abonnement Unibet Coolblue
pi_192779666
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
pi_192779684
Ik sloot met

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef Cygne het volgende:
Tijd hebben we nog wel, ik ben pas 31. Maar zit wel zo'n beetje aan m'n tax voor wat ik emotioneel aan kan.
pi_192779729
Ik ben ook nog wel jong, maar mijn partner nadert de 40. Dus we hebben daarom afgesproken tot augustus 2021 te proberen. Dat zou dus 13 maand zijn. Maar ja, met deze vertragingen geloof ik dat we dan misschien net aan de beurt zijn. :')

Ik kan me in jullie geval goed voorstellen dat er vooral emotioneel een keer een einde aan komt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192779875
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:43 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben ook nog wel jong, maar mijn partner nadert de 40. Dus we hebben daarom afgesproken tot augustus 2021 te proberen. Dat zou dus 13 maand zijn. Maar ja, met deze vertragingen geloof ik dat we dan misschien net aan de beurt zijn. :')

Ik kan me in jullie geval goed voorstellen dat er vooral emotioneel een keer een einde aan komt.
-O-
Ik weet dat in ons ziekenhuis de paren die moesten stoppen voorrang krijgen. De rest schuift dan allemaal weer op. Ellende.

Niet dat er sowieso veel te behandelen valt nu want mijn menstruatie is er nog steeds niet na stoppen met de hormonen. Cyclusdag 50. Zolang duurde het na de miskramen niet eens.

Heb wel regelmatig dat ik lees dat iemand 5 miskramen heeft gehad en dat ik dan denk: 'Mijn god, die arme vrouw wat veel. Dat is toch niet te doen, ik zou niet in haar schoenen willen staan' en me daarna bedenk dat ik zelf al ruim over die 5 heen zit.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:02:22 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192779949
Och cygne.. al dat verdriet van de miskramen.. gek soms dat je het verdriet van een ander niet op jezelf betrekt dan he?

Heb je zelf enig idee waarom het zo lang duurt?

Ik ben dus al wel 40. En mijn partner 46. En we zijn al 5 jaar bezig. Dus.

En ik kan mijn ovulatie ook niet helemaal vinden... |:(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192780041
Ik denk doordat m'n cyclus in de war is door op zo'n gek moment stoppen met de medicatie.

😘
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 11:28:57 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192780307
Och meiden ik snap jullie verdriet zo goed :* Het is al zo’n slopend traject en dan nu met de Corona crisis erbovenop, het is gewoon te veel! Dikke virtuele knuffel van mij :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 april 2020 @ 17:10:26 #8
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192815472
Lang getwijfeld of ik hier wel/niet wat zou posten, maar goed dit is wel het meest toepasselijke topic.


Ben nu ongeveer 3 jaar geleden gestopt met de pil, nog niet zwanger geweest in die tijd. Vriend heeft tijd terug zaad onderzoek gehad, was verder prima. Ik moest toen van de (inval) huisarts maar gaan tempen. Daarna vanuit mij weinig meegedaan, gekozen om te wachten op een nieuwe verwijzing naar de klinisch geneticus.

Heb een erfelijke ziekte, kans is 50% op overdragen. Aantal jaar geleden vastgesteld. Daardoor mogelijkheid tot een pgd traject. Begin dit jaar bij de arts geweest, verwijzing voor het UMC gekregen.

We zouden begin deze maand eerste gesprek hebben en een aantal onderzoeken, voor mij een echo en vriend opnieuw zaad onderzoek. Maar ook hier uitgesteld ivm corona crisis. Wel informatie pakket ontvangen, dat kwam bij mij wel even binnen, het traject ziet er vrij pittig uit.

Nu werd ik vrijdag gebeld dat ze alvast de intake via beeldbellen willen doen, daar kunnen ze alvast mee starten. Deze hebben we dinsdag al. Wanneer de lichamelijke onderzoeken gepland gaan worden konden ze uiteraard nog niet zeggen.

Ben wel benieuwd dinsdag, weet ook niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Hebben jullie misschien nog wat tips, wat ik niet moet vergeten te vragen?

En voor jullie allemaal heel veel sterkte natuurlijk in deze onzekere tijd :*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192816117
@AgnesGru ik heb ervaring met pgd. Je mag altijd vragen stellen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 17:13:15 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192845914
Succes AgnesGru! ^O^

Goed nieuws hier! onze kliniek gaat weer langzaam aan alles opstarten.. in fase 1 alleen IUI.. maar we gaan keihard hopen dat we in juli een poging mogen/kunnen gaan doen. w/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192848903
Ach dames toch. Wat een enorme impact heeft deze Corona-crisis op alles en iedereen. Ik zie en merk om mij heen veel begrip voor het feit dat fertiliteitstrajecten stil liggen, maar dat doet niks af aan de enorme wens en het verlangen dat al zo lang aanwezig is. En de tijd dat maar door blijft tikken.

Een :* voor jullie Nanuke, Cygne, Barreltje en Lemijn. Barrel, ik hoop dat het traject bij de kliniek snel weer opgestart wordt. Voorzichtig goed nieuws :)

Ik had na de geboorte van M berusting in het feit dat we bij een eventuele tweede het traject een stuk makkelijker weer op konden pakken. Maar dat lijkt nu voor ons ook een langere adem te gaan worden. Wij staan nog niet op een lijst om weer te willen beginnen, maar dat zal wel een flinke wachtlijst gaan worden straks. Ik merk dat we er steeds meer mee bezig zijn in ons hoofd en in onze gesprekken. Ik ben bijna geneigd om ons al vast op de lijst te laten zetten :@
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:17:26 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192850802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 20:18 schreef Peacefulll het volgende:

Ik had na de geboorte van M berusting in het feit dat we bij een eventuele tweede het traject een stuk makkelijker weer op konden pakken. Maar dat lijkt nu voor ons ook een langere adem te gaan worden. Wij staan nog niet op een lijst om weer te willen beginnen, maar dat zal wel een flinke wachtlijst gaan worden straks. Ik merk dat we er steeds meer mee bezig zijn in ons hoofd en in onze gesprekken. Ik ben bijna geneigd om ons al vast op de lijst te laten zetten :@
ik ben het even kwijt.. ( ik ben steeds iedereen z'n verhaal kwijt.. sorry :@ )
waarom zaten jullie voor M in de molen? is er een mogelijkheid dat het nu wel zelf kan gebeuren ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192856439
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ben het even kwijt.. ( ik ben steeds iedereen z'n verhaal kwijt.. sorry :@ )
waarom zaten jullie voor M in de molen? is er een mogelijkheid dat het nu wel zelf kan gebeuren ?
Geen sorry hoor, het is ook niet bij te houden allemaal.
Wij vallen onder de noemer onbegrepen verminderd vruchtbaar. Alles lijkt goed te zijn, maar een zwangerschap blijft uit. M is ontstaan uit de vierde IUI poging.
En of er kans is op een spontane zwangerschap? Vast, want er is immers wetenschappelijk niks 'mis' met ons. Maar na 36 maanden (inclusief de maanden voor M) geen spontane zwangerschap op eigen kracht heb ik daar weinig hoop op. Al doen we elke maand wel een poging. Lukt het spontaan is het mooi en anders toch weer een stap naar het ziekenhuis.
pi_192960940
Hoe is het hier? Al nieuws over behandelingen die eventueel weer opgestart worden?

Ik besloot afgelopen maand om niet langer Letrozol te slikken. Is ook niet meer nodig, want ik plaste twee streepjes. O+
pi_192960956
Gefeliciteerd Gogo! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192961153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:45 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe is het hier? Al nieuws over behandelingen die eventueel weer opgestart worden?

Ik besloot afgelopen maand om niet langer Letrozol te slikken. Is ook niet meer nodig, want ik plaste twee streepjes. O+
Jaaa Gogo, wat tof! Gefeliciteerd!!
pi_192961385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:45 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe is het hier? Al nieuws over behandelingen die eventueel weer opgestart worden?

Ik besloot afgelopen maand om niet langer Letrozol te slikken. Is ook niet meer nodig, want ik plaste twee streepjes. O+
Gefeliciteerd Gogo!
pi_192961418
Ik heb ondertussen toch maar contact gehad met het ziekenhuis. De wachttijd was voor de Corona-crisis al opgelopen tot 6 maanden. Daar kwamen de weken dat alles stil ligt nog bovenop. Nu dus ongeveer 8 à 9 maanden. We schrokken er wel een beetje van. Toen we voor M doorverwezen werden was de wachttijd 1 maand. We hebben ons via de huisarts nu maar op de wachtlijst laten zetten :)
pi_192961474
Wat een enorm lange wachtlijst. :(

En bedankt. O+ Hoewel ik het best spannend vind na de vorige keer, ben ik ook heel blij.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:12:37 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192962518
Wat fijn Gogo! Gefeliciteerd! Is het nu dan toch in een gewone cyclus gelukt? Ik ga hard duimen dat het goed gaat deze keer *O* .

Hier zijn ze de intakes weer aan het opstarten. Geen idee wat dat betekent qua behandelingen overigens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:23:47 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192962734
Oh Gogo! *O* *O*

Gefeliciteerd!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192962796
Gogo wat fijn! Gefeliciteerd! *O*
pi_192963165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 20:12 schreef Lemijn het volgende:
Wat fijn Gogo! Gefeliciteerd! Is het nu dan toch in een gewone cyclus gelukt? Ik ga hard duimen dat het goed gaat deze keer *O* .

Hier zijn ze de intakes weer aan het opstarten. Geen idee wat dat betekent qua behandelingen overigens.
Nee, dit was nog de laatste ronde met Letrozol. We hadden na de miskraam afgesproken dat ik na drie rondes Letrozol zou overstappen op injecties. Dat was nu natuurlijk geen optie, maar Letrozol langer doorslikken was dat voor mij ook niet, omdat ik veel last van bijwerkingen had. Dus daarom hadden we besloten even een pauze te nemen, maar dat was gelukkig dus niet nodig.

Moeten jullie ook nog een intake of is dat al gebeurd?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:53:33 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192963282
Ik snap het, wat fijn, dan heb je het dus ondanks de bijwerkingen niet voor niks geslikt en hoef je ook niet over op spuiten + gedoe.

Nee onze intake moet nog. Er staat in ieder geval weer een datum, vanaf daar zien we wel weer verder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 mei 2020 @ 20:56:09 #25
269689 crew  Viv
pi_192963337
Gogo gefeliciteerd!!

En fijn dat jullie weer een datum hebben Lemijn. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')