abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 april 2020 @ 22:00:54 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192789216
Ik ga benieuwd zijn naar het volgende optreden en heb medelijden met Birx
Die Birx probeerde het te relativeren 01m20s en Trump dat straal verachtte.
I'm the President and you're FakeNews ter afsluiting.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192789281
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:00 schreef Vallon het volgende:
Ik ga benieuwd zijn naar het volgende optreden en heb medelijden met Birx
Die probeerde het te relativeren 01m20s en Trump dat straal verachtte.
Voor Birx hoef je echt volstrekt geen medelijden te hebben. Eerder vandaag al gepost. Ik word redelijk onpasselijk van haar kontkruiperij. Zie dit van een maand terug:

atrupar twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:14:13 "[Trump is] so attentive to the scientific literature & the details & the data. I think his ability to analyze & integrate data that comes out of his long history in business has really been a real benefit” -- this is shocking, hackish stuff from Dr. Birx. https://t.co/c2phsRYaJs reageer retweet
  vrijdag 24 april 2020 @ 22:16:02 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192789514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Voor Birx hoef je echt volstrekt geen medelijden te hebben. Eerder vandaag al gepost. Ik word redelijk onpasselijk van haar kontkruiperij. Zie dit van een maand terug:

atrupar twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:14:13 "[Trump is] so attentive to the scientific literature & the details & the data. I think his ability to analyze & integrate data that comes out of his long history in business has really been a real benefit” -- this is shocking, hackish stuff from Dr. Birx. https://t.co/c2phsRYaJs reageer retweet
Ik geef Birx nog de credit dat ze geen leugens zal vertellen over haar vak en zij serieus bezig is met een gezondsheidsmissie. Ze keek erg pijnlijk getroffen toen Trump haar bevesting eiste.
Dat ze een pijper is, kan ook niet anders wanneer je op die positie door Trump 'in the pussy' wordt genomen.

Ik vind Birx (net als Fauci) overtuigend overkomen en heb ze niet iets onwaars horen verkondigen. Mogelijk, soms, wel wat te 'positief' (of verdraaid) net als dat elke arts en ik als zwartkijker dat nog maar moet zien.

Trump wil het alleenrecht en zegt opnieuw letterlijk "ik ben de President en maak uit wat waar is".
Een dictator had het niet beter kunnen stellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192789632
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik geef Birx nog de credit dat ze geen leugens zal vertellen over haar vak en zij serieus bezig is met een gezondsheidsmissie. Ze keek erg pijnlijk getroffen toen Trump haar bevesting eiste.
Dat ze een pijper is, kan ook niet anders wanneer je op die positie door Trump 'in the pussy' wordt genomen.

Ik vind Birx (net als Fauci) overtuigend overkomen en heb ze niet iets onwaars horen verkondigen. Mogelijk, soms, wel wat te 'positief' (of verdraaid) net als dat elke arts en ik als zwartkijker dat nog maar moet zien.

Trump wil het alleenrecht en zegt opnieuw letterlijk "ik ben de President en maak uit wat waar is".
Een dictator had het niet beter kunnen stellen.
Ik begrijp je standpunt denk ik wel. Echter, je hebt haar wel wat onwaars horen verkondigen als je dat filmpje in die tweet gezien hebt... je bedoelt waarschijnlijk iets onwaars op medisch gebied. Het probleem wat ik met haar en mensen zoals zij heb is dat ze wel andere opties heeft en er dus vrijelijk voor kiest het Trump regime* te enablen door mee te gaan in het god-emperor-geneuzel.

* Ik bedoel hier regime als hier omschreven. Niet als dictator, hoewel ik wel denk dat hij dat graag zou willen zijn.
  vrijdag 24 april 2020 @ 22:36:24 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192789942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt denk ik wel. Echter, je hebt haar wel wat onwaars horen verkondigen als je dat filmpje in die tweet gezien hebt... je bedoelt waarschijnlijk iets onwaars op medisch gebied. Het probleem wat ik met haar en mensen zoals zij heb is dat ze wel andere opties heeft en er dus vrijelijk voor kiest het Trump regime* te enablen door mee te gaan in het god-emperor-geneuzel.

* Ik bedoel hier regime als hier omschreven. Niet als dictator, hoewel ik wel denk dat hij dat graag zou willen zijn.
Goed punt. Ik krijg vanuit dat verhelderende gezichtspunt een soort heel erg naar "Mengele" gevoel nu, dit zo te overdenken. Prima arts maar heel erg verkeerd bezig met en voor mensen.
Artsen die het systeem steunen door misleiding mogelijk maken, zijn idd hun positie niet waardig.

Ik had (heb?) nog zoiets dat ze Fauci/Birx misschien aanbleven om tenminste de MadMan nog wat goeds te laten doen. Elders zag ik een soort analyse die dat mij inplantte.
Iets eerder vandaag had ik nog een discussie daarover die dat wat anders bezag. Trump deed eerder uitspraken dat hij van nature meer microbiologische -en virologische kennis had dan zijn experts.

Ik stel mijn mening over Birx wat bij, mij te realiseren dat je als arts nimmer mee moet werken om je leiders een onverantwoord medisch platform te bieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192789970
Ik had er echt een moord voor gedaan als die vrouw tijdens die persconferentie was opgestaan en hem ten overstaan van de hele wereld had verteld wat een volslagen gevaarlijke gek hij is _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192790011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat dit klopt. Maar zie het ook al andere bronnen voorbij komen.
Dat die brief geschreven is of dat er een causaal verband zou zijn tussen de brief en de persconferentie?
Het tweede lijkt me ook wel wat sterk. Het leek vooral geraaskal van iemand die vooral de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192790283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt denk ik wel. Echter, je hebt haar wel wat onwaars horen verkondigen als je dat filmpje in die tweet gezien hebt... je bedoelt waarschijnlijk iets onwaars op medisch gebied. Het probleem wat ik met haar en mensen zoals zij heb is dat ze wel andere opties heeft en er dus vrijelijk voor kiest het Trump regime* te enablen door mee te gaan in het god-emperor-geneuzel.

* Ik bedoel hier regime als hier omschreven. Niet als dictator, hoewel ik wel denk dat hij dat graag zou willen zijn.
Mja, ik snap ook ergens wel dat mensen als Birx en Fauci wat 'diplomatiek' zouden kunnen zijn met de gedachte dat ze constructiever kunnen bijdragen aan de Amerikaanse volksgezondheid wanneer ze a) hun positie behouden en b) enigszins op goede voet leven met Trump waardoor hij hun suggestie en ideeën wellicht niet afserveert op basis van pure rancune.

Maar toch blijft het tragisch dat je als expert niet gewoon kunt zeggen 'luister alstublieft niet naar deze kwakzalver met z'n levensgevaarlijke geraaskal'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192790317
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goed punt. Ik krijg vanuit dat verhelderende gezichtspunt een soort heel erg naar "Mengele" gevoel nu, dit zo te overdenken. Prima arts maar heel erg verkeerd bezig met en voor mensen.
Artsen die het systeem steunen door misleiding mogelijk maken, zijn idd hun positie niet waardig.

Ik had (heb?) nog zoiets dat ze Fauci/Birx misschien aanbleven om tenminste de MadMan nog wat goeds te laten doen. Elders zag ik een soort analyse die dat mij inplantte.
Iets eerder vandaag had ik nog een discussie daarover die dat wat anders bezag. Trump deed eerder uitspraken dat hij van nature meer microbiologische -en virologische kennis had dan zijn experts.

Ik stel mijn mening over Birx wat bij, mij te realiseren dat je als arts nimmer mee moet werken om je leiders een onverantwoord medisch platform te bieden.
Eh, ok, het siert je dat je je mening bijstelt. Ik krijg zelf niet per se een Mengele-gevoel erbij. Het kan best zo zijn dat ze zelf denkt dat ze belangrijk in haar rol is dat ze door haar kontkruiperij levens denkt te redden. Ik schat dat echter heel anders in en denk dat haar positie sterker is dan ze denkt en bovendien geen levens ermee redt.

Het kan ook zijn dat haar gedachte over haar positie veranderd is deze maand ... dingen gaan snel natuurlijk. Maar medelijden? Nee. echt niet.
pi_192791226
De rancuneuze kleuter-in-chief wil dat CNN achterin gaat zitten :')

hunterw twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 23:16:02 White House staff just came into the briefing room and informed the print pooler that they want them to swap seats w CNN. That would move CNN to the back row from the front. @whca made these seat assignments not staff reageer retweet
hunterw twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 23:18:26 Pooler @chrisjohnson82 said he would not move unless he heard from the @whca. WH staffer threatened to have Secret Service enforce the swap. WHCA board members ran back into the press office to discuss reageer retweet
hunterw twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 23:21:33 I am not going to participate in a briefing if the White House moves reporters from their assigned seats. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 april 2020 @ 23:41:37 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192791415
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192791488
quote:
Eerst wilde ik vragen, waarom je naar Fox doorlinkt. Nu zie ik dat geen enkele andere zender de livestream voert 🤣 ook niet als ik op 'trump press conference live' zoek. 🤭
pi_192791503
quote:
atrupar twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 23:17:18 Dr Birx defends Trump musing about disinfectant injections: "When he gets new information, he likes to talk that through out loud ... I think he just saw the information at the time immediately before the press conference and he was still digesting." https://t.co/UPr9XwPhaq reageer retweet
Zie video in deze tweet. Ik moet mijn mening bijstellen. Ik kan niet weten wat ze denkt, maar ze enabled dit antiwetenschappelijke regime* en dat is echt zeer kwalijk.

* Zie in eerdere reactie
pi_192791573
Dat Trump zo gek als een deur is geworden was wel te voorspellen.

Wat ik jammer vind is vooral dat Dr. Oz zo gigantisch is afgegleden. Ooit scheef gegaan bij de promotie van een kwakzalversmiddel en nu het geld aan de dark side aan het vangen. Want ja, terug naar het imago van serieuzere TV dokter gaat natuurlijk niet meer.
  vrijdag 24 april 2020 @ 23:52:56 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192791599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:46 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Eerst wilde ik vragen, waarom je naar Fox doorlinkt. Nu zie ik dat geen enkele andere zender de livestream voert 🤣 ook niet als ik op 'trump press conference live' zoek. 🤭
Zit niets achter, ik pak de eerste de beste google link die het doet.
Vaak kijk ik op https://www.whitehouse.gov/live/ maar die heeft last van sync issues... beeld gaat achterop het geluid lopen. Live is het op CNN.
Grappig bij Fox is het verhitte commentaar.

Ook zichtbaar op
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192791663
tribelaw twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 19:47:56 -- MORE THAN 100 PEOPLE called Maryland's emergency hotline asking whether injecting or ingesting disinfectants could help cure Covid-19! What worries me is how many DIDN’T call but just tried Trump’s insane experiment on themselves or their kids. reageer retweet
En ook:
Conservative radio host agrees with caller that vaping bleach might cure COVID-19: ‘You’re not crazy’

Het punt is natuurlijk dat zelfs als je denkt dat nog geen procent het serieus neemt, je het dan alsnog hebt over zo'n 3.2 miljoen Amerikanen die dat potentieel wel serieus zouden nemen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 00:01:30 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192791711
Geen vragenuurtje :? Birx/Fauci waren er ook niet.
Dat is helemaal een minachting maar wat kon hij anders.
They will remember ~O> !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192791744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

atrupar twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 23:17:18 Dr Birx defends Trump musing about disinfectant injections: "When he gets new information, he likes to talk that through out loud ... I think he just saw the information at the time immediately before the press conference and he was still digesting." https://t.co/UPr9XwPhaq reageer retweet
Zie video in deze tweet. Ik moet mijn mening bijstellen. Ik kan niet weten wat ze denkt, maar ze enabled dit antiwetenschappelijke regime* en dat is echt zeer kwalijk.

* Zie in eerdere reactie
En hier klopt ook niets van:

atrupar twitterde op zondag 19-04-2020 om 18:04:58 Here's Dr. Birx on ABC echoing Trump's attacks on the WHO and saying "it wasn't until the beginning of March that we could all fully see how contagious this virus was." (This is false -- the CDC was warning coronavirus could cause "severe" disruption to American life in Feb.) https://t.co/pB0VYbtOSx reageer retweet
Alles om Trump maar niet tegen de schenen te schoppen. :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192791769
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2020 00:01 schreef Vallon het volgende:
Geen vragenuurtje :?
Dat is helemaal een minachting maar wat kon hij anders.
They will remember ~O> !!!!
Wat hij anders kon was gewoon vragen beantwoorden. Maar hey, een korte info-sessie ben ik helemaal voor op zich, is el presidente ook niet voor nodig.
pi_192791858
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 00:10:01 Axios: Trump plans to pare back his coronavirus press conferences, according to four sources. As soon as next week, he may stop appearing daily and make shorter appearances when he does.

A number of Trump's most trusted advisers have urged him to stop.
https://t.co/lgLKZ5ilOh reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192791883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich mooi stel dat ze iets vinden wat Trump als suggestie gaf wat wel werkt?
Ook dat is de techniek van een conman. Nepjomanda's doen dat ook. Proberen 5 namen uit voor ze correcte naam van je dode oom gokken en jij zegt vervolgens vol verwondering "omg! ze wist maar mooi de naam van mijn dooie oom!" de foute gokjes ben je alweer vergeten.

Zo ook met corona. Als Trump nog 10 suggesties geeft en eentje blijkt te werken, dan kan hij de credits claimen dat hij miljoenen levens heeft gered door al ver van te voren te zien dat dit middel goed was. Dank zijn zijn intellect. De 9 anderen is iedereen weer vergeten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 00:14:07 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192791896
In de toekomst zullen we "You never go Full Trump" als standaard waarschuwing gaan gebruiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192791999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik had er echt een moord voor gedaan als die vrouw tijdens die persconferentie was opgestaan en hem ten overstaan van de hele wereld had verteld wat een volslagen gevaarlijke gek hij is _O-
Gewoon opstaan en zeggen "Im sorry, I just cant do this anymore. You're an idiot president with idiot ideas that are dangerous. You are driving people into their deaths. This is not a game."

En dan weglopen. Wordt ze op handen gedragen door heel de medische wereld en komt ze zo ergens anders aan de slag.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192792038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 00:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Gewoon opstaan en zeggen "Im sorry, I just cant do this anymore. You're an idiot president with idiot ideas that are dangerous. You are driving people into their deaths. This is not a game."

En dan weglopen. Wordt ze op handen gedragen door heel de medische wereld en komt ze zo ergens anders aan de slag.
True, maar je hebt dan ook ineens doodsbedreigingen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 00:59:18 #125
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_192792594
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
tribelaw twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 19:47:56 -- MORE THAN 100 PEOPLE called Maryland's emergency hotline asking whether injecting or ingesting disinfectants could help cure Covid-19! What worries me is how many DIDN’T call but just tried Trump’s insane experiment on themselves or their kids. reageer retweet
En ook:
Conservative radio host agrees with caller that vaping bleach might cure COVID-19: ‘You’re not crazy’

Het punt is natuurlijk dat zelfs als je denkt dat nog geen procent het serieus neemt, je het dan alsnog hebt over zo'n 3.2 miljoen Amerikanen die dat potentieel wel serieus zouden nemen.


Maar goed dat is de cult die Trump en de republikeinen om hem heen gebouwd hebben. Geen weerwoord of je wordt zwart gemaakt en ontslagen. Ik gaf Birx eerst ook het voordeel van de twijfel, maar dit soort debielen uitspraken van Trump moeten meteen tegen gesproken worden.

Je ziet hoe de toespraak van Rutte al maanden verkeerd wordt uitgelegd omdat hij het zwaartepunt van het verhaal verkeerd legde, de groepsimmuniteit, en hoeveel verwarring dat in binnen en buitenland oplevert. Dat is nog redelijk terug te lopen en gedaan.

Maar een president die disinfectie middelen propageert als medische oplossing moet meteen onderbroken worden, zeker nadat er al mensen waren die aqaurium schoonmaakmiddelen dronken omdat ze dachten dat het hetzelfde was als het malariamiddel.

Mensen zijn bang en dom en grijpen dan alles aan om zichzelf te beschermen. trollen op het internet spelen daar op in en maken memes die lijken op de memes die al gedeeld worden. En voor je het weet staat een hele zooi mensen bleek te drinken als geneesmiddel. Nog voor dit speelde waren er al kerken die het verkochte als geneesmiddel en onder anti vaccin mensen wordt het ook al een tijd gezien als geneesmiddel voor autisme.

Politici en journalisten falen de vs momenteel heel hard, door dit soort dingen niet keihard af te straffen.

Eerder werd hier al een filmpje gepost van Cooper Anderson en iemand van de FDA die ook Trump verdedigde. Cooper had het gewoon duidelijk lastig om op politiek correcte wijze de FDA spokesperson te laten zeggen dat het allemaal onzin was. Op zulk soort momenten moet je mensen keihard aanpakken en niet het voordeel van de twijfel gunnen. De gezondheid van het volk staat op het spel, daar moet je niet mee sollen. En sommige mensen zijn te dom om te begrijpen dat het niet serieus advies is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')