraar.
Klopt, maar betekent dat niet dat leerlingen in deeltijd naar school gaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192812210
Een Australische studie lijkt er op te wijzen dat scholen geen broeihaarden zijn.

18 initiële besmettingen => 863 close contacts in schools => 2 secondary cases

http://ncirs.org.au/sites(...)6%20April%202020.pdf
pi_192815887
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar betekent dat niet dat leerlingen in deeltijd naar school gaan?
klopt zoals de regering wil
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192816477
Bij school van onze kinderen doen ze dat ook. Fck de minister met zijn dwingend advies hele dagen om en om les, nee gewoon alle kinderen alle dagen een halve dag, die van ons alleen 's middags. :'(
Wat een drama qua opvang. }:|

Maar ja school is geen opvang zeggen ze dan. En overleggen met de bso (haha integraal kindcentrum) is ook teveel gevraagd. :(
pi_192844326
School is er niet voor de opvang van je koter, maar voor het geven van onderwijs. En qua onderwijs past halve dagen juist beter, ook omdat er dan niet telkens een onderwijsloze dag tussenzit (een leraar kan zichzelf niet in tweeën splitsen en tijdens de lesdag ook nog met de thuiszittende helft gaan skypen). Zeker voor de kinderen zonder superieure ouders zoals op FOK! is dit van belang.

Het is vervelend voor de ouders dat de media het advies zo bindend en leidend heeft geframed. Want het advies van de PO-raad is alleen maar een voorbeeld en ze benadrukken sindsdien keer op keer dat maatwerk het belangrijkste is.

Als opvang boven onderwijs zou gaan dan zouden alle kinderen gewoon in een of andere gymzaal gepleurd kunnen worden met wat werkjes om te doen, maar dat heeft dan weinig meer met onderwijs te maken.
pi_192844528
Dit is gewoon een tussenfase om de hysterische ouders ('Mijn kind is geen proefkonijn!') waardoor de scholen gesloten zijn even weer te laten wennen. Hopelijk is er vanaf 20 mei weer voldoende draagvlak voor volledige schooldagen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:56:52 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192844741
Lijkt me een plaatselijk probleem wat prima door de burgemeester aangekaart kan worden. Hoeft de minister daar geen tijd aan te verspillen.

Al is de burgemeester natuurlijk deels de oorzaak van dit probleem.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 28 april 2020 @ 17:20:44 #22
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192845986
Hier ook vier halve dagen. School zegt dat een advies slechts een advies is, en dat ze dit dus naast zich neer mogen leggen als ze dit prettiger vinden.

Nu is het voor ons toevallig handiger, want een continurooster invoeren vertikken ze ook, dus met volle dagen hadden we op 2 dagen in de week 4x op een dag naar die school gemoeten. Maar ik vind het zo ongelooflijk dom en eigenwijs.

En dan een minister die zegt dat 'ie hele dagen wil, maar weigert halve dagen te verbieden. Slappe hap allemaal.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192847453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:26 schreef Chia het volgende:
School is er niet voor de opvang van je koter, maar voor het geven van onderwijs. En qua onderwijs past halve dagen juist beter, ook omdat er dan niet telkens een onderwijsloze dag tussenzit (een leraar kan zichzelf niet in tweeën splitsen en tijdens de lesdag ook nog met de thuiszittende helft gaan skypen). Zeker voor de kinderen zonder superieure ouders zoals op FOK! is dit van belang.

Het is vervelend voor de ouders dat de media het advies zo bindend en leidend heeft geframed. Want het advies van de PO-raad is alleen maar een voorbeeld en ze benadrukken sindsdien keer op keer dat maatwerk het belangrijkste is.

Als opvang boven onderwijs zou gaan dan zouden alle kinderen gewoon in een of andere gymzaal gepleurd kunnen worden met wat werkjes om te doen, maar dat heeft dan weinig meer met onderwijs te maken.
Maar dan zou de school die pretendeert in het kader van ikc-vorming een uitstekende samenwerking met een bso te hebben, ook overleg moeten voeren met die bso over de opvanginvulling.
Maar dat doen ze niet. Ze flikkeren hun plan over de schutting en noemen dat overleg en samenwerking.

Waaruit dus blijkt dat het ikc alleen op papier bestaat. :( ;(

Uiteraard skypen docenten niet me de thuishelft als ze voor de klas staan dat deden ze hiervoor ook niet elke dag. Ze geven gewoon huiswerktaken mee die de thuisdag uitgevoerd moeten worden.
Zoals alle andere scholen doen die wel gewoon naar de minister geluisterd hebben als het gaat over het extra risico voor de samenleving bij meer verkeer naar school.
pi_192847555
Ja de minister is niet erg handig geweest qua het zaaien van verdeeldheid, die heeft net zo goed met met misleidende mediacircus meegedaan. Erg flauw om daar de scholen zo op aan te kijken, dat is wel heel erg kort door de bocht. :') Voor schoolbesturen was het ook onduidelijk.
pi_192847556
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:56 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt me een plaatselijk probleem wat prima door de burgemeester aangekaart kan worden. Hoeft de minister daar geen tijd aan te verspillen.

Al is de burgemeester natuurlijk deels de oorzaak van dit probleem.
Burgemeester? whut? :')
pi_192847686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:07 schreef Zolena het volgende:

[..]
dat deden ze hiervoor ook niet elke dag
'ze'? Als in alle basisschoolleerkrachten? Nou die van mij iig wel en ik kan het weten, want zat er thuiswerkend naast. _O- Hij was meerdere uren per dag aan het videobellen en heeft elke leerling minimaal 3x per week gesproken, maar gemiddeld toch wel dagelijks.

En zijn collega's hebben dezelfde structuur gehanteerd, dus misschien toch maar eens de school erop aanspreken als je afgescheept bent met een paar instructiefilmpjes. Collega's van hem die zelf kinderen op andere scholen hebben gaven namelijk wel aan dat er niet overal zo intensief aandacht is besteed aan de leerlingen op afstand, dus er zijn wel grote verschillen tussen scholen onderling.
pi_192847709
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:22 schreef Chia het volgende:

[..]

'ze'? Als in alle basisschoolleerkrachten? Nou die van mij iig wel en ik kan het weten, want zat er thuiswerkend naast. _O- Hij was meerdere uren per dag aan het videobellen en heeft elke leerling minimaal 3x per week gesproken, maar gemiddeld toch wel dagelijks.

En zijn collega's hebben dezelfde structuur gehanteerd, dus misschien toch maar eens de school erop aanspreken als je afgescheept bent met een paar instructiefilmpjes. Collega's van hem die zelf kinderen op andere scholen hebben gaven namelijk wel aan dat er niet overal zo intensief aandacht is besteed aan de leerlingen op afstand, dus er zijn wel grote verschillen tussen scholen onderling.
Nope 'ze' als in die school bij ons. Dezelfde 'ze' die nu halve dagen school willen.
pi_192847814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:24 schreef Zolena het volgende:

[..]

Nope 'ze' als in die school bij ons. Dezelfde 'ze' die nu halve dagen school willen.
Die halve dagen zijn is de meest werkbare oplossing waar heel veel scholen mee komen, dus dat is niet echt kenmerkend voor die 'ze' op jouw school en die toevoeging snap ik daarom niet helemaal? Bovendien doelde je met 'ze' ook al op slechte communicatie met de BSO en die taak ligt niet bij degenen die videobellen met de kinderen.

Tijdens het gesprek aangaan zou ik wel zorgen dat je in ieder geval die verschillen scherp hebt, want anders wordt het geen constructief gesprek met zulk sterk wij / zij denken.
pi_192848146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Die halve dagen zijn is de meest werkbare oplossing waar heel veel scholen mee komen, dus dat is niet echt kenmerkend voor die 'ze' op jouw school en die toevoeging snap ik daarom niet helemaal? Bovendien doelde je met 'ze' ook al op slechte communicatie met de BSO en die taak ligt niet bij degenen die videobellen met de kinderen.

Tijdens het gesprek aangaan zou ik wel zorgen dat je in ieder geval die verschillen scherp hebt, want anders wordt het geen constructief gesprek met zulk sterk wij / zij denken.
Ik ga geen gesprek aan dat heeft toch geen zin. De reactie zal niet anders zijn dan die van jou. School heeft ook geen belang bij samenwerking met opvang. Dat samenwerken hoeft namelijk ook niet van de overheid, of alleen op papier en niet in het echt waarbij je ook met elkaar praat enzo.

Ik was niet ontevreden over de thuistaken van deze school. De juffen mailden keurig wat het huiswerk was. De schriftjes kregen we thuis bezorgd. En vragen konden gemaild. De resultaten ook en dat werd netjes bijgehouden. Geen probleem mee gehad.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:45:21 #30
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192885870
Nou, hier is de chaos compleet. De BSO heeft te kennen gegeven niks te kunnen met die halve dagen op school. Dus je kunt je kind naar de BSO brengen op de normale dagen en tijden. Ook als je kind die dag alleen de ochtend naar school gaat, of zelfs helemaal niet (op woensdag). Hierdoor zijn er elke dag behalve woensdag 6, ja ZES haal- en brengmomenten. Oja, en kunnen ouders alsnog niet werken natuurlijk.

Waarom grijpt Slob niet in??
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192885925
Beter maken ze een spilt tussen ma/wo/vr en di/do. De leerlingen die meer nodig hebben krijgen dan die woensdagochtend erbij, de leerlingen die bij zijn, hebben aan 2 dagen ook wel genoeg.

Dit is altijd al gaande in klassen. De leerlingen die goed leren, hebben veel minder aandacht dan kinderen die meer hulp nodig hebben.

Dat ga je nu ook weer krijgen: “Wat heb je gedaan op school? Oh gewerkt...
.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:57:18 #32
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192886583
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:52 schreef Fer het volgende:
Beter maken ze een spilt tussen ma/wo/vr en di/do. De leerlingen die meer nodig hebben krijgen dan die woensdagochtend erbij, de leerlingen die bij zijn, hebben aan 2 dagen ook wel genoeg.

Dit is altijd al gaande in klassen. De leerlingen die goed leren, hebben veel minder aandacht dan kinderen die meer hulp nodig hebben.

Dat ga je nu ook weer krijgen: “Wat heb je gedaan op school? Oh gewerkt...
Op dat niveau komen wij niet eens. Lijkt me ook niet nodig om het zo in te richten voor die 3 weken..
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192889369
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is al jaren een lerarentekort, nu met deze crisis vallen leraren uit omdat ze ziek zijn of tot een risicogroep behoren. De ene school zal daar meer last van hebben dan de andere.
Not to mention dat die leerkrachten spontaan een risicogroep zijn gezien de hoeveelheid mensen die ze wisselend zien.
Kinderen en ongetwijfeld ook her en der ouders.

En ze hebben ook nog zelf kinderen die maar de helft van de tijd max naar school gaan.

Ga je dan je kinderen de helft van de tijd naar school sturen omdat dat het maximaal haalbare is in verband met een of ander naar virus.
Maar ze de rest van de tijd naar de bso sturen omdat je geacht wordt voor je eigen klas te staan.

En opa en oma laten oppassen is nu officieel ook geen optie.

Kunnen wel zeuren en zeiken over leerkrachten.. maar ben blij dat ik slechts een eenzame thuiswerkende ict-er ben zegmaar.

Ook al is schoolwerk naast je baan best pittig... het is in ieder geval op dezelfde lokatie en zonder andere mensen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:45:59 #34
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Not to mention dat die leerkrachten spontaan een risicogroep zijn gezien de hoeveelheid mensen die ze wisselend zien.
Kinderen en ongetwijfeld ook her en der ouders.

En ze hebben ook nog zelf kinderen die maar de helft van de tijd max naar school gaan.

Ga je dan je kinderen de helft van de tijd naar school sturen omdat dat het maximaal haalbare is in verband met een of ander naar virus.
Maar ze de rest van de tijd naar de bso sturen omdat je geacht wordt voor je eigen klas te staan.

En opa en oma laten oppassen is nu officieel ook geen optie.

Kunnen wel zeuren en zeiken over leerkrachten.. maar ben blij dat ik slechts een eenzame thuiswerkende ict-er ben zegmaar.

Ook al is schoolwerk naast je baan best pittig... het is in ieder geval op dezelfde lokatie en zonder andere mensen.
En ook daarom is het beter om hele dagen les te geven! Anders zie je alle kinderen alsnog elke dag.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192892598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:45 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

En ook daarom is het beter om hele dagen les te geven! Anders zie je alle kinderen alsnog elke dag.
Nahja voor de helft van de kinderen in een klas valt nog wat te zeggen.

Maar als het een halve dag kan... moet een hele dag toch ook kunnen lijkt me.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 1 mei 2020 @ 15:54:01 #36
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192892621
Goh je denkt toch niet dat die onderwijzers na een maand vakantie zo vlak voor de zomervakantie weer aan het werk willen :')

Als ze halve dagen willen misschien ook de salarissen halveren. Moet je zien hoe snel het weer normaal is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:54:21 #37
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja voor de helft van de kinderen in een klas valt nog wat te zeggen.

Maar als het een halve dag kan... moet een hele dag toch ook kunnen lijkt me.
Hoe meer wisselingen, hoe meer risico.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:54:45 #38
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892635
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Mortaxx het volgende:
Goh je denkt toch niet dat die onderwijzers na een maand vakantie zo vlak voor de zomervakantie weer aan het werk willen :')

Als ze halve dagen willen misschien ook de salarissen halveren. Moet je zien hoe snel het weer normaal is
Ze werken wel hele dagen, hoor. De ochtend de ene helft van de klas, de middag de andere helft.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192892639
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Mortaxx het volgende:
Goh je denkt toch niet dat die onderwijzers na een maand vakantie zo vlak voor de zomervakantie weer aan het werk willen :')

Als ze halve dagen willen misschien ook de salarissen halveren. Moet je zien hoe snel het weer normaal is
Hmm meeste leraren die ik ken... willen buiten de bezwaren van eigen kinderen en besmettingsgrvaar... eigenlijk gewoon weer aan het werk hoor.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:56:10 #40
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm meeste leraren die ik ken... willen buiten de bezwaren van eigen kinderen en besmettingsgrvaar... eigenlijk gewoon weer aan het werk hoor.
Precies. Ik wil mijn kinderen ook gewoon weer naar school. Maar als het op deze manier moet, doe ik niet mee.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192892671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Hoe meer wisselingen, hoe meer risico.
Maar je stuurt je kind naar school.
Laat de kinderen gewoon allemaal overblijven zodat ze niet naar huis hoeven en geeft les van hlf 9 tot 3 ofzo.
(Met natuurlijk lunchpauze op school)

Dan heb je net zo veel wisselingen als met halve dagen en heb je tenminste daadwerkelijk de tijd om wat te doen.

Dat moeten scholen toch ook zelf kunnen verzinnen.
En is haalbaarder voor ouders ook.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:58:32 #42
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892713
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar je stuurt je kind naar school.
Laat de kinderen gewoon allemaal overblijven zodat ze niet naar huis hoeven en geeft les van hlf 9 tot 3 ofzo.
(Met natuurlijk lunchpauze op school)

Dan heb je net zo veel wisselingen als met halve dagen en heb je tenminste daadwerkelijk de tijd om wat te doen.
Nee, dan heb je veel minder wisselingen, wat beter is, en daarom is dit ook waar het kabinet om heeft gevraagd.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:00:19 #43
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192892745
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
Dat moeten scholen toch ook zelf kunnen verzinnen.
En is haalbaarder voor ouders ook.
Dat hoeven ze niet eens zelf te verzinnen!
Advies is: laat kinderen om en om HELE dagen naar school gaan. Liefst met continurooster, dus inderdaad overblijven.
School zegt: nah, dat vinden wij niet handig hoor, we willen ze elke dag zien. We doen lekker vier halve dagen per kind.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192893751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:00 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Dat hoeven ze niet eens zelf te verzinnen!
Advies is: laat kinderen om en om HELE dagen naar school gaan. Liefst met continurooster, dus inderdaad overblijven.
School zegt: nah, dat vinden wij niet handig hoor, we willen ze elke dag zien. We doen lekker vier halve dagen per kind.
Blij dat mijn gup op de middelbare zit... nog even uitstel.

Ik zou thuis tot na de zomervakantie prima vinden eigenlijk
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:51:53 #45
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192893762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Blij dat mijn gup op de middelbare zit... nog even uitstel.

Ik zou thuis tot na de zomervakantie prima vinden eigenlijk
Ik ook. Ik hou ze thuis tot ze weer normaal naar school kunnen.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192893808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:00 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Dat hoeven ze niet eens zelf te verzinnen!
Advies is: laat kinderen om en om HELE dagen naar school gaan. Liefst met continurooster, dus inderdaad overblijven.
School zegt: nah, dat vinden wij niet handig hoor, we willen ze elke dag zien. We doen lekker vier halve dagen per kind.
Hele dagen betekent in sommige gevallen ook van 8:30 tot 13:30. Kun je eigenlijk nog net niks.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:01:57 #47
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192893953
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hele dagen betekent in sommige gevallen ook van 8:30 tot 13:30. Kun je eigenlijk nog net niks.
Nee, maar dat is ook niet mijn probleem hiermee. Ik kon al niks, maar we hebben dat thuis nog wel redelijk kunnen oplossen.
Het probleem met 2 shifts per dag is dat je extra bewegingen krijgt van ouders die brengen en halen. En problemen met de aansluiting op de naschoolse opvang.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192893969
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar je stuurt je kind naar school.
Laat de kinderen gewoon allemaal overblijven zodat ze niet naar huis hoeven en geeft les van hlf 9 tot 3 ofzo.
(Met natuurlijk lunchpauze op school)

Dan heb je net zo veel wisselingen als met halve dagen en heb je tenminste daadwerkelijk de tijd om wat te doen.

Dat moeten scholen toch ook zelf kunnen verzinnen.
En is haalbaarder voor ouders ook.
Ze zullen het wel makkelijker vinden. Iedere halve dag taal/rekenen. De rest vervalt en zijn ze thuis. Dan hoef je als leerkracht niet te denken aan huiswerk, vooruit werken en de rest van de dag vullen met spel/tekenen/knutselen/gym enz.
.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:06:51 #49
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192894043
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Ze zullen het wel makkelijker vinden. Iedere halve dag taal/rekenen. De rest vervalt en zijn ze thuis. Dan hoef je als leerkracht niet te denken aan huiswerk, vooruit werken en de rest van de dag vullen met spel/tekenen/knutselen/gym enz.
Ja, dat is de reden die ze geven. Het is puur uit gemakzucht. En ik snap heus dat ze het zwaar hebben. Maar als je net iets verder kijkt dan de muren van de school, zie je dat dit gewoon niet kan.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:16:33 #50
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192894190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:06 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Ja, dat is de reden die ze geven. Het is puur uit gemakzucht. En ik snap heus dat ze het zwaar hebben. Maar als je net iets verder kijkt dan de muren van de school, zie je dat dit gewoon niet kan.
Onderwijskundig is het voor de meeste kinderen beter om de halve dag instructie te krijgen en verwerking en andere vakken als huiswerk mee te krijgen

Heeft niks met de leerkrachten te maken die lui zijn of vakantie willen. Het is voor die leerkrachten zwaarder/langer werk dan hele dagen, maar ze (we) kijken liever naar wat beter is voor de kinderen.

En ja dat is lastig voor sommige ouders maar idd, we zijn geen opvang, we verzorgen onderwijs. :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:20:15 #51
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192894263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:51 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Ik ook. Ik hou ze thuis tot ze weer normaal naar school kunnen.
Bereid je voor op bezoek;

https://eenvandaag.avrotr(...)is-houdt-van-school/
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192894473
Gewoon hele dagen hier hoor.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:39:51 #53
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192894545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Onderwijskundig is het voor de meeste kinderen beter om de halve dag instructie te krijgen en verwerking en andere vakken als huiswerk mee te krijgen

Heeft niks met de leerkrachten te maken die lui zijn of vakantie willen. Het is voor die leerkrachten zwaarder/langer werk dan hele dagen, maar ze (we) kijken liever naar wat beter is voor de kinderen.

En ja dat is lastig voor sommige ouders maar idd, we zijn geen opvang, we verzorgen onderwijs. :{
Dat snap ik echt allemaal. En ik zie school echt niet als opvang. Het maakt me niet uit dat het voor ons onhandig is! Maar kijk nou gewoon even net iets voorbij de muren van de school, dan kom je allemaal argumenten tegen voor hele dagen. En dat zal inderdaad niet optimaal zijn qua onderwijskwaliteit. Maar het gaat daar nu even niet in hoofdzaak om. Het gaat erom dat we dat stomme virus onder controle weten te houden.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:40:57 #54
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192894567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Bereid je voor op bezoek;

https://eenvandaag.avrotr(...)is-houdt-van-school/
Dan hoest ik een paar keer en mogen ze al niet eens meer naar school.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192895075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Onderwijskundig is het voor de meeste kinderen beter om de halve dag instructie te krijgen en verwerking en andere vakken als huiswerk mee te krijgen

Heeft niks met de leerkrachten te maken die lui zijn of vakantie willen. Het is voor die leerkrachten zwaarder/langer werk dan hele dagen, maar ze (we) kijken liever naar wat beter is voor de kinderen.

En ja dat is lastig voor sommige ouders maar idd, we zijn geen opvang, we verzorgen onderwijs. :{
Je hele verhaal klopt als een bus.

Maar die opmerking dat je geen opvang bent... blijft een hele zure
Jij richt toch ook je leven in op al je andere verplichtingen. Zo richten werkende ouders hun leven in om de schooltijden die voor zo’n 8 jaar redelijk voorspelbaar zijn.

Worden die spontaan anders... kost dat een hoop gedoe om je werkende leven weer aan te passen.
En dat alles op hoop van zegen dat je werkgever er ook aan mee wil werken.

Dat heeft niks te maken met dat school gebruikt wordt als opvang (ze zitten er tenslotte verplicht en niet kmdat de ouders er zelf geen zin in hebben).
Maar alles met dat, zeker bij werkende ouders, hun leven zo is ingericht dat ze dingen gewoon geregeld hebben. En als dat dan ineens veranderd... is dat lastig.
Niet onoverkomelijk in meeste gevallen... maar soms is het wel lastig om alles weer opnieuw goed te regelen. En dus mopperen mensen.

Mijn werkgever heeft ooit ingestemd met mijn werktijden.. nieuwe leidinggevende vindt het maar niks... dus zo maar even ineens een extra vrije middag zou zo maar kunnen betekenen dAt ik ander werk zou moeten zoeken.

In normale tijden dan... nu werk ik sowieso thuis en is het anders natuurlijk.

En als je het goed leest hier willen meeste mensen helemaal niet dat hun kinderen naar school gaan dus hoezo wordt school gebruikt als opvang?
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:17:32 #56
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192895179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:39 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Dat snap ik echt allemaal. En ik zie school echt niet als opvang. Het maakt me niet uit dat het voor ons onhandig is! Maar kijk nou gewoon even net iets voorbij de muren van de school, dan kom je allemaal argumenten tegen voor hele dagen. En dat zal inderdaad niet optimaal zijn qua onderwijskwaliteit. Maar het gaat daar nu even niet in hoofdzaak om. Het gaat erom dat we dat stomme virus onder controle weten te houden.
Ik zie veel meer voordelen aan halve dagen dan het betere onderwijs hoor

- minder wc gebruik
- niet eten op school
- geen pauzevervanging nodig die op 1 dag meerdere klassen ziet

En dat is ff snel uit m'n hoofd...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:17:51 #57
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192895186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:40 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Dan hoest ik een paar keer en mogen ze al niet eens meer naar school.
onzin, maar ga maar frauderen joh ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:21:38 #58
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192895251
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je hele verhaal klopt als een bus.

Maar die opmerking dat je geen opvang bent... blijft een hele zure
Jij richt toch ook je leven in op al je andere verplichtingen. Zo richten werkende ouders hun leven in om de schooltijden die voor zo’n 8 jaar redelijk voorspelbaar zijn.

Worden die spontaan anders... kost dat een hoop gedoe om je werkende leven weer aan te passen.
En dat alles op hoop van zegen dat je werkgever er ook aan mee wil werken.

Dat heeft niks te maken met dat school gebruikt wordt als opvang (ze zitten er tenslotte verplicht en niet kmdat de ouders er zelf geen zin in hebben).
Maar alles met dat, zeker bij werkende ouders, hun leven zo is ingericht dat ze dingen gewoon geregeld hebben. En als dat dan ineens veranderd... is dat lastig.
Niet onoverkomelijk in meeste gevallen... maar soms is het wel lastig om alles weer opnieuw goed te regelen. En dus mopperen mensen.

Mijn werkgever heeft ooit ingestemd met mijn werktijden.. nieuwe leidinggevende vindt het maar niks... dus zo maar even ineens een extra vrije middag zou zo maar kunnen betekenen dAt ik ander werk zou moeten zoeken.

In normale tijden dan... nu werk ik sowieso thuis en is het anders natuurlijk.

En als je het goed leest hier willen meeste mensen helemaal niet dat hun kinderen naar school gaan dus hoezo wordt school gebruikt als opvang?
Iedereen moet zoveel mogelijk thuis werken, en IEDEREEN heeft hetzelfde probleem qua school, ik ook. En dat los je zo goed mogelijk op...

Het eerste zeurpunt van ts is dat de ouders opvang moeten regelen dus ja ik zie genoeg gezeur hier...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:01:55 #59
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192895853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

onzin, maar ga maar frauderen joh ^O^
Dat is hier aangegeven door school. Als een gezinslid hoest, benauwd is of verhoging heeft, mag het kind niet naar school.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192895896
Mwah meer dat de opvang nu slecht geregeld is volgens mij.
Dat klopt toch?
Geen hele dagen naar school ivm minder contact.
Maar wel na school naar de bso.
Dat schiet lekker op.

En ik denk dat je je vergist in dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkt.
Al die mensen die fysiek werk doen of iets met mensen.. buschauffeurs, stratenmakers, de winkels gaan weer meer open...
niet alleen de zorg werkt.

Voor die mensen is het weldegelijk een probleem.

Ik werk idd thuis... dus dan is het niet zo’n probleem.

Maar het hele concept van ouders ontlasten door dan maar met zn allen naar de bso te gaan is wel heel kort door de bocht.
Waar laten ze al die kinderen als er op school al geen plek is zijn de normale bso-lokaties er zeker niet op ingericht.
En bovendien heb je dan dus wel overal en nergens contacten.

(Oh en die mensen zitten net als de leerkrachten dan ineens ook niet meer thuis dus)
pi_192895918
Ik stoor me overigens net zo hard aan al die posts mbt leerkrachten zijn lui.

Maar jij doet precies hetzelfde maar dan over de ouders.
Terwijl het probleem iets Complexer is dan dat jij je het nu doet voorstellen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:09:34 #62
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192895963
Excuus, verkeerde topic

[ Bericht 53% gewijzigd door tesssssssss op 01-05-2020 19:27:52 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192896236
quote:
In Nederland zijn er per jaar ongeveer 80 nieuwe kinderen die de ziekte doormaken. Vooral peuters en kleuters krijgen de ziekte van Kawasaki, maar het is onduidelijk hoe ze die oplopen. Misschien hebben ze een erfelijke aanleg, misschien wordt de ziekte in gang gezet door besmetting met een bacterie of een virus.
Dit is de key denk ik.
En het waren in frankrijk.. bijv 15 kinderen op heel frankrijk...
10 in nederland...

Dat zijn er niet onwijs veel ofzo.

En verder zijn we hier met zn allen.. vooral geen dokter denk ik.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 mei 2020 @ 19:32:44 #64
22592 crew  Ole
pi_192896266
Didactisch veel beter om 4 halve dagen te doen. Voor ouders lastiger.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192897793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Iedereen moet zoveel mogelijk thuis werken, en IEDEREEN heeft hetzelfde probleem qua school, ik ook. En dat los je zo goed mogelijk op...

Het eerste zeurpunt van ts is dat de ouders opvang moeten regelen dus ja ik zie genoeg gezeur hier...
Jouw kinderen zijn bij opa en oma?
.
pi_192898747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:32 schreef Ole het volgende:
Didactisch veel beter om 4 halve dagen te doen. Voor ouders lastiger.
Coronatechnisch niet denk ik.

(En ik denk dat het probleem voor ouders ong gelijk blijft als nu... beHalve die met de allerkleinsten dan. )
  vrijdag 1 mei 2020 @ 23:05:39 #67
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192900118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Jouw kinderen zijn bij opa en oma?
Eh nee :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 1 mei 2020 @ 23:09:50 #68
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_192900224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Mwah meer dat de opvang nu slecht geregeld is volgens mij.
Dat klopt toch?
Geen hele dagen naar school ivm minder contact.
Maar wel na school naar de bso.
Dat schiet lekker op.

En ik denk dat je je vergist in dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkt.
Al die mensen die fysiek werk doen of iets met mensen.. buschauffeurs, stratenmakers, de winkels gaan weer meer open...
niet alleen de zorg werkt.

Voor die mensen is het weldegelijk een probleem.

Ik werk idd thuis... dus dan is het niet zo’n probleem.

Maar het hele concept van ouders ontlasten door dan maar met zn allen naar de bso te gaan is wel heel kort door de bocht.
Waar laten ze al die kinderen als er op school al geen plek is zijn de normale bso-lokaties er zeker niet op ingericht.
En bovendien heb je dan dus wel overal en nergens contacten.

(Oh en die mensen zitten net als de leerkrachten dan ineens ook niet meer thuis dus)
Ik zeg ook niet ga maar naar de BSO. Ik zeg dat nu de school als soort opvang gebruikt wordt. Je geeft zelf nota bene ook aan 'dat is haalbaarder voor de ouders'. En dat vind ik naar, daar gaat het imho niet om; het gaat erom wat beter is voor de kinderen.

En nee daarmee scheer ik niet alle ouders over één kam, ik heb het puur over de ouders die piepen dat halve dagen niet handig/praktisch/makkelijk/haalbaar is.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192900606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet ga maar naar de BSO. Ik zeg dat nu de school als soort opvang gebruikt wordt. Je geeft zelf nota bene ook aan 'dat is haalbaarder voor de ouders'. En dat vind ik naar, daar gaat het imho niet om; het gaat erom wat beter is voor de kinderen.

En nee daarmee scheer ik niet alle ouders over één kam, ik heb het puur over de ouders die piepen dat halve dagen niet handig/praktisch/makkelijk/haalbaar is.
Mja ik vind het wel zo prettig dat ze niet naar school hoeft.

Vele ouders met mij proef ik online.

En de kinderen die wel naar school moeten... daar klagen de ouders wel van.
vraag is of ze school wel echt als opvang zien.. of dat ze het eigenlijk in zn geheel niet zien zitten.

Ik proef tussen de regels door vooral een hoop angst eigenlijk..
Mensen die het veiliger denken als hun kinderen helemaal niet naar school gaan maar blijven hangen in klagen over randzaken en excuses.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:26:07 #70
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192901245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet ga maar naar de BSO. Ik zeg dat nu de school als soort opvang gebruikt wordt. Je geeft zelf nota bene ook aan 'dat is haalbaarder voor de ouders'. En dat vind ik naar, daar gaat het imho niet om; het gaat erom wat beter is voor de kinderen.

En nee daarmee scheer ik niet alle ouders over één kam, ik heb het puur over de ouders die piepen dat halve dagen niet handig/praktisch/makkelijk/haalbaar is.
De beslissing om de scholen weer te openen is wel degelijk deels genomen zodat ouders weer meer/beter kunnen werken.

Maar goed. Nogmaals, dat is niet de reden waarom ik halve dagen zo dom vind. Mijn grootste bezwaar is de extra bewegingen die het oplevert. Als je hele dagen lesgeeft met een continurooster, is elke ouder gemiddeld 5 keer per week op school (ene week 4 keer, andere week 6 keer). Met het rooster dat wij nu hebben, is iedere ouder elke week 8 keer op school als er geen gebruik wordt gemaakt van de bso. En als je het zo treft als wij, zelfs 12 keer per week (want ook nog 2 middagen bso). Verder worden de groepen ook nog gemengd op de bso, want zowel de ochtendshift als de middagshift gaan na de middag naar de bso. Dat is gewoon duidelijk niet de bedoeling.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:37:06 #71
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192904168
Ik ben blij dat de school van mijn kind heeft besloten hele dagen les te geven. En dat ik aansluitend gebruik kan maken van de bso. Kind heeft er zin in. O+
En hij kan zelf naar school, dus loop ik geen risico met wegbrengen of ophalen.
pi_192905531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet ga maar naar de BSO. Ik zeg dat nu de school als soort opvang gebruikt wordt. Je geeft zelf nota bene ook aan 'dat is haalbaarder voor de ouders'. En dat vind ik naar, daar gaat het imho niet om; het gaat erom wat beter is voor de kinderen.

En nee daarmee scheer ik niet alle ouders over één kam, ik heb het puur over de ouders die piepen dat halve dagen niet handig/praktisch/makkelijk/haalbaar is.
Gaat het jou om wat beter is voor de kinderen of beter voor het onderwijs van de kinderen?
Dat eerste valt bij de onrust die het gaat geven nog te betwijfelen. Ik geloof wel dat het beter is voor het onderwijs van de kinderen.

Uit verschillende nieuwsberichten blijkt dat er best veel scholen zijn die helemaal niks overleggen met opvangorganisaties ook al zijn ze samen een ikc. En dat is gewoon lastig voor ouders die wel gebruik moeten maken van die bso's.

Het zal wel een week of 3 lukken, maar ouders die het lastig vinden bombarderen tot piepers en zeurders omdat ze dat zeggen vind ik voor een docent gewoon een beetje jammer.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 13:57:39 #73
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192906617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:31 schreef Zolena het volgende:

[..]

Gaat het jou om wat beter is voor de kinderen of beter voor het onderwijs van de kinderen?
Dat eerste valt bij de onrust die het gaat geven nog te betwijfelen. Ik geloof wel dat het beter is voor het onderwijs van de kinderen.

Uit verschillende nieuwsberichten blijkt dat er best veel scholen zijn die helemaal niks overleggen met opvangorganisaties ook al zijn ze samen een ikc. En dat is gewoon lastig voor ouders die wel gebruik moeten maken van die bso's.

Het zal wel een week of 3 lukken, maar ouders die het lastig vinden bombarderen tot piepers en zeurders omdat ze dat zeggen vind ik voor een docent gewoon een beetje jammer.
Eens met deze reactie.

Scholen mogen m.i. sowieso wel eens wat meer rekening houden met ouders. Ook buiten coronatijden.
  maandag 4 mei 2020 @ 20:52:29 #74
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_192948643
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Bereid je voor op bezoek;

https://eenvandaag.avrotr(...)is-houdt-van-school/
Van mij mogen ze komen, want ik hou m'n zoon van 5 jaar ook thuis tot minimaal na de zomervakantie.
Ik ben alleenstaande ouder van 48 in de risicogroep (longen/hart) en er is nog geen viroloog ter wereld die mij kan verzekeren dat ik via de klasgenootjes van m'n zoon niet besmet, dan wel ziek kan raken.
De schooldirectie geeft me ook groot gelijk trouwens, dus daar zit ik niet over in.

Dit is gewoon puur maatwerk en dat geldt voor elk gezin. Iedereen moet voor zichzelf afwegen wat wijsheid is.
I hope I didn't brain my damage
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:06:03 #75
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192955029
De leerkracht van een van mijn kinderen zou liever ook thuisblijven. Maar dat mag niet. Heeft nu besloten om een mondkapje en handschoenen te gaan dragen voor de kleuterklas...

Dus nu de kwestie: wil ik mijn kind bij zo'n bange leerkracht op school hebben?
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192955316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:45 schreef stapoetiepe het volgende:
Nou, hier is de chaos compleet. De BSO heeft te kennen gegeven niks te kunnen met die halve dagen op school. Dus je kunt je kind naar de BSO brengen op de normale dagen en tijden. Ook als je kind die dag alleen de ochtend naar school gaat, of zelfs helemaal niet (op woensdag). Hierdoor zijn er elke dag behalve woensdag 6, ja ZES haal- en brengmomenten. Oja, en kunnen ouders alsnog niet werken natuurlijk.

Waarom grijpt Slob niet in??
Dan moet de BSO flexibeler worden en gros van de ouders kunnen gewoon thuis werken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192955381
Het gebrek aan wil van bedrijven tot thuiswerken, drang om scholen te openen terwijl er nog veel onbekend is.

Bedrijven zijn moderne fabrieken geworden met controledrang, managers zijn opzichters en scholen voornamelijk opvang.
Dat in combinatie met het extreme individualisme van mensen is wel echt duidelijk geworden.
pi_192955505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:39 schreef Chia het volgende:
Dit is gewoon een tussenfase om de hysterische ouders ('Mijn kind is geen proefkonijn!') waardoor de scholen gesloten zijn even weer te laten wennen. Hopelijk is er vanaf 20 mei weer voldoende draagvlak voor volledige schooldagen.
Waarschijnlijk vanaf 1 juni als de eerste 2,5 weken school geen tot weinig problemen oplevert.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192955683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan moet de BSO flexibeler worden en gros van de ouders kunnen gewoon thuis werken.
Ik denk dat dat behoorlijk tegen valt en dat veel mensen helemaal niet thuis kunnen werken.
Dat kan namelijk alleen als je een kantoorbaan hebt en de werkgever er de faciliteiten voor heeft.
pi_192955754
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk tegen valt en dat veel mensen helemaal niet thuis kunnen werken.
Dat kan namelijk alleen als je een kantoorbaan hebt en de werkgever er de faciliteiten voor heeft.
Op afstand werken is simpel in te voeren en als je als werkgever in al die jaren geen moeite hebt gedaan om dat te regelen dan ga ik erg twijfelen over zo'n werkgever.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:32:10 #81
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192955971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan moet de BSO flexibeler worden en gros van de ouders kunnen gewoon thuis werken.
Thuiswerken gaat nauwelijks als je kind maar een halve dag naar school gaat.

Maar dat is mijn punt niet. Punt is dat het risico op besmetting tussen ouders en leerkrachten nodeloos hoog wordt op deze manier.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2020 @ 11:33:40 #82
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192955988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Thuiswerken gaat nauwelijks als je kind maar een halve dag naar school gaat.
En wanneer je kind de hele dag om je heen rent wel?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 5 mei 2020 @ 12:01:23 #83
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192956322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En wanneer je kind de hele dag om je heen rent wel?
Nee, daarom moesten ze juist weer naar school, hele dagen.
Maar nogmaals, dat is mijn punt niet.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192956534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Op afstand werken is simpel in te voeren en als je als werkgever in al die jaren geen moeite hebt gedaan om dat te regelen dan ga ik erg twijfelen over zo'n werkgever.
Hmm ik denk dus nog steeds dat je je daar heel erg in vergist.
Heel veel mensen werken niet aan een bureau.
En zeker kleinere bedrijven hebben geen netwerk infra die geschikt is voor werken vanuit huis met het hele bedrijf tegelijk.
pi_192956559
quote:
Op dinsdag 5 mei 2020 11:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En wanneer je kind de hele dag om je heen rent wel?
dan gaat dat makkelijker....
want eerst naar school brengen.. dan naar huis.
Paar uur later... weer naar school want ophalen.
Daarna uitgelaten kind thuis dat druk moet vertellen en al genoeg rustig heeft gedaan.

Doe mij dan maar heel de dag thuis.. dan kun je dat gewoon practisch regelen.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2020 @ 13:44:07 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192957495
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

dan gaat dat makkelijker....
want eerst naar school brengen.. dan naar huis.
Paar uur later... weer naar school want ophalen.
Daarna uitgelaten kind thuis dat druk moet vertellen en al genoeg rustig heeft gedaan.

Doe mij dan maar heel de dag thuis.. dan kun je dat gewoon practisch regelen.
Ik vind het hele dagen thuis helemaal niet praktisch. Ik kom nauwelijks aan werken toe, maar goed, dat is voor iedereen ook anders natuurlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192957948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik vind het hele dagen thuis helemaal niet praktisch. Ik kom nauwelijks aan werken toe, maar goed, dat is voor iedereen ook anders natuurlijk.
Mja het gaat nu ook even niet om practisch natuurlijk

Maar zou je nou echt meer werk verzetten met 3 uurtjes rust en de rest van de dag een stuiterbal (of meerdere) om je heen.
Incl het hele spul aangekleed en gevoederd en al de deur uit krijgen.
pi_192957986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik denk dus nog steeds dat je je daar heel erg in vergist.
Heel veel mensen werken niet aan een bureau.
En zeker kleinere bedrijven hebben geen netwerk infra die geschikt is voor werken vanuit huis met het hele bedrijf tegelijk.
Ongeveer de helft: https://nos.nl/collectie/(...)gewoon-naar-het-werk
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2020 @ 14:35:27 #89
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192958002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja het gaat nu ook even niet om practisch natuurlijk

Maar zou je nou echt meer werk verzetten met 3 uurtjes rust en de rest van de dag een stuiterbal (of meerdere) om je heen.
Incl het hele spul aangekleed en gevoederd en al de deur uit krijgen.
Dat werkt voor ons wel beter ja, of 3u focus of 0u focus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192959032
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat werkt voor ons wel beter ja, of 3u focus of 0u focus.
Hmm mja.. ieder zn ding.

Wat zou je dam fijner vinden?
Hele of halve schooldag?
(Wetende dat ze een halve schoolweek sowieso thuis zijn zegmaar)
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2020 @ 16:44:09 #91
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192959380
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm mja.. ieder zn ding.

Wat zou je dam fijner vinden?
Hele of halve schooldag?
(Wetende dat ze een halve schoolweek sowieso thuis zijn zegmaar)
Hele schooldag heeft voor mij wel de voorkeur, maar halve schooldag is ook al een vooruitgang tov thuis zitten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 6 mei 2020 @ 21:57:34 #92
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192983767
Rutte benadrukte vanavond nog eens dat scholen hele dagen les moeten geven. Alsof dat deze week nog even geregeld gaat worden..
Verplicht het dan gewoon meteen!
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192984343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:57 schreef stapoetiepe het volgende:
Rutte benadrukte vanavond nog eens dat scholen hele dagen les moeten geven. Alsof dat deze week nog even geregeld gaat worden..
Verplicht het dan gewoon meteen!
Bijna goed .. ze MOETEN niks
En dan krijg je dus complete willekeur (gelukkig niet bij die van mijn kinderen)

Zolang er niks verplicht wordt gesteld gaan die scholen die het wel betreft de boel echt niet omgooien.
  donderdag 7 mei 2020 @ 00:03:04 #94
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192986019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 22:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bijna goed .. ze MOETEN niks
En dan krijg je dus complete willekeur (gelukkig niet bij die van mijn kinderen)

Zolang er niks verplicht wordt gesteld gaan die scholen die het wel betreft de boel echt niet omgooien.
Precies.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_193879480
quote:
Twee Schiedamse basisscholen dicht: coronabesmettingen bij Gelinckschool en Het Startblok
De Gelinckschool in Schiedam gaat toch dicht. Een tweede medewerker is vandaag positief getest op het coronavirus. Ook basisschool Het Startblok sluit de deuren. Daar zijn drie besmettingen geconstateerd. Ouders van beide scholen zijn per brief inmiddels geïnformeerd. Alle besmette personen zieken thuis uit.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-startblok~a88131e0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:43:15 #96
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193986486
Blijkbaar lopen ze in de VS ook nog steeds te dimdammen of de scholen open of dicht moeten...
En er zit veel politieke voorkeur achter... Wie had dat nou gedacht?! :')

pi_193992063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:43 schreef Bocaj het volgende:
Blijkbaar lopen ze in de VS ook nog steeds te dimdammen of de scholen open of dicht moeten...
En er zit veel politieke voorkeur achter... Wie had dat nou gedacht?! :')

Verrassend ja...

Is in nl gelukkig niet zo :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')