abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192778245
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Op zoiets kwam het eigenlijk wel op neer, het technische verhaal is me dan niet bekend. Stond in Zeit.
Ai.
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:54:54 #102
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192778252
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom wordt er gesproken over het openen van kapperszaken? Alles blijft toch sowieso dicht tot 20 mei, of mis ik iets?
Dat is wel wat er besloten is, maar besluiten kun je ongedaan maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:55:13 #103
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192778260

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 24-04-2020 09:34:46 (Doe normaal.) ]
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192778264
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:48 schreef _I het volgende:

[..]

Als je die capaciteit nu al niet hebt, hoe ga je dan het eventuele effect volgen van alle scholen?
Geen idee, maar ergens heb ik het idee dat ze een berekende 'gok' wagen dat het slechts voor een klein aantal extra besmettingen zal gaan zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:55:51 #105
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192778267
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat is wel wat er besloten is, maar besluiten kun je ongedaan maken.
In het debat is er aangegeven voor contactberoepen te kijken of e.e.a. sowieso al eerder versoepeld zou kunnen worden.
pi_192778287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik gebruik nu een aantal dagen die COVID-radar app. Is dat die OLVG app?

Hoe dan ook, begrijp niet dat daar geen campagne voor komt. Installbase was nu al 200.000 werd genoemd bij dat ronde tafel gesprek woensdag. Met campagne gaat dat echt heel veel meer worden en dan heb je al meer inzicht dan wat je nu hebt. Erg simpele app verder.
De Corona Check

Door de uitbraak van het coronavirus neemt de zorgvraag toe. OLVG zet daarom nieuwe middelen in naast de reguliere zorg. Onder andere een app: De Corona Check. Deze app is bedoeld voor mensen die gezondheidsproblemen hebben die mogelijk door het coronavirus worden veroorzaakt.

In de app kunt u dagelijks eenvoudig gezondheidsgegevens doorgeven. Bijvoorbeeld hoeveel u hoest, of u kortademig bent en wat uw temperatuur is. U krijgt binnen 48 uur een bericht van het medisch team. Als er medische reden toe is, wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.

OLVG

COVID Radar
Het LUMC verzamelt met de COVID Radar gegevens over klachten en het gedrag van mensen. Hiermee willen we een beter beeld krijgen van hoe de epidemie met het coronavirus (COVID-19) zich in uw regio ontwikkelt. Dat doen we door de gegevens die u ons geeft, heel goed te analyseren. Op die manier zoeken we met wetenschappelijk onderzoek aanknopingspunten om het virus beter onder controle te krijgen.

LUMC

Die draaien beide en werden door sommige experts woensdag aangeraden om verder te onderzoeken.

Als dit bewezen bijdraagt aan het werk van de GGD en 200.000 mensen gebruiken het al, waarom dan het wiel opnieuw uitvinden.
pi_192778315
Scholen dicht doen was trouwens een publiekstrekker regel, tegen het advies in, dus was ook niet rationeel.
pi_192778316
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:57 schreef _I het volgende:

[..]

-knip-

Die draaien beide en werden door sommige experts woensdag aangeraden om verder te onderzoeken.

Als dit bewezen bijdraagt aan het werk van de GGD en 200.000 mensen gebruiken het al, waarom dan het wiel opnieuw uitvinden.
Ja, precies. En dit kan toch ook gewoon naast het hele 'app' gebeuren lopen van de Jonge. Echt onbegrijpelijk wat mij betreft, dat hier niet meer op ingezet is.
pi_192778321
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee, maar ergens heb ik het idee dat ze een berekende 'gok' wagen dat het slechts voor een klein aantal extra besmettingen zal gaan zorgen.
Ongetwijfeld. De scholen stonden al nooit op de lijst om gesloten te worden.

Maar ergens heb ik nog steeds in mijn achterhoofd hangen dat ze de scholen willen gebruiken als katalysator om het virus te verspreiden. :@
pi_192778327
Als het een hoop trial & error is moet het rivm niet zo stellig brengen dat sommige dingen zijn hoe ze zijn.
Het maakt me skeptisch dat wanneer het basisschool experiment leidt tot een stijging het op iets anders geschoven gaat worden omdat er al stellig een positie ingenomen is en het dan de geloofwaardigheid (verder) aan tast.
pi_192778329
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:59 schreef _I het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. De scholen stonden al nooit op de lijst om gesloten te worden.

Maar ergens heb ik nog steeds in mijn achterhoofd hangen dat ze de scholen willen gebruiken als katalysator om het virus te verspreiden. :@
Daar geloof ik niks van en dat is ook niet te verantwoorden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192778345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, precies. En dit kan toch ook gewoon naast het hele 'app' gebeuren lopen van de Jonge. Echt onbegrijpelijk wat mij betreft, dat hier niet meer op ingezet is.
Het wordt niet eens genoemd. Daarom heb ik zo'n slecht gevoel bij die app. Het voelt heel geforceerd en totaal niet in lijn met het zoeken naar en oplossing.

Ze hadden ook kunnen vragen om het zoveel mogelijk bij te houden op papier, iig voor de tussentijd.

Er gebeurt gewoon helemaal niets, totdat die app er is. Hoewel de wereld zichzelf wel redt. Gemiste kans. De zoveelste.
pi_192778374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het een hoop trial & error is moet het rivm niet zo stellig brengen dat sommige dingen zijn hoe ze zijn.
Het maakt me skeptisch dat wanneer het basisschool experiment leidt tot een stijging het op iets anders geschoven gaat worden omdat er al stellig een positie ingenomen is en het dan de geloofwaardigheid (verder) aan tast.
Denemarken heeft toch scholen al weer (gedeeltelijk) geopend? Dus er zijn over twee weken wel meer gegevens bekend. Het is geen wilde gok, het is natuurlijk wel degelijk wetenschappelijk beredeneerd en onderbouwd. Maar niets is zeker op dit moment.
pi_192778390
Ze hebben toch gewoon mooie visualisaties waarbij je kan zien dat er zeer zelden transmissie van kind <12 jaar naar een volwassene plaatsvindt?
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:07:05 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192778393
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom wordt er gesproken over het openen van kapperszaken? Alles blijft toch sowieso dicht tot 20 mei, of mis ik iets?
Sommigen hier hebben het heel lastig met de verloedering van hun kapsel :)
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:09:00 #116
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192778407
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:04 schreef _I het volgende:

[..]

Denemarken heeft toch scholen al weer (gedeeltelijk) geopend? Dus er zijn over twee weken wel meer gegevens bekend. Het is geen wilde gok, het is natuurlijk wel degelijk wetenschappelijk beredeneerd en onderbouwd. Maar niets is zeker op dit moment.
Dat heeft, mag ik hopen, ook wel meegespeeld in hun oordeel. Dat ze op tijd ook informatie vanuit Denemarken krijgen over het effect van het heropenen van scholen. Mochten daar schrikbarende bevindingen uit komen, zullen ze daar ook wel naar (moeten) handelen.
pi_192778415
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:04 schreef _I het volgende:

[..]

Ja of wat jij zegt. In eerste instantie wilden ze de scholen al open houden en inzetten op herd immunity.

Op deze manier kan je dat wel bewerkstelligen onder de groep met de minste risico, evenals hun ouders.
Ze besmetten wel vandaar mogen ze Niet naar opa en oma maar voor de jongere ouders en leraren die geen risico lopen boeit dat niet.

Je zal wel een stijging zien in ic opnames en doden in deze groep maar dat is te overzien en kunnen ze daarna massaal aan het werk.
pi_192778428
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:09 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat heeft, mag ik hopen, ook wel meegespeeld in hun oordeel. Dat ze op tijd ook informatie vanuit Denemarken krijgen over het effect van het heropenen van scholen. Mochten daar schrikbarende bevindingen uit komen, zullen ze daar ook wel naar (moeten) handelen.
Zeker. Dat gaf Jaap ook aan.
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:12:36 #119
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192778439
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:11 schreef _I het volgende:

[..]

Zeker. Dat gaf Jaap ook aan.
Tsjonge. Ik had dus gewoon ook de briefing kunnen doen...
pi_192778440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:06 schreef Arts-assistent het volgende:
Ze hebben toch gewoon mooie visualisaties waarbij je kan zien dat er zeer zelden transmissie van kind <12 jaar naar een volwassene plaatsvindt?
Eens. Er werd wel bijverteld dat er veel meer zaken meespelen die niet in die grafiek naar voren kwamen.

De stijging in contactmomenten, het wegbrengen van kinderen etc Maar daar wordt ook rekening mee gehouden door die aanpassingen die scholen moeten doorvoeren. Dus er zitten wel wat blinde vlekken in, waar zoveel mogelijk rekening mee gehouden is.
pi_192778449
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:27 schreef _I het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. :@ Hoe bedoel je uitzoeken in een lab? De resultaten gaan zich toch ontvouwen voor je ogen. Als de scholen opengaan, zien we toch snel genoeg welk effect dat heeft op de bezetting in het ziekenhuis?

Doordat de leraren ook snel getest kunnen worden, en mensen in het ziekenhuis, zie je snel genoeg hoe verspreiding loopt van de ene plek naar de andere.
Ja maar je kan op dezelfde tijd ook andere zaken openen, als de capactieit op IC laag genoeg is.

Afwachten 2-3 weken om te kunnen zeggen achteraf, dit was het effect van de scholen openen (wat niet zo 1op1 te vertalen is), nu gaan we de kapper openen is nutteloos tijd rekken.
pi_192778462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja of wat jij zegt. In eerste instantie wilden ze de scholen al open houden en inzetten op herd immunity.

Op deze manier kan je dat wel bewerkstelligen onder de groep met de minste risico, evenals hun ouders.
Ze besmetten wel vandaar mogen ze Niet naar opa en oma maar voor de jongere ouders en leraren die geen risico lopen boeit dat niet.

Je zal wel een stijging zien in ic opnames en doden in deze groep maar dat is te overzien en kunnen ze daarna massaal aan het werk.
Het zou ook gewoon logisch zijn. Hoe vervelend ook, de groepen die het minste risico lopen, dragen het meeste bij aan een eventueel GI.
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:14:53 #123
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192778466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja maar je kan op dezelfde tijd ook andere zaken openen, als de capactieit op IC laag genoeg is.

Afwachten 2-3 weken om te kunnen zeggen achteraf, dit was het effect van de scholen openen, nu gaan we de kapper openen is nutteloos tijd rekken.

Dit is wel een mooi voorbeeld hoe nauw het komt. Zodra je te veel open doet en de R0 (te) snel stijgt kom je al heel snel boven je capaciteit uit. Zeker in Nederland, waar de totale capaciteit als niet bijster hoog is.
pi_192778479
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tsjonge. Ik had dus gewoon ook de briefing kunnen doen...
Heb alle vertrouwen in je! Komt weinig onzin uit je toetsenbord.
pi_192778487
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:06 schreef Arts-assistent het volgende:
Maar waarom dan? Asymptomatische volwassene kan groepen mensen besmetten maar een asymptomatisch kind met beperkye hygiëne niet?

Volgebs dit artikel spelen kinderen juist wel een rol ib de verspreiding.

https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')